Nowy zwyczaj drogówki?

Data: 2019-03-09 15:48:40
Autor: Marek S
Nowy zwyczaj drogówki?
Witam Was,

Jeździłem wczoraj w nocy. Jeździłem dziś przed południem. Napotkałem się parę razy na "suszących" - zawsze mieli włączone koguty. Czy to jakiś nowy zwyczaj, czy raczej zbieg okoliczności?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-09 18:51:38
Autor: Poldek
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-09 o 15:48, Marek S pisze:

Jeździłem wczoraj w nocy. Jeździłem dziś przed południem. Napotkałem się parę razy na "suszących" - zawsze mieli włączone koguty. Czy to jakiś nowy zwyczaj, czy raczej zbieg okoliczności?

Od jakichś 10 lat suszenie odbywa się zawsze z włączonymi kogutami. Jaki jest tego sens, to nie pojmuję, albowiem każdy pasjonat prędkości jest odpowiednio wcześniej ostrzegany o stojącym patrolu. Czasem  tylko radiowóz stoi za czymś, żeby choć trochę zasłonić, ale i tak niebieskie błyski rozlegają się po okolicy ostrzegawczo. Inna sprawa, że od dawna suszenie odbywa się ogólnie sporadycznie, a jeśli już, to zawsze w tych samych miejscach. W Warszawie na Maczka, Połczyńskiej, Stanów Zjednoczonych i 4 czerwca. Od niepamiętnych czasów nie widziałem radiowozu z suszarką w innym miejscu.

Data: 2019-03-09 10:24:56
Autor: sczygiel
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu sobota, 9 marca 2019 11:51:44 UTC-6 użytkownik Poldek napisał:
> [...]

> Od jakichś 10 lat suszenie odbywa się zawsze z włączonymi kogutami.

Nie potwierdzam.
Pare razy widzialem suszycieli i kogutow wlaczonych nie bylo.

Glownie na 10 miedzy toruniem a bydgoszcza i w okolicy woznik na slasku.
Ani razu kogutow nie mieli wlaczonych.

Data: 2019-03-09 21:48:12
Autor: Poldek
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-09 o 19:24, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Faktycznie przesadziłem pisząc, że od 10 lat, bo zaledwie od 5 lat

"Komendant Główny Policji wydał polecenie, aby podczas kontroli drogowej radiowozy miały włączone koguty. "

https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/782620,drogowka-traci-paliwo-bo-musi-byc-widoczna.html

Data: 2019-03-09 22:30:53
Autor: Marek S
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-09 o 21:48, Poldek pisze:

https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/782620,drogowka-traci-paliwo-bo-musi-byc-widoczna.html

Być może 3miasto i okolice są zapóźnione, nigdy w w okresie ostatnich 30 lat nie doświadczyłem podobnego zjawiska. Na pamięć znam lokalizacje suszarek lecz w/w zwyczaj mnie zaskoczył w ostatnie 2 dni.

Ani jednego razu nie widziałem odstępstwa od tej reguły. Suszarki nigdy nie włączały kogutów. Podobnie w innych okolicznych miejscowościach.

Zwróć też uwagę iż przytaczany artykuł dotyczy stołecznej policji. Przypuszczalnie założyłeś, iż poza stolicą kraj nie istnieje. Moje pytanie dotyczy tego, co jest poza stolicą. Być może od 10 lat macie tam inne zasady. Ja pytam o resztę kraju.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-10 13:36:08
Autor: Poldek
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-09 o 22:30, Marek S pisze:
[...]

Komendant Główny Policji rządzi Policją w całej Polsce.

Data: 2019-03-10 16:24:30
Autor: Marek S
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-10 o 13:36, Poldek pisze:

Komendant Główny Policji rządzi Policją w całej Polsce.

Więc sugerujesz, że list z nakazem włączania kogutów w trakcie kontroli drogowych szedł z Warszawy do 3miasta 5 lat? Chyba InPostem go nadali :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-10 08:32:55
Autor: Kris
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu niedziela, 10 marca 2019 16:24:32 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

Więc sugerujesz, że list z nakazem włączania kogutów w trakcie kontroli drogowych szedł z Warszawy do 3miasta 5 lat? Chyba InPostem go nadali :-D

Akurat przesyłki InPostu praktycznie wszystkie docierają na drugi dzień roboczy d nadania czego niestety nie można powiedzieć o przesyłkach doręczanych przez  Pocztę Polską- ostatni mój polecony priorytet szedł 4 dni

Data: 2019-03-10 17:05:03
Autor: Marek S
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-10 o 16:32, Kris pisze:

Akurat przesyłki InPostu praktycznie wszystkie docierają na drugi dzień roboczy d nadania czego niestety nie można powiedzieć o przesyłkach doręczanych przez  Pocztę Polską- ostatni mój polecony priorytet szedł 4 dni

Jak myślisz? Dlaczego InPost przestał obsługiwać sądy? Odpowiem co się działo: często przesyłki (w 100% polecone) ginęły. Albo zdarzały się nierzadkie przypadki, że np. pismo wysłane do urzędu skarbowego wracało z adnotacją, że adresat się wyprowadził :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-10 09:16:50
Autor: Kris
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu niedziela, 10 marca 2019 17:05:05 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

Jak myślisz? Dlaczego InPost przestał obsługiwać sądy?

Bo przegrał przetarg
Bo Poczta Polska w 2015 zaproponowała cenę dumpingową.
W 2013 za dwa lata obsługi przesyłek sądowych PP proponowała 580mln zł a w 2015 za TRZY lata zaproponowali 293mln.

Odpowiem co się działo: często przesyłki (w 100% polecone) ginęły. Albo zdarzały się nierzadkie przypadki, że np. pismo wysłane do urzędu skarbowego wracało z adnotacją, że adresat się wyprowadził :-D

A takie przypadki były to fakt. Ale tryby sprawiedliwości jakoś się nie zatrzymały więc były to incydentalne przypadki. Inpost w 2013 chyba nie spodziewał się ze wygra ten przetarg i był nieprzygotowany ale z czasem było coraz lepiej.

Data: 2019-03-10 20:39:33
Autor: kk
Nowy zwyczaj drogówki?
On 2019-03-10 17:16, Kris wrote:

[...]

Moja sprawa potoczyła się bez wyjaśnienia przez Inpost kwestii przesyłki do mnie.

Data: 2019-03-10 21:06:03
Autor: J.F.
Nowy zwyczaj drogówki?
Dnia Sun, 10 Mar 2019 09:16:50 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
[...]

A kto za to placi ? Ci państwo :-)

J.

Data: 2019-03-10 22:45:05
Autor: Kris
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu niedziela, 10 marca 2019 21:06:05 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> Bo Poczta Polska w 2015 zaproponowała cenę dumpingową.
> W 2013 za dwa lata obsługi przesyłek sądowych PP proponowała 580mln zł a w 2015 za TRZY lata zaproponowali 293mln.

A kto za to placi ? Ci państwo :-)
2014-2015- PP proponowała 290mln za rok obsługi sądów
2016-2018- wygrała przetarg, i obsługiwała sady za niecałe 97mln rocznie(pozbywając się tym samym inpostu)
2019-2021 Poczta zaproponowała(pewnie propozycja nie do odrzucenia) sądom cenę ok 297mln zł rocznie

Data: 2019-03-11 11:25:43
Autor: J.F.
Nowy zwyczaj drogówki?
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d3af2108-4a00-4753-8162-edcc5027cd14@googlegroups.com...
> [...]

2019-2021 Poczta zaproponowała(pewnie propozycja nie do odrzucenia) sądom cenę ok 297mln zł rocznie

Z braku innego operatora byc moze nie do odrzucenia ... dumping sie udal :-)

Ale ... ile tych przesylek mialo byc ?
Ile wychodzi za przesylke ?

I porownac z cenami dla ludnosci :-)

J.

Data: 2019-03-11 08:39:43
Autor: Kris
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 11:27:22 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Ale ... ile tych przesylek mialo byc ?
Ile wychodzi za przesylke ?

Było 95 gr netto za list polecony. Jest 2,64zł

Data: 2019-03-17 17:28:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nowy zwyczaj drogówki?
Hello Kris,

Monday, March 11, 2019, 4:39:43 PM, you wrote:

W dniu poniedziałek, 11 marca 2019 11:27:22 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Ale ... ile tych przesylek mialo byc ?
Ile wychodzi za przesylke ?

Było 95 gr netto za list polecony. Jest 2,64zł

Jakie netto? Opłaty pocztowe nie podlegają VAT.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-03-11 16:58:35
Autor: Cavallino
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 10-03-2019 o 21:06, J.F. pisze:
[...]

Dokładnie.
Od tego czasu zwykły list zdrożał dla nas o jakieś 100% (mówię o docelowej cenie po planowanej niebawem podwyżce).

Data: 2019-03-18 08:18:01
Autor: Miroo
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-10 o 17:16, Kris pisze:
[...]

Inpost też wygrał ceną poniżej swoich kosztów. Dlatego przesyłki nie docierały, zwykle nie było obowiązkowego podwójnego awizowania, doręczyciele byli z łapanki, na śmieciówkach, zatrudniani przez pośredników. Pomijam już, że placówki odbiorcze też były z łapanki.

Bardzo chwalę paczkomaty, ale Inpost na pewno nie jest wzorcowym biznesem, zwłaszcza jako pracodawca.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-18 12:08:45
Autor: J.F.
Nowy zwyczaj drogówki?
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c8f462c$0$482$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Czy ponizej i czy dlatego nie docieraly ...

[...]

Jako pracodawca to nie wiem, ale chyba wole placowke z łapanki w sklepie czynnym 8-20, niz moją osiedlową poczte,
ktora byla czynna 8-16 lub 12-18  jakos na przemian.

Ale Poczta sie polepszyla.

Teraz nie wiem czy atak uprzedzajacy - ale chca sie dobrac do paczkomatow przez prawo budowlane - ze bez zezwolenia ustawione ...

J.

Data: 2019-03-18 05:00:07
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowy zwyczaj drogówki?
-- Ale Poczta sie polepszyla. Teraz nie wiem czy atak uprzedzajacy - ale chca sie dobrac do paczkomatow przez prawo budowlane - ze bez zezwolenia ustawione ...

ha ha ha niepoprawny optymista :-)

przeciez to kompletni debile sa ... system istnieje w Niemczech od 2001-06 r czyli od 18 lat a te gamonie mimo ze mieli gotowe rozwiazanie pod nosem to teraz probuja zaszkodzic konkurencji ? tam trzeba wyp.... wszystkich co listow nie roznosza bo durnie po prostu nie rokuja :-)

https://de.wikipedia.org/wiki/Packstation

Data: 2019-03-18 14:26:19
Autor: J.F.
Nowy zwyczaj drogówki?
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9729e6dc-55e5-4028-8a3f-64f896091d0e@googlegroups.com...
[...]

No ale widzisz - nie Dojcze Post, tylko DHL.

DHL tez niby DP, ale kupili gotowa amerykanska firme ..

A DHL w Polsce to nawet jakby gorszy niz Poczta Polska :-)

J.

Data: 2019-03-18 12:22:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Nowy zwyczaj drogówki?
Zawsze podziwiam twoją umiejętność pomijania niewygodnych faktów;-)

Eine Packstation ist ein Paketautomat von DHL, der Paket- und Expressdiensttochter der Deutschen Post AG.

Data: 2019-03-10 20:38:10
Autor: kk
Nowy zwyczaj drogówki?
On 2019-03-10 17:05, Marek S wrote:
[...]

Kiedyś sąd w mojej sprawie chciał od Inposta wyjaśnienia to nawet nie odpisali.

Data: 2019-03-10 21:04:43
Autor: J.F.
Nowy zwyczaj drogówki?
Dnia Sun, 10 Mar 2019 17:05:03 +0100, Marek S napisał(a):
[...]

Nie badz naiwny. Przestal, bo Poczta P wygrala przetarg. Wygrala, bo zlozyla najtansza
oferte. Wczesniej los przesylek nikogo nie interesowal :-)
Tzn sadow nie interesowal, poki obowiazywala umowa z Inpostem, teraz teraz tez nie interesuje.

Albo zdarzały się nierzadkie przypadki, że np. pismo wysłane do urzędu skarbowego wracało z adnotacją, że adresat się wyprowadził :-D

InPostem wysylales ?

Paczkomaty InPostu musze pochwalic, sprawnie dzialaja.
Rekord to kiedys po pooludniu, tzn po 12:00 kupilem cos na allegro z
Walbrzycha, a a drugi dzien przed 8-ma SMS ze czeka w paczkomacie we
wrocku.

J.

Data: 2019-03-17 18:37:15
Autor: Michał Baszyński
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-10 o 21:04, J.F. pisze:

[...]

też tak myślałem, że wysyłając paczkomatem będę miał na miejscu w
maksimum dwa dni..
Tydzień "szła" przesyłka, z czego większość czasu przeleżała w
paczkomacie nadawczym..
Na reklamację InPost odpowiedział, że gwarantowany czas dostarczenia
przesyłki to dwa tygodnie..

--
Pozdr.
Michał

Data: 2019-03-17 21:05:35
Autor: kk
Nowy zwyczaj drogówki?
On 2019-03-17 18:37, Michał Baszyński wrote:
[...]

No, a przechowywania w odbiorczym 2 dni, czyli nawet jak nam na czasie nie zależy musimy przez te 2 tygodnie czuwać by nie wróciła.

Data: 2019-03-18 21:02:13
Autor: Cavallino
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 17-03-2019 o 21:05, kk pisze:
On 2019-03-17 18:37, Michał Baszyński wrote:
[...]

Już nie mówiąc o tym, że mogą sobie zawieźć Twoją przesyłkę do jakiegoś sklepu kilka km dalej, tłumacząc się, że paczkomat który masz 50 m od pracy jest przepełniony.
I oczywiście nie dając do wyboru w takiej sytuacji żadnego innego, który byłby w kierunku w którym się poruszasz - oni wiedzą lepiej gdzie powinna być Twoja paczka przez najbliższe kilka dni....

Data: 2019-03-18 21:59:55
Autor: Budzik
Nowy zwyczaj drogówki?
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

[...]

Moze i moga ale czy tak robią?
Mnie sie zdarzyło tak raz na pewnie ze sto przesyłek przy czym roznica w odległosci wynosiła około kilometra, moze dwóch.

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2019-03-11 07:59:57
Autor: Budzik
Nowy zwyczaj drogówki?
Użytkownik Marek S precz@spamowi.com ...

[...]

Nie masz racji, Marku.
Inpost przestał obsługiwać sądy bo PP to Panstwowa firma i dalej juz musisz doczytac...

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2019-03-10 17:59:58
Autor: Budzik
Nowy zwyczaj drogówki?
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

> [...]

dzień roboczy d nadania czego niestety nie można powiedzieć o
przesyłkach doręczanych przez  Pocztę Polską- ostatni mój polecony

Potwierdzam.
Ostatnio miałem przyjemnosc zamowic coś z odbiorem do Ruchu i również dwa razy dłuzej niz Inpost.

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

Data: 2019-03-10 20:40:29
Autor: kk
Nowy zwyczaj drogówki?
On 2019-03-10 18:59, Budzik wrote:

[...]

Ale jak porównasz cenę paczek oraz czas ich przetrzymywania to możesz zmienić spojrzenie.

Data: 2019-03-11 07:59:57
Autor: Budzik
Nowy zwyczaj drogówki?
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

[...]

Wytlumacz...
Tu i tu skorzystałem z opcji smart na allegro wiec dla mnie cena wynosiła 0zł...
Znaczy wczesniej zapłaciłem jakies 50zł ale wykorzystałem juz wielokrotnie wiecej...

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2019-03-12 00:11:24
Autor: kk
Nowy zwyczaj drogówki?
On 2019-03-11 08:59, Budzik wrote:
[...]

Masz cenniki w ktorych paczka Inpost kosztuje więcej. Masz umowę z której wynika, że paczkę Inpost możesz przetrzymać tylko 2 czy 3 dni

Tu i tu skorzystałem z opcji smart na allegro wiec dla mnie cena wynosiła
0zł...
Znaczy wczesniej zapłaciłem jakies 50zł ale wykorzystałem juz
wielokrotnie wiecej...

Na towary też wydałeś wielokrotnie więcej. To nie wiem z czego się cieszysz.

Data: 2019-03-12 12:59:54
Autor: Budzik
Nowy zwyczaj drogówki?
[...]

Gdzie moge ta paczke przetrzymac?

[...]

W jakim sensie?
Bo z jednej strony oczywiście rozumiem co masz na mysli, z drugiej wielokrotnie porównuje zakup czegos na allegro vs poza i jakos wychodzi ze pomimo prowizji, pomimo darmowej przesyłki na allegro wychodzi taniej.
Ale pal licho, niechby nawet wyszło drozej - czas tez jest wazny, a tu *przewaznie* klik klik i kupione. Wygoda tez ma znaczenie.

Reasumujac - jakos tego *wielokrotnie drozej* nie widze.

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2019-03-12 20:08:15
Autor: kk
Nowy zwyczaj drogówki?
On 2019-03-12 13:59, Budzik wrote:
[...]

Gdzie chcesz

[...]

To widać.

Data: 2019-03-10 21:08:20
Autor: J.F.
Nowy zwyczaj drogówki?
Dnia Sat, 9 Mar 2019 21:48:12 +0100, Poldek napisał(a):
[...]

Ale czy to w czasie suszenia, czy w czasie kontroli drogowej, tzn
kontroli kierowcy i wypisywania mandatu ?

To drugie ma jakis sens, bo to nie zawsze musza inni kierowcy zauwazyc
na czas, bedzie wypadek i kto temu winny ...

J.

Data: 2019-03-10 22:47:31
Autor: Kris
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu niedziela, 10 marca 2019 21:08:22 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

To drugie ma jakis sens, bo to nie zawsze musza inni kierowcy zauwazyc
na czas, bedzie wypadek i kto temu winny ...

W czasie suszenia.
Wczoraj 3 takie patrole z suszarkami w okolicach trójmiasta spotkałem i trzy na kogutach właczonych
Wcześniej nie widywałem aby podczas suszenie włączali koguty

Data: 2019-03-09 21:12:40
Autor: Marek S
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-09 o 18:51, Poldek pisze:

Od jakichś 10 lat suszenie odbywa się zawsze z włączonymi kogutami.

Wow. Jak długo żyję, to nie widziałem ani razu podobnej sytuacji zarówno w 3mieście jaki i dalszych wyprawach. Gdybym coś takiego kiedykolwiek widział, to bym nie utworzył wątku.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-09 21:23:00
Autor: kk
Nowy zwyczaj drogówki?
On 2019-03-09 21:12, Marek S wrote:
[...]

Stoją pewnie tam, gdzie normalnie by nie mogli

Data: 2019-03-09 21:34:49
Autor: Marek S
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-09 o 21:23, kk pisze:

Stoją pewnie tam, gdzie normalnie by nie mogli

W sensie, że "u mnie"? W jednym przypadku mają nawet specjalną zatoczkę tylko dla nich. Znak o tym mówi. M.in. w tym miejscu po raz pierwszy w życiu widziałem iż suszarka ma włączony kogut. Generalnie we wszystkich "tradycyjnych" miejscach nagle ich olśniło i włączają koguty. Dlatego utworzyłem wątek.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-10 11:50:29
Autor: Shrek
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 09.03.2019 o 21:12, Marek S pisze:

[...]

W DC jest tak od dawna - byłe m przekonany że to ogólnokrajowa akcja. A sens jest taki jak z oznakowanymi fotoradarami i zakazem pustych skrzynek (BTW przy krakowskiej pusty karmik stoi już drugi rok chyba). Władza udaje, ze ściga przekraczających przepisy, a jednocześnie aby nie podpaść za bardzo robi to tak, żeby w razie czego powiedzieć "kurwa chłopie - zrobiliśmy wszystko żebyś się nie wpierdolił, ale jesteś tak ślepy, że naprawdę możesz mieć pretensję tylko do siebie".

Choć potrafią się i na kogutach ustawić tak, że nie widać.

BTW - ja tam lubię czasem pozapierdalać, ale nie będę hipokrytą - wiem że robię źle i robię to bo mogę. Powinni zweryfikować ograniczenia/tereny zabudowane a następnie nastawiać odcinkowych w zabudowanych, kupę skrzynek przed przejściami i w co 20 rotacyjnie aparacik (również z analityką obrazu i wykrywającymi wyprzedzanie/omijanie). Takie udawanie, że coś się w tym kierunku robi, ale tak żeby nie zrobić jest po pierwsze przeciwskuteczne (mandat traktuje się w kategorii pecha nie kary) a po drugie kosztowne - ci policjanci mogli by w tym czasie robić coś pożytecznego.

Shrek

Data: 2019-03-10 16:30:58
Autor: Marek S
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-10 o 11:50, Shrek pisze:

W DC jest tak od dawna - byłe m przekonany że to ogólnokrajowa akcja.

A ja wręcz przeciwnie - że nigdzie tak się nie robi :-D Ciekawe skąd taka regionalizacja zachowań policji...

Jak się zastanowię, to nie tylko w 3mieście ale i w pomorskim raczej nie widywałem podobnych zwyczajów.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-10 16:33:02
Autor: Cavallino
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 10-03-2019 o 16:30, Marek S pisze:
[...]

W Wielkopolsce też ich nie ma.
Owszem, drogówka dość często stoi przy ważniejszych skrzyżowaniach z włączonymi kogutami, ale wtedy pełni tylko rolę straszaka, a nie suszy.

Data: 2019-03-10 20:47:34
Autor: kk
Nowy zwyczaj drogówki?
On 2019-03-10 11:50, Shrek wrote:
[...]

Kiedyś myślałem by zainstalować kamerkę tam, gdzie obok mnie stoją naruszając notorycznie prawo posiadania nieruchomości właścicieli. Rzadko kiedy świecą. Stoją w miejscu, które z założenia jest bezpieczne choć bardzo prowokuje do jechania szybciej niż znak zezwala.

[...]

Moim zdaniem drogówkę należy rozwiązać. To pasożyty społeczne na których musimy płacić w trakcie ich działalności oraz na wcześniejszych emeryturach a którzy nic sensownego nie robią nie dlatego, że nie mogą tylko dlatego, że wybierają wygodniejsze. To zresztą zwykłe sługusy polityków czego dowodzi zachowanie w trakcie znanej akcji strajkowej, jak to pouczenia dawali zamiast mandatów. Jak ich nakarmić to zrobią cokolwiek.

Data: 2019-03-11 07:23:42
Autor: Shrek
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 10.03.2019 o 20:47, kk pisze:

To zresztą zwykłe sługusy polityków czego dowodzi zachowanie w trakcie znanej akcji strajkowej, jak to pouczenia dawali zamiast mandatów. Jak ich nakarmić to zrobią cokolwiek.

To dotyczy całości policji - no może z wyjątkiem pionów śledczych (choć tylko do czasu aż trafi się "właściwa" sprawa).

Shrek

Data: 2019-03-10 23:38:32
Autor: Marek S
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-09 o 18:51, Poldek pisze:

Od jakichś 10 lat suszenie odbywa się zawsze z włączonymi kogutami.

https://youtu.be/2LMPT8FX-XY?t=304

Do przedwczoraj takich przykładów mógłbym dostarczać Ci codziennie. Nigdy wcześniej żadni suszarkowcy nie używali w 3mieście kogutów.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-10 08:19:52
Autor: Kris
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu sobota, 9 marca 2019 15:48:42 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
[...]

Potwierdzam
Właśnie wróciłem z Trójmiasta i trzy patrole minąłem na trasie, wszystkie z włączonymi kogutami.
Nigdy wcześniej nie zauważyłem żeby ci z suszarkami stali na autami na sygnałach.
Jakaś nowa świecka tradycja;)

Data: 2019-03-10 17:14:23
Autor: Poldek
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-10 o 16:19, Kris pisze:

Właśnie wróciłem z Trójmiasta i trzy patrole minąłem na trasie, wszystkie z włączonymi kogutami.
Nigdy wcześniej nie zauważyłem żeby ci z suszarkami stali na autami na sygnałach.
Jakaś nowa świecka tradycja;)

Chodzi o to, aby obywatele jadący z prędkością powyżej dopuszczalnej odpowiednio wcześniej widzieli, że zbliżają się do miejsca, w którym jest kontrolowana prędkość.

Jeżeli w Trójmieście, to jest nowość, to zawiadamiam, że można się przyzwyczaić. W Warszawie tak jest od lat.

Data: 2019-03-10 11:29:42
Autor: Tom N
Nowy zwyczaj drogówki?
Marek S w <news:q60jo8$3j5$1node1.news.atman.pl>:

Jeździłem wczoraj w nocy. Jeździłem dziś przed południem. Napotkałem się parę razy na "suszących" - zawsze mieli włączone koguty.

Pewnie mieli uruchomiony silnik, żeby sie grzać/ładować aku kamerek...

--
'Tom N'

Data: 2019-03-10 19:56:17
Autor: P.B.
Nowy zwyczaj drogówki?
Dnia Sat, 9 Mar 2019 15:48:40 +0100, Marek S napisał(a):

[...]

To nie były suszarki, ale obława na porywaczy Amelki i jej matki. W drodze
z Gdyni do Elbląga, chyba cztery takie patrole z długą bronią i na bombach
mijałem. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2019-03-10 20:57:16
Autor: Marek S
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-10 o 19:56, P.B. pisze:

To nie były suszarki, ale obława na porywaczy Amelki i jej matki. W drodze
z Gdyni do Elbląga, chyba cztery takie patrole z długą bronią i na bombach
mijałem.

Też o tym pomyślałem ale z drugiej strony usłyszałem w radio iż 2 zatrzymano. Chyba, że kolejnych szukają.

Zresztą to i tak trochę dziwne, bo gdybym miał kogoś schwytać, to raczej nie ostrzegałbym delikwenta o swoim zamiarze w stylu "hello! Nie zbliżaj się tu bo cię złapię. Wybierz drogę obok, bo tam nas nie ma."

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-11 07:26:20
Autor: Shrek
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 10.03.2019 o 20:57, Marek S pisze:

Zresztą to i tak trochę dziwne, bo gdybym miał kogoś schwytać, to raczej nie ostrzegałbym delikwenta o swoim zamiarze w stylu "hello! Nie zbliżaj się tu bo cię złapię. Wybierz drogę obok, bo tam nas nie ma."

Akurat to ma sens. Każdego nie skontrolujesz, ale widac kto się denerwuje i bardzo stara się kontroli uniknąć. Złapiesz z 10 "pijanych" dwóch naprawdę pijanych (powyżej 0,5) i jak będziesz miał szczęście 1 porywacza;)

Shrek

Data: 2019-03-11 11:59:57
Autor: Budzik
Nowy zwyczaj drogówki?
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

No nie wiem...
Kiedys w zimie, po opadach sniegu i na sliskiej drodze miałem kontrolę.
Na pytanie dlaczego akurat z całej kawalkady samochodów wybrano mnie, odpowiedz była ze dlatego ze utrzymywałem wiekszy odstep niz reszta.
Czyli policja ukarała mnie (tylko kontrolą) za bezpieczna jazde :)
Przebadano mnie tez alkomatem. Dlaczego? Bo zułem gumę co wydało sie patrolującym podejrzane. Serio serio.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2019-03-11 13:23:05
Autor: J.F.
Nowy zwyczaj drogówki?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA0F7FCABD7EEbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
[...]

Pomysl inaczej - policja nagrodzila innych, jadacych za zawalidrogą :-)

Przebadano mnie tez alkomatem. Dlaczego? Bo zułem gumę co wydało sie
patrolującym podejrzane. Serio serio.

Guma, duzy odstep ... istotnie podejrzane :-)

J.

Data: 2019-03-11 12:59:56
Autor: Budzik
Nowy zwyczaj drogówki?

[...]

Sugerujesz ze jak w kawalkadzie samochodów na sliskiej drodze zmniejszych odstep z powiedzmy 50 metrów do 10 to będziesz jechał szybciej?
Wow...

Przebadano mnie tez alkomatem. Dlaczego? Bo zułem gumę co wydało sie
patrolującym podejrzane. Serio serio.

Guma, duzy odstep ... istotnie podejrzane :-)

Geniusze :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

Data: 2019-03-11 13:11:19
Autor: Mateusz Viste
Nowy zwyczaj drogówki?
On Mon, 11 Mar 2019 12:59:56 +0000, Budzik wrote:
Guma, duzy odstep ... istotnie podejrzane :-)

Geniusze :)

Tego uczą w szkole policyjnej. A przynajmniej mnie uczono - delikwent żuje gumę = wyciągnij alkomat. Tutaj pacjent zdaje się dodatkowo jechał "dziwnie" (nie chodzi o to, że źle, tylko inaczej niż inni), więc podejrzliwość tym bardziej wskazana.

Mateusz

Data: 2019-03-12 00:14:32
Autor: kk
Nowy zwyczaj drogówki?
On 2019-03-11 14:11, Mateusz Viste wrote:
[...]

No właśnie, takie bzdury plotą w szkole a oni potem na drodze tak postępują. Rozwiązać drogówkę, to pasożyty społeczne.

Data: 2019-03-12 12:59:54
Autor: Budzik
Nowy zwyczaj drogówki?
Użytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...

Guma, duzy odstep ... istotnie podejrzane :-)

Geniusze :)

Tego uczą w szkole policyjnej. A przynajmniej mnie uczono -
delikwent żuje gumę = wyciągnij alkomat.

A nie lepiej byłoby badac alkomatem tych co zle jada?

Tutaj pacjent zdaje się
dodatkowo jechał "dziwnie" (nie chodzi o to, że źle, tylko inaczej
niż inni), więc podejrzliwość tym bardziej wskazana.

A moze własnie powinni zbadac kilku takich co majac sliska droge jada zderzak w zderzak?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2019-03-12 15:01:22
Autor: J.F.
Nowy zwyczaj drogówki?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsAA1086728F3E6budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

To bys na chleb/szacunek spoleczenstwa nie zarobil :-)
Dwa promile i w miare dobrze jedzie :-)

A poza tym zle jechales, za wolno, wiec o co pretensje ? :-P

[...]

No i co - komendant ich potem op*, ze za duzo pouczen, za malo mandatow i pijakow zlapanych :-)

J.

Data: 2019-03-12 18:59:53
Autor: Budzik
Nowy zwyczaj drogówki?

[...]

Nie jestem pierwszy który twierdzi ze gdyby wyłapywac tych naprawde pijanych a nie tracic czasu na tych po jednym piwku to byłoby i bezpieczniej i lepiej spozytkowany czas policjanta etc.

A poza tym zle jechales, za wolno, wiec o co pretensje ? :-P

Jechałem z taka sama predkoscia co cała reszta.

[...]

Tak tez nie złapali bo ani nie byłem pijany ani zadnego innego wykroczenia nie popełniłem.

--
Pozdrawia... Budzik
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

Data: 2019-03-12 00:13:24
Autor: kk
Nowy zwyczaj drogówki?
On 2019-03-11 12:59, Budzik wrote:
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Kontrolują bez faktycznych podejrzeń.

Data: 2019-03-11 11:22:14
Autor: J.F.
Nowy zwyczaj drogówki?
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q63q6u$qq8$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Moze patrza, kto nerwowo zacznie zawracac ...

Ale co - tak sobie stali ?
Czy kontrolowali wszystkich ?
A moze tylko "podejrzane pojazdy" ?

J.

Data: 2019-03-11 21:50:17
Autor: Marek S
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-11 o 11:22, J.F. pisze:

Moze patrza, kto nerwowo zacznie zawracac ...

Ale co - tak sobie stali ?
Czy kontrolowali wszystkich ?
A moze tylko "podejrzane pojazdy" ?

Suszyli najnormalniej w świecie. Nie wiem jaki algorytm wyłapywania stosowali bo nie siedzę w ich głowach. Natomiast dziś (więc kolejny dzień) widziałem 2 kolejne suszarki i w Gdańsku i w Gdyni. Wszystkie na kogutach.

Nie sądzę by była to jakaś obława. Wygląda mi to mocno na nowy zwyczaj.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-12 00:15:59
Autor: kk
Nowy zwyczaj drogówki?
On 2019-03-11 11:22, J.F. wrote:
[...]

.... bo jak zacznie nienerwowo zawracać to ok :-)

Data: 2019-03-11 09:21:02
Autor: Jacek
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 09.03.2019 o 15:48, Marek S pisze:
[...]

W związku ze skargami, jakie przedostały się też do mediów w sprawie parkowania radiowozów z miejscach niedozwolonych bez kogutów ale w celu dokonania "czynności" chłopaki dostali prikaz używania kogutów.
U mnie suszą bez kogutów, ale parkują w miejscach dozwolonych na przykład w zatoczce zaraz za przyczepką z reklamą Castoramy.
Tak więc migające koguty nie zależą od tego po co stoją tylko gdzie stoją.
Jacek

Data: 2019-03-11 21:53:04
Autor: Marek S
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 2019-03-11 o 09:21, Jacek pisze:

Tak więc migające koguty nie zależą od tego po co stoją tylko gdzie stoją.

Dziś kolejne 2 ekipy widziałem. Jedni stali w specjalnej zatoczce tylko dla suszarek. Drudzy na pasie do parkowania wzdłuż głównej ulicy. Wszystkie z kogutami.

Wygląda mi to na trwałą zmianę obyczajów.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2019-03-11 21:55:55
Autor: J.F.
Nowy zwyczaj drogówki?
Dnia Mon, 11 Mar 2019 21:53:04 +0100, Marek S napisał(a):
[...]

Ja tez dzis widzialem, tylko migali za budynkiem - i nie wiem -
suszyli, czy "na interwencji" w budynku byli ...

J.

Data: 2019-03-13 17:27:58
Autor: Jacek
Nowy zwyczaj drogówki?
W dniu 11.03.2019 o 21:55, J.F. pisze:
Ja tez dzis widzialem, tylko migali za budynkiem - i nie wiem -
suszyli, czy "na interwencji" w budynku byli ...
Wczoraj suszyli w miejscu, gdzie się nikt nie spodziewa, bo założyli tam progi zwalniające i odtąd radarowcy się tam nie pojawiali. Do wczoraj. Stali bez świateł na poboczu i mieli "klienta", bo po przejechaniu progów ludzie dają gaz i łatwo przekroczyć te 40, czy 50, ile tam jest.
Tu jest to miejsce:
https://www.google.pl/maps/@50.0852223,19.2315108,3a,60y,103.56h,80.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sY9yVF5Fsrs5Di4-M9SbY7Q!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
Jacek

Nowy zwyczaj drogówki?