Nowy telefon - wyliczenie

Data: 2010-04-18 16:48:40
Autor: Budzik
Nowy telefon - wyliczenie
tak jak pisałem wcześniej, planuję zakup telefonu.
Na razie wybór padł na E52, ale nie nastapiła jeszcze finalna weryfikacja.
Ma mieć przede wszystkim możliwośc synchronizacji wszystkiego do PC, nagrywanie rozmów bez beepa i resztę w miarę standardowych rzeczy.

Przeanalizowałem plusa.
Załozenie - około 300 minut miesiecznie wygadanych wszedzie.

Abo TanioRozmowna 90
Abonament: 42,7
Minuta: 0,35
Darmowych minut: 120
Telefon: 669,78
Łączny koszt po 24 miesiącach - 3207zł.

Abo TanioRozmowna 180
Abonament: 79,3
Minuta: 0,29
Darmowych minut: 270
Telefon: 120,78
Łączny koszt po 24 miesiącach - 2233zł.

Ceny brutto.

Gdzie może być taniej?
Może ktoś robił podobną symulację dla innych sieci?

Data: 2010-04-18 19:37:50
Autor: ToMasz
Nowy telefon - wyliczenie
Budzik pisze:

Przeanalizowałem plusa.
Załozenie - około 300 minut miesiecznie wygadanych wszedzie.
no to napewno (na 99%) nie W3! Play/mbank
Gdzie może być taniej?
play/mbank

i zastanów sie nad telefonem. jak samo urządzenie jest nie istotne, a
istotna jest synchronizacja, to weź coś z WM i klawiszami.

ToMasz

Data: 2010-04-18 18:01:39
Autor: Budzik
Nowy telefon - wyliczenie
Użytkownik ToMasz twitek4@no_spam.gazeta.pl ...

Przeanalizowałem plusa.
Załozenie - około 300 minut miesiecznie wygadanych wszedzie.

no to napewno (na 99%) nie W3! Play/mbank

co to jest W3?

Gdzie może być taniej?
play/mbank

ok, obejrze ofertę play
i mbank. Dzieki za podpowiedzi.

i zastanów sie nad telefonem. jak samo urządzenie jest nie istotne, a
istotna jest synchronizacja, to weź coś z WM i klawiszami.

samo urzadzenie ma dzwonic i byc wygodne. :)
Co to jest WM?
Z klawiszami?

Data: 2010-04-18 20:12:26
Autor: qwerty
Nowy telefon - wyliczenie
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Xns9D5ECA8E570Bbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
no to napewno (na 99%) nie W3! Play/mbank

co to jest W3?

Chodziłeś na religię? Bóg Plus, Bój Era i duch orange.

Gdzie może być taniej?

samo urzadzenie ma dzwonic i byc wygodne. :)
Co to jest WM?

Windows Mobile. Jakby potrzebował szybkiej reakcji to może android (WM potrafi czasami "trawić" dłużej).

Data: 2010-04-18 19:26:01
Autor: Budzik
Nowy telefon - wyliczenie
Użytkownik qwerty qwerty01@poczta.fm ...

no to napewno (na 99%) nie W3! Play/mbank

co to jest W3?

Chodziłeś na religię? Bóg Plus, Bój Era i duch orange.

:)

Gdzie może być taniej?

samo urzadzenie ma dzwonic i byc wygodne. :)
Co to jest WM?

Windows Mobile. Jakby potrzebował szybkiej reakcji to może android (WM
potrafi czasami "trawić" dłużej).

No to jaki aprat bys polecał przy takich wymaganiach:
- duza ksiazka (min 1000 wpisów)
- mozliwosc synchronizacji wszystkiego z PC (łacznie z np. przypisaniem dzwonków)
- jak najbardziej rozbudowane mozliwosci ubsługi telefonu przez PC
- mozliwosc przypisywania dzwonków do grup osób
- szybkie wybieranie metodą słownikową (nie wiem, jak lepiej to nazwac)
- szybkosc działania (jak wciskam klawisz, to chce reakcje od razu a nie po sekundzie)
No i to chyba tyle z najwazniejszych.

Data: 2010-04-19 08:27:14
Autor: ToMasz
Nowy telefon - wyliczenie
Budzik pisze:

[...]
polecałbym telefon z WM i kalwiaturą qwerty. mimo ze mała to pisze sie
wygodniej kciukiem niż rysikiemm po ekranie dotykowym. samsung i780
naprzykład. odblokowujesz klawiarure i zaszynasz pisać: K-O-W (alski)
ale po 3 naciśnieciach masz już albo jednego pacjenta, albo wszystkich
kowalskich na jednym ekranie. Dlamnie to jest najwygodniejsze
rozwiazanie (jednego z nich wybierasz przesunieciem kciuka bo akurat ten
model ma "myszkę optyczną")
- szybkosc działania (jak wciskam klawisz, to chce reakcje od razu a nie po sekundzie)
Tu muszisz sie zastanowić. Sam Wm działa szybko, co nieznaczy ze reaguje
natychmiast. Właśnie przy wcześniej opisanym wyszukiwaniu, telefon musi
  wyświetlający "pulpit" musi "załapać" wciśniecie klawsza, uruchomić
obsługe telefonu, wczytać ksiażkę i zcząć w niej szukać. to trwa pół
sekundy - człowiek rejestruje takie opóźnienie jako "za wolne" ale
drugie naciśniecie klawisza daje odpowiedź natychmiastową. czyli jeśli
sie uprzesz i zrobisz test "K-O-W..." to i tak telefon odpowie szybciej
niż Ty jesteś w stanie wpisać 3 kalwisze, a co dopiero 9 cyfr telefonu.
inna sprawa, to 15sekundowe uruchamianie automapy (najczesciej darmowej
w tym telefonie)... ale tu się niebardzo jest czemu dziwić.

ToMasz

PS telefon z WM to NIE jedyne słuszne rozwiazanie. jednak Windowsa M do
windowsa XP najłatwiej chyba jest cokolwiek przenieść. chociaż ja akurat
nie synchronizuje do XP bo niemam.:) - o szczegóły pytaj na pdaclub.pl

Data: 2010-04-19 05:43:42
Autor: Budzik
Nowy telefon - wyliczenie
Użytkownik ToMasz twitek4@no_spam.gazeta.pl ...

Gdzie może być taniej?
play/mbank

Play:
Abo LongPLAY 49: 49
Minuta: 0,29
Darmowych minut: 240
Telefon: 299
Łączny koszt po 24 miesiącach - 1893zł.
Średnio za minute przy załozeniu 300minut/m-c po 24 miesiacach - 26gr

Łącznie 340zł taniej niz w PLUSie.

(strona Plusa momentami niedomaga z Operą... - co za czasy...)

mbank ma na tyle zagmatwaną ofertę na stronie, że nie przeanalizowałem.

Data: 2010-04-25 13:01:19
Autor: Budzik
Nowy telefon - wyliczenie
Osobnik posiadający mail twitek4@no_spam.gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Gdzie może być taniej?
play/mbank

zrobiłem wyliczenie dla play w osobnym poscie, wszystko wyglada super.
Dopiero ktos zwrócił mi uwage, ze problemem play sa bardzo drogie rozmowy dla wszystkich ktorzy dzwonia do mnie. Szkoda, ze nie zwracacie uwagi na tak wazna sprawe.
Z czego to wynika, ze play jest taki "drogi"?

--
Pozdrawia... Budzik
Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

Data: 2010-04-25 15:20:28
Autor: Piotr M
Nowy telefon - wyliczenie
Dnia 25-04-2010 o 16:01:19 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>  napisał(a):

Z czego to wynika, ze play jest taki "drogi"?

Ze stawek MTR i woli operatorów bo UKE może stawkę obniżyć a operatorzy  ceny nie :)
A dlatego MTR do Playa jest wyższy, aby dać mu szansę wejścia na rynek,  kiedy inni operatorzy już się dobrze na nim zadomowili.

obniżka MTR
http://www.telepolis.pl/news.php?id=16375

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-04-25 17:12:22
Autor: JoteR
Nowy telefon - wyliczenie
"Budzik"  napisał:

zrobiłem wyliczenie dla play w osobnym poscie, wszystko wyglada
super. Dopiero ktos zwrócił mi uwage, ze problemem play sa bardzo
drogie rozmowy  dla wszystkich ktorzy dzwonia do mnie.

Nie, to nie jest problem Play. To jest problem użytkowników innych sieci, którzy dają się ryćkać swoim operatorom bez wazeliny.

Szkoda, ze nie zwracacie uwagi na tak wazna sprawe.

Przecież jest to wałkowane w kółko na tej grupie co najmniej od roku. To tak, jakby na apa stwierdzić oczywistą oczywistość, że komentarz jako pierwszy ma wystawić sprzedający. ;->

Z czego to wynika, ze play jest taki "drogi"?

Z pazerności W3, podpadającej pod zmowę cenową i uległości ich użytkowników.

JoteR

Data: 2010-05-02 18:01:12
Autor: Budzik
Nowy telefon - wyliczenie
Użytkownik JoteR joter@pf.pl ...

[...]

w sumie masz racje.
Bedzie play.

a zatem moge sobie pozwolic na troche inny telefon.
Czy ktos uzywa Mnia Light (GT-B7300) i byłby w stanie okreslic czy:
- bez problemu mozna zgrac *wszystkie* ustawienia telefonu na Pc i potem to odtworzyc
- czy mozna tworzyc grupy w ksiazce i potem do grup przypisac np. dzwonki?
- jak sprawdza sie dotykowy wyswietlacz? Psuje sie? Widac rysy itd.?
- czy telefon działa wystarczajaco szybko?
Jakies inne uwagi?

Z gory wielkie dzieki.

Data: 2010-05-03 16:26:38
Autor: Adramelech
Nowy telefon - wyliczenie
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> Odpowiedz na
[...]

Bezpośrednio na PC to raczej nie. Najpierw trzeba zrobić backupa na karte pamięci a potem przegrać go na komputer.

- czy mozna tworzyc grupy w ksiazce i potem do grup przypisac np.
dzwonki

Można.

- jak sprawdza sie dotykowy wyswietlacz? Psuje sie? Widac rysy
itd.? - czy telefon działa wystarczajaco szybko?
Jakies inne uwagi?

Tak. I900. Szybszy i pod każdym względem lepszy niż Lite.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-05-03 23:01:25
Autor: Budzik
Nowy telefon - wyliczenie
Osobnik posiadający mail adresu@tu.nie.ma napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

wystarczy. Fajnie.

- czy mozna tworzyc grupy w ksiazce i potem do grup przypisac np.
dzwonki

Można.

dzieki.

- jak sprawdza sie dotykowy wyswietlacz? Psuje sie? Widac rysy
itd.? - czy telefon działa wystarczajaco szybko?
Jakies inne uwagi?

Tak. I900. Szybszy i pod każdym względem lepszy niż Lite.

No ale tez duzo szybciej kasa z konta spada...
Sorry ale 1000 za telefon to ja nie dam :)

To jeszcze pytanie o tego lighta - czy dyktafon wydaje z siebie piski przy nagrywaniu?

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

Data: 2010-05-04 08:39:27
Autor: Adramelech
Nowy telefon - wyliczenie
Bezpośrednio na PC to raczej nie. Najpierw trzeba zrobić backupa na
karte pamięci a potem przegrać go na komputer.

wystarczy. Fajnie.

SPB Backup.

Tak. I900. Szybszy i pod każdym względem lepszy niż Lite.

No ale tez duzo szybciej kasa z konta spada...
Sorry ale 1000 za telefon to ja nie dam :)

Wg ceneo róznica jest około 100zł. Największą wadą Lita jest brak modowanego oprogramowania, który robi cuda z i900. Chociażby dodaje WM6.5 i MD2 v2 .

To jeszcze pytanie o tego lighta - czy dyktafon wydaje z siebie piski
przy nagrywaniu?

Nic nie pika. Pozdrawiam
--
Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2010-05-05 04:58:17
Autor: Budzik
Nowy telefon - wyliczenie
[...]

w Play light kosztuje 250zł a i900 jakies 900zł...
Ale light ma juz WM6,5
To drugie to nie wiem.

W kazdym razie chyba jednak bedzie E52.
Przeraziła mnie mozliwa awaria panelu dotykowego po upadku telefonu - ponoc jest duze ryzyko, a mi telefon spada na ziemie srednio raz na 2 tygodnie :)

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Nowy telefon - wyliczenie