Nóż na gardle

Data: 2010-04-15 17:52:42
Autor: u2
Nóż na gardle
... obecnych włodarzy Kremla :

http://www.iap.pl/index.html?id=wiadomosci&nrwiad=433349

"- Władze rosyjskie dramatycznie w ostatnich dniach walczą, chcąc
uratować swoją opinię w kraju i za granicą - powiedział PAP prof.
Włodzimierz Marciniak, jeden z najwybitniejszych polskich znawców b.
ZSRS. - Mają nóż na gardle.

- Jeśli władze rosyjskie zdecydowały się na tak desperacki krok, że
pozwoliły na projekcję w ogólnodostępnej telewizji filmu "Katyń", który
wcześniej był faktycznie filmem zakazanym, to pokazuje, przed jakimi
wyzwaniami stanęli - mówi prof. Marciniak z PAN - Nie miejmy złudzeń.
Nie zrobili tego z miłości do Polski, lecz z zimnego wyrachowania.
Musieli to zrobić, bo mają nóż na gardle. - podkreśla autor książki o
rozpadzie ZSRS "Rozgrabione imperium" i członek Polsko-Rosyjskiej
Komisji ds Trudnych.

Dlaczego "nóż na gardle"? Jak mówi Marciniak, rządzący Rosją panicznie
się boją, że na świecie ukształtuje się obraz Rosji jako kraju, w którym
"można kupować gaz i ropę naftową, ale lepiej tam nie jeździć i nie mieć
z nim nic do czynienia". Wskazuje, że takie sygnały już są: za granicą
wycofywane są z ruchu samoloty TU-154. - Rosjanie staną na głowie, żeby
temu zapobiec - zapewnia politolog i dyplomata. I stąd właśnie liczne
oficjalne gesty wobec Polski, do których należy właśnie emisja "Katynia".

Ale nie to jest dla rosyjskich władz najgorsze. Marciniak mówi, że już w
kilka godzin po katastrofie samolotu, rosyjskie strony internetowe
zapełniły się spekulacjami: czy to była katastrofa, czy to był zamach? -
Pierwsze komentarze na stronach młodzieżówek kremlowskich, czyli
przybudówek młodzieżowych przy administracji prezydenta były takie, że
"rzeczą podłą jest oskarżanie FSB". Oni natychmiast przystąpili do
obrony. Wiedzieli, co w tym momencie jest najważniejszym dla nich
problemem, i tak trzeba rozumieć działania władz rosyjskich - opowiada."

Data: 2010-04-15 18:12:29
Autor: {heÂŽsk}
Nóż na gardle
On Thu, 15 Apr 2010 17:52:42 +0200, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

.. obecnych włodarzy Kremla : [...]

 nie sadze, by putin i miedwiediew byli az takimi durniami by
 spartaczyc tak robote ze "zamach" (jezeli byl) dalo sie wykryc.

 a teraz mozesz jeszcze wmieszac to tuska i jakiegos wrozbite.

--

 HeSk

Data: 2010-04-15 18:26:37
Autor: u2
Nóş na gardle
W dniu 2010-04-15 18:12, {heÂŽsk} pisze:
nie sadze, by putin i miedwiediew byli az takimi durniami by
 spartaczyc tak robote ze "zamach" (jezeli byl) dalo sie wykryc.

 a teraz mozesz jeszcze wmieszac to tuska i jakiegos wrozbite.

Wracaj do swojej piaskownicy. W 1999 sięgneli do zamachów
terrorystycznych, aby przejąć władzę. Poczytaj Makbeta, jakie to ma
konsekwencje.

Data: 2010-04-15 18:45:45
Autor: {heÂŽsk}
Nóż na gardle
On Thu, 15 Apr 2010 18:26:37 +0200, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

> [...]
>  spartaczyc tak robote ze "zamach" (jezeli byl) dalo sie wykryc.
>  a teraz mozesz jeszcze wmieszac to tuska i jakiegos wrozbite.

 wczesniej ty z niej sie wynies ;o)

W 1999 sięgneli do zamachów terrorystycznych, aby przejąć władzę.

 niby kto siegnal ?
Poczytaj Makbeta, jakie to ma konsekwencje.

 jakie ?  --

 HeSk

Data: 2010-04-15 18:49:55
Autor: wind
Nóş na gardle
W dniu 2010-04-15 18:26, u2 pisze:
[...]

Oczywiście żaden z wariatów od teorii 'zamachu' nie pomyśli, że w efekcie tej katastrofy o Katyniu po raz pierwszy w dziejach usłyszała cała planeta, a od dziesiątek lat polityką Kremla było udawanie, że takiego miejsca nie ma, nie było, i w ogóle to Bangladesz był, nie Rosja?
Ano nie pomyślą, teorie spiskowe mają to do siebie, że jeszcze bardziej niż wiara w Bogów opierają się na chciejstwie i rozdmuchanym ego człowieka...

Rince

Data: 2010-04-15 18:56:13
Autor: u2
Nóż na gardle
W dniu 2010-04-15 18:49, wind pisze:
[...]

Poczytaj książki Litwinienki, Politkowskiej o realności w Rosji. Dla
ciebie to teoria zagowora, dla ruskich to realność.

Data: 2010-04-15 19:30:32
Autor: wind
Nóż na gardle
W dniu 2010-04-15 18:56, u2 pisze:
[...]

Czy znajdę tam wyjaśnienie dlaczego Rosja chciałaby rozgłośnienia na cały świat sprawy Katynia i filmów Wajdy lecących w głównych telewizjach największych państw?

Jeśli nie, to odpowiedź nie na temat.
Jeśli tak, to znaczy, że książki pisali wariaci i nie warto czytać.

Rince

Data: 2010-04-15 19:36:56
Autor: u2
Nóż na gardle
W dniu 2010-04-15 19:30, wind pisze:
[...]

Weź nie ściemniaj. Póki co, pod presją sytuacji, wyświetlono film Wajdy
w ruskiej TV. Osobiście go jeszcze nie oglądałem. Za dobrze znam
historię, aby oglądać film, czyli fikcję.

Zauważ, że n.p. we Włoszech filmu jeszcze nie wyświetlono.

Data: 2010-04-15 19:48:22
Autor: wind
Nóż na gardle
W dniu 2010-04-15 19:36, u2 pisze:
[...]

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,7769486,Wielkie_zainteresowanie_filmem__Katyn__po_katastrofie.html

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,7775946,_Katyn__bedzie_wyswietlony_w_Kongresie_USA.html

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,7770192,Bialoruska_tv_pokaze__Katyn___ale_o_polnocy.html

http://wyborcza.pl/1,75475,7768575,Swiat_oglada__Katyn_.html

Szukanie tego zajęło mi około minuty sekund. Jest dopiero 6 dzień od tragedii.

Co teraz? "Wyborcza kłamie"?

Rince

Data: 2010-04-15 19:52:24
Autor: u2
Nóż na gardle
W dniu 2010-04-15 19:48, wind pisze:
Szukanie tego zajęło mi około minuty sekund. Jest dopiero 6 dzień od
tragedii.

Co teraz? "Wyborcza kłamie"?

Wyglądasz na gwniarza, niewartego dyskusji, bo zamiast argumentów
podajesz wyniki guglowania ewentualnie sondaży.

Data: 2010-04-15 20:28:37
Autor: wind
Nóż na gardle
W dniu 2010-04-15 19:52, u2 pisze:
[...]

A to szanowny Pan chciał, żebym mu tu szefów tychże telewizji sprowadził na forum wraz z radami nadzorczymi? Oraz woźnych Senatu USA i parlamentu UE?
To trzeba było mówić, żeś psychiczny, to rozmowę upraszcza! :)

Rince

Data: 2010-04-15 20:30:44
Autor: u2
Nóż na gardle
W dniu 2010-04-15 20:28, wind pisze:
[...]

Wind czyli Rince. Widać że kreujesz się nie na Polaka tylko na poliaczka
jak jakaś cwa :)

Data: 2010-04-15 20:38:48
Autor: wind
Nóż na gardle
W dniu 2010-04-15 20:30, u2 pisze:
[...]

Co prawda w szkole uczyli, żeby się z takich jak Ty nie śmiać, ale to dawno temu było. Napisz coś jeszcze czcigodny Polaku u2. Imię to po dziadku? :)

Rince

Data: 2010-04-15 20:41:08
Autor: u2
Nóż na gardle
W dniu 2010-04-15 20:38, wind pisze:
Co prawda w szkole uczyli, żeby się z takich jak Ty nie śmiać, ale to
dawno temu było. Napisz coś jeszcze czcigodny Polaku u2. Imię to po
dziadku? :)

Rince

Raczej po Janusie, jeśli wiesz o kogo chodzi :)

Nóż na gardle