Numer rejestracyjny

Data: 2009-12-13 22:36:17
Autor: Grzegorz Brycki
Numer rejestracyjny
Czy podawanie np. na stronach www numerów rejestracyjnych pojazdów wraz np. z komentarzem (nie zawsze przychylnym) jest zgodne z prawem czy nie? Trzeba prosić o zgodę właściciela pojazdu?

--
Grzegorz Brycki,

Data: 2009-12-13 22:48:10
Autor: MadMan
Numer rejestracyjny
Dnia Sun, 13 Dec 2009 22:36:17 +0100, Grzegorz Brycki napisał(a):

Czy podawanie np. na stronach www numerów rejestracyjnych pojazdów wraz np. z komentarzem (nie zawsze przychylnym) jest zgodne z prawem czy nie? Trzeba prosić o zgodę właściciela pojazdu?

Nie jest niezgodne z niczym, więc jest dozwolone. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-12-14 13:07:50
Autor: Papa Smurpfs
Numer rejestracyjny
Órzytkownik "MadMan" napisał:
Nie jest niezgodne z niczym, więc jest dozwolone.

tak to może jest w jakimś cywilizowanym kraju a nie u nas:O)
u nas żeby coś było legalne to musi z czymś być zgodne, czyli zasada że jak coś nie jest dozwolone to jest zabronione, jak nie wierzysz, dac przykład?:O)

Data: 2009-12-13 23:04:57
Autor: Robert Tomasik
Numer rejestracyjny

Użytkownik "Grzegorz Brycki" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał w wiadomości news:hg3moh$eem$1news.onet.pl...
Czy podawanie np. na stronach www numerów rejestracyjnych pojazdów wraz np. z komentarzem (nie zawsze przychylnym) jest zgodne z prawem czy nie? Trzeba prosić o zgodę właściciela pojazdu?

Na pewno naraża się w każdym razie na ewentualną sądową ripostę, gdyby się okazało, że nieprzychylny komentarz nie do końca jest uzasadniony. Natomiast numer rejestracyjny pojazdu nie ma dóbr osobistych, które mógłbyś naruszyć, więc w mojej ocenie przykładowo fotka głupio zaparkowanego pojazdu jest na miejscu.

Data: 2009-12-13 23:36:47
Autor: Krzysztof 45
Numer rejestracyjny
Robert Tomasik pisze:
...] więc w mojej ocenie przykładowo fotka głupio zaparkowanego pojazdu jest na miejscu.
:)
http://img.interia.pl/motoryzacja/nimg/Parkowanie_wyjasnienie_1080946.JPG
http://42.pl/u/1Yki

--
Krzysiek

Data: 2009-12-14 00:00:10
Autor: Robert Tomasik
Numer rejestracyjny

Użytkownik "Krzysztof 45" <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał w wiadomości news:hg3qa0$fhi$1news.dialog.net.pl...
Robert Tomasik pisze:
[...]

Pewnie będę stronniczy, ale to wcale nie musi być wykroczenie. Zacznijmy od tego, że zdaje się (bo ze zdjęcia trudno jednoznacznie wywnioskować) jest jakiś parking pod marketem. Tam zastosowanie przepisów PoRD jest ograniczone, a tabliczka ze znakiem inwalidy jest po prostu prośbą skierowaną do innych kierujących, by tam nie stawali - i tak ją należy postrzegać. Poza tym nie wiemy, z jakiego powodu ten radiowóz tam postawili. Jeśli poszli po frytki, to faktycznie postąpili co najmniej wątpliwie etycznie. Ale jeśli wybiegali, by zatrzymać przestępcę, a nie było gdzie indziej stanąć ...

Data: 2009-12-14 00:14:12
Autor: Kamikazee
Numer rejestracyjny
W dniu 2009-12-14 00:00, Robert Tomasik pisze:
Ale jeśli wybiegali, by zatrzymać przestępcę, a nie
było gdzie indziej stanąć ...

To postawiliby radiowóz w miejscu najbliższym umożliwiającym im dogonienie przestępcy.

Data: 2009-12-14 00:36:48
Autor: Robert Tomasik
Numer rejestracyjny

Użytkownik "Kamikazee" <niema@niema.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hg3sg2$ktc$1inews.gazeta.pl...
[...]

A skąd mamy wiedzieć, czy akurat to nie było najbliższe z najodpowiedniejszych?

Data: 2009-12-14 06:49:47
Autor: szerszen
Numer rejestracyjny

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hg3u31$qj7$1inews.gazeta.pl...

A skąd mamy wiedzieć, czy akurat to nie było najbliższe z najodpowiedniejszych?

stad, ze jak sie goni przestepce, to sie tak rowniotenko nie parkuje, bo zwyczajnie nie ma na to czasu

Data: 2009-12-14 23:45:05
Autor: Robert Tomasik
Numer rejestracyjny

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hg4jlt$3qf$1news.task.gda.pl...

[...]

Ile razy goniłeś przestępcę? No i to zatrzymanie nie musiało być wcale połączone z pogonią. Przestępca mógł być już ujęty przez ochronę, a trochę głupio ze skutym kajdankami wędrować przez cały parking supermarketu do radiowozu pozostawionego gdzieś tam daleko.

Data: 2009-12-15 08:15:22
Autor: szerszen
Numer rejestracyjny

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hg6fpq$er$3inews.gazeta.pl...

Ile razy goniłeś przestępcę?

raz

No i to zatrzymanie nie musiało być wcale połączone z pogonią.

ale to ty zrobiles zalozenie o pogoni, nie ja

"Ale jeśli wybiegali, by zatrzymać przestępcę, a nie było gdzie indziej stanąć ... "

wiec nie zmieniaj teraz warunkow pierwotnych ;)

Data: 2009-12-15 16:40:15
Autor: Robert Tomasik
Numer rejestracyjny

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hg7dct$sud$1news.task.gda.pl...

[...]

Strasznie nie lubię zamieniać USNET-u w udawadnianie, kto ma rację, no ale przeczytaj ze zrozumieniem choćby nawet to, co sam zacytowałeś. Ja pisałem o ZATRZYMANIU, a nie o POGONI. Nie każde zatrzymanie przestępcy połączone jest z pogonią,a  pod centrum handlowym, to większość zatrzymań polega na przejęciu już ujętego przez ochronę sprawcy.

Data: 2009-12-16 08:36:48
Autor: szerszen
Numer rejestracyjny

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hg8bq2$93i$2inews.gazeta.pl...

Strasznie nie lubię zamieniać USNET-u w udawadnianie, kto ma rację, no ale przeczytaj ze zrozumieniem choćby nawet to, co sam zacytowałeś. Ja pisałem o ZATRZYMANIU, a nie o POGONI.

pewnie tylko zgrabnie wyciales WYBIEGLI, co wskazuje na pospiech, a w pospiechu i WYBIEGANIU nie ma czasu na parkowanie do linii :)

Nie każde zatrzymanie przestępcy połączone jest z pogonią,a  pod centrum handlowym, to większość zatrzymań polega na przejęciu już ujętego przez ochronę sprawcy.

zgadza sie, tylko wtedy sie nie WYBIEGA, tylko spokojnie WYSIADA, bo nie ma potrzeby sie do niczego spieszyc

Data: 2009-12-16 19:52:47
Autor: Robert Tomasik
Numer rejestracyjny

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hga317$a23$1news.task.gda.pl...

[...]

Rozumiem, że normalne zaparkowanie sprawa Ci trudność, ale większość kierujących raczej traktuje to za normę.

[...]
A tu byś się zdziwił.

Data: 2009-12-17 08:37:55
Autor: szerszen
Numer rejestracyjny

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgbadv$d02$6inews.gazeta.pl...

Rozumiem, że normalne zaparkowanie sprawa Ci trudność, ale większość kierujących raczej traktuje to za normę.

popelniles mala pomylke/przejezyczenie, ale w obronie tego babola brniesz coraz bardziej i robisz z siebie ...

Data: 2009-12-16 09:47:42
Autor: Icek
Numer rejestracyjny
[...]

ja jednak musze sie zgodzic z teza, ze jak przyjechali sluzbowo np. po
zatrzymanego to powinni zaparkowac w kazdym miejscu ale nie na miejscu dla
inwalidow. Nie byloby tej glupiej dyskusji. Chodniki przed centrami sa
szerokie i zaparkowanie na chodniku dawaloby szanse na twierdzenie, ze sa
sluzbowo. A nie malo jest w sieci przykladow, ze parkuja jak chca na
zakazach, miejscach dla inwalidow i tym podobnych.

Czy policjanci sa karani? Jak bardzo podpadna i trzeba takiego zgnoic to
tak. Czyli w 99,99% przypadkow nie spotyka ich zadna kara. No chyba ze
trzeba medialnie pokazac, ze sa karani to oczywiscie mandat dostanie.

Icek

Data: 2009-12-16 19:54:07
Autor: Robert Tomasik
Numer rejestracyjny

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:hga6bg$684$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jeśli to był parking centrum handlowego - jak już raz tu pisałem - to parkując na miejscu dla inwalidy nie popełniasz wykroczenia. Tabliczka ma jedynie znaczenie organizacyjne.

Data: 2009-12-17 00:48:19
Autor: op23
Numer rejestracyjny

[...]

Znaczy po to są tabliczki dla inwalidów by policja tam parkowała ???

Data: 2009-12-17 01:32:10
Autor: Robert Tomasik
Numer rejestracyjny

Użytkownik "op23" <op23@rt.pl> napisał w wiadomości news:hgbsih$g37$6achot.icm.edu.pl...

[...]

Nie. Z czego wyciągasz takie wnioski?

Data: 2009-12-17 08:59:39
Autor: Icek
Numer rejestracyjny
Jeśli to był parking centrum handlowego - jak już raz tu pisałem - to
parkując na miejscu dla inwalidy nie popełniasz wykroczenia. Tabliczka ma
jedynie znaczenie organizacyjne.

nie no pewnie. Ja mowie o spolecznym aspekcie. Policja powinna dawac wzor do
nasladowania. Jak oni parkuja to czemu nie ja? Ja tez moge sie spieszyc. Mi
tez moze byc za daleko bo mam przemokniete buty i nie chce chodzic po
sniegu. Czy ja jestem gorszy? To czemu mam parkowac dalej ?

Gdyby policja byla wzorem do nasladowania i miala nieskazitelna opinie to
nikt nie przypuszczalby, ze oni tam przyjechali na frytki.

np. we wro jest miejsce oznaczone na chodniku "dla policji" (magnolia). I
nie ma problemu. Jak przyjada to ich miejsce przy samym wejsciu jest caly
czas wolne.

Icek

Data: 2009-12-14 14:32:52
Autor: MZ
Numer rejestracyjny
W dniu 2009-12-14 00:00, Robert Tomasik pisze:

Pewnie będę stronniczy, ale to wcale nie musi być wykroczenie. Zacznijmy
od tego, że zdaje się (bo ze zdjęcia trudno jednoznacznie wywnioskować)
To jest parking przy Sadyba BestMall w Warszawie na Sadybie/Mokotowie.
Miejsce gdzie o dowolnej porze naprawdę ciężko znaleźć wolne stanowisko
parkingowe. Obok jest spora galeria handlowa - mogli przyjechać na
frytki, ale mogli też przyjechać na wezwanie do jednego ze sklepów
(kradzież). W każdym razie raczej wolnych miejsc obok nie było (jak co
dzień).
--
MZ

Data: 2009-12-14 15:01:31
Autor: Icek
Numer rejestracyjny
Pewnie będę stronniczy, ale to wcale nie musi być wykroczenie. Zacznijmy
od

nie no pewnie. Inwalida umyslowy to tez inwalida

Icek

Data: 2009-12-14 20:40:30
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Numer rejestracyjny

Icek pisze:
Pewnie będę stronniczy, ale to wcale nie musi być wykroczenie. Zacznijmy
od

nie no pewnie. Inwalida umyslowy to tez inwalida

Ale to są miejsca dla niepełnosprawnych ruchowo, a nie umysłowo.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-12-14 16:38:45
Autor: Krzysztof 45
Numer rejestracyjny
Robert Tomasik pisze:
Ale jeśli wybiegali, by zatrzymać przestępcę, a nie było gdzie indziej stanąć ...
ROTFL
Ty widziałeś kiedyś pościg za przestępcą? Widziałeś w takiej
sytuacji akcję z parkowaniem radiowozu?

A gdyby nawet przyjechali lajcikowo po schwytanego
złodziejaszka, to i tak parkują na alejkach dojazdowych,
przed samymi drzwiami, na zakazach. Od tego są uprzywilejowani.
A inwalida powinien mieć miejsce wolne, no chyba że oni
uważają sie za inwalidów, to już inna broszka.
--
Krzysiek

Data: 2009-12-14 19:13:07
Autor: MarcinJM
Numer rejestracyjny
Krzysztof 45 pisze:
Robert Tomasik pisze:
[...]

Wlasnie to jest problem:
Nikt zlego slowa nie powiedzialby jakby stali przed wejsciem na niebieskich migajacych. Nie czyniloby to uprzywilejowania, ale daloby wyrazny sygnal, ze "sluzbowo, na statek" (niezaleznie od celu wizyty).
Sposob zademonstrowany na fotce ma jedna wade: jest przedmiotem komentarza takiego jak tu. A ze wiekszosc z nas ma pewne pojecie o przestrzeganiu prawa przez tych, ktorzy powinni go strzec, to komentarze i podejrzenia sa raczej nieprzychylne.

MarcinJM

Data: 2009-12-14 23:36:15
Autor: op23
Numer rejestracyjny

[...]

Rety, czy jak ja się spieszę do swojej pracy jak policjanci do swojej to nie płacę mandatu ?

Data: 2009-12-15 00:14:39
Autor: Robert Tomasik
Numer rejestracyjny

Użytkownik "op23" <op23@rt.pl> napisał w wiadomości news:hg6el6$grt$1achot.icm.edu.pl...

Rety, czy jak ja się spieszę do swojej pracy jak policjanci do swojej to nie płacę mandatu ?

Czemu. Policjant spieszący się do swojej pracy też płaci mandaty.

Data: 2009-12-14 17:56:07
Autor: witek
Numer rejestracyjny
Robert Tomasik wrote:

[...]

gdzie?

Data: 2009-12-15 16:36:56
Autor: Robert Tomasik
Numer rejestracyjny

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hg6jan$bh0$4inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik wrote:

[...]

Przeważnie na poczcie albo w banku. Jakie to ma znaczenie, bo nie wiem, do czego dążysz.

Data: 2009-12-15 11:05:46
Autor: witek
Numer rejestracyjny

Robert Tomasik wrote:

[...]

Pytam w którym mieście policjanci płacą mandaty?
Chyba wtedy jak ich gazeta wyborcza złapie na gorąco.
Bo albo ty śpisz,albo zyjesz w nierelanym świecie.

Z własnego doświadczenia: Wystawiona książeczka wojskowa razem z prawem jazdy jest wystarczajacym argumentem, zeby policjant grzecznie podziękował i kazał jechać dalej. Nie trzeba nawet ust otwierać, ani o nic się prosić.
Ewentualnie fotoradary są na to nieczułe.

Data: 2009-12-15 18:59:41
Autor: Robert Tomasik
Numer rejestracyjny

Robert Tomasik wrote:

[...]

No to Ty żyjesz w jakimś dziwnym świecie.

Data: 2009-12-15 20:39:24
Autor: RadoslawF
Numer rejestracyjny
Dnia 2009-12-15 18:05, Użytkownik witek napisał:

[...]

Fotoradary są czułe na brak naklejki z numerem rejestracyjnym na
szybie. Jak takiej brak to zdjęcie zawsze jest "niewyraźne".
Tylko jeszcze nie ma gwarancji czy to już w całym kraju działa.

Pozdrawiam

Numer rejestracyjny