Numerowane karty wyborcze

Data: 2015-05-28 22:34:27
Autor: Piotr Rezmer
Numerowane karty wyborcze
Co sądzicie o pomyśle aby każda karta do głosowania miała swój unikalny numer seryjny a także by była w formie papieru samokopiującego? Przed wrzuceniem do urny bierzesz kopie ze sobą. Każdy mógłby przez Internet sprawdzić jak zakwalifikowano jego głos i w razie czego zgłosić reklamację.

Ma to sens? Czy raczej nie rozwiąże problemu i pomówień?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-05-28 13:53:03
Autor: donek999bronek
Numerowane karty wyborcze
użytkownik Piotr Rezmer napisał:
[...]

Zaufanie jest dobre ale kontrola lepsza.
http://pl.wikiquote.org/wiki/W%C5%82odzimierz_Lenin

Jak widać resort dostaje ostrej sraczki, dobry to znak.

Data: 2015-05-28 23:13:10
Autor: MarkWoydak
Numerowane karty wyborcze

--

Jak widzę macie piękne wzorce.

MW

Data: 2015-05-28 16:13:21
Autor: kogutek444
Numerowane karty wyborcze
W dniu czwartek, 28 maja 2015 22:34:21 UTC+2 użytkownik Piotr Rezmer napisał:
[...]

-- pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Zgłoś pomysł do PKW zamiast tutaj dupę zawracać.

Data: 2015-05-29 15:38:34
Autor: Budzik
Numerowane karty wyborcze
Użytkownik  kogutek444@gmail.com ...

napisał:
[...]

Z całym szacunkiem - porąbalo cię?
Osoba zadaje pytanie, rozpoczyna dyskusje na grupie dyskusyjnej (zamiast jak czesc osłów tutaj wklejac gołe linki) a Ty jej kazesz spadac?
Przeciez grupa własnie od tego jest!

Data: 2015-05-29 15:49:24
Autor: kogutek444
Numerowane karty wyborcze
W dniu piątek, 29 maja 2015 17:38:34 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Osoba zadaje pytanie, rozpoczyna dyskusje na grupie dyskusyjnej (zamiast jak czesc osłów tutaj wklejac gołe linki) a Ty jej kazesz spadac?

Czy na grupie jest ktoś kto może postulat jeśli nie zrealizować to chociaż się do niego urzędowo ustosunkować? Samuraj jak wyciąga miecz to musi ktoś zginąć. Polacy przy byle okazji machają szabelką i chuj z tego jest.

Data: 2015-05-29 18:44:30
Autor: Piotr Rezmer
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-29 o 17:38, Budzik pisze:

Z całym szacunkiem - porąbalo cię?
Osoba zadaje pytanie, rozpoczyna dyskusje na grupie dyskusyjnej (zamiast
jak czesc osłów tutaj wklejac gołe linki) a Ty jej kazesz spadac?
Przeciez grupa własnie od tego jest!

Ee, przecież Kogutek żartował. Swoją drogą, dobre to było. Przypomniał mi się fragment (chyba z filmu "Miś"):

"Panie, co Pan, to jest kiosk. Ja tu mięso sprzedaję!"

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-05-28 22:00:43
Autor: Budzik
Numerowane karty wyborcze
Użytkownik Piotr Rezmer konta@doman.pl ...

[...]

Ja proponuje głosowanie via komputer :)
Klik, klik - wszystko policzone od razu itd.
Aha, i chciałbym zeby moja firma zajeła sie tym projektem :)

Data: 2015-05-29 16:06:24
Autor: the_foe
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-29 o 00:00, Budzik pisze:
[...]

i to najlepiej taki, który daje mozliwosc zmiany głosu w czasie kadencji. To byłby wyscig szczurów jakby skurwysyn z wiejskiej tracił mandat  bo mu głosów ubyło.

--
@foe_pl

Data: 2015-05-29 18:39:58
Autor: Piotr Rezmer
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-29 o 16:06, the_foe pisze:

i to najlepiej taki, który daje mozliwosc zmiany głosu w czasie
kadencji. To byłby wyscig szczurów jakby skurwysyn z wiejskiej tracił
mandat  bo mu głosów ubyło.

Podoba mi się taki pomysł, takie notowania on-line :) Dodałbym jeszcze powiązanie z katalogiem obietnic i na bieżąco aktualizowanym wskaźnikiem realizacji.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-05-28 22:41:08
Autor: Ikselka
Numerowane karty wyborcze
Dnia Thu, 28 May 2015 22:34:27 +0200, Piotr Rezmer napisał(a):

[...]

Ma sens. Kiedyś o czymś w tym stylu pisałam. Ale takie rzeczy to nie u
nas...

--
XL
Komorowski wiedział, że wydarzy się katastrofa w Smoleńsku?

Data: 2015-05-28 23:12:33
Autor: MarkWoydak
Numerowane karty wyborcze

Użytkownik "Piotr Rezmer" <konta@doman.pl> napisał w wiadomości news:mk7u4d$t76$2node2.news.atman.pl...
[...]

Jeżeli wygrywa PiS nie ma sensu. Jeżeli PO trzeba sprawdzić czy wszyscy w komisjach mają czyste ręce. Do minimum 3 pokoleń wstecz! Powinny zająć się tym lotne brygady PiS stworzone z wiernych moherów.

MW

Data: 2015-05-28 23:34:19
Autor: the_foe
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-28 o 22:34, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Pomysł dobry, ale musi być dobrowolony. To znaczy musisz miec wybór miedzy numerowana a nienumerowaną kartą.

--
@foe_pl

Data: 2015-05-29 00:21:26
Autor: Ikselka
Numerowane karty wyborcze
Dnia Thu, 28 May 2015 23:34:19 +0200, the_foe napisał(a):

[...]

Nie nie, w TYM układzie wszystkie muszą być numerowane - żeby nie było
mozliwości podmiany kart nienumerowanych.

Data: 2015-05-29 15:38:42
Autor: Budzik
Numerowane karty wyborcze
Użytkownik Ikselka ikselk@gazeta.pl ...

[...]

Rozumiem, ze chcesz podwazyc jedna z podstawowych cech (zalet) głosowania?
Hmm...
Strzelanie z patriota do komara...

Data: 2015-05-29 21:12:43
Autor: Ikselka
Numerowane karty wyborcze
Dnia Fri, 29 May 2015 15:38:42 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

Nie ma tu podważania anonimowości. Wszak na kartach byłyby numery, a nie
nazwiska. I tylko tam - nie na liście obecności. Jedyna kopia byłaby u
każdego w domu, nie na tablicy ogłoszeń :->
--
XL
Tak zginęli: https://www.youtube.com/watch?v=kAMyBI_x2Xs

Data: 2015-05-29 20:00:42
Autor: Budzik
Numerowane karty wyborcze
[...]

Wywazasz otwarte drzwi komplikujac prostą sprawe.

Ostatnio usłyszałem ciekawa rzecz, mowiącą wiele o "inteligencji" naszego spoleczenstwa.

Czy wiesz, jaka jest korelacja miedzy bardzo duza liczba niewaznych głosów w poprzednich wyborach samorządowych i bardzo duza liczba niewaznych głosów w poprzednich wyborach ale tylko w Warmińsko-Mazurskiem?

Data: 2015-05-29 16:04:14
Autor: the_foe
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-29 o 00:21, Ikselka pisze:
[...]

wtedy nie masz wolnych wyborów, bo system zmusza cię do odtajnienia jak głosujesz. A jak jest dalej tajny to juz nie ma zanczenia bo jak maja wrzucać to i tak wrzucą numerowane bo nigdzie nie bedzie odnotowane kto jaki miał numer karty. Mozna zbudować jedynie system, który daje obywatelom, tym co tego chcą, mozliwosc kontroli jak ICH głos został zaliczony.

--
@foe_pl

Data: 2015-05-29 18:48:16
Autor: Piotr Rezmer
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-28 o 23:34, the_foe pisze:

Pomysł dobry, ale musi być dobrowolony. To znaczy musisz miec wybór
miedzy numerowana a nienumerowaną kartą.

A z czego wynika potrzeba użycia nienumerowanych kart? Zakładam, że w przypadku kart numerowanych nie byłoby możliwości określenia osoby która oddała głos.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-05-29 19:33:44
Autor: Jakub A. Krzewicki
Numerowane karty wyborcze
Piotr Rezmer wrote:

[...]

Tylko jeżeli numer oryginału byłby zakryty (RFID) a pojawił się na kopii.

--
СВЕТ
МИР

Data: 2015-05-29 21:12:41
Autor: wolim
Numerowane karty wyborcze
[...]

Już was całkowicie pojebało.

Jaki macie problem? Jakie pomówienia? Bo jak obserwuję, to wybory są sfałszowane tylko wtedy, kiedy przegra pis.

Wystarczającym gwarantem uczciwości wyborów są komisje złożone z przedstawicieli różnych partii oraz możliwość wystawienia do każdej komisji męża zaufania. W ostatnich wyborach, zresztą podobnie jak w poprzednich, tylko pis wystawił swoich mężów. I z własnego doświadczenia wiem, że były tak duże naciski, że dużą część "niepewnych" głosów zaliczano na korzyść pisu. Również wytyczne z biur wyborczych mocno faworyzowały pis. Wszystko po to, żeby zamknąć usta macierewiczopodobnym. Ze szkodą, niestety, dla demokracji.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-05-29 14:06:08
Autor: donek999bronek
Numerowane karty wyborcze
użytkownik wolim napisał:

Jaki macie problem? Jakie pomówienia? Bo jak obserwuję, to wybory są sfałszowane tylko wtedy, kiedy przegra pis.

Pierdolicie hipolicie jakbyście historii nie znali.
Nie pis tylko opozycja.
Wybory powojenne.
Wałęsa-Tymiński, Tymiński był z pisu? Wybory samorządowe, głosów nieważnych 2,5mln
dlaczego ludzie nie znają przyczyny?

Data: 2015-05-29 16:00:02
Autor: kogutek444
Numerowane karty wyborcze
W dniu piątek, 29 maja 2015 23:06:08 UTC+2 użytkownik donek99...@gmail.com napisał:
użytkownik wolim napisał:
> [...]

Wybory powojenne.
Wałęsa-Tymiński, Tymiński był z pisu? Wybory samorządowe, głosów nieważnych 2,5mln

Nie znają przyczyny. To teraz trzeba wzywać wszystkich co głosowali i ich napierdalać żeby powiedzieli dlaczego oddali nieważne głosy. Tylko co w sytuacji jak wszyscy pobici przyznali by się, w końcu każdy się przyzna, że oddal nieważny głos. I takich ludzi będzie 15 milionów? Wyjdzie fałszerstwo jak chuj bo 15 milionów twierdzi że oddało nieważne głosy a po policzeniu było ich 2,5 miliona. Wołać Antka policmajstra trzeba będzie.

Data: 2015-05-30 03:00:29
Autor: Budzik
Numerowane karty wyborcze
> [...]

Wyjdzie fałszerstwo jak chuj bo 15 milionów twierdzi że oddało
nieważne głosy a po policzeniu było ich 2,5 miliona. Wołać Antka

Pewnych spraw mozna sie domyslać.
Niedługo dowiemy sie wiecej, bo własnie fundacja Batorego otrzymała zgode na sprawdzenie głosow niewaznych z ponad 1000 okregów.
Jak widac da sie - jeżeli podejdzie sie do tematu profesjonalnie, a nie tak jak PiS...

Data: 2015-05-30 03:00:29
Autor: Budzik
Numerowane karty wyborcze
[...]

Skonfrontuj te ilosc niewaznych głosów z poprzednimi wyborami gdzie rowniez było wiele głosów nieważnych, ale tylko w województwie Warminsko-Mazurskim i daj znać jakie wyciągnąłes wnioski.

Data: 2015-05-29 22:21:45
Autor: Piotr Rezmer
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-29 o 21:12, wolim pisze:

Jaki macie problem? Jakie pomówienia? Bo jak obserwuję, to wybory są
sfałszowane tylko wtedy, kiedy przegra pis.

Oj chyba nie jesteś na bieżąco. Nawet jak wygra PIS to wybory też są sfałszowane tylko za mało by zmienić wynik. Przejrzyj kilka wątków wyżej i poszukaj w internecie wypowiedzi prezesa.

[...]

Jak widzisz, nie zapobiegło to opiniom o sfałszowaniu wyborów. Ja liczę że stosując jakieś rozwiązanie techniczne dałoby się w końcu zakończyć dyskusje o fałszowaniu wyników. Co prawda spotkałem się z opiniami, że niezależnie od tego jakie dowody przedstawisz to i tak ktoś będzie się trzymać swojej wersji. Mam nadzieję, że tak nie jest.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-05-29 22:46:43
Autor: wolim
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-29 o 22:21, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Ja od dobrych 10 lat pracuję przy wyborach na szczeblu gminnym. Nie jestem zwykłym członkiem komisji, ale wyżej postawionym urzędnikiem, tzw. pełnomocnikiem Państwowej Komisji Wyborczej, a także koordynatorem gminnym do spraw obsługi informatycznej. W gminie mamy 19 obwodów (19 komisji wyborczych) Przeżyłem już każdy chyba rodzaj wyborów, bo od referendum zacząwszy, przez wybory samorządowe, uzupełniające, prezydenckie, a na samorządowych skończywszy. Z racji tego, wie wiem jak to wszystko wygląda od podszewki, to mogę Wam co nieco opowiedzieć, ale pod warunkiem, że będzie to rozmowa, a nie ataki na moją osobę. Ja jestem pewien, że wyborów nie da się sfałszować. Ale chętnie poczytam i wypowiem się na temat Waszych pomysłów na fałszerstwa. Byle tylko bez inwektyw i byle ta rozmowa odpowiadała wszelkim standardom dyskusji na poziomie. Ja ze swojej strony obiecuję nie zatajać niczego i jak grzesznik na spowiedzi opowiem jak wygląda cały proces począwszy od szkoleń w KBW, skończywszy na szkoleniach operatorów końcowych. Do tego mogę opowiedzieć jak wygląda wydawanie haseł dla przewodniczących jak wygląda zatwierdzanie protokołów przez przewodniczących. Napiszę też na jakiej zasadzie powołuje się komisje obwodowe i na jakiej zasadzie działają. Wszystko to pod jednym warunkiem - że to będzie dyskusja, czyli, że chcecie się czegoś o aparacie wyborczym dowiedzieć, jak to jest w rzeczywistości. Bo jak będziecie rzucać wyssanymi z palca insynuacjami, to kończę rozmowę. Oczywiście, pewnie zdarzy się, że znajdziecie jakieś dziury, i wtedy chętnie o tym poczytam, być może sam coś na ten temat odpowiem. Ale bez jatki proszę!

Zatem, jak ktoś jest chętny dowiedzieć sie jak to wszystko działa, to zapraszam do zadawania pytań oraz dyskusji...

Z mojej strony obiecuję, że niczego, nawet najbardziej kompromitującgo, nie zataję.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-05-29 22:42:54
Autor: andal
Numerowane karty wyborcze
On Fri, 29 May 2015 22:46:43 +0200, wolim wrote:

[...]

dziala jak dzialalo do tej pory

najwazniejsze jest kto liczy glosy

Data: 2015-05-29 23:04:42
Autor: Piotr Rezmer
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-29 o 22:46, wolim pisze:

Zatem, jak ktoś jest chętny dowiedzieć sie jak to wszystko działa, to
zapraszam do zadawania pytań oraz dyskusji...

Dzięki, na mnie możesz liczyć, ja staram się nie używać inwektywów.
Jest już późno zatem tylko jedno drobne pytanie. W tym roku zaproszeni byli obserwatorzy zewnętrzni. Z PKW dowiedziałem się, że raport obserwatorów nie trafia do PKW, a przynajmniej nie ma takiego założenia. Uważam, że jest to błąd, gdyż taki raport jest źródłem informacji o obszarach w których można dokonać poprawki.
Czy oprócz obserwatorów z krajów zewnętrznych, są też inni obserwatorzy? Chodzi mi o jakąś inną formę kontroli jakości.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-05-29 16:02:46
Autor: kogutek444
Numerowane karty wyborcze
W dniu piątek, 29 maja 2015 23:04:34 UTC+2 użytkownik Piotr Rezmer napisał:
> [...]

Czy oprócz obserwatorów z krajów zewnętrznych, są też inni obserwatorzy? Chodzi mi o jakąś inną formę kontroli jakości.

W przypadki PISu bóg Bóg pilnuje poprawności i uczciwości w czasie wyborów.

Numerowane karty wyborcze