Nowy telefon

Data: 2010-11-01 17:18:23
Autor: Maciej Muran
Nowy telefon
Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl> napisał

Niebawem będzie mi się kończyła umowa u operatora, co zaowocuje

Hmm... Czyli jesteś skazany na zakup telefonu z aktualnej oferty operatora [?]

Trochę kiepsko, bo ja bym Ci proponował E71 z oprogramowaniem w wersji niższej niż 500.x (trochę przymula) ale może gdzieś, w którymś salonie... Albo przedłuż umowę w opcji bez telefonu a kup aparat we własnym zakresie - oszczędności zależą od operatora.

Co do Androida to... Używam. Świadomie używam Androida na SGS. Ale E71 się nie pozbywam, bo pomimo niezrozumienia polityki firmy Nokia należy przyznać, że E71 to udany aparat. Ewentualnie powrócę do E63, z którego byłem baaardzo zadowolony.

BTW - wybierając E71 trafisz w gust Waldka ;)))

Maciek.

Data: 2010-11-01 19:37:45
Autor: s@piens
Nowy telefon
Maciej Muran wrote:
[]
[...]

Mógłbyś podzielić się proszę wrażeniami z użytkowania SGS? (pro / cons)
I dlaczego mimo wszystko nie pozbywasz się E71? ;-)

--
Piotr

Data: 2010-11-01 20:55:38
Autor: Maciej Muran
Nowy telefon
Użytkownik "s@piens" <kolmi.no$pam@o2.pl.invalid> napisał
Mógłbyś podzielić się proszę wrażeniami z użytkowania SGS? (pro / cons)

Wszystko na ten temat znajdziesz na forum.android.com.pl ale:

- Problemy z połączeniami głosowymi w Orange 3G dotyczą rzeczywiście chyba tylko Krakowa.
- Pokrywa baterii jest faktycznie kiepska i to z jej powodu trzeszczy ramka (wydaje się, że to ramka) wokół wyświetlacza (kilka karteczek post-it eliminuje problem w 80-90% bo nie mam czasu ni ochoty na wizytę w serwisie) ;)
- TouchWiz 3.0 jest trochę ograniczony ale bez rootowania możesz używać LauncherPro i mieć to z głowy (ja używam TW i nie narzekam)
- Swype działa i nagrywanie filmów w HD też tyle, że 30 sekund = ponad 40 MB ale to przecież nie jest wina telefonu.

Drugiego dnia zdecydowałem się na ROM XXJM1 zamiast tego brandowanego przez Orange i wykonałem flash za pomocą test-mode w programie KIES, przez co *teoretycznie* straciłem gwarancję. Działa dobrze i nawet jakoś specjalnie nie czekam na FroYo.
SGS jako modem: możesz używać wbudowanego routera wi-fi albo normalnie po kablu, z użyciem sterownika NDIS jako karty sieciowej a nie stricte modemu. KIES daje też "Połączenie z Internetem" ale KIES to kobyła jeszcze gorsza niż Nokia Ovi Suite.

SGS to dla mnie ogromny skok "wielkościowy" w porównaniu z takim np. Magikiem. Tutaj masz ogromny ekran, klawiaturę na której piszesz a nie sprawdzasz, czy we właściwy klawisz trafiłeś. Kolory, kontrast i jasność ekranu są niesamowite. I jeśli używasz SGS-a w trybie czuwania (bez wifi, gps i siedzenia na webie) to 2 doby bateria wytrzyma.

I dlaczego mimo wszystko nie pozbywasz się E71? ;-)

Dlatego, że E71 to solidny telefon z komputerowymi bajerami. I ma Nokia Maps gdy nie zechcę przedłużyć licencji Naviexperta.
A cała reszta to komputery z funkcją telefonu.

Jednak chciałem mieć jakiś nowy sprzęt, chciałem skończyć ze zmianą numeru telefonu kilka razy do roku i przedłużyłem umowę w Orange kupując przy tym SGS. Można było taniej ale też nieraz nie sposób pozbyć się emocji. Wyboru SGS dokonałem po przewertowaniu wspomnianego na początku forum i zakładając, że nie będę się bawił w zmianę ROM co kilka godzin.
Musisz pamiętać, że SGS to delikatne urządzenie. Jeszcze nie miałem żadnego wypadku ale E71 lądowała na glebie kilka razy i jest cały czas w porządku.

I na koniec złota myśl: jeśli coś jest do wszystkiego, to zwykle jest do niczego. Nie dotyczy to SGS, bo ten sprzęt nie ma lampy błyskowej dającej się wykorzystać jako latarka itp. niezbędnych rzeczy.

Jesli masz wątpliwości to zawsze możesz chwilę zaczekać na Milestone 2 :)

Maciek.

Data: 2010-11-03 00:44:25
Autor: s@piens
Nowy telefon
Maciej Muran wrote:
[...]

Dzięki, już je przeglądałem wcześniej, ale jestem starej daty i wolę Usenet :)

[...]

Czy teraz w ogóle produkuje się coś, co nie trzeszczy..? (Poza np. Buggati Veyron ;-))

[...]

No ta delikatnośc trochę mnie martwi - znaczy na wycieczkę rowerową / plażę / koncert będe musiał zabierać inny telefon?

:)

Dzięki za bezcenne uwagi :)

Piotr

Data: 2010-11-03 16:57:24
Autor: Wojciech \"Spook\" Sura
Nowy telefon
Dnia 01-11-2010 o 17:18:23 Maciej Muran <mmuran@gmail.com> napisał(a):

Na wstępie czuję się zobowiązany podziękować za jeden z pierwszych postów  na temat w tym wątku.

Niebawem będzie mi się kończyła umowa u operatora, co zaowocuje

Hmm... Czyli jesteś skazany na zakup telefonu z aktualnej oferty  operatora [?]

Tak, prawdę mówiąc to jest jedyny sensowny powód zmiany telefonu, bo w  sumie E66 całkiem dobrze mi służy. Z drugiej strony szkoda zmarnować  okazję nabycia jakiegoś dobrego sprzętu za grosze :)

[...]

Nie wątpię, że jest to dobry sprzęt, ale w moim przypadku byłoby to prawie  jak wymienienie obudowy na inną - E71 od E66 nie różni się chyba  specjalnie funkcjonalnością?

[...]

Rozumiem, że SGS to Samsung Galaxy S? Obejrzałem reklamę na stronach  Samsunga i nie ukrywam, tam prezentuje się bardzo ciekawie. Opisałeś  trochę wad - napisz może z kolei, co Ci się w tym modelu szczególnie  podoba? :)

BTW - wybierając E71 trafisz w gust Waldka ;)))

Prawdę mówiąc, jakoś niespecjalnie mi na tym zależy :)

Ostatnio znalazłem obrazek, który fantastycznie obrazuje ten wątek (żeby  nie było, w sumie sam też pod niego podpadam :))

http://obczaj.net/obrazki/71795.jpg

Maciek.

Pozdrawiam -- Spook.

--