Numerowanie faktur VAT

Data: 2012-12-17 19:08:06
Autor: Robert Tomasik
Numerowanie faktur VAT
Użytkownik "Jaskiniowiec" <jaskinia@pl.pl> napisał w wiadomości news:op.wpff4bxnrdzrruhp.opteris.pl...
Witam,

Czy jest mozliwosc by numerowac faktury w taki sposob?

Możesz numerować faktury w dowolny sposób, byle był jasny i czytelny. Nie ma co kombinować, tylko te z ALLEGRO wystawiasz z jednym prefiksem, ze sklepu z drugim, a u klienta z trzecim i tyle. Zamieszanie moze być przy księgowaniu, bo nie każdy program księgowy pozwala na takie fanaberie, ale wóczas mozesz postrzególne rodzaje sprzedaży jako "oddziały" firmy potraktować.

Data: 2012-12-17 13:12:24
Autor: witek
Numerowanie faktur VAT
Robert Tomasik wrote:
Możesz numerować faktury w dowolny sposób, byle był jasny i czytelny.

tyle, z US tak nie uwaza.

Data: 2012-12-17 20:32:06
Autor: Piotrek
Numerowanie faktur VAT
On 2012-12-17 20:12, witek wrote:
tyle, z US tak nie uwaza.

Ale zwróć uwagę na to, że wsad do wniosku o interpretację był taki, że US nie mógł odpowiedzieć inaczej niż odpowiedział.

Natomiast jak spojrzysz na "dużych" typu TPSA (Orange), gazownie, wodociągi, sieci stacji benzynowych (np. Orlen), etc to nikt nie generuje numerów faktur w taki sposób jakby sobie życzył US i co przyklepał *w tym przypadku* sąd.

Piotrek

Data: 2012-12-17 20:45:06
Autor: Liwiusz
Numerowanie faktur VAT
On 2012-12-17 20:12, witek wrote:
tyle, z US tak nie uwaza.

[...]

Parafrazując Gotfryda - sąd odpowiedział na takie pytanie, jakie zostało zadane ;)

> posiada system księgowy, który nadaje każdemu dokumentowi (a nie
> tylko fakturom) kolejne numery. W efekcie faktury VAT otrzymują
> numery, ale nie są to numery następujące bezpośrednio po sobie.

I tu zgoda z sądem, jak mam program, który mi numeruje faktury i jakieś inne dokumenty łącznie, to nie mogę dopuścić do sytuacji, że w fakturach mam numery 1,3,4,5,10,11 itd.

Z czego jednak nie wynika, że nie można stosować równoległych i ciągłych numeracji:

1/A, 2/A...
1/b, 2/B...

--
Liwiusz

Data: 2012-12-17 20:57:36
Autor: Tom N
Numerowanie faktur VAT

On 2012-12-17 20:12, witek wrote:
tyle, z US tak nie uwaza.

[...]

Spojrzałem na faktury od Netii, wychodzi, że wystawiają ich około 100 000
miesięcznie, numeracja rośnie :D

Za to Orange wystawia około 10 000 000 000 faktur miesięcznie... gdyby nie
to, że pierwsze 4 cyfry to rok i miesiąc...

Faktura z miesiąca x ma oprócz tych 4 takie:0967022815
a z miesiąca x+1 takie 0000659717
Przytnijmy o kolejne 4 cyfry wiodące x:  022815
x+1:659717

Uff, w końcu numer faktury jest większy... Ale oni maja swoją interpretację
US zapewne

--
'Tom N'

Numerowanie faktur VAT