Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Nowy suport, ciężko się kręci

Nowy suport, ciężko się kręci

Data: 2010-01-21 23:58:42
Autor: newman
Nowy suport, ciężko się kręci
Witam!

Czy to normalne, że nowy suport na łożyskach maszynowych, wkręcony w
mufę dość ciężko się kręci ...???
Ma tu na myśli pokręcanie ręką, kręci się z dużym oporem, ale
spokojnie bez większego wysiłku nim obracam.
Po założeniu korby, tego dużego oporu się nie wyczuwa.

Pozdr.!

Data: 2010-01-22 00:11:54
Autor: player
Nowy suport, ciężko się kręci
On 22 Sty, 08:58, newman <m.nowakowsk...@gmail.com> wrote:
Witam!

Czy to normalne, że nowy suport na łożyskach maszynowych, wkręcony w
mufę dość ciężko się kręci ...???
Ma tu na myśli pokręcanie ręką, kręci się z dużym oporem, ale
spokojnie bez większego wysiłku nim obracam.
Po założeniu korby, tego dużego oporu się nie wyczuwa.

Hey,
Jest ok

--
pozdro
jay

Data: 2010-01-22 09:25:51
Autor: szaman
Nowy suport, ciężko się kręci
newman wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::
Witam!

Czy to normalne, że nowy suport na łożyskach maszynowych, wkręcony w
mufę dość ciężko się kręci ...???
Ma tu na myśli pokręcanie ręką, kręci się z dużym oporem, ale
spokojnie bez większego wysiłku nim obracam.
Po założeniu korby, tego dużego oporu się nie wyczuwa.

tak, normalne:)

sz

Data: 2010-01-22 10:14:03
Autor: PeJot
Nowy suport, ciężko się kręci
newman pisze:
Witam!

Czy to normalne, że nowy suport na łożyskach maszynowych, wkręcony w
mufę dość ciężko się kręci ...???

Niekoniecznie, zależy jak kręcił się wyjęty z opakowania.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-01-22 02:49:37
Autor: newman
Nowy suport, ciężko się kręci
Dzięki za odpowiedzi!

Nie wiem jak się kręcił wyjęty z opakowania, bo wkręcano mi go w
serwisie :)
Wiem wiem, mogłem wkręcić sam, tylko, że rama była w serwisie, więc
już za jednym zamachem została wyposażona w suport. Niby w serwisie są
specjaliści, ale ja jakoś podchodzę z ograniczonym zaufaniem ;-)

Data: 2010-01-22 14:27:09
Autor: cynamoon
Nowy suport, ciężkosiękręci
Dzięki za odpowiedzi!

Nie wiem jak się kręcił wyjęty z opakowania, bo wkręcano mi go w
serwisie :)
podjedż tam albo do sklepu rowerowego, poproś o wkład z półki i sprawdź
Niby w serwisie są specjaliści, ale ja jakoś podchodzę z ograniczonym
zaufaniem ;-)

i słusznie!
Marek


--


Data: 2010-01-27 14:28:31
Autor: Tomasz Tarchala
Nowy suport, ciężko się kręci
newman <m.nowakowski76@gmail.com> wrote:

Witam!

Czy to normalne, że nowy suport na łożyskach maszynowych, wkręcony w
mufę dość ciężko się kręci ...???
Ma tu na myśli pokręcanie ręką, kręci się z dużym oporem, ale
spokojnie bez większego wysiłku nim obracam.
Po założeniu korby, tego dużego oporu się nie wyczuwa.

Pozdr.!

A dla ustalenia uwagi - sprawdzasz to w ogrzewanym pomieszczeniu, czy na
zewnątrz? Bo na takich mrozach jak są ostatnio to wszystko ciężej
chodzi. Da się wyczuć np. dużą różnicę w przekładaniu biegów w
samochodzie zimnym a rozgrzanym.

//NoOffenc

Data: 2010-01-27 05:53:58
Autor: Rowerex
Nowy suport, ciężko się kręci
On 27 Sty, 14:28, Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_...@spam-me-
not.com> wrote:

A dla ustalenia uwagi - sprawdzasz to w ogrzewanym pomieszczeniu, czy na
zewnątrz? Bo na takich mrozach jak są ostatnio to wszystko ciężej
chodzi.

Kinex kręci się tak samo

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2010-01-27 20:49:31
Autor: Coaster
Nowy suport, ciężko się kręci
Rowerex wrote:
On 27 Sty, 14:28, Tomasz Tarchala <Tomasz_at_Tarchala_dot_...@spam-me-
not.com> wrote:

A dla ustalenia uwagi - sprawdzasz to w ogrzewanym pomieszczeniu, czy na
zewnątrz? Bo na takich mrozach jak są ostatnio to wszystko ciężej
chodzi.

Kinex kręci się tak samo

A dlaczego mialby sie krecic inaczej? ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2010-01-27 14:31:57
Autor: Coaster
Nowy suport, ciężko się kręci
Tomasz Tarchala wrote:
newman <m.nowakowski76@gmail.com> wrote:

Witam!

Czy to normalne, że nowy suport na łożyskach maszynowych, wkręcony w
mufę dość ciężko się kręci ...???
Ma tu na myśli pokręcanie ręką, kręci się z dużym oporem, ale
spokojnie bez większego wysiłku nim obracam.
Po założeniu korby, tego dużego oporu się nie wyczuwa.

Pozdr.!

A dla ustalenia uwagi - sprawdzasz to w ogrzewanym pomieszczeniu, czy na
zewnątrz? Bo na takich mrozach jak są ostatnio to wszystko ciężej
chodzi. Da się wyczuć np. dużą różnicę w przekładaniu biegów w
samochodzie zimnym a rozgrzanym.

Porownanie oporow pracy samochodowej skrzynki biegow w niskiej temperaturze (ze zgestnialym olejem) do oporow lozysk w suporcie to lekka przesada. Smaru tam tyle co kot naplakal  ;-)

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"Speed comes from fitness, not hard & skinny tires."
Grant Petersen
Rivendell Bicycle Works
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2010-01-27 13:35:41
Autor: Jan Srzednicki
Nowy suport, ciężko się kręci
On 2010-01-27, Coaster wrote:

A dla ustalenia uwagi - sprawdzasz to w ogrzewanym pomieszczeniu, czy na
zewnątrz? Bo na takich mrozach jak są ostatnio to wszystko ciężej
chodzi. Da się wyczuć np. dużą różnicę w przekładaniu biegów w
samochodzie zimnym a rozgrzanym.

Porownanie oporow pracy samochodowej skrzynki biegow w niskiej temperaturze (ze zgestnialym olejem) do oporow lozysk w suporcie to lekka przesada. Smaru tam tyle co kot naplakal  ;-)

Suport suportem, ale mĂłj planetarny Nexus chodzi na mrozach (poniĹźej
-10C, mniej więcej) zauważalnie ciężej. Szczególnie to widać na początku
jazdy, gdy stał w ciepłym mieszkaniu.

A jak pokręcisz bez obciążenia korbami na zimnym, to na pewno zauważysz
nawet tą lekką różnicę gęstości smaru. W jeździe pewnie niezauważalne.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2010-01-27 20:36:40
Autor: Coaster
Nowy suport, ciężko się kręci
Jan Srzednicki wrote:
On 2010-01-27, Coaster wrote:
A dla ustalenia uwagi - sprawdzasz to w ogrzewanym pomieszczeniu, czy na
zewnątrz? Bo na takich mrozach jak są ostatnio to wszystko ciężej
chodzi. Da się wyczuć np. dużą różnicę w przekładaniu biegów w
samochodzie zimnym a rozgrzanym.
Porownanie oporow pracy samochodowej skrzynki biegow w niskiej temperaturze (ze zgestnialym olejem) do oporow lozysk w suporcie to lekka przesada. Smaru tam tyle co kot naplakal  ;-)

Suport suportem, ale mĂłj planetarny Nexus chodzi na mrozach (poniĹźej
-10C, mniej więcej) zauważalnie ciężej. Szczególnie to widać na początku
jazdy, gdy stał w ciepłym mieszkaniu.

Chyba w zimnym? Przekladnia planetarna jest ciut bardziej skomplikowana niz lozyska suportu.


A jak pokręcisz bez obciążenia korbami na zimnym, to na pewno zauważysz
nawet tą lekką różnicę gęstości smaru. W jeździe pewnie niezauważalne.

Moze dla dwuletniego dziecka ;-)


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2010-01-27 19:54:17
Autor: Jan Srzednicki
Nowy suport, ciężko się kręci
On 2010-01-27, Coaster wrote:
Jan Srzednicki wrote:
On 2010-01-27, Coaster wrote:
A dla ustalenia uwagi - sprawdzasz to w ogrzewanym pomieszczeniu, czy na
zewnątrz? Bo na takich mrozach jak są ostatnio to wszystko ciężej
chodzi. Da się wyczuć np. dużą różnicę w przekładaniu biegów w
samochodzie zimnym a rozgrzanym.
Porownanie oporow pracy samochodowej skrzynki biegow w niskiej temperaturze (ze zgestnialym olejem) do oporow lozysk w suporcie to lekka przesada. Smaru tam tyle co kot naplakal  ;-)

Suport suportem, ale mĂłj planetarny Nexus chodzi na mrozach (poniĹźej
-10C, mniej więcej) zauważalnie ciężej. Szczególnie to widać na początku
jazdy, gdy stał w ciepłym mieszkaniu.

Chyba w zimnym? Przekladnia planetarna jest ciut bardziej skomplikowana niz lozyska suportu.

Nie, w ciepłym. Na początku jest lekko, ale po chwili, jak się
wychłodzi, chodzi wyraźnie ciężej.

--
  Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/

Data: 2010-01-27 14:37:43
Autor: Tomasz Tarchala
Nowy suport, ciężko się kręci
Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

Czy to normalne, że nowy suport na łożyskach maszynowych, wkręcony w
mufę dość ciężko się kręci ...???
Ma tu na myśli pokręcanie ręką, kręci się z dużym oporem, ale
spokojnie bez większego wysiłku nim obracam.
Po założeniu korby, tego dużego oporu się nie wyczuwa.

Pozdr.!

A dla ustalenia uwagi - sprawdzasz to w ogrzewanym pomieszczeniu, czy na
zewnątrz? Bo na takich mrozach jak są ostatnio to wszystko ciężej
chodzi. Da się wyczuć np. dużą różnicę w przekładaniu biegów w
samochodzie zimnym a rozgrzanym.

Porownanie oporow pracy samochodowej skrzynki biegow w niskiej temperaturze (ze zgestnialym olejem) do oporow lozysk w suporcie to lekka przesada. Smaru tam tyle co kot naplakal  ;-)

Smaru mało, za to ciaśniej.

Nie twierdzę, że mróz jest przyczyną akurat w tym przypadku, tylko tak
mi przyszło do głowy po doświadczeniach z rozruszaniem po kolei zamków w
różnych drzwiach, skrzyni biegów, a nawet głupiej klapki od skrzynki na
listy, którą mam na zewnątrz. Więc bym z góry nie wykluczał.


//NoOffenc

Data: 2010-01-27 20:47:37
Autor: Coaster
Nowy suport, ciężko się kręci
Tomasz Tarchala wrote:
Coaster <manypeny@mac.com> wrote:

Czy to normalne, że nowy suport na łożyskach maszynowych, wkręcony w
mufę dość ciężko się kręci ...???
Ma tu na myśli pokręcanie ręką, kręci się z dużym oporem, ale
spokojnie bez większego wysiłku nim obracam.
Po założeniu korby, tego dużego oporu się nie wyczuwa.

Pozdr.!
A dla ustalenia uwagi - sprawdzasz to w ogrzewanym pomieszczeniu, czy na
zewnątrz? Bo na takich mrozach jak są ostatnio to wszystko ciężej
chodzi. Da się wyczuć np. dużą różnicę w przekładaniu biegów w
samochodzie zimnym a rozgrzanym.
Porownanie oporow pracy samochodowej skrzynki biegow w niskiej temperaturze (ze zgestnialym olejem) do oporow lozysk w suporcie to lekka przesada. Smaru tam tyle co kot naplakal  ;-)

Smaru mało, za to ciaśniej.

Co to znaczy ciasniej? W zwyklej, czterobiegowej skrzyni biegow masz kupe walkow, lozysk, synchonizatorow i kol zebatych zanurzonych czesciowo w zgestnialym oleju - kazda czesc stawia pewo=ien opor doppoki skrzynia sie nie rozgrzeje. W suporcie masz standardowo dwa lozyska z odrobina smaru. Porownujesz swinie ze mucha.


Nie twierdzę, że mróz jest przyczyną akurat w tym przypadku, tylko tak
mi przyszło do głowy po doświadczeniach z rozruszaniem po kolei zamków w
różnych drzwiach, skrzyni biegów, a nawet głupiej klapki od skrzynki na
listy, którą mam na zewnątrz. Więc bym z góry nie wykluczał.

Nie mialem takich problemow jak Ty. Takie rzeczy smaruje sie profilaktycznie (zamki, klapki itp.). Wtedy nie ma takich problemow.

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"If you find yourself standing to accelerate,
on level ground, it is a sign that your gear is too high
or that your saddle is too low."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nowy suport, ciężko się kręci

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona