Nubire II kombi - dlaczego nie?

Data: 2011-10-10 16:47:30
Autor: venioo
Nubire II kombi - dlaczego nie?
Niedawno pytalem tu o wieksze kombi. Omege jednak odpuszcze, DEKRA chyba sie nie myli, bo kilka osob majacych Omegi potwierdzilo, ze bezawaryjne to one nie sa... Volvo jednak mnie odrzuca stylistyka wnetrza.
Zaczalem sie zastanawiac na Daewoo Nubira II z LPG.
Ktos uzytkowal? Jakies typowe mankamenty? Uwagi? Bo z plusow, to podobno tanie czesci i prosta budowa. No i cena ;)
Moze mnie ktos rzeczowo zachecic/zniechecic do tego samochodu?
--
venioo
gg:198909

Data: 2011-10-10 16:55:55
Autor: J.F
Nubire II kombi - dlaczego nie?
UĹĽytkownik "venioo"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:j6v0ic$6gi$1@news.onet.pl...
[...]

Klime ma ?

Ja uzytkowalem I, 2.0.

Zdarzaly sie usterki typu "dzis mnie glowa boli, nie zapale, wezwij kochany lawete", ale mam nadzieje ze po tylu latach to juz mechanicy wiedza co trzeba wymienic (cewka immobilizera ?).

Auto glosne, silnik pali jak smok - na pewno nie bralbym bez sprawdzenia ile to naprawde pali gazu na setke :-)

J.

Data: 2011-10-10 17:50:45
Autor: Czarek Daniluk
W dniu 2011-10-10 16:55, J.F pisze:

[...]

2ka kombi 2,0 jako służbowa na trasie potrafiła spalić około 14 benzyny na 100km - autko sprawne technicznie ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-10-10 18:46:08
Autor: venioo
Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości grup
[...]

No niby ma, nawet podobno sprawna i nabita :)

[...]

Costam w II chyba poprawili (mam nadzieje).

Auto glosne, silnik pali jak smok - na pewno nie bralbym bez sprawdzenia
ile to naprawde pali gazu na setke :-)

Tylko jak to sprawdzic? Zalac gazu do pelna, przejechac setke i znowu zalac? :P Albo mnie albo sprzedajacemu ta opcja sie nie bedzie opłacała ;)

A taki 1.6 106KM? Pewnie 9 w trasie i 10,5-11 w miescie.

Tak jak juz kiedys pisalem - na cuda w tym segmencie i za te pieniadze nie licze :)

--
venioo
gg:198909

Data: 2011-10-10 19:33:46
Autor: Axel

"venioo" <p.wienke@onet.eu.WYTNIJTO> wrote in message news:j6v7gr$ve3$1news.onet.pl...
[...]

Moja zona jezdzi Nubira I 1.6 kombi (ja nia jezdzilem przez pierwsze 3 lata) i biorac pod uwage calosc - jestesmy z niej zadowoleni.

A taki 1.6 106KM? Pewnie 9 w trasie i 10,5-11 w miescie.

Jadac 80km/h spalilem w trasie 300 km srednio 6,5l/100km (umowilem sie na konkretna godzine i wyjechalem za wczesnie :-), ale zwykle palila mi 8-9 w trasie i 12-13 po miescie (ale ja mam ciezka noge i krotkie trasy po miescie)

Tak jak juz kiedys pisalem - na cuda w tym segmencie i za te pieniadze nie licze :)

Napisze Ci tak - z Nubiry przesiadlem sie do Vectry B i nie bylem wcale zadowolony. Teraz czasem przesiadam sie do Nubiry z Vectry C i tu juz szczesliwy nie jestem ;-)
Ale Nubira zawiodla tylko kilka razy (raz rozrusznik, 2x pompa wodna i 2x uszczelka pod glowica), pozostale to normalne zuzycie czesci. Auto pojemne jak na ta wielkosc - przewiozlem nia duza lodowke (180cm) w opakowaniu przy prawie zamknietej klapie.

--
Axel

Data: 2011-10-10 22:37:28
Autor: venioo
Nubire II kombi - dlaczego nie?
Dziekuje bardzo za rzeczowa odpowiedz :) O taka mi chodzilo

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-10-10 21:45:47
Autor: J.F.
Dnia Mon, 10 Oct 2011 18:46:08 +0200, venioo napisał(a):
[...]

Tak jest.

Albo mnie albo sprzedajacemu ta opcja sie nie bedzie opłacała ;)

Pomysl ile stracisz jesli nie sprawdzisz :-)

Tak jak juz kiedys pisalem - na cuda w tym segmencie i za te pieniadze nie licze :)

Ale ten silnik palil zdrowo ponad miare.

J.

Data: 2011-10-10 18:20:15
Autor: ToMasz
W dniu 10.10.2011 16:47, venioo pisze:
[...]
jechaĹ‚ sobie sznur aut w deszczu przez takÄ… Ĺ›rednio gĹ‚Ä™bokÄ… kaĹ‚uĹĽÄ™. W tym sznurku kolega sĹ‚uĹĽbowÄ… nubirÄ…- chyba1- wszyscy przejechali bez problemĂłw  a jego nubira naĹ‚apaĹ‚a wody do cylindrĂłw. juĹĽ wiecej nie jeĹşdziĹ‚a...

ToMasz

Data: 2011-10-10 21:16:29
Autor: Zygusik
Nubire II kombi - dlaczego nie?

> Moze mnie ktos rzeczowo zachecic/zniechecic do tego samochodu?

jechał sobie sznur aut w deszczu przez tak± ¶rednio głębok± kałużę. W

tym sznurku kolega służbow± nubir±- chyba1- wszyscy przejechali bez

problemów  a jego nubira nałapała wody do cylindrów. już wiecej nie

jeĽdziła...

Miałem podobny przypadek z zalaniem silnika ale.....jako¶ uruchomiłem silnik. To było 4 lata temu. Do dzisiaj puka jeden popychacz ale jak się dowiedziałem ile może kosztować naprawa głowicy to dałem sobie spokój. Mechanik powiedział żebym tylko trzymał ciut wyższy poziom oleju i tak jeżdżę bez problemów do dzisiaj. Przejechałem od zalania ponad pięćdziesi±t tysięcy km. bez problemów. Spalanie podobnie jak u kolegów w innych postach. Też mam ciężk± nogę. Pozdrawiam

Data: 2011-10-10 22:00:34
Autor: venioo
W dniu 2011-10-10 21:16, Zygusik pisze:

[...]

Czyli profilaktycznie dolot lepiej przerobic? Gdzie w takim razie jest wlot zasysanego powietrza? Patrz±c na budowe silnika strzelam: z przodu pod zderzakiem. Moze da sie cala puche stozkiem zastapic? :)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-10-11 16:49:11
Autor: kan
On 2011-10-10 22:00, venioo wrote:
Czyli profilaktycznie dolot lepiej przerobic? Gdzie w takim razie jest
wlot zasysanego powietrza? PatrzÄ…c na budowe silnika strzelam: z przodu
pod zderzakiem. Moze da sie cala puche stozkiem zastapic? :)

Nic nie trzeba przerabiać. Jak zassała wodę to znaczy że już jest przerobiona :) a dokładniej powypadkowa. Oryginalnie Nubira ma rezonator który nie pozwoli zassać wody.
Po wypadku zazwyczaj magole nie wkładają już nowego i wlot powietrza jest na wysokości zwrotnicy co skutkuje łatwością zasysania wody.

--
Pozdrawiam,
kan

Data: 2011-10-10 19:39:34
Autor: blachu
Nubire II kombi - dlaczego nie?
Witam

Kolega jeĽdzi czym¶ takim, ma już zrobione 280kkm i jak na taki przebieg za tak± cenę to chyba ciężko co¶ tańszego w eksploatacji znaleĽć.
Jak na razie to co trochę gumy w wahaczach przednich lub wahacze w cało¶ci raz na 10-15 kkm koszt około 200zł.- 300zł. Łożyska kół przy ok. 250kkm, klimatyzacja - niestety sprężarka to już większy wydatek chyba 800zł oraz chłodnica klimy raz na 5 lat.
Blacha pada tylko tam gdzie było co¶ robione. Niestety ¶rodek bardzo mocno wyeksploatowany - schodzi lakier z klamek, trzeszczy itp.
Dużo pali - na LPG ok 14-15 litr/100kkm (ma ciężk± nogę). Problemy z wtryskiwaczami benzyny - konieczno¶ć czyszczenia ultradĽwiękami.
Moim zdaniem zupełnie fajne auto jak za takie pieni±dze.

Pozdrawiam
Andrzej

PS. Wydaje mi się że będzie Ci trudno znaleĽć co¶ z małym przebiegiem

Data: 2011-10-10 19:55:20
Autor: tumek_pl
[...]

Autko mocno niedoceniane - to tak w jednym zdaniu. Bardzo lubi LPG. Uważaj na blachy [ progi + stan podłogi ] lubią rdzewieć przewody paliwowe i hamulcowe. Myśle że przypadłości te same co lanos,samochód duży i bardzo wygodny. Omega w porównaniu do Nubiry to shit, no oczywiście oprócz tego że mniemniecki i wogóle.... Generalnie zależy za jaką cenę ale mocno i zdecydowanie POLECAM.
tumek

Data: 2011-10-10 20:36:32
Autor: Grejon
Nubire II kombi - dlaczego nie?
W dniu 2011-10-10 19:55, tumek_pl pisze:

[ciach]

Mówiłe¶ co¶? Bo sygnaturkę masz zajebi¶cie dług±...

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2011-10-10 20:48:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Nubire II kombi - dlaczego nie?
Hello Grejon,

W dniu 2011-10-10 19:55, tumek_pl pisze:

[ciach]

Mówiłe¶ co¶? Bo sygnaturkę masz zajebi¶cie dług±...

Ale to nie była jego sygnaturka :)

--
Best regards,

Data: 2011-10-10 20:31:40
Autor: Heinzkalter

"venioo" <p.wienke@onet.eu.WYTNIJTO> wrote in message news:j6v0ic$6gi$1news.onet.pl...
[...]

Zasadnicza wada - ekologiczna podłoga i progi. Gniją juz na prospekcie w salonie.

hk

Data: 2011-10-10 21:21:08
Autor: Axel

"Heinzkalter" <visioxxxxxxxxxxxx@gmail.com> wrote in message news:j6vdmb$291$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nie mow tak glosno, bo jeszcze Nubira mojej zony uslyszy i zacznie gnic. Bo jak na razie po 12 latach (z czego wiekszosc pod chmurka) tylko klapa tylna i to ostatnimi czasy... w porownaniu z Fiatami - niezniszczalna blacha. Rozne opinie slyszalem o Nubirach, ale nigdy, ze blacha gnije.

--
Axel

Data: 2011-10-11 02:11:56
Autor: Michał
venioo <p.wienke@onet.eu.WYTNIJTO> napisał(a):
[...]

miałem większego brata - Leganze 2.2

w kilku zdaniach:

-NIGDY JUŻ NIGDY WIĘCEJ!!, ide po ulicy i udaje że ich nie ma

-zrobiłem tym czym¶ 3kkm, potem się spotioliło

-jade sobie bo zabrałem nie wiem po co w trasę, -15 stopni, a mi w nogi zimno !!! jaja jakie¶, gdzie ot ma izolacje podłogi to nie wiem

-bardzo mało pali - koło 12l/100

-czę¶ci bardzo tanie, nawet silnik i skrzynia - co wszystko testowałem

-bardzo szybko się sprzedaje 40minut i znika na allegro, duży +

-nie skręca

-bardzo słabe hamulce, przy 160km/h zło, przy 60km/h s± bardzo, bardzo ok

-silnik bez oleju robi tylko 150km, skrzynia 25km, inne jad± dalej

-nawet dobre audio, tylko nie wiem czy to fabryczne było

-przy małych prędko¶ciach nawet cicho, dziury całkiem ok -abs/asr jaki¶ strasznie kiepski

-i fotel tylko pół elektryczny i niewygodny

-mało pali

Data: 2011-10-11 14:49:49
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2011-10-10 16:47, venioo pisze:
[...]
Kolega ma od jaki¶ 4 lat wła¶nie Nubirę II kombi 2,0 z LPG. Blachy słabiutkie (nie oszczędza jej, wozi sporo, parę razy przytarta, ma hak więc też targa parę razy przyczepkę nieĽle załadowan±). pali mu sporo gazu (co¶ mówił że od jaki¶ 8 w trasie przy w miarę spokojnej jeĽdzie do chyba 14-15 w mie¶cie przy mocniejszym wciskaniu gazu). Z problemów jaki miał z tym autem to pukała mu jedna panewka. Zrobił i dalej jeĽdzi. Nalatane ma pod 400kkm. A tak to nie zamierza zmienić. Generalnie auto nieĽle wyposażone (klima, pełna elektryka, welury), nie zawodne. Kolega nawet poleca i chce żonie kupić Lanosa :)

Nubire II kombi - dlaczego nie?