Data: 2019-01-16 14:32:36 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Nowy sposób magazynowania energii. | |
Pozornie temat nie związany z samochodami. Ale artykuł zawiera odpowiedź
na pytanie jak pogodzić słabość linii zasilających stację ładowania z sporą mocą wymaganą przy szybkim ładowaniu. Wystarczy taka bateria :) Przykład ten także obrazuje niezwykle szybki postęp dokonujący się na polu magazynowania energii elektrycznej w akumulatorach. Konia z rzędem temu kto przewidzi na czym będą jeździć elektryki za 10 lat :) W każdym razie, nie na licie. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2019-01-16 15:08:18 | |
Autor: J.F. | |
Nowy sposób magazynowania energii. | |
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:aq3z7n35zlna$.1fw15mlw37c25.dlg@40tude.net...
Pozornie temat nie związany z samochodami. Ale artykuł zawiera odpowiedź Tylko ze ona tez wnosi jakies straty. Wiec na stacji ladowania moze byc niepozadana ... Przykład ten także obrazuje niezwykle szybki postęp dokonujący się na Akurat ta jak czytasz, to sie niespecjalnie do samochodu nadaje, bo jest wysokotemperaturowa. Mnie podniecaja od lat akumulatory sodowo-siarkowe, podobno swietne, tylko maja te sama wade. No i najwyrazniej czegos im jednak brakuje, skoro nie sa powszechnie uzywane. A moze na wodorze bedziemy jezdzic ? Choc w sumie ... czemu nie na licie czy sodzie - je sie w miare prosto transportuje :-) J. |
|
Data: 2019-01-17 00:57:50 | |
Autor: Poldek | |
Nowy sposób magazynowania energii. | |
W dniu 2019-01-16 o 15:08, J.F. pisze:
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:aq3z7n35zlna$.1fw15mlw37c25.dlg@40tude.net... Tu nie chodzi o baterię montowaną w samochodzie. Tu chodzi o to, że w miejscu, gdzie dochodzi słaba linia zasilająca montuje się taką baterię jako magazyn prądu do ładowania samochodu. Gdy podjeżdża samochód, można go ładować mocą o wiele większą, niż linia zasilająca, bo duży prąd jest brany z tego akumulatora. |
|
Data: 2019-01-17 07:13:03 | |
Autor: ddddddddddddd | |
Nowy sposób magazynowania energii. | |
W dniu 16.01.2019 o 23:57, Poldek pisze:
przypomniało mi się, że gdzieś o tym czytałem. https://wrc.net.pl/powerbank-volkswagena-do-samochodow-elektrycznych -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2019-01-17 08:25:34 | |
Autor: J.F. | |
Nowy sposób magazynowania energii. | |
Dnia Thu, 17 Jan 2019 00:57:50 +0100, Poldek napisał(a):
W dniu 2019-01-16 o 15:08, J.F. pisze: Ja rozumiem, ale Jacek juz wyciagnal wniosek, ze samochody nie beda jezdzic na licie. A co do tego pomyslu ... -jak bedzie stacja ladowania, to raczej bedzie miala duzy ruch, i niewiele jej to da. Aczkolwiek w nocy na stacjach ruch mniejszy. No i prad tanszy. -w domu ... chyba niepotrzebne. Wiec bardziej sie to przyda jako dodatekdo wiatrakow, fotowoltaiki itp. J. |
|
Data: 2019-01-18 21:25:27 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Nowy sposób magazynowania energii. | |
W dniu 2019-01-17 o 00:57, Poldek pisze:
Tu nie chodzi o baterię montowaną w samochodzie. Tu chodzi o to, że w miejscu, gdzie dochodzi słaba linia zasilająca montuje się taką baterię jako magazyn prądu do ładowania samochodu. Jako bufor dla stacji ładowania to bateria może być jakakolwiek - również dobrze sprawdzą się ogniwa ołowiowe. A cały postęp w akumulatorach to właśnie kryterium objętości i masy akumulatorów - po to żeby się je dało pomieścić wygodnie w samochodzie Oraz oczywiście szybko (w stosunku do ilości zgromadzonej energii) ładować i rozładowywać. -- Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl |
|
Data: 2019-01-22 21:59:46 | |
Autor: kk | |
Nowy sposób magazynowania energii. | |
On 2019-01-18 21:25, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2019-01-17 o 00:57, Poldek pisze: Nie jakakolwiek, tania musi być.
No i powstaje problem z czego je szybko ładować |
|