Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nowy sposób magazynowania energii.

Nowy sposób magazynowania energii.

Data: 2019-01-16 14:32:36
Autor: Jacek Maciejewski
Nowy sposób magazynowania energii.
Pozornie temat nie związany z samochodami. Ale artykuł zawiera odpowiedź
na pytanie jak pogodzić słabość linii zasilających stację ładowania z
sporą mocą wymaganą przy szybkim ładowaniu. Wystarczy taka bateria :)
Przykład ten także obrazuje niezwykle szybki postęp dokonujący się na
polu magazynowania energii elektrycznej w akumulatorach. Konia z rzędem
temu kto przewidzi na czym będą jeździć elektryki za 10 lat :) W każdym
razie, nie na licie.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-01-16 15:08:18
Autor: J.F.
Nowy sposób magazynowania energii.
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:aq3z7n35zlna$.1fw15mlw37c25.dlg@40tude.net...
Pozornie temat nie związany z samochodami. Ale artykuł zawiera odpowiedź
na pytanie jak pogodzić słabość linii zasilających stację ładowania z
sporą mocą wymaganą przy szybkim ładowaniu. Wystarczy taka bateria :)

Tylko ze ona tez wnosi jakies straty.
Wiec na stacji ladowania moze byc niepozadana ...

Przykład ten także obrazuje niezwykle szybki postęp dokonujący się na
polu magazynowania energii elektrycznej w akumulatorach. Konia z rzędem
temu kto przewidzi na czym będą jeździć elektryki za 10 lat :) W każdym
razie, nie na licie.

Akurat ta jak czytasz, to sie niespecjalnie do samochodu nadaje, bo jest wysokotemperaturowa.
Mnie podniecaja od lat akumulatory sodowo-siarkowe, podobno swietne, tylko maja te sama wade.
No i najwyrazniej czegos im jednak brakuje, skoro nie sa powszechnie uzywane.

A moze na wodorze bedziemy jezdzic ?

Choc w sumie ... czemu nie na licie czy sodzie - je sie w miare prosto transportuje :-)

J.

Data: 2019-01-17 00:57:50
Autor: Poldek
Nowy sposób magazynowania energii.
W dniu 2019-01-16 o 15:08, J.F. pisze:
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:aq3z7n35zlna$.1fw15mlw37c25.dlg@40tude.net...
Pozornie temat nie związany z samochodami. Ale artykuł zawiera odpowiedź
na pytanie jak pogodzić słabość linii zasilających stację ładowania z
sporą mocą wymaganą przy szybkim ładowaniu. Wystarczy taka bateria :)

Tylko ze ona tez wnosi jakies straty.
Wiec na stacji ladowania moze byc niepozadana ...

Przykład ten także obrazuje niezwykle szybki postęp dokonujący się na
polu magazynowania energii elektrycznej w akumulatorach. Konia z rzędem
temu kto przewidzi na czym będą jeździć elektryki za 10 lat :) W każdym
razie, nie na licie.

Akurat ta jak czytasz, to sie niespecjalnie do samochodu nadaje, bo jest wysokotemperaturowa.

Tu nie chodzi o baterię montowaną w samochodzie. Tu chodzi o to, że w miejscu, gdzie dochodzi słaba linia zasilająca montuje się taką baterię jako magazyn prądu do ładowania samochodu. Gdy podjeżdża samochód, można go ładować mocą o wiele większą, niż linia zasilająca, bo duży prąd jest brany z tego akumulatora.

Data: 2019-01-17 07:13:03
Autor: ddddddddddddd
Nowy sposób magazynowania energii.
W dniu 16.01.2019 o 23:57, Poldek pisze:

Tu nie chodzi o baterię montowaną w samochodzie. Tu chodzi o to, że w miejscu, gdzie dochodzi słaba linia zasilająca montuje się taką baterię jako magazyn prądu do ładowania samochodu. Gdy podjeżdża samochód, można go ładować mocą o wiele większą, niż linia zasilająca, bo duży prąd jest brany z tego akumulatora.

przypomniało mi się, że gdzieś o tym czytałem.
https://wrc.net.pl/powerbank-volkswagena-do-samochodow-elektrycznych

--
Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2019-01-17 08:25:34
Autor: J.F.
Nowy sposób magazynowania energii.
Dnia Thu, 17 Jan 2019 00:57:50 +0100, Poldek napisał(a):
W dniu 2019-01-16 o 15:08, J.F. pisze:
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup
Przykład ten także obrazuje niezwykle szybki postęp dokonujący się na
polu magazynowania energii elektrycznej w akumulatorach. Konia z rzędem
temu kto przewidzi na czym będą jeździć elektryki za 10 lat :) W każdym
razie, nie na licie.

Akurat ta jak czytasz, to sie niespecjalnie do samochodu nadaje, bo jest wysokotemperaturowa.

Tu nie chodzi o baterię montowaną w samochodzie. Tu chodzi o to, że w miejscu, gdzie dochodzi słaba linia zasilająca montuje się taką baterię jako magazyn prądu do ładowania samochodu. Gdy podjeżdża samochód, można go ładować mocą o wiele większą, niż linia zasilająca, bo duży prąd jest brany z tego akumulatora.

Ja rozumiem, ale Jacek juz wyciagnal wniosek, ze samochody nie beda
jezdzic na licie.

A co do tego pomyslu ...
-jak bedzie stacja ladowania, to raczej bedzie miala duzy ruch, i
niewiele jej to da. Aczkolwiek w nocy na stacjach ruch mniejszy.
  No i prad tanszy.

-w domu ... chyba niepotrzebne.

Wiec bardziej sie to przyda jako dodatekdo wiatrakow, fotowoltaiki
itp.

J.

Data: 2019-01-18 21:25:27
Autor: Tomasz Pyra
Nowy sposób magazynowania energii.
W dniu 2019-01-17 o 00:57, Poldek pisze:

Tu nie chodzi o baterię montowaną w samochodzie. Tu chodzi o to, że w miejscu, gdzie dochodzi słaba linia zasilająca montuje się taką baterię jako magazyn prądu do ładowania samochodu.

Jako bufor dla stacji ładowania to bateria może być jakakolwiek - również dobrze sprawdzą się ogniwa ołowiowe.

A cały postęp w akumulatorach to właśnie kryterium objętości i masy akumulatorów - po to żeby się je dało pomieścić wygodnie w samochodzie
Oraz oczywiście szybko (w stosunku do ilości zgromadzonej energii) ładować i rozładowywać.


--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i przełożeń skrzyń biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-01-22 21:59:46
Autor: kk
Nowy sposób magazynowania energii.
On 2019-01-18 21:25, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2019-01-17 o 00:57, Poldek pisze:

Tu nie chodzi o baterię montowaną w samochodzie. Tu chodzi o to, że w miejscu, gdzie dochodzi słaba linia zasilająca montuje się taką baterię jako magazyn prądu do ładowania samochodu.

Jako bufor dla stacji ładowania to bateria może być jakakolwiek - również dobrze sprawdzą się ogniwa ołowiowe.

Nie jakakolwiek, tania musi być.


A cały postęp w akumulatorach to właśnie kryterium objętości i masy akumulatorów - po to żeby się je dało pomieścić wygodnie w samochodzie
Oraz oczywiście szybko (w stosunku do ilości zgromadzonej energii) ładować i rozładowywać.


No i powstaje problem z czego je szybko ładować

Nowy sposób magazynowania energii.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona