Numer KK

Data: 2011-03-16 17:57:24
Autor: Krzysiek
Numer KK
Sklep wymaga skanu KK w celu potwierdzenia faktu jej posiadania. Pomijaj±c fakt takiej potrzeby to chcia³em siê zapytaæ czy zas³aniaj±c przy skanie cyfry od 7-14 (czyli udostêpniaj±c 6 pierwszych i 2 ostatnie) nara¿am siê na ewentualne problemy?
Tak przy okazji to mo¿e kto¶ rozszyfrowaæ znaczenie poszczególnych grup cyfr, tzn. które to cyfry kontrolne, które wskazuj± na konkretny bank, a które na nr rachunku karty?

Data: 2011-03-16 18:46:50
Autor: Grzexs
Numer KK

<http://gizmodo.pl/gadgets/16317/co_oznaczaja_te_wszystkie_cyfry_wybite_na_karcie_kredytowej.html> = <http://skroc.pl/cyfry_na_karcie>

<http://wipos.p.lodz.pl/zylla/ut/banki.html> = <http://skroc.pl/vi>

--
Grzexs

Data: 2011-03-16 18:57:57
Autor: Aha
Numer KK
W dniu 2011-03-16 17:57, Krzysiek pisze:
Sklep wymaga skanu KK w celu potwierdzenia faktu jej posiadania

?????????????????????????????

Data: 2011-03-17 08:02:21
Autor: xbartx
Numer KK
Dnia Wed, 16 Mar 2011 17:57:24 +0100, Krzysiek napisał(a):

Sklep wymaga skanu KK w celu potwierdzenia faktu jej posiadania.
Pomijając fakt takiej potrzeby to chciałem się zapytać czy zasłaniając
przy skanie cyfry od 7-14 (czyli udostępniając 6 pierwszych i 2
ostatnie) narażam się na ewentualne problemy? Tak przy okazji to może
ktoś rozszyfrować znaczenie poszczególnych grup cyfr, tzn. które to
cyfry kontrolne, które wskazują na konkretny bank, a które na nr
rachunku karty?

Pierwszy raz słyszę o takich praktykach ale radziłbym raczej uważać w takim przypadku i nic nie wysyłać. Jeżeli to możliwe to najlepiej kupić po prostu gdzie indziej.

--
xbartx

Data: 2011-03-17 09:17:17
Autor: MarekZ
Numer KK
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ilsf6d$qfl$4@inews.gazeta.pl...

[...]

Ja się z tym się z tym spotkałem kilkukrotnie. Zazwyczaj w najmniejszych biurach podróży i polskich i zagranicznych ale chyba nie tylko, miałem tez za dwa przypadki innych sklepów. Oni chyba te transakcje realizują jako telefoniczne i stąd jest im "potrzebny" skan karty. Ja bez oporów takie skany wysyłałem (mam do takich celów wydzielone dwie karty, na których da się ustawiać limity dla transakcji różnych typów). Niemniej jednak gdyby to był ten przypadek, to skan z zasłoniętymi cyframi byłby nieprzydatny.

Data: 2011-03-17 13:33:36
Autor: mvoicem
Numer KK
(17.03.2011 09:17), MarekZ wrote:
[...]

[...]

U mnie wielokrotnie się zdarzyło że chcieli skan. Raz w moneybookers,
kilka razy w różnych serwisach w US. Zawsze zamazywałem cyfry, nigdy nie
kazali przysyłać "odmazanych".

p. m.

Data: 2011-03-18 16:59:02
Autor: mucher
Numer KK
On 17 Mar, 09:02, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Dnia Wed, 16 Mar 2011 17:57:24 +0100, Krzysiek napisa³(a):

> [...]
> kto¶ rozszyfrowaæ znaczenie poszczególnych grup cyfr, tzn. które to
> cyfry kontrolne, które wskazuj± na konkretny bank, a które na nr

Pierwszy raz s³yszê o takich praktykach ale radzi³bym raczej uwa¿aæ w
takim przypadku i nic nie wysy³aæ. Je¿eli to mo¿liwe to najlepiej kupiæ
po prostu gdzie indziej.

Mnie zdarzy³o siê bodaj w Adoramie lub BHPhoto - wiêc w renomowanych
sklepach foto. Ale napisa³em, ¿e nie ma mowy itp. - chyba jednak
woleli nie traciæ klienta i przyjêli transakcjê.

mucher

Numer KK