Numerowane karty wyborcze

Data: 2015-05-29 21:12:41
Autor: wolim
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-28 o 22:34, Piotr Rezmer pisze:
Co sądzicie o pomyśle aby każda karta do głosowania miała swój unikalny
numer seryjny a także by była w formie papieru samokopiującego? Przed
wrzuceniem do urny bierzesz kopie ze sobą. Każdy mógłby przez Internet
sprawdzić jak zakwalifikowano jego głos i w razie czego zgłosić reklamację.

Ma to sens? Czy raczej nie rozwiąże problemu i pomówień?

Już was całkowicie pojebało.

Jaki macie problem? Jakie pomówienia? Bo jak obserwuję, to wybory są sfałszowane tylko wtedy, kiedy przegra pis.

Wystarczającym gwarantem uczciwości wyborów są komisje złożone z przedstawicieli różnych partii oraz możliwość wystawienia do każdej komisji męża zaufania. W ostatnich wyborach, zresztą podobnie jak w poprzednich, tylko pis wystawił swoich mężów. I z własnego doświadczenia wiem, że były tak duże naciski, że dużą część "niepewnych" głosów zaliczano na korzyść pisu. Również wytyczne z biur wyborczych mocno faworyzowały pis. Wszystko po to, żeby zamknąć usta macierewiczopodobnym. Ze szkodą, niestety, dla demokracji.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-05-29 14:06:08
Autor: donek999bronek
Numerowane karty wyborcze
u¿ytkownik wolim napisa³:

Jaki macie problem? Jakie pomówienia? Bo jak obserwujê, to wybory s± sfa³szowane tylko wtedy, kiedy przegra pis.

Pierdolicie hipolicie jakby¶cie historii nie znali.
Nie pis tylko opozycja.
Wybory powojenne.
Wa³êsa-Tymiñski, Tymiñski by³ z pisu? Wybory samorz±dowe, g³osów niewa¿nych 2,5mln
dlaczego ludzie nie znaj± przyczyny?

Data: 2015-05-29 16:00:02
Autor: kogutek444
Numerowane karty wyborcze
W dniu pi±tek, 29 maja 2015 23:06:08 UTC+2 u¿ytkownik donek99...@gmail.com napisa³:
> [...]

Wybory powojenne.
Wa³êsa-Tymiñski, Tymiñski by³ z pisu? Wybory samorz±dowe, g³osów niewa¿nych 2,5mln

Nie znaj± przyczyny. To teraz trzeba wzywaæ wszystkich co g³osowali i ich napierdalaæ ¿eby powiedzieli dlaczego oddali niewa¿ne g³osy. Tylko co w sytuacji jak wszyscy pobici przyznali by siê, w koñcu ka¿dy siê przyzna, ¿e oddal niewa¿ny g³os. I takich ludzi bêdzie 15 milionów? Wyjdzie fa³szerstwo jak chuj bo 15 milionów twierdzi ¿e odda³o niewa¿ne g³osy a po policzeniu by³o ich 2,5 miliona. Wo³aæ Antka policmajstra trzeba bêdzie.

Data: 2015-05-30 03:00:29
Autor: Budzik
Numerowane karty wyborcze
U¿ytkownik  kogutek444@gmail.com ...

> [...]

Wyjdzie fa³szerstwo jak chuj bo 15 milionów twierdzi ¿e odda³o
niewa¿ne g³osy a po policzeniu by³o ich 2,5 miliona. Wo³aæ Antka

Pewnych spraw mozna sie domyslaæ.
Nied³ugo dowiemy sie wiecej, bo w³asnie fundacja Batorego otrzyma³a zgode na sprawdzenie g³osow niewaznych z ponad 1000 okregów.
Jak widac da sie - je¿eli podejdzie sie do tematu profesjonalnie, a nie tak jak PiS...

Data: 2015-05-30 03:00:29
Autor: Budzik
Numerowane karty wyborcze
U¿ytkownik  donek999bronek@gmail.com ...

[...]

Skonfrontuj te ilosc niewaznych g³osów z poprzednimi wyborami gdzie rowniez by³o wiele g³osów niewa¿nych, ale tylko w województwie Warminsko-Mazurskim i daj znaæ jakie wyci±gn±³es wnioski.

Data: 2015-05-29 22:21:45
Autor: Piotr Rezmer
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-29 o 21:12, wolim pisze:

Jaki macie problem? Jakie pomówienia? Bo jak obserwuję, to wybory są
sfałszowane tylko wtedy, kiedy przegra pis.

Oj chyba nie jesteś na bieżąco. Nawet jak wygra PIS to wybory też są sfałszowane tylko za mało by zmienić wynik. Przejrzyj kilka wątków wyżej i poszukaj w internecie wypowiedzi prezesa.

[...]
macierewiczopodobnym. Ze szkodÄ…, niestety, dla demokracji.

Jak widzisz, nie zapobiegło to opiniom o sfałszowaniu wyborów. Ja liczę że stosując jakieś rozwiązanie techniczne dałoby się w końcu zakończyć dyskusje o fałszowaniu wyników. Co prawda spotkałem się z opiniami, że niezależnie od tego jakie dowody przedstawisz to i tak ktoś będzie się trzymać swojej wersji. Mam nadzieję, że tak nie jest.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-05-29 22:46:43
Autor: wolim
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-29 o 22:21, Piotr Rezmer pisze:
[...]

Ja od dobrych 10 lat pracuję przy wyborach na szczeblu gminnym. Nie jestem zwykłym członkiem komisji, ale wyżej postawionym urzędnikiem, tzw. pełnomocnikiem Państwowej Komisji Wyborczej, a także koordynatorem gminnym do spraw obsługi informatycznej. W gminie mamy 19 obwodów (19 komisji wyborczych) Przeżyłem już każdy chyba rodzaj wyborów, bo od referendum zacząwszy, przez wybory samorządowe, uzupełniające, prezydenckie, a na samorządowych skończywszy. Z racji tego, wie wiem jak to wszystko wygląda od podszewki, to mogę Wam co nieco opowiedzieć, ale pod warunkiem, że będzie to rozmowa, a nie ataki na moją osobę. Ja jestem pewien, że wyborów nie da się sfałszować. Ale chętnie poczytam i wypowiem się na temat Waszych pomysłów na fałszerstwa. Byle tylko bez inwektyw i byle ta rozmowa odpowiadała wszelkim standardom dyskusji na poziomie. Ja ze swojej strony obiecuję nie zatajać niczego i jak grzesznik na spowiedzi opowiem jak wygląda cały proces począwszy od szkoleń w KBW, skończywszy na szkoleniach operatorów końcowych. Do tego mogę opowiedzieć jak wygląda wydawanie haseł dla przewodniczących jak wygląda zatwierdzanie protokołów przez przewodniczących. Napiszę też na jakiej zasadzie powołuje się komisje obwodowe i na jakiej zasadzie działają. Wszystko to pod jednym warunkiem - że to będzie dyskusja, czyli, że chcecie się czegoś o aparacie wyborczym dowiedzieć, jak to jest w rzeczywistości. Bo jak będziecie rzucać wyssanymi z palca insynuacjami, to kończę rozmowę. Oczywiście, pewnie zdarzy się, że znajdziecie jakieś dziury, i wtedy chętnie o tym poczytam, być może sam coś na ten temat odpowiem. Ale bez jatki proszę!

Zatem, jak ktoś jest chętny dowiedzieć sie jak to wszystko działa, to zapraszam do zadawania pytań oraz dyskusji...

Z mojej strony obiecuję, że niczego, nawet najbardziej kompromitującgo, nie zataję.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-05-29 22:42:54
Autor: andal
Numerowane karty wyborcze
On Fri, 29 May 2015 22:46:43 +0200, wolim wrote:

Zatem, jak ktoś jest chętny dowiedzieć sie jak to wszystko działa, to
zapraszam do zadawania pytań oraz dyskusji...

Z mojej strony obiecuję, że niczego, nawet najbardziej kompromitującgo,
nie zatajÄ™.

dziala jak dzialalo do tej pory

najwazniejsze jest kto liczy glosy

Data: 2015-05-29 23:04:42
Autor: Piotr Rezmer
Numerowane karty wyborcze
W dniu 2015-05-29 o 22:46, wolim pisze:

Zatem, jak ktoś jest chętny dowiedzieć sie jak to wszystko działa, to
zapraszam do zadawania pytań oraz dyskusji...

Dzięki, na mnie możesz liczyć, ja staram się nie używać inwektywów.
Jest już późno zatem tylko jedno drobne pytanie. W tym roku zaproszeni byli obserwatorzy zewnętrzni. Z PKW dowiedziałem się, że raport obserwatorów nie trafia do PKW, a przynajmniej nie ma takiego założenia. Uważam, że jest to błąd, gdyż taki raport jest źródłem informacji o obszarach w których można dokonać poprawki.
Czy oprócz obserwatorów z krajów zewnętrznych, są też inni obserwatorzy? Chodzi mi o jakąś inną formę kontroli jakości.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2015-05-29 16:02:46
Autor: kogutek444
Numerowane karty wyborcze
W dniu pi±tek, 29 maja 2015 23:04:34 UTC+2 u¿ytkownik Piotr Rezmer napisa³:
W dniu 2015-05-29 o 22:46, wolim pisze:

> Zatem, jak kto¶ jest chêtny dowiedzieæ sie jak to wszystko dzia³a, to
> zapraszam do zadawania pytañ oraz dyskusji...

Dziêki, na mnie mo¿esz liczyæ, ja staram siê nie u¿ywaæ inwektywów.
Jest ju¿ pó¼no zatem tylko jedno drobne pytanie. W tym roku zaproszeni byli obserwatorzy zewnêtrzni. Z PKW dowiedzia³em siê, ¿e raport obserwatorów nie trafia do PKW, a przynajmniej nie ma takiego za³o¿enia. Uwa¿am, ¿e jest to b³±d, gdy¿ taki raport jest ¼ród³em informacji o obszarach w których mo¿na dokonaæ poprawki.
Czy oprócz obserwatorów z krajów zewnêtrznych, s± te¿ inni obserwatorzy? Chodzi mi o jak±¶ inn± formê kontroli jako¶ci.

-- pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

W przypadki PISu bóg Bóg pilnuje poprawno¶ci i uczciwo¶ci w czasie wyborów.

Numerowane karty wyborcze