Nureczki z wideo teczki

Data: 2010-01-30 00:33:05
Autor: Włodek
Nureczki z wideo teczki
Zapraszam na ostatnie dwa krótkie filmiki z nurkowań testowych w zestawie sidemount.

Helene Sid
http://vimeo.com/9068399
Głównymi celami tego nurkowania było sprawdzenie jak współpracuje zestaw sidemount z workiem pławnym tymczasowo zamontowanym na uprzęży oraz sprawdzenie poprawności trymowania nowego balastu X-weight który dzień wcześniej wykonałem Marcinowi. Miejsce akcji to Helenesee u Niemca. Trymowanie u M. ok jak widać. Natomiast u mnie trym był do bani - jednak ciągnęło na głowę w tej uprzęży z workiem. Worek pławny taki i tak umieszczony spowodował że miałem wrażenie jakbym był zawieszony na sznurku za plecy. Widać to przy próbach swobodnego obracania się w osi podłużnej i poprzecznej. W osi podłużnej już lekka próba obrócenia się pokazała silną reakcję prostującą. W osi poprzecznej siła prostująca wystąpiła dopiero po przejściu przez pion. Była to na tyle duża siła że gdy przestałem pracować płetwami szybko wracałem do poziomu (niestety Marcin nie nakręcił tego) Przy okazji znakomicie widać ile bąbli gazu może się zaplątać w fałdy sprzętu. Ogólnie mało komfortowy nurek min dlatego że miałem zbyt mało balastu ale wniosków do poprawienia konfiguracji sporo. Uprząż firmy SeaMonster. Płetwy lekkie plastykowe (stosuję je do pianki) użyłem ich bo sądziłem że gdy założę ciężkie gumiaki to z workiem pławnym będę miał pozycję konika Tak się jednak nie stało. W poprzedniej konfiguracji przy mojej uprzęży miałem poprawnie ustawiony trym.

Side IV
http://vimeo.com/9066934
To solo nurek którego celem było przetestowanie płetw polskiej fmy. Manta. Producent zostawił te płetwy u mnie w celu nieodpłatnego przetestowania przez chętnych. W imieniu producenta i swoim zapraszam. Trym miałem kiepski bo ciągnęło mnie na głowę i znakomicie widać to w trakcie pływania. Za to uporałem się wreszcie z konfiguracją wężyków i już nic nie odstaje i nie skręca się. Drugim celem było ponowne przetestowanie uprzęży fmy. SeaMonster ale tym razem już bez worka pławnego. Wnioski wyciągnięte.  Przy okazji można popatrzeć na krzaczory w które lubię się wciskać :-)
--

Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl

Nureczki z wideo teczki