Nowy telewizor i niespodzianka

Data: 2009-05-19 04:54:14
Autor: leontowicz
Nowy telewizor i niespodzianka
Nabyłem sobie droga kupna telewizor LCD Samsung (40"). Źródłem sygnału
jest cyfrowy Polsat z satelity. I niespodzianka. Po włączeniu
telewizora przestaje działac pilot od odbiornika satelitarnego. Trwa
to ok 10 min. po czym pilot sie uaktywnia i działa normalnie.
Oczywiście (w tym pierwszym okresie) gdy wyłącze telewizor pilot
działa normalnie (przełącza kanały, wyłącza i włącza odbiornik.
Wymiana baterii w pilocie nic nie pomaga.
Czy ktoś spotkał sie z czymś takim i wie jak temu zaradzić.
Dla tych, którzy sie dziwią, że korzystam z Polsatu kolejne pytanie:
Może ktoś to sprawdził, czy w Wyszkowie (a konkretnie w Rybienku
Leśnym) jest zasięg Polsatu nadawanego cyfrowo "z ziemi" z Warszawy.
Zależy mi na Polsacie ze wzgledu na Kubicę, a dom mam w lesie i
sygnału Polsatu analogowego praktycznie nie odbieram. Jeżeli jednak
miałbym informację, że można złapać Polsat cyfrowy, natychmiast
zmieniłbym telewizję satelitarną na "n".
Pozdrawiam grupę

Data: 2009-05-19 15:39:28
Autor: PINOL
leontowicz@gmail.com napisał(a):
[...]
Tak, ja sie z tym spotkalem. Telewizor Panasonic i dekoder Echostar (od Polsatu), skonczylo sie na wymianie dekodera (na innej firmy)

--
PINOL

Data: 2009-05-19 18:21:23
Autor: Ktos
Nowy telewizor i niespodzianka
Na forach dyskusyjnych opisywane są  przypadki podobnych problemów z niektórymi dekoderami cyfrowymi i telewizorami LCD (np. tuner kablowy UPC, który po prostu przestaje reagować na pilota w pomieszczeniu, gdzie stoi telewizor LCD firmy Sharp -dotyczy niektórych modeli).
Jedyny znany sposób to ...wyniesienie tunera/dekodera do innego pomieszczenia lub takie przekręcenie, aby na diodę odbiorczą w tunerze padało możliwie mało światła z telewizora (dotyczy również tego odbitego od ścian).

Data: 2009-05-20 09:39:49
Autor: Gienek
Ktos pisze:
[...]

To jest wina emisji przez matrycę telewizora czy po prostu pilot od telewizora blokuje tuner SAT?

Data: 2009-05-19 21:29:35
Autor: ztomasz
leontowicz@gmail.com pisze:
[...]

Mnie się wydaje, że podobne kody posiada pilot o polsatu oraz Twojego nowego TV. Rada rozwiązania? Wymiana dekodera Polsatu lub samego telewizora.

--

Tomasz

Zarejestruj się i odbierz 2 zł na doładowanie oraz 3% zwrotu za każdą transakcję:-) https://www.blue.pl/?idAgent=MzI3NDc=&idBanner=LTE=

Data: 2009-05-19 22:03:40
Autor: Wmak
ztomasz <ztomasz@nospam.o2.pl> napisał(a):
Mnie się wydaje, że podobne kody posiada pilot o polsatu oraz Twojego nowego TV. Rada rozwiązania? Wymiana dekodera Polsatu lub samego
telewizora.

Przeczytaj wątek jeszcze raz.
To nie ma nic wspólnego z kodami pilota TV.
Częstotliwość podświetlania ekranu LCD (świetlówki z przetwornicą) oślepia odbiornik podczerwieni dekodera.
To samo zjawisko występuje przy elektronicznych świetlówkach (tzw energooszczędnych żarówkach) - niektóre urządzenia tracą czułość lub przestają reagować po włączeniu świetlówki.
Mój stary telewizor Saba(lata 80te) reagował jeszcze śmieszniej:
W czasie "rozpalania" świetlówki Philipsa sam się włączał, zmieniał kanały, wyłączał.
Mierzyłem częstotliwość przetwornicy w czasie rozgrzewki - zmieniała się od ok 35 do 48 kHz a typowe nadajniki podczerwieni (i odbiorniki w sprzęcie) używają modulacji rzędu czterdziestukilku kHz.
Moja Saba miała prymitywne kodowanie rozkazów pilota więc rezgowała na przypadkowe sygnały.
Nowsze telewizory używają bardziej skomplikowanych kodów, więc głupot nie robią tylko oślepione tracą czułość odbiornika zdalnego sterowania.

Data: 2009-05-20 07:40:56
Autor: Maciek Zielinski
Nowy telewizor i niespodzianka
Witam.

Spotkałem się z takim problemem z telewizirem Sharp.
Wystarczyło wyłączyć tryb ECO (w którym telewizor sprawdzał oświetlenie w
pokoju i
sam dobierał jasność)

Pozdrawiam

maciek

Data: 2009-05-19 23:43:48
Autor: leontowicz
Nowy telewizor i niespodzianka
On 20 Maj, 07:40, "Maciek Zielinski" <maciek_z...@ww.poczta.onet.pl>
wrote:
[...]

Dziekuje wszystkim za wyjaśnienia. Podobno jestem w bardzo dobrej
sytuacji, ponieważ po 8 - 10 minutach pilot od Polsatu zaczyna
działać, a to jakoś można wytrzymać.
Mówiac szczerze najchętniej przeszedłbym na "n", bo Polsat cyfrowy
praktycznie nie ma kanałów HD, ale jest problem z Formułą 1.
Pozdrawiam
And

Data: 2009-05-20 09:28:18
Autor: z
Nowy telewizor i niespodzianka
Ja pie....
Gryzace sie urzadzenia i to w dodatku przez powietrze :-(
Znaczy sie jak kupie nowe LCD to mam sprawdzic czy wszystkie piloty w mieszkaniu mi dzialaja a pozniej kazdy nowy sprzet tez sprawdzic.
Czy 5 dni od zakupu nadal funkcjonuje i czy z dekoderami platform cyfrowych nie bedzie problemow typu: "podpisal pan umowe i kropka. sprzet jest sprawny to nie nasz problem niech pan zmieni telewizor"

Data: 2009-05-21 18:55:33
Autor: jerzu
On Wed, 20 May 2009 09:28:18 +0200, z <zch28@gazeta.pl> wrote:

Czy 5 dni od zakupu nadal funkcjonuje

A kiedyś funkcjonowało?

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-05-21 20:16:38
Autor: z
jerzu pisze:
On Wed, 20 May 2009 09:28:18 +0200, z <zch28@gazeta.pl> wrote:

Czy 5 dni od zakupu nadal funkcjonuje

A kiedyś funkcjonowało?

Widocznie do 2002 r. tak
http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/32201-zwrot-towaru-bez-podania-przyczyny-osoba-fizyczna-brak-wad.html

A później dobra wola sklepu.
Jakoś się tak składa że sklep w którym kupuję kompy zawsze miał "dobrą wolę". RTV muszę kupić gdzie indziej :-( Czyli może być różnie.

Data: 2009-05-22 12:49:17
Autor: K.K.
[...]
i praktycznie był martwy, gdyż dotyczył tylko sklepów uspołecznionych, czyli nie prywatnych, a obecnie tych 'państwowych' ze świecą szukać.

Data: 2009-05-22 20:57:21
Autor: jerzu
Nowy telewizor i niespodzianka
On Thu, 21 May 2009 20:16:38 +0200, z <zch28@gazeta.pl> wrote:

Widocznie do 2002 r. tak

Znajdź rten przepis, który obowiązywał do 2002 roku. Może Ci uwierzę.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-05-23 09:03:33
Autor: z
jerzu pisze:
On Thu, 21 May 2009 20:16:38 +0200, z <zch28@gazeta.pl> wrote:

Widocznie do 2002 r. tak

Znajdź rten przepis, który obowiązywał do 2002 roku. Może Ci uwierzę.

Ja znam to tylko z praktyki. Jak znajdę chwile to poszukam.
Czy resztę informacji w podanym wcześniej linku też kwestionujesz?

Data: 2009-05-23 10:33:14
Autor: jerzu
On Sat, 23 May 2009 09:03:33 +0200, z <zch28@gazeta.pl> wrote:

Ja znam to tylko z praktyki. Jak znajdę chwile to poszukam.

Szukaj.

Czy resztę informacji w podanym wcześniej linku też kwestionujesz?

Tam nie ma żadnej konkretnej informacji. Jest tylko jakieś bajanie.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-05-23 14:11:46
Autor: z
jerzu pisze:

Tam nie ma żadnej konkretnej informacji. Jest tylko jakieś bajanie.

To rzuc konkretem, niech bajkopisarze podkula ogony i niech sie wiedza szerzy w narodzie.

Data: 2009-05-23 18:57:18
Autor: jerzu
On Sat, 23 May 2009 14:11:46 +0200, z <zch28@gazeta.pl> wrote:

To rzuc konkretem, niech bajkopisarze podkula ogony i niech sie wiedza szerzy w narodzie.

A czy to ja pisałem coś o pięciu dniach?

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-05-24 19:46:36
Autor: z
jerzu pisze:

A czy to ja pisałem coś o pięciu dniach?

Ech... jeszcze jeden zaistniał konstruktywnie ;-)

Data: 2009-05-20 11:41:09
Autor: jerzyn

Użytkownik <leontowicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:e1f6d3e8-9ffa-42f4-9d5a-1bf79a657cc3e24g2000vbe.googlegroups.com...
[...]
 Celem wyjasnienia ,Polsat cyfrowy ma kanaly HD ale trzeba do kazdego kanalu doplacic cos okolo 6zl za kanal ,tak bylo jakies 6 miesiecy temu ,teraz nie znam ceny.Tez mam wszystkie urzadzenia audio z firmy Samsung i kazdy pilot chce dominowac, nalezy na telewizorze ustawic odpowiednie opcje i po wlaczeniu jako dominujacego pilot  dekodera i ten pilot doskonale zarzadza calym tym bajzlem ,wlacza ,wylacza ,kanaly zmienia i reszta opcji ..Inne piloty schowalem aby nie robic wiochy na stole :-))

Data: 2009-05-20 06:28:47
Autor: leontowicz
On 20 Maj, 11:41, "jerzyn" <pol...@onet.eu> wrote:
Użytkownik <leontow...@gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]

 Celem wyjasnienia ,Polsat cyfrowy ma kanaly HD ale trzeba do kazdego
kanalu doplacic cos okolo 6zl za kanal ,tak bylo jakies 6 miesiecy temu

To wiem, ale jakie - eurosport HD i Polsat sport HD na którym nie ma
tego co chcę czyli Formuły 1, oraz MTV i HBO
Nie ma tvp hd, tvn hd, discovery hd, ng hd i wielu innych, które
chciałbym oglądać.
A więc z mojego punktu widzenia lepiej przejść na platformę "n" gdzie
te wszystkie kanały są.

[...]
Niestety u mnie nie ma takiej opcji - ewentualnie jakiś uniwersalny pilot, ale po co, skoro pilot od telewizora służy tylko do właczania i wyłączania  a pozostałe sprawy załatwia pilot od dekodera Polsatu (jak akurat działa).

Data: 2009-05-20 18:23:29
Autor: jerzyn

Użytkownik <leontowicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:8f1461d7-7681-427c-90a8-67ba378c7636m24g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

 Pilot od dekodera "robi" wszystko ,wlacza ,wylacza ,zmienia kanaly i prawie wszystkie opcje oprocz barwy dzwieku , kolorow ,nalezy  wcisnąć na pilocie dekodera opcje select .>tv < .Te przyciski na samej gorze po lewej stronie.

Data: 2009-05-21 08:15:26
Autor: And

Użytkownik "jerzyn" <police@onet.eu> napisał w wiadomości news:gv1aqq$uim$1news.onet.pl...

[...]

Masz racje, jeżeli piszesz o pilocie do UPC (mam taki w rodzinie). Polsatowski nie ma takiej opcji.

Data: 2009-05-21 08:25:36
Autor: jerzyn

Użytkownik "And" <anwikol@o2.pl> napisał w wiadomości news:gv2ri3$97m$1achot.icm.edu.pl...

Masz racje, jeżeli piszesz o pilocie do UPC (mam taki w rodzinie). Polsatowski nie ma takiej opcji.
Cały czas pisze o pilocie polsatowskiego odbiornika satelitarnego DSB -H370G

Data: 2009-05-21 07:16:15
Autor: pawell32
leontowicz@gmail.com pisze:
[...]

discovery hd jest.

[...]

[...]