Nowy sposób logowania do banków

Data: 2019-09-14 18:14:43
Autor: z
Nowy sposób logowania do banków
W mille do www trzeba podać login, hasło, weryfikacja PESELA + z nowym prawem raz na miesiąc kod z sms.

Natomiast mobilnie bez Pesela i weryfikacja na tym samym dogłębnie niebezpiecznym systemie i urządzeniu typu Android
;-)

Dbałość o bezpieczeństwo pełną gębą. Żałosne

Data: 2019-09-14 09:39:13
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 14 września 2019 18:14:46 UTC+2 użytkownik z napisał:
[...]

Niebezpieczny i żałosny to Ty jesteś.

Żeby apka zaczęła działać, od zawsze potrzebne było podanie loginu, hasła oraz kodu z SMSa.
A przy każdym następnym logowaniu potrzebny jest PIN (google pay inaczej to rozwiązał - nie pozwala na używanie jeśli całe urządzenie nie jest zabezpieczone min. PINem czy wzorkiem).

Jak Ci się nie podoba, zapraszam do santiego - tam podobno będziesz musiał (dziś jeszcze na szczęście tego nie było) przy każdym logowaniu do "sparowanej" apki przepisywać kod z SMSa - zapewne przychodzącego na ten sam telefon, więc bardzo bezpieczeństwo podnoszącego. Podobno będzie można apkę "zaufać", żeby SMSy nie były potrzebne.
Tylko to wszystko w wersji 5.7 - a dostępna jest 5.6.

W dawnych czasach SMSy padały w sylwestra ;>
Ciekawe, o ile setek % dziś bankom wzrosło wysyłanie.

I jak zapchane są infolinie - bo przecież przez lata indoktrynowali: "bank nie wymaga żadnych haseł SMS przy logowaniu" - a banki z "najlepszym" refleksem powiadomiły o zmianach przed tygodniem (np. taki żubr - choć mam zablokowany dostęp do ich ST)... Śmiech przez łzy...

Skarbonka jak zwykle ponad prawem ;>

Data: 2019-09-14 18:52:19
Autor: z
Nowy sposób logowania do banków
Żeby apka zaczęła działać, od zawsze potrzebne było podanie loginu, hasła oraz kodu z SMSa.

Od kilku lat login i hasło. A telefon bez żadnej blokady.

Data: 2019-09-14 09:57:20
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 14 września 2019 18:52:21 UTC+2 użytkownik z napisał:
> Żeby apka zaczęła działać, od zawsze potrzebne było podanie loginu, hasła oraz kodu z SMSa.

Od kilku lat login i hasło. A telefon bez żadnej blokady.

W apce na androidzie?
Czy w przeglądarce na androidzie?
Hmm, czy bez PESELa to muszę sprawdzić, dziwne by to było.

Inna sprawa, że na głupotę użytkownika nie poradzisz.
Jedyny sposób, to zabronić logowania przez www na jakichkolwiek smartfonach - niewiele by się wylało dzieci z kąpielą, bo tabletowców jest niewielu - a i tak apka jest zdecydowanie lepsza niż www do obsługi paluchem - ale to też niemożliwe, bo przecież przeglądarka może oszukiwać.

Data: 2019-09-14 19:15:56
Autor: z
Nowy sposób logowania do banków
W apce na androidzie?
Czy w przeglądarce na androidzie?
Hmm, czy bez PESELa to muszę sprawdzić, dziwne by to było.

A aplikacji na androidzie.
Nie robię na tym urządzeniu nic więcej oprócz sprawdzania konta (nie jestem debilem ;-) )
SMS który by przyszedł na potwierdzenie przelewu jest gówno wart.

Data: 2019-09-14 11:03:07
Autor: Dawid Rutkowski
Nowy sposób logowania do banków
Fiu, to jaką wersję tej apki masz?
Ja mam 4.36.703.
Trzeba napisać reklamację, że taki antyk wciąż działa ;>
A "bankujesz" na PC z windows? Jaki "antywirus"?

Data: 2019-09-14 20:32:29
Autor: z
Nowy sposób logowania do banków
Fiu, to jaką wersję tej apki masz?
Ja mam 4.36.703.
Trzeba napisać reklamację, że taki antyk wciąż działa ;>
A "bankujesz" na PC z windows? Jaki "antywirus"?

Aplikacja aktualizowana na bieżąco.
nawet ostatnio ładną panią na czacie (PC) opierdalałem na skomplikowany dostęp do Historii w nowej wersji.

Widzę że usilnie szukasz winy użytkownika ;-) masz w tym jakiś interes? ;-)

Na komputerach nie używam dodatkowych antywirusów do windowsów.
20 lat pracuję z komputerami. Żaden antywirus mi nie potrzebny.

PS.
Ostatnio w firmie uszczęśliwiono nas AVG. niektórzy tylko psioczyli że im się jakaś dodatkowa przeglądarka wgrała, inni że durne komunikaty przeszkadzają w pracy które trzeba zamykać. A księgowość miała zmarnowany dzień bo antywirus poblokował im programy.

jakość softu na poziomie sytemu i aplikacji androidowych. Żenada

Data: 2019-09-15 00:35:50
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 14 września 2019 20:32:32 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Widzę że usilnie szukasz winy użytkownika ;-) masz w tym jakiś interes? ;-)

Interes w tym, że jak widać w PL są dwa milki - i w tym drugim też chciałbym mieć konto, bo z pierwszego było sporo wiśni, ale wszystkie już wybrałem, a przed powtórkowiczami się zabezpieczyli :(

U mnie logowanie do apki PINem i nie znalazłem, jak to zmienić (za to przy okazji znalazłem opcję zmiany tła, a poprzednie z plażą bardziej mi się podobało - i znów takie mam) - może mnie oświecisz?

Ten "skomplikowany" dostęp do historii też świadczy o tym, że to inny milek - u mnie guzik "historia" na środku ekranu zaraz po zalogowaniu.

Data: 2019-09-15 13:12:50
Autor: z
Nowy sposób logowania do banków
Ten "skomplikowany" dostęp do historii też świadczy o tym, że to inny milek - u mnie guzik "historia" na środku ekranu zaraz po zalogowaniu.

Ha.... Znaczy że zmienili. Może w odpowiedzi na moje monity. Pod tym przyciskiem była historia ale taka kafelkowa: wyszło tyle przyszło tyle. Żeby zobaczyć komu wyszło trzeba było klikać. Teraz jest po staremu czyli dobrze ;-)

PS. Dalej mnie jednak śmieszy logowanie na pececie z podawaniem PESELU + dodatkowo co jakiś czas sms z kodem podczas gdy apkę na gównianym androidzie uważają za bezpieczną i nie trzeba PESELU a potwierdzenie operacji przyjdzie na to samo gówniane urządzenie z gównianym systemem.
Żałosne

TAKIE RODO BIS żeby uzasadnić potrzebę istnienia biurwy brukselskiej.

Nowy sposób logowania do banków