Numer rejestracyjny a dane osobowe

Data: 2010-11-19 12:27:48
Autor: bkoziel
Numer rejestracyjny a dane osobowe
Witam,
 Czy publikowanie zdjęć pojazdów z widocznymi numerami rejestracyjnymi w
portalach internetowych jest legalne? Jak to siÄ™ ma do ustawowej ochrony
danych osobowych?
Serwisy typu www.swietekrowy.pl czy też www.stopquadom.pl bez problemów
pokazują numery rejestracyjne pojazdów np:
(http://www.stopquadom.pl/incydenty/szczegoly/terenowka-obok-szlabanu-kolbudy/PHOTO215/#description
- No może nie najlepsze zdjęcie ale idea wiadoma).
O ile w pierwszym przypadku wykroczenia sÄ… ewidentne, to w przypadku
stopquadom już nie - w końcu nie wiadomo gdzie to auto jedzie.

Na gruncie jakich jeszcze aktów prawnych można rozpatrywać takie
zagadnienie?

--
pozdrowienia
bkoziel

Data: 2010-11-19 11:33:15
Autor: Olgierd
Dnia Fri, 19 Nov 2010 12:27:48 +0100, bkoziel napisał(a):

 Czy publikowanie zdjęć pojazdów z widocznymi numerami rejestracyjnymi w
portalach internetowych jest legalne? Jak to siÄ™ ma do ustawowej ochrony
danych osobowych?

Nijak się nie ma. Nie masz możliwości powiązania tablicy z człowiekiem.

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-11-19 12:34:31
Autor: szerszen

Użytkownik "bkoziel" <bkozielski@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ic5mvm$stv$1@news.onet.pl...

Jak to siÄ™ ma do ustawowej ochrony
danych osobowych?

numer rejestracyjny nie jest dana osobowa

Na gruncie jakich jeszcze aktów prawnych można rozpatrywać takie
zagadnienie?

prawa o ruchu drogowym, jesli go przestrzegasz, raczej nie masz szans znalezc sie w zadnycm z tych serwisow

Data: 2010-11-20 08:34:26
Autor: Waldek \"Jakec\" Bulkowski
Numer rejestracyjny a dane osobowe
Dnia Fri, 19 Nov 2010 12:34:31 +0100, szerszen napisa³(a):

U¿ytkownik "bkoziel" <bkozielski@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ic5mvm$stv$1@news.onet.pl...

Jak to siê ma do ustawowej ochrony
danych osobowych?

numer rejestracyjny nie jest dana osobowa

A ja siê bêdê upiera³, ¿e _mo¿e_byæ_dan±_osobow±_... Tyle tylko, ¿e nie w
rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych - ale i to nie zawsze :)

3mcie siê.
--
Waldek "Jakec" Bulkowski
http://jakec0.blogspot.com

Data: 2010-11-22 08:49:12
Autor: szerszen
Numer rejestracyjny a dane osobowe

U¿ytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" <jakec@WYTNIJ02.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:1996kd8mbkf7j$.1j4vxr7iniltn.dlg@40tude.net...

A ja siê bêdê upiera³, ¿e _mo¿e_byæ_dan±_osobow±_... Tyle tylko, ¿e nie w
rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych - ale i to nie zawsze :)

jak sie uprzec, to i inicjaly moga byc dana osobowa, przy twoich zalozeniach ;)

Data: 2010-11-23 14:00:40
Autor: Tapatik
Numer rejestracyjny a dane osobowe
U¿ytkownik Waldek "Jakec" Bulkowski napisa³:

Jeste¶ samochodem?
Jak Ci siê udaje pisaæ na komputerze?

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-11-23 16:16:48
Autor: niusy.pl
Numer rejestracyjny a dane osobowe

U¿ytkownik "Tapatik" <tapatik@bez.spamu>

[...]

Jakie to ma znaczenie ?!

Data: 2010-11-24 10:18:23
Autor: Artur M. Piwko
Numer rejestracyjny a dane osobowe
In the darkest hour on Tue, 23 Nov 2010 16:16:48 +0100,
niusy.pl <dsfds@niusy.pl.invalid> screamed:
Jak to siÄ™ ma do ustawowej ochrony
danych osobowych?

numer rejestracyjny nie jest dana osobowa

A ja się będę upierał, że _może_być_daną_osobową_... Tyle tylko, że nie w
rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych - ale i to nie zawsze :)

JesteÅ› samochodem?
Jak Ci się udaje pisać na komputerze?

Jakie to ma znaczenie ?!

Zasadnicze/elementarne. Wybierz sobie.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
[ 10:18:08 user up 12631 days, 22:13,  1 user, load average: 0.94, 0.81, 0.00 ]

        To write a diary every day is like returning to one's own vomit.

Data: 2010-11-25 09:20:07
Autor: szerszen

Użytkownik "Artur M. Piwko" <milusi.pysiaczek@buziaczek.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrniepm2v.aic.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...

Zasadnicze/elementarne. Wybierz sobie.

sugerujesz ze majac numer rejestracyjny, nie jest mozliwym zidentyfikowanie wlasciciela?

Data: 2010-11-29 13:02:49
Autor: Tapatik
Numer rejestracyjny a dane osobowe
Użytkownik szerszen napisał:

Uşytkownik "Artur M. Piwko" <milusi.pysiaczek@buziaczek.pl> napisa� w
wiadomo�ci grup

Zasadnicze/elementarne. Wybierz sobie.

sugerujesz ze majac numer rejestracyjny, nie jest mozliwym
zidentyfikowanie wlasciciela?

Jeśli się ma dostęp do odpowiedniej bazy danych, to jak najbardziej właściciela można znaleźć.
Tylko co to ma wspólnego z danymi osobowymi?

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-11-29 13:20:56
Autor: szerszen

Użytkownik "Tapatik" <tapatik@bez.spamu> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4cf3966a$0$20993$65785112@news.neostrada.pl...

Tylko co to ma wspólnego z danymi osobowymi?

to, ze dana osobowa jest wszystko to, co pozwala na zidentyfikowanie osoby

Data: 2010-11-29 13:27:31
Autor: Tomasz Kaczanowski
szerszen pisze:

U¿ytkownik "Tapatik" <tapatik@bez.spamu> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4cf3966a$0$20993$65785112@news.neostrada.pl...

Tylko co to ma wspólnego z danymi osobowymi?

to, ze dana osobowa jest wszystko to, co pozwala na zidentyfikowanie osoby

"Informacji nie uwa¿a siê za umo¿liwiaj±c± okre¶lenie to¿samo¶ci osoby, je¿eli wymaga³oby to nadmiernych kosztów, czasu lub dzia³añ."

Dostêp do bazy nie jest powszechny.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2010-11-29 15:38:10
Autor: szerszen
Numer rejestracyjny a dane osobowe

U¿ytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:id067j$e4t$1@news.onet.pl...

"Informacji nie uwa¿a siê za umo¿liwiaj±c± okre¶lenie to¿samo¶ci osoby, je¿eli wymaga³oby to nadmiernych kosztów, czasu lub dzia³añ."

to ja wiem, ale nie o tym byla mowa, to ze powszechnie nie ma do niej dostepu, oznacza jedynie tyle, ze dla kowalskiego nie jest to dana osobowa, dla takiego policjanta juz jest ;)

Data: 2010-11-29 15:26:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 29 Nov 2010, szerszen wrote:

U¿ytkownik "Tapatik" <tapatik@bez.spamu> napisa³

Tylko co to ma wspólnego z danymi osobowymi?

to, ze dana osobowa jest wszystko to, co pozwala na zidentyfikowanie osoby

  No to¿ siê zgadza - wpis w bazie, pozwalaj±cy na powi±zanie osoby
w³a¶ciciela z n-rem jest dan± osobow±.
  Tyle, ¿e taki sam wpis prowadzony "w celach osobistych" pod ustawê
o ochronie nie podlega, bez wzglêdu na to czy kto¶ owo powi±zanie
przechowuje na kartce brulionu, w pamiêci telefonu czy w swojej g³owie :]

  Art.3a.1.1 ustawy "o ochronie"!

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-11-30 11:49:13
Autor: Artur M. Piwko
Numer rejestracyjny a dane osobowe
In the darkest hour on Thu, 25 Nov 2010 09:20:07 +0100,
szerszen <szerszen@tlen.pl> screamed:
Zasadnicze/elementarne. Wybierz sobie.

sugerujesz ze majac numer rejestracyjny, nie jest mozliwym zidentyfikowanie wlasciciela?

Sugeruję, że mając numer rejestracyjny Kowalski razem z Nowakiem nie
zidentyfikują właściciela.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:227B ]
[ 11:48:44 user up 12637 days, 23:43,  1 user, load average: 0.69, 0.95, 0.31 ]

              Multitasking:  Screwing up several things at once...

Data: 2010-11-30 12:12:44
Autor: szerszen

Użytkownik "Artur M. Piwko" <milusi.pysiaczek@buziaczek.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnif9ll9.bgk.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...

Sugeruję, że mając numer rejestracyjny Kowalski razem z Nowakiem nie
zidentyfikują właściciela.

bo dla kowalskiego czy nowaka, nie jest to dana osobowa, choc mi sie udalo ;)
ale sa ludzi, dla ktorych jak najbardziej jest to dana osobowa

Data: 2010-12-02 09:06:43
Autor: Artur M. Piwko
Numer rejestracyjny a dane osobowe
In the darkest hour on Tue, 30 Nov 2010 12:12:44 +0100,
[...]

W ten sposób rzeczy ujmując to wszystko będzie daną osobową... :>

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
[ 09:06:19 user up 12639 days, 21:01,  1 user, load average: 0.43, 0.81, 0.50 ]

 A woman voting for divorce is like a turkey voting for Christmas.  -- A. Glynn

Data: 2010-12-02 10:29:51
Autor: szerszen

Użytkownik "Artur M. Piwko" <milusi.pysiaczek@buziaczek.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnifeksj.9tp.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...

W ten sposób rzeczy ujmując to wszystko będzie daną osobową... :>

no coz, nie ja wymyslilem te durnosci o ochronie danych osobowych, dawniej lista lokatorow wisiala w bramie kamienicy i nikomu sie krzywda nie dziala, a teraz to wykroczenie, aby nie powiedziec przestepstwo ;)

Data: 2010-12-07 09:07:09
Autor: niusy.pl
Numer rejestracyjny a dane osobowe

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl>

W ten sposób rzeczy ujmując to wszystko będzie daną osobową... :>

no coz, nie ja wymyslilem te durnosci o ochronie danych osobowych,

Co w tym durnego ?

dawniej lista lokatorow wisiala w bramie kamienicy i nikomu sie krzywda nie dziala,

Dawniej w jaskiniach mieszkaliśmy

Data: 2010-12-07 14:52:39
Autor: szerszen
Numer rejestracyjny a dane osobowe

Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:idkpvg$b62$1@news.net.icm.edu.pl...

Co w tym durnego ?

to ze rodzi absurdy, a w konkretnych przypadkach chroni zlodziei

Dawniej w jaskiniach mieszkaliśmy

dawniej, nie zawsze znaczy gorzej, pamietaj o tym

Data: 2010-11-29 13:05:23
Autor: Tapatik
Numer rejestracyjny a dane osobowe
U¿ytkownik niusy.pl napisa³:

[...]

Jestem ciekaw samochodu, który pisze na grupy dyskusyjne.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-12-02 11:44:42
Autor: Waldek \"Jakec\" Bulkowski
Numer rejestracyjny a dane osobowe
Dnia Mon, 29 Nov 2010 13:05:23 +0100, Tapatik napisa³(a):

U¿ytkownik niusy.pl napisa³:

[...]

Hm... Czyli jakbym pisa³ o numerze dowodu osobistego to by¶ stwierdzi³, ¿e
dziwny jest ten ¶wiat, bo dowód osobisty pisze na grupê?

Jeszcze raz napiszê: dan± osobow± jest wszysto co pozwala na
zidentyfikowanie osoby. Takich danych dotycz±cych jednej osoby jest ok...
300 tys. Jednak dan± osobow± w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobych
jest zapewnej ni¿ 99,9% z tych 300 tys.

3mcie siê.
--
Waldek "Jakec" Bulkowski
http://jakec0.blogspot.com

Data: 2010-12-02 11:49:05
Autor: Mordzia
[...]

¯e jak??
No chyba, ¿e chodzi Ci o sekwencje kodu DNA, bo nie bardzo mogê sobie wyobraziæ 300 tys. danych osobowych dotycz±cych tylko i wy³±cznie mojej osoby.

Data: 2010-12-03 09:27:14
Autor: Waldek \"Jakec\" Bulkowski
Numer rejestracyjny a dane osobowe
Dnia Thu, 2 Dec 2010 11:49:05 +0100, Mordzia napisa³(a):

[...]

DNA, grupa krwi, d³ugo¶æ w³osów, odcisk palca, znaki szczególne, d³ugo¶æ
palców, rozstaw oczu, kszta³t ma³¿owiny usznej, wielko¶æ penisa, grubo¶æ
tkanki t³uszczowej, przebyte choroby, ilo¶æ przyjació³, stan cywilny, ilo¶æ
w³osów, uzêbienie, kszta³t szczêki, numer karty bibliotecznej, numer
buta... Mo¿na mno¿yæ i mno¿yæ...
Oczywi¶cie na podstawie wiêkszo¶ci tych danych nikt normalny nie jest w
stanie zidentyfikowaæ osoby. Jednocze¶nie zdecydowana wiêkszo¶æ tych danych
w postaci pojedynczej, a nawet w wiêkszej grupie równie¿ nie pozwala na
jednoznaczn± identyfikacjê osoby.

3mcie siê.
--
Waldek "Jakec" Bulkowski
http://jakec0.blogspot.com

Data: 2010-12-03 20:22:37
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-12-03 09:27, Waldek "Jakec" Bulkowski pisze:

[...]

Szczególnie numer buta. Ch³opie, pieprzysz od rzeczy.

Data: 2010-12-02 12:41:21
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
W dniu 2010-12-02 11:44, Waldek "Jakec" Bulkowski pisze:

[...]

Zauwa¿ jednak, ¿e "Informacji nie uwa¿a siê za umo¿liwiaj±c± okre¶lenie to¿samo¶ci osoby, je¿eli wymaga³oby to nadmiernych kosztów, czasu lub dzia³añ".

Wymieñ trochê z tych 300 tysiêcy informacji :-)

Data: 2010-11-19 14:05:47
Autor: Bydlê
On 2010-11-19 12:27:48 +0100, bkoziel <bkozielski@onet.pl> said:

Witam,
 Czy publikowanie zdjêæ pojazdów z widocznymi numerami rejestracyjnymi w
portalach internetowych jest legalne? Jak to siê ma do ustawowej ochrony
danych osobowych?

Sprawd¼my bojem:
KBO 3223
Podaj teraz, *kto* to jest...
(dla u³atwienia mogê dodaæ, ¿e kolor niebieski)

Na gruncie jakich jeszcze aktów prawnych mo¿na rozpatrywaæ takie
zagadnienie?

Dowolnych, ale z sensem tylko na postawie tej o danych osobowych (w skrócie: nie dotyczy).

--
Bydlê

Data: 2010-11-19 18:28:44
Autor: P.B.
Numer rejestracyjny a dane osobowe
Dnia Fri, 19 Nov 2010 14:05:47 +0100, Bydlê napisa³(a):

Sprawd¼my bojem:
KBO 3223
Podaj teraz, *kto* to jest...
(dla u³atwienia mogê dodaæ, ¿e kolor niebieski)

Podam wiêcej: bia³y ford focus WK22655 zaparkowany w Gdyni: czyja to jest
dana osobowa? --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2010-11-19 23:59:59
Autor: Jotte
Użytkownik "bkoziel" <bkozielski@onet.pl> napisał w wiadomości news:ic5mvm$stv$1news.onet.pl...

Czy publikowanie zdjęć pojazdów z widocznymi numerami rejestracyjnymi w
portalach internetowych jest legalne? Jak to siÄ™ ma do ustawowej ochrony
danych osobowych?
Wcale sie nie ma.
Robisz np. tak:
http://yfrog.com/f/mvdebil14j/
i już

--
Jotte

Data: 2010-11-20 00:32:04
Autor:
[...]

Ale samochód z boku ma już zamazaną blachę :)

Data: 2010-11-20 00:34:26
Autor: Jotte
Użytkownik <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl> napisał w wiadomości news:ic71dr$da1$1news.onet.pl...

[...]
Poważnie??
A, faktycznie...
No i co?

--
Jotte

Data: 2010-11-23 12:50:04
Autor: niusy.pl
Numer rejestracyjny a dane osobowe

Użytkownik "Jotte" <tjp3@spam.wypad.wp.pl>

[...]

A nie trzeba być debilem by publikować takie zdjęcia ?

Data: 2010-11-24 10:18:05
Autor: Artur M. Piwko
Numer rejestracyjny a dane osobowe
In the darkest hour on Tue, 23 Nov 2010 12:50:04 +0100,

Tak. Nie trzeba.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:207B ]
[ 10:17:55 user up 12631 days, 22:12,  1 user, load average: 0.94, 0.81, 0.00 ]

                                  Don't panic.

Data: 2010-11-20 12:59:59
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 19.11.2010 12:27, bkoziel pisze:
Witam,
 Czy publikowanie zdjęć pojazdów z widocznymi numerami rejestracyjnymi w
portalach internetowych jest legalne?

Oczywiście.

Jak to siÄ™ ma do ustawowej ochrony danych osobowych?

Pojazdy nie sÄ… osobami.

Data: 2010-11-20 13:43:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-20 12:59, Andrzej Lawa pisze:

Jak to siÄ™ ma do ustawowej ochrony danych osobowych?

Pojazdy nie sÄ… osobami.

   A jaki to ma zwiÄ…zek?

--
Liwiusz

Data: 2010-11-20 13:57:47
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.11.2010 13:43, Liwiusz pisze:
W dniu 2010-11-20 12:59, Andrzej Lawa pisze:

Jak to siÄ™ ma do ustawowej ochrony danych osobowych?

Pojazdy nie sÄ… osobami.

  A jaki to ma zwiÄ…zek?

Taki, że to są dane pojazdowe a nie osobowe ;->

Data: 2010-11-20 14:01:34
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-20 13:57, Andrzej Lawa pisze:
[...]

    A numer dowodu osobistego to dana dowodowa a nie osobowa? ;->

--
Liwiusz

Data: 2010-11-20 15:07:58
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 20.11.2010 14:01, Liwiusz pisze:
[...]

Numer dowodu osobistego jest jednoznacznie przypisany do osoby.

Numer rejestracyjny pojazdu jest jednoznacznie przypisany do pojazdu.

Masz jeszcze jakieÅ› pytania?

Data: 2010-11-20 21:24:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-11-20 15:07, Andrzej Lawa pisze:
[...]

   Numer rejestracyjny może być poÅ›rednio przypisany do osoby. Numer -> konkretny pojazd lub blankiet dowodu -> posiadajÄ…ca go osoba.

Masz jeszcze jakieÅ› pytania?

   Może lepszy przykÅ‚ad: numer telefonu. Jest przypisany do karty SIM, a bywa chroniony jak dana osobowa, ba, karta może być nawet nie zarejestrowana.

--
Liwiusz

Data: 2010-11-21 05:47:47
Autor: Slawek 'IDEall' Fydryk
Numer rejestracyjny a dane osobowe
"Liwiusz"  napisaÅ‚:

Numer rejestracyjny pojazdu jest jednoznacznie przypisany do pojazdu.
  Może lepszy przykÅ‚ad: numer telefonu. Jest przypisany do karty SIM

Źle - numer tel. może być przypisany do karty sim.

Data: 2010-11-25 11:17:51
Autor: spp
W dniu 2010-11-19 12:27, bkoziel pisze:

Na gruncie jakich jeszcze aktów prawnych można rozpatrywać takie
zagadnienie?

No to wklejÄ™ coÅ› ze strony GIODO:

CZY NUMER VIN POJAZDU STANOWI DANE OSOBOWE W ROZUMIENIU USTAWY O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH?

Co do zasady sam numer VIN nie stanowi informacji, na podstawie której można zidentyfikować konkretną osobę. Zatem nie można uznać go za dane osobowe. Jednak dla administratora danych, jakim w tym przypadku jest minister właściwy do spraw administracji publicznej, powiązanie numeru VIN z innymi informacjami identyfikującymi właściciela pojazdu, nie stanowi problemu. Umożliwia więc bez nadmiernego kosztu, czasu i działań, zidentyfikować konkretną osobę. Zatem dla niego numer VIN stanowi dane osobowe.
Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, zwanej dalej ustawą, za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, zwłaszcza przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. Natomiast informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań. W świetle cytowanej definicji, za dane osobowe uznaje się zatem zarówno takie informacje, które pozwalają bezpośrednio na określenie tożsamości konkretnej osoby, jak również takie, które nie pozwalają na jej natychmiastową identyfikację, umożliwiają to jednak przy pewnym nakładzie kosztów, czasu lub działań.
Przy ustalaniu, czy numer VIN należy do kategorii  danych osobowych, należy wziąć pod uwagÄ™ zarówno przepisy ustawy o ochronie danych osobowych, jak i unormowania ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
Ta druga stanowi, iż każdy pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta cechy identyfikacyjne, jak numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy (art. 66 ust. 3a Prawa o ruchu drogowym).
Trudno więc uznać, że sam numer VIN stanowi dane osobowe. Na jego podstawie nie można bowiem zidentyfikować konkretnej osoby ani bezpośrednio, ani pośrednio bez nadmiernych kosztu, czasu i działań.
Jednak dla niektórych podmiotów mających dostęp do informacji zgromadzonych w centralnej ewidencji kierowców posiadanie samego nr VIN stanowi informację, na podstawie której są one w stanie, bez nadmiernego kosztu, czasu i działań, zidentyfikować konkretną osobę.
Zgodnie bowiem z art. 80a ust. 2 Prawa o ruchu drogowym, w Centralnej ewidencji pojazdów gromadzi się dane i informacje o pojazdach zarejestrowanych oraz o ich właścicielach lub niektórych posiadaczach. Dane o pojeździe to m.in. marka, typ i model; rodzaj; numer rejestracyjny; numer identyfikacyjny VIN lub numer nadwozia (podwozia); rok produkcji; seria i numer dowodu rejestracyjnego; seria i numer karty pojazdu, jeżeli została wydana. Natomiast o właścicielu pojazdu oraz o jego posiadaczu gromadzone są takie dane, jak: imię i nazwisko (nazwa lub firma), adresu zamieszkania (siedziby), numer ewidencyjny PESEL, numer REGON. Ewidencję taką prowadzi minister właściwy do spraw administracji publicznej w systemie teleinformatycznym i jest on jednocześnie administratorem danych i informacji tam zgromadzonych.
Ustawa o ruchu drogowym wskazuje zamknięty katalog podmiotów, które mają dostęp do informacji zgromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów. Są to m.in. Policja, prokuratura, sądy, komornicy sądowi, ZUS, straże gminne (miejskie), organy właściwe w sprawach kontroli skarbowej, organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów, organy podatkowe.
Dla nich numer VIN będzie stanowił dane osobowe.

--
spp

Data: 2010-11-25 12:18:36
Autor:
Numer rejestracyjny a dane osobowe
Moja żona pozna mnie po kształcie moich stóp, "wacusia" i innych elementów ciała. Moja matk apozn amnie po oczach, sasiad po stylu mojego chodu i ubiorze. To też dane osobowe? Jak w TV jest program o jakiejś chrobie, bez problemu każdy z nas znajdzie w sobie jej objawy. Podobnie z ustawami, zawsze da się tak uzasadnić danąustawę, by dopasowaćdo okoliczności. Nie taki był jednak cel ustawodawcy i myślę, że sądy w razie co to potwierdzą.

Data: 2010-11-25 15:09:44
Autor: Jotte
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:icld4f$p02$1news.onet.pl...
W dniu 2010-11-19 12:27, bkoziel pisze:

Na gruncie jakich jeszcze aktów prawnych można rozpatrywać takie
zagadnienie?

No to wklejÄ™ coÅ› ze strony GIODO:
Czy opinia GIODO to akt prawny?

Zresztą te opowieści GIODO...
"Jarosław W., syn byłego prezydenta..." - i wszystko w porządku. Ile jest w Polsce osób, dla których zidentyfikowanie kim jest Jarosław W. stanowi nadmierny nakład sił i środków?
Inny przykład. Pracodawca, największa i znana firma w jakiejś miejscowości podaje na swojej stronie internetowej imiona i nazwiska kluczowych pracowników, a potem ktoś napisze, że kierownik działu kadr jednej z największych firm w ..... (tu opis pozwalający łatwo sie domyślić o jaką miejscowość chodzi), Adam C. jest podejrzany o pedofilię i gromadzenie zdjęć z pornografią dziecięcą. Każdy nawet z lekka kumaty odnajduje stronę i już wie, kto to jest Adam C.

--
Jotte

Data: 2010-11-25 15:42:38
Autor: spp
W dniu 2010-11-25 15:09, Jotte pisze:
[...]

A ja tak napisałem?

Zresztą te opowieści GIODO...
"Jarosław W., syn byłego prezydenta..." - i wszystko w porządku. Ile
jest w Polsce osób, dla których zidentyfikowanie kim jest Jarosław W.
stanowi nadmierny nakład sił i środków?

Możesz podać link do tego sformułowania na stronie GIDO?

I do tego też?

--
szspp

Data: 2010-11-25 16:16:19
Autor: Jotte
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:iclsku$hpj$1news.onet.pl...

Na gruncie jakich jeszcze aktów prawnych można rozpatrywać takie
zagadnienie?
No to wklejÄ™ coÅ› ze strony GIODO:
Czy opinia GIODO to akt prawny?
A ja tak napisałem?
Pytanie było o akty prawne. Wobec odpowiedzi przytaczającej opinie GIODO powziąłem uzasadnione przypuszczenie, że nie rozumiesz czytanego tekstu.

A tu nabrałem co do tego pewności.

--
Jotte

Data: 2010-11-25 20:47:56
Autor: spp
W dniu 2010-11-25 16:16, Jotte pisze:

A tu nabrałem co do tego pewności.

A może, to Ty masz problemy z jasnym wyrażaniem swoich myśli?

--
spp

Numer rejestracyjny a dane osobowe