Numer konta (nr rach. bankowego)

Data: 2015-01-13 21:25:02
Autor: Kamil Jońca
Numer konta (nr rach. bankowego)
kazikkazimierczak@gmail.com writes:

Witam,

Jak myślicie - czy podanie komuś nieznajomemu prywatnego numeru konta bankowego do przelewu jest bezpieczne?

Czy może się z tego powodu coś złego stać?

Mam na myśli tu bezpieczeństwo/próbę włamania lub próbę wykorzystanie konta do jakichś innych (niecnych) celów...

W PL ci raczej nic ci nie grozi, ale w takich Stanach różnei może być
KJ
--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/

Data: 2015-01-13 13:19:40
Autor: kazikkazimierczak
W dniu wtorek, 13 stycznia 2015 21:33:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]

W PL ci raczej nic ci nie grozi, ale w takich Stanach różnei może być

Jak widzę po odpowiedziach, to sami specjaliści od rozkładu jazdy tramwajów... bo nimi jeżdżą... ale do rzeczy.

1. W Polsce nr rachunku bankowego podlega ochronie GIODO

2. Polecam przeczytanie podczas jazdy tramwajem np.: http://www.gazeta.ie/forum/index.php?showtopic=41306

3. Ze strony http://www.policja.pl/pol/kgp/bsk/dokumenty/cyberprzestepczosc/34597,Kompendium-jak-nie-dac-sie-oszukac-w-Internecie.html cytat:

"Nie wolno reagować na e-mail'e od banku z prośbą o zalogowanie się na stronę banku przez link podany w tekście wiadomości. Strona, taka może być kopią strony banku, a klient jest proszony o podanie numeru konta..."
i dalej: "...czyli wyłudzanie danych dotyczących kont rachunków bankowych w celu przejęcia ich zawartości".

4. Cytat ze strony http://pl.norton.com/identity-theft-primer/article
"Wykorzystują zaufanie użytkowników, aby skłonić ich do ujawnienia poufnych informacji, takich jak numery kont, hasła lub numery rachunków bankowych"

5. Np. PayPal: cytat z adresu: https://www.paypal.com/pl/webapps/mpp/security/general-understandphishing

"Pytania, których serwis PayPal nigdy nie zadaje w wiadomościach e-mail..
Nigdy nie prosimy za pośrednictwem wiadomości e-mail o podanie następujących informacji:
    (...)
    numeru rachunku bankowego,"

6. itd./itp. - całe mnóstwo tego.

Pozdrawiam,
Kazik

Data: 2015-01-13 23:13:26
Autor: Alf/red/
On 13/01/15 22:19, kazikkazimierczak@gmail.com wrote:
1. W Polsce nr rachunku bankowego podlega ochronie GIODO

Ale masz jakieś wsparcie? Numer konta nie pozwala na dotarcie do konkretnej osoby zwykłymi środkami...
Nawiasem mówiąc, GI trochę przegina z narzucaniem co jest DO...

2. Polecam przeczytanie podczas jazdy tramwajem np.: http://www.gazeta.ie/

Ale jesteś w .ie czy .pl?

3. Ze strony http://www.policja.pl/

No i co tam jest? Ano to:
"Nie wolno reagować na e-mail'e od banku z prośbą o zalogowanie się na stronę banku przez link

No właśnie.

[...]

Na przykład: niejaki Kaczyński Jarosław nie ma w ogóle konta, słyszałeś czemu? Pokazujesz podobny poziom.

--
Alf/red/ 16114020040000310200043611

Data: 2015-01-14 00:01:27
Autor: MarcinF
W dniu 2015-01-13 o 22:19, kazikkazimierczak@gmail.com pisze:

2. Polecam przeczytanie podczas jazdy tramwajem np.: http://www.gazeta.ie/forum/index.php?showtopic=41306

Hehe, wyjaśnienie może być bardzo proste, w Polsce powszechnie używany
obecnie system przelewów międzybankowych powstał dość późno, dlatego
jest dość nowoczesny, szybki, tani i wygodny. Są kraje gdzie systemy
przelewów nie są tak dobre, wiec ludzie się do nich nie przekonali
i nadal wolą czeki.

Data: 2015-01-14 09:37:58
Autor: J.F.
Dnia Wed, 14 Jan 2015 00:01:27 +0100, MarcinF napisał(a):
[...]

Nie bardzo. W tamtym kraju system czekowy byl tak dobry, ze system
przelewow dla klientow wcale nie powstal.
A jak powstal, to system czekowy jest nadal dobry, i czasem wymagany
prawnie. Nawiasem mowiac to czeki wymagaja przelewow bank-bank, ale
niekoniecznie dostepnych dla klienta.

J.

Data: 2015-01-13 13:39:11
Autor: kazikkazimierczak
> [...]

W PL ci raczej nic ci nie grozi, ale w takich Stanach różnei może być

I jeszcze ciekawy numer ale w drugą stronę - sugeruję przeczytać dokładnie:

http://niebezpiecznik.pl/post/jak-zostac-slupem-czyli-falszywe-oferty-pracy-testera-bankowosci/?similarpostY9466

Pozdrawiam,
Kazik

Numer konta (nr rach. bankowego)