Nowy sposób na wyciągnięcie danych osobowych?

Data: 2014-04-08 21:05:13
Autor: Robert Tomasik
Nowy sposób na wyciągnięcie danych osobowych?
Użytkownik "Vikku" <Blaskan@wp.pl> napisał w wiadomości news:5343aab7$0$2365$65785112news.neostrada.pl...
Szukam mieszkania do kupienia. Zaglądam na serwisy z ofertami, porównuję, analizuję, pytam etc.
Ostatnio zainteresowało mieszkanie wystawione na gumtree. Do oferującego wysłałem pytanie mailem bo numeru telefonu nie było.
Po 2-3 dniach dostaję odpowieidź z hotmail następującej treści:

Dla mnie najdziwniejszym jest to, że w odniesieniu do nieruchomości w Polsce, Polakowi odpowiadają po angielsku. To skrajny brak profesjonalizmu w mojej ocenie. Bo co do zasady wpłata wadium przy przetargu, to nie jest jakieś szczególne udziwnienie. Mój angielski pozostawia wiele do życzenia, ale odnoszę wrażenie, że ten tekst jest z jakimiś olbrzymi błędami, ale niech sie wypowie osoba mająca tu wiedzę. Dla mnie przykładowo dziwnym jest, że nie podają adresu w Polsce. To gdzie oni będą dopełniać te formalności? W Wielkiej Brytanii? Niby piszą, że starają się rozszerzyć działalność na Polskę, no ale to trochę bez sensu. To już rozszerzyli chyba, skoro sprzedają mieszkanie w Warszawie. Nie chce mi sie szukać, ale powinni mieć przecież tu w Polsce licencję.

Zwrot "Buy it now price" to raczej z serwisu ALLEGRO. Dla aukcji dotyczącej nieruchomości, to powinno być raczej "asking price". Nie wiem po co im skan dowodu osobistego albo paszportu. W zupełności w mojej ocenie wystarczą dane osobowe. Jak poda fałszywe, to nie dostanie zwrotu wadium i już. Bo wadium dostaje tylko wpłacający. Natomiast brak tu konieczności przedstawienia dokumentu zezwalającego na zakup nieruchomości przez obcokrajowca, jeśli wyrazamy zgodę na skan paszportu. No i po co im zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami?

Reasumując, zalecałbym daleko posuniętą ostrożność w kontaktach z tą firmą.

Nowy sposób na wyciągnięcie danych osobowych?