Nowych drog "na razie" nie bedzie?

Data: 2016-11-16 13:45:42
Autor: Poldek
Nowych drog "na razie" nie bedzie?
W dniu 2016-11-15 o 23:24, Marcin pisze:

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1466671&page=400

Czyzby przychodzil czas, ze nie bedzie potrzeba tak czesto aktualizowac
nawigacji i wreszcie bedzie mozna uzywac firmowych, ktore maja duzo
problemow z aktualizacja:)

Budowa dróg bardzo drogo kosztuje, a jak już są oddane do użytku, to drogo kosztuje utrzymanie, remonty konserwacje. Niech dokończą obwodnicę Warszawy i parę brakujących odcinków i na razie starczy.

Data: 2016-11-16 14:03:21
Autor: radekp@konto.pl
Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Wed, 16 Nov 2016 13:45:42 +0100, w <o0hkdk$cld$1@node2.news.atman.pl>, Poldek
<pugilares@interia.eu> napisał(-a):

 Niech dokończą obwodnicę Warszawy i parę brakujących odcinków i na razie starczy.

Obwodnicy Warszawy nie muszą budować, wystarczy S8 do granicy oraz S3 do A4.

Data: 2016-11-16 14:19:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o0hkdk$cld$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Powiedzial ... warszawiak ?
Mnie tam brakuje z Wroclawia drogi do Swinoujscia, Poznania, Gdanska, Zakopanego, Klodzka, Walbrzycha, Berlina.

Na szczescie w czesciowo juz sa, czesciowo w budowie.

J.

Data: 2016-11-16 21:17:52
Autor: jerzu.xyz
Nowych drog "na razie" nie bedzie?
On Wed, 16 Nov 2016 14:19:56 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Powiedzial ... warszawiak ?
Mnie tam brakuje z Wroclawia drogi do Swinoujscia, Poznania, Gdanska, Zakopanego, Klodzka, Walbrzycha, Berlina.

Dla mnie najbardziej pilne jest dokończenie S2, chociażby do węzła
Lubelska. Codziennie stoję w korku na końcu drogi z Lizbony do
Warszawy ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-11-17 04:24:36
Autor: Zenek Kapelinder
Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Otoz to. Niech dokoncza rozpoczete bo na nowe nie ma kasy. Wspolna kasa potrzebna jest gdzies indziej i tam ma byc przekierowana. Jak ktos ma dzieci i musi kupic im buty to nie kupuje im zamiast butow nowych telefonow.

Data: 2016-11-17 13:52:33
Autor: J.F.
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
Otoz to. Niech dokoncza rozpoczete bo na nowe nie ma kasy.

Tyle, ze drogi sie u nas buduje bardzo dlugo. Z 10 lat.
Tzn nie tyle buduje, co caly proces administracyjny trwa bardzo dlugo.

Wiec nowe trzeba juz zaczac planowac i dzialac, zeby w przyszlosci, jak beda pieniadze, mozna je bylo zbudowac.

Wspolna kasa potrzebna jest gdzies indziej i tam ma byc przekierowana.
Jak ktos ma dzieci i musi kupic im buty to nie kupuje im zamiast butow nowych telefonow.

Roznie z tym bywa - nieodopowiedzialni rodzice tez sa.

A jak tak PIS bedzie dawal w pierwszej kolejnosci na dzieci, to mu sie bezrobocie zrobi wsrod drogowcow :-)

J.

Data: 2016-11-17 14:56:35
Autor: Poldek
W dniu 2016-11-17 o 13:52, J.F. pisze:
[...]

Planowane, to są jeszcze od czasów Gierka. Deszcz forsy na drogi z Europy raczej w przyszłości już nie nastąpi, bo UE się właśnie rozpada. Za własne, polskie pieniądze, to nigdy nas nie będzie stać na budowanie tysięcy kilometrów autostrad i ekspresówek i jeszcze ich utrzymanie później. Oby było nas stać na bieżące utrzymanie tych, które dało radę cudem już wybudować i jeszcze tych paru, które z rozpędu powstaną.

Data: 2016-11-17 15:24:35
Autor: J.F.
[...]

Takie planowanie, to o kant d*.

Trzeba zmienic/zatwierdzic plany zagospodarowania przestrzennego, przeprowadzic konsultacje, badania srodowiskowe, wydac decyzje lokalizacja, odrzucic protesty, wygrac w sadzie z ekologami, albo przegrac i przeplanowac, zaczac wywlaszczenia, odrzucic protesty, wygrac w sadzie z wlascicielami i dopiero mozna rozpisac przetarg na wykonanie projektu drogi.

Za własne, polskie pieniądze, to nigdy nas nie będzie stać na budowanie tysięcy kilometrów autostrad i ekspresówek i jeszcze ich utrzymanie

No coz, wiele krajow stac, to czemu nas mialoby nie stac ?

Poza tym Unia nie tylko daje, ale i zabiera. Obecnie dostajemy wiecej, w przyszlosci trzeba bedzie placic, ale o dotacje trzeba sie bedzie starac.
I m.in. po to trzeba teraz zaczac proces, zeby w przyszlosci miec projekty przygotowane do realizacji.

J.

Data: 2016-11-17 15:41:38
Autor: Poldek
W dniu 2016-11-17 o 15:24, J.F. pisze:
[...]

1. Bo te inne kraje budowały autostrady itp. drogi dekady temu, kiedy było to wielokrotnie tańsze. Teraz budowa jest o wiele droższa, bo drogo kosztują grunty, które już do kogoś należą, coś na nich jest, przechodzą przez nie instalacje itp. Trzeba wykupywać grunty po obecnych cenach rynkowych, które są wielokrotnie wyższe od tych z przed kilkudziesięciu lat. Trzeba wypłacać odszkodowania za budynki itp. Są wyższe standardy eko i to też kosztuje kolejne miliardy.
2. Inne kraje, te które stać są po prostu bogatsze od naszego kraju, bo miały przez wieki kolonie, imperia, kopalnie złota w Kongo, niewolników itp. Nas nie było wtedy na mapie i sami byliśmy protektoratem mocarstw.

[...]

No właśnie - dopóki Unia (sporo) więcej daje, niż zabiera, to drogi powstają. Gdy dawanie przez Unię się skończy (właśnie zaczyna się kończyć), to nie tylko skończy się budowanie, ale zacznie się stopniowa degradacja tego, co wybudowano, bo utrzymanie jest drogie.
Unia Europejska nie tylko kończy sypanie nam kasą, ale kończy się w ogóle, bo właśnie zaczęła się rozpadać i ten proces będzie przyspieszał. Za 30 lat UE będzie tylko w podręcznikach do historii, a nam zostaną na pamiątkę te drogi, co właśnie powstały i jeszcze ta odrobina, która powstanie w ciągu najbliższych paru lat.

Data: 2016-11-17 16:14:29
Autor: J.F.
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:582dc19c$0$651$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Dlatego tez planujesz droge tam, gdzie sa pola :-)

2. Inne kraje, te które stać są po prostu bogatsze od naszego kraju, bo miały przez wieki kolonie, imperia, kopalnie złota w Kongo, niewolników itp. Nas nie było wtedy na mapie i sami byliśmy protektoratem mocarstw.

Taka Hiszpania miala kolonie, a jedna wojenka ich wykonczyla ekonomicznie.
A jednak autostrady wybudowali.

[...]

Dawanie moze sie zmniejszy, ale brac Unia bedzie dalej.
I trzeba sie bedzie starac, aby tez cos dala :-)

degradacja tego, co wybudowano, bo utrzymanie jest drogie.

To i tak zaprojektowane na 30 lat. Potem trzeba bedzie zrobic od nowa.
Choc powinno byc juz znacznie taniej.

Unia Europejska nie tylko kończy sypanie nam kasą, ale kończy się w ogóle, bo właśnie zaczęła się rozpadać i ten proces będzie przyspieszał.

Poczekamy, zobaczymy.

J.

Data: 2016-11-18 01:30:14
Autor: Poldek
W dniu 2016-11-17 o 16:14, J.F. pisze:
[...]

Za swoje, czy za unijne pieniądze?
Ja nie wiem, ale obstawiam, że tak jak u nas - głównie za unijne.

[...]

Jak się skończy dawanie pieniędzy, to już nie będzie powodu, żeby tkwić w UE, która i tak będzie akurat w rozpadzie. Więc się kulturalnie pożegnamy.

degradacja tego, co wybudowano, bo utrzymanie jest drogie.

To i tak zaprojektowane na 30 lat. Potem trzeba bedzie zrobic od nowa.
Choc powinno byc juz znacznie taniej.

Dlatego nie ma co budować za dużo kosztownych w utrzymaniu dróg, bo potem będą straszyły rozsypujące się autostrady. Lepiej mniej, to może starczy na łatanie większych dziur.

Data: 2016-11-18 17:13:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o0li2n$a0d$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Tez tak mysle, ale ... oni do UE dolaczyli w 1986, a w latach 90-tych juz troche tego mieli.
Trzeba by odszukac.

Z drugiej strony - nam UE dofinansowala A4 przed 2004.

[...]

Wolisz jechac po rozsypujacej sie autostradzie, czy po rozsypujacej sie zwyklej drodze ?

Mnie autostrada obrzydla dopiero w wieku ~75 lat. Wieku autostrady.
Po odcinku Legnica -Olszyna w 2014 juz sie prawie nie da jechac.
10 lat wczesniej byl jeszcze znosny ... a moze auto bylo lepsze :-)

J.

Data: 2016-11-24 00:11:18
Autor: Rey48
Nowych drog ... Unia bedzie trwać.
Użytkownik "Poldek" <pugilares@interia.eu> napisał w wiadomości

Unia Europejska nie tylko kończy sypanie nam kasą, ale kończy się w ogóle,
bo właśnie zaczęła się rozpadać i ten proces będzie przyspieszał.

Nie ma alternatywy dla Unii.
Unia bedzie trwać. Oczywiście, będzie ciągle reformowana.
W dobie globalizacji pojedyńcze małe państwa są skazane
 na ekonomiczne pożarcie przez większych. Tylko w jedności siła.

Data: 2016-11-25 16:55:19
Autor: Poldek
W dniu 2016-11-24 o 00:11, Rey48 pisze:
[...]

Zamień słowo Unia na RWPG i przeczytaj ponownie.

Data: 2016-12-13 22:14:43
Autor: 007
Poldek w <news:o19mt6$i63$1node1.news.atman.pl>:

[...]

Dlaczego nie na OEEC? I dlaczego na pms takie dyskusje?

--
'Tom N'

Data: 2016-11-18 09:34:21
Autor: T.
Nowych drog "na razie" nie bedzie?
A jak tak PIS bedzie dawal w pierwszej kolejnosci na dzieci, to mu sie
bezrobocie zrobi wsrod drogowcow :-)

J.

Ale zmniejszy w innych branżach - no chyba że te 500 zł pójdzie do skarpety...
T.

Data: 2016-11-18 09:43:21
Autor: radekp@konto.pl
Nowych drog "na razie" nie bedzie?
Fri, 18 Nov 2016 09:34:21 +0100, w <582ebd0e$0$654$65785112@news.neostrada.pl>,
"T." <kuki543@interia.pl> napisał(-a):

> A jak tak PIS bedzie dawal w pierwszej kolejnosci na dzieci, to mu sie
> bezrobocie zrobi wsrod drogowcow :-)

Ale zmniejszy w innych branżach - no chyba że te 500 zł pójdzie do skarpety...

500+ przeważnie idzie do skarpety, ewentualnie na 10-letnie samochody z
Niemiec.

Data: 2016-11-18 16:54:45
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:boft2c5hln5apil6243vbudpvka5eehc2q@4ax.com...
> [...]
> bezrobocie zrobi wsrod drogowcow :-)
Ale zmniejszy w innych branżach - no chyba że te 500 zł pójdzie do

Watpie. Raczej to przewaznie jest wydawany.
A nawet jesli "idzie do skarpety" - jesli to konto w banku, to bank udzieli je jako kredyt ..

ewentualnie na 10-letnie samochody z Niemiec.

Ale tu nasz rzad ma propozycje polepszenia sytuacji :-)

Poza tym wtedy rodzice kolejne 500 wydadza na paliwo, a rzad ma z tego ~60% ...

J.

Nowych drog "na razie" nie bedzie?