Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Nur fur deutche...

Nur fur deutche...

Data: 2011-01-13 17:27:59
Autor: J.F.
Nur fur deutche...
On Thu, 13 Jan 2011 15:35:20 +0000 (UTC),   A. wrote:
czy ktoś może wie jakie jest kryterium sprzedaży w Niemczech samochodów "tylko dla Niemców" (np. http://tnij.org/nurfurdeutche - "KEIN Reimport (deutsches Neufahrzeug)")?

Czekaj czekaj - mnie sie wydaje ze to ma znaczyc "zaden reimport - to
jest nowe niemieckie auto". Czyzby cena zaskakiwala tez Niemcow i trzeba sie uwiarygodnic ?
jesteśmy w UE, a przepisy chyba zabraniają dyskryminacji ze względu na narodowość :)

Biznesy chodza roznymi drogami - moze ktos ma np wylacznosc na dany
teren. Albo sprzedaz mazdy w Niemczech spadla i Mazda robi promocje.
Nie wiem co unia na to - chyba niewiele, bo mimo ze czasem naklada
jakies kary, to roznice w cenach sa nagminne.

Umowy, upusty, premie za wykonanie planu ..

A patrząc na sprawę z innej strony - czemu w Polsce nie można takiej Mazdy sprzedawać za (17.500 euro x 3,90 zł) 68.250 zł, a trzeba żądać ponad 80.000 zł? I nie piszcie, że podatki wyższe - nawet dodając VAT 4% i akcyzę 3 % (zakładając, że tej nie ma w Niemczech) cena powinna nie przekraczać 73.000

wez pod uwage kurs euro z dnia ustalania cennika i rezerwe na zmiany
kursowe .. i sie okaze ze wcale nie tak drozej nam sprzedaja.

O ile w ogole - to jakas unikalna oferta, oficjalna cena z mazda.de
jest 20490 euro. Z naszymi podatkami wychodzi 85kzl. Alez roluja tych
Niemcow, nic dziwnego ze musza promocje organizowac :-)

J.

Data: 2011-01-13 16:50:01
Autor: A.
Nur fur deutche...
O ile w ogole - to jakas unikalna oferta, oficjalna cena z mazda.de
jest 20490 euro. Z naszymi podatkami wychodzi 85kzl. Alez roluja tych
Niemcow, nic dziwnego ze musza promocje organizowac :-)

Rzecz w tym, że nie jest to oferta unikalna - podobnych jest co najmniej kilka (z różnych rejonów Niemiec).
Może i cennikowo wygląda sprawa podobnie, ale w Polsce przedstawicie Mazdy robią problem z rabatem 2%, a w Niemczech dają 20%. Dlaczego zatem w Polsce też nie opłaca się dać klientowi 20% rabatu (a nawet 13%, żeby ten VAT i akcyzę pokryć)? pzdr
A.

--


Data: 2011-01-13 17:54:45
Autor: gri
Nur fur deutche...

Użytkownik " A." <adamrw2005.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:ignafp$so1$1inews.gazeta.pl...
Może i cennikowo wygląda sprawa podobnie, ale w Polsce przedstawicie Mazdy
robią problem z rabatem 2%, a w Niemczech dają 20%. Dlaczego zatem w
Polsce

Z czegoś żyć trzeba. Mało sztuk, to marża musi być znaczna, by nie
zbankrutować

Sprzedaż Mazdy (styczeń - grudzień 2010)
      Model Egz.
      Mazda2     470
      Mazda3     1266
      Mazda5     101
      Mazda6     1166
      Mazda CX-7     559
      Mazda MX-5     60
      Mazda CX-9     135
      Razem     3 757

Data: 2011-01-13 17:14:09
Autor: A.
Nur fur deutche...
Z czegoś żyć trzeba. Mało sztuk, to marża musi być znaczna, by nie
zbankrutować

No tak, tylko pytanie, czy mała sprzedaż nie wynika przypadkiem z wysokiej ceny?

Takie proste wyliczenie.
Stoi sobie (fizycznie) w Kamienicy Saskiej (znanej przez lat kilkadziesiąt jako Karl-Marx-Stadt) Mazda 5 w wersji Center Line (czyli średniej), silnikiem benzynowym 1.8, w kolorze szary metlik.
Imć Niemiec życzy sobie za to auto 15.454 euro netto. Imć Polak kupuje to auto (płacąc powiedzmy 3,90 zł/ euro) z 0% VATem (sprzedaż wewnątrzwspólnotowa), odprowadza uczciwie 23% VAT oraz 3,1% akcyzy, rejestruje i ubezpiecza auto w Polsce, odbiera auto i wraca do swej macierzy. Policzmy ile zapłacił: 15.454 + 23% VAT + 3,1% akcyzy = 19.600 euro, a w złotówkach 76.500 zł. A gdyby chciał takie auto kupić w salonie w Breslau? 87.700 + 1.900 (lakier)
= 89.600 zł. Może jakiś upust, rabat? Nie ma mowy...
A potem wychodzi różnica w wielkości sprzedaży Mazdy w Niemczech i w Polsce. Ja się nie dziwię, jeśli będę kupował Mazdę, to w np. Kamienicy Saskiej.

pzdr.
A.

PS.
ceny się wyrównają, gdy 1 euro będzie kosztować 4,57 złotego.

--


Data: 2011-01-13 18:23:00
Autor: gri
Nur fur deutche...

Użytkownik " A." <adamrw2005.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ignbt1$3oa$1inews.gazeta.pl...
A potem wychodzi różnica w wielkości sprzedaży Mazdy w Niemczech i w Polsce.
Ja się nie dziwię, jeśli będę kupował Mazdę, to w np. Kamienicy Saskiej.


Nie widzę problemu.
Kup 100 mazd5 i sprzedawaj po 60 tys. Obrócisz 6 mln zł
A jak kupisz 16 667 aut będziesz miliarderem

Za ile kupuje auto diler, które sprzeda za 80 tys. zł ?  Za 65 tys.?
Ty oczekujesz rabatu 16 tys. ? Ma dopłacić do interesu?
Ile kosztuje utrzymanie salonu?
Siła nabywcza Niemców jest wielokrotnie większa niż Polaków, to więcej aut tam się sprzedaje, mogą być tańsze

Data: 2011-01-13 17:34:50
Autor: A.
Nur fur deutche...
Nie widzę problemu.
Kup 100 mazd5 i sprzedawaj po 60 tys. Obrócisz 6 mln zł
A jak kupisz 16 667 aut będziesz miliarderem

Ja też nie widzę problemu. W hurtowego importera bawić się nie mam zamiaru, jedno auto mi wystarczy.

Za ile kupuje auto diler, które sprzeda za 80 tys. zł ?  Za 65 tys.?
Ty oczekujesz rabatu 16 tys. ? Ma dopłacić do interesu?

Nie, oczekuję że nie będę traktowany jak skończony idota, którego można naciągać bez żenady. Jakoś przy Fordzie (S-maxa spradzałem) nie ma takiego przebicia (ceny są podobne). Znaczy się dealerzy Forda dopłacają, a Mazdy muszą zarabiać 15k zł na samochodzie za 80k?

Ile kosztuje utrzymanie salonu?

A Herr Niemiec nie utrzymuje salonu? A może ma niższe koszty utrzymania tegoż (znaczy się, zatrudnia Turków na czarno? bo chyba pracownikowi-
Niemcowi płaci więcej niż polski dealer pracownikowi-Polakowi?).

Siła nabywcza Niemców jest wielokrotnie większa niż Polaków, to więcej aut

Ciekawe, ciekawe - znaczy się - im wyższa siła nabywcza, tym niższe ceny? Udowodnij tę teorię, to będziesz miał szansę na Nobla z ekonomii.

tam się sprzedaje, mogą być tańsze

No toć przecież pisałem już dwa razy - może tam się sprzedaje więcej aut BO są tańsze. Gdyby w Polsce były tańsze, to zapewne też sprzedawałoby się ich więcej. Swoją drogą "gdyby były" ma też inny wymiar - w Breslau mają na stanie jedną Mazdę 5, a kolejne >być może< będą w marcu.

pzdr.
A. --


Data: 2011-01-13 19:07:17
Autor: J.F.
Nur fur deutche...
On Thu, 13 Jan 2011 17:34:50 +0000 (UTC),   A. wrote:
Nie, oczekuję że nie będę traktowany jak skończony idota, którego można naciągać bez żenady. Jakoś przy Fordzie (S-maxa spradzałem) nie ma takiego przebicia (ceny są podobne). Znaczy się dealerzy Forda dopłacają, a Mazdy muszą zarabiać 15k zł na samochodzie za 80k?

No wiesz, jak sie w calej polsce sprzedalo 4000 pojazdow, to z czegos
te salony musza zyc :-)

Ale podejrzewam ze polski dealer wcale nie zarabia na tym aucie 15k,
tylko ktos sie jeszcze pod to podlacza .. Mazda Polska ?
Siła nabywcza Niemców jest wielokrotnie większa niż Polaków, to więcej aut
Ciekawe, ciekawe - znaczy się - im wyższa siła nabywcza, tym niższe ceny? Udowodnij tę teorię, to będziesz miał szansę na Nobla z ekonomii.

Wystarczy porownac cene tej mazdy na calym swiecie ? :-)

No toć przecież pisałem już dwa razy - może tam się sprzedaje więcej aut BO są tańsze. Gdyby w Polsce były tańsze, to zapewne też sprzedawałoby się ich więcej.

A co - jakby byly po 75k to bys kupil, a 80k nie masz ? J.

Data: 2011-01-13 20:00:47
Autor: A.
Nur fur deutche...
>No toć przecież pisałem już dwa razy - może tam się sprzedaje więcej aut
BO
>są tańsze. Gdyby w Polsce były tańsze, to zapewne też sprzedawałoby się
ich
>więcej.

A co - jakby byly po 75k to bys kupil, a 80k nie masz ?

Zauważ, że 76k to kosztuje wskazana przeze mnie Mazda 5 w średnim wyposażeniu. 80k w Polsce kosztuje "golas". Analogiczny "golas" w Niemczech jest do dostania za 68k zł - jak dla mnie róznica 12 kzł na "golasie" i 16kzł na wersji "średniej" jest warta ewentualnego dodatkowego wysiłku, związanego z zakupem za granicą. Jeśli komuś 12-16kzł w kieszeni nie sprawia róznicy, to oczywiście te moje dywagacje może zlekceważyć :)

pozdrawiam
A.

--


Data: 2011-01-13 21:41:37
Autor: J.F.
Nur fur deutche...
On Thu, 13 Jan 2011 20:00:47 +0000 (UTC),   A. wrote:
>Gdyby w Polsce były tańsze, to zapewne też sprzedawałoby się ich >więcej.
A co - jakby byly po 75k to bys kupil, a 80k nie masz ?

Zauważ, że 76k to kosztuje wskazana przeze mnie Mazda 5 w średnim wyposażeniu. 80k w Polsce kosztuje "golas". Analogiczny "golas" w Niemczech jest do dostania za 68k zł - jak dla mnie róznica 12 kzł na "golasie" i 16kzł na wersji "średniej" jest warta ewentualnego dodatkowego wysiłku,

Doplacisz podatki, zrobi sie 8-9 tys.

związanego z zakupem za granicą. Jeśli komuś 12-16kzł w kieszeni nie sprawia róznicy, to oczywiście te moje dywagacje może zlekceważyć :)

Ale my o czym innym - masz te 76 w kieszeni ? I masz taka wielka
ochote na mazde ? To moze pojedziesz i kupisz, inni nie maja, to moga
sie tylko platonicznie powsciekac.
Musialyby samochody potaniec dwukrotnie zeby sie swietnie sprzedawaly,
a to niby jakim cudem ? Oczywiscie troche racji masz - im tansze tym wiecej sie sprzeda. Tylko
dealer pewnie nie ma tych 16kzl, wiec dla niego rachunek jest taki czy
lepiej sprzedac 100 szt z zyskiem powiedzmy 8k, czy z zyskiem np 4k ..
no, jak myslisz, ile wiecej sie sprzeda jak bedzie kosztowac 76k a nie
80 ? Cos mi sie wydaje ze nasi dealerzy musza po prostu poszukac dojsc do
niemieckiego zrodelka.

J.

Data: 2011-01-13 18:26:28
Autor: J.F.
Nur fur deutche...
On Thu, 13 Jan 2011 17:14:09 +0000 (UTC),   A. wrote:
Stoi sobie (fizycznie) w Kamienicy Saskiej (znanej przez lat kilkadziesiąt jako Karl-Marx-Stadt) Mazda 5 w wersji Center Line (czyli średniej), silnikiem benzynowym 1.8, w kolorze szary metlik.
Imć Niemiec życzy sobie za to auto 15.454 euro netto. [...
euro, a w złotówkach 76.500 zł. A gdyby chciał takie auto kupić w salonie w Breslau? 87.700 + 1.900 (lakier)
= 89.600 zł. Może jakiś upust, rabat? Nie ma mowy...

No ale co to za auto ? Rocznik 2010, powystawowy, czy nowka sztuka
odbior za trzy miesiace ? ten dealer ma ich wiecej ? to adres strony poprosze :-)

J.

Data: 2011-01-13 17:39:15
Autor: A.
Nur fur deutche...
No ale co to za auto ? Rocznik 2010, powystawowy, czy nowka sztuka
odbior za trzy miesiace ?

Nówka sztuka, odbiór od ręki? A może i stoi na wystawie... Nieważne, dostanę gdzieś w Polsce rocznik 2010, nowy model, nawet powystawowy, za 76.000 zł?

ten dealer ma ich wiecej ? to adres strony poprosze :-)

wystarczy mobile.de przejrzeć, albo stronę podaną w tym wątku (interauto.pl). Zresztą nie musi to być Kamienica Saska, podobnych ofert jest trochę.
A zresztą, http://tnij.org/prosisz-masz

pozdrawiam
A.

--


Data: 2011-01-13 20:05:10
Autor: J.F.
Nur fur deutche...
On Thu, 13 Jan 2011 17:39:15 +0000 (UTC),   A. wrote:
ten dealer ma ich wiecej ? to adres strony poprosze :-)

wystarczy mobile.de przejrzeć, albo stronę podaną w tym wątku (interauto.pl). Zresztą nie musi to być Kamienica Saska, podobnych ofert jest trochę.
A zresztą, http://tnij.org/prosisz-masz

Ale to znowu mobile.de.

Daj strone tego dealera - ja sie zaloze se tam nic nie pisza o takiej
cenie.

Ciekaw jestem ile bym uslyszal, gdybym zadzwonil, albo poszedl i
poogladal.

J.

Data: 2011-01-13 20:04:37
Autor: A.
Nur fur deutche...
Ale to znowu mobile.de.

Daj strone tego dealera - ja sie zaloze se tam nic nie pisza o takiej
cenie.

Ejże, nie bądź aż tak leniwy. Z podanego przeze mnie linka mozna wejść na stronę dealera. A tam, w sekcji bodajze "sofortkaufen" jest ta mazda, z ceną jak na mobile.de (a o co się założyliśmy? :) ).

Ciekaw jestem ile bym uslyszal, gdybym zadzwonil, albo poszedl i
poogladal.

Nie wiem, nie dzwoniłem, nie sprawdzałem. Na stronie dealera jest natomiast konfigurator, który pozwala zamówić auta (m.in. Mazdy 5) w konfiguracjach, których nie ma od ręki. I ceny w tym konfiguratorze są takie same jak w ofertach dostępnych.

pzdr.
A.

--


Data: 2011-01-13 17:57:24
Autor: gri
Nur fur deutche...

Użytkownik "gri" <sp@am.er> napisał w wiadomości news:ignap7$5si$1news.onet.pl...
Z czegoś żyć trzeba. Mało sztuk, to marża musi być znaczna, by nie
zbankrutować


Dla porównania :-)
Chińskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (CAAM) poinformowało, że w 2010 roku miejscowi producenci sprzedali łącznie 18,06 mln aut, z czego 13,8 mln egz. stanowią auta osobowe.

Data: 2011-01-13 18:02:05
Autor: gri
Nur fur deutche...

Użytkownik "gri" <sp@am.er> napisał w wiadomości
news:ignau5$6h9$1news.onet.pl...

Dla porównania :-)

      Marka Sprzedaż I-XII.2010 w Polsce
      Skoda 37 785
      Volkswagen 27 868
      Ford 26 880
      Fiat 25 863
      Toyota 25 119
      Opel 24 769
      Renault 18 754
      Kia 16 429
      Hyundai 15 077
      Peugeot 14 225

Nur fur deutche...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona