Nurek, suchy, pojedyncza butla?

Data: 2009-10-21 17:53:15
Autor: kursnurkowy.pl
Nurek, suchy, pojedyncza butla?
Jako,ze padła propozycja rozpoczecia nowego watku...tym samym postaram sie ją rozpocząć od poproszenia jackaplacka o wyjasnienie - o co chodzi z tym wyważaniem suchym?

Radek

Data: 2009-10-21 16:17:37
Autor: jacekplacek
kursnurkowy.pl <nurkowacz@gazeta.pl> napisał(a):
Jako,ze padła propozycja rozpoczecia nowego watku...tym samym postaram sie ją rozpocząć od poproszenia jackaplacka o wyjasnienie - o co chodzi z tym wyważaniem suchym?

Nie całkiem rozpocząłeś. Ja w ilości butli nie widzę różnicy w metodzie wyważania: absolutnie nie używamy w tym celu skafandra. Jak widzę, jestem w błędzie. Poniższy cytat tez nic nie mówi o ilości butli:

"Kilka cytatów z podręcznika instruktora kursu PADI Dry Suit:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
7. Kontrolowanie pływalności pod wodą
a. dodawaj powietrze tylko do skafandra, nie do jacketu. Ta technika pozwala na:
.. uniknięcie problemów ze ściśnięciem skafandra
.. łatwiejsze wypuszczanie powietrza podczas wynurzania się lub w razie niebezpieczeństwa (nie musisz myśleć o wypuszczaniu powietrza ze skafandra oraz z jacketu)
.. pomaga utrzymać ciepło (powietrze w skafandrze stanowi dodatkową izolację)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

2. Zawsze noś jacket - ale używaj tylko na powierzchni i jako zapasowa kontrola pływalności. Pod po wodą wykorzystuj tylko suchy skafander do kontrolowania pływalności.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

e. neutralizuj pływalność podczas zanurzenia; dodawaj powietrze tylko do skafandra, uważaj na ściśnięcie skafandra"

Jak widać, nie chodzi o zanurzenie, wyważenie skrzydłem i utrzymywanie stałej pojemności skafandrem: "pod wodą wykorzystuj TYLKO suchy skafander do kontrolowania ływalności". Proszę Radku: rozwijaj skrzydła.

Data: 2009-10-21 20:32:18
Autor:
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
kursnurkowy.pl <nurkowacz@gazeta.pl> napisał(a): > Jako,ze padła propozycja rozpoczecia nowego watku...tym samym postaram sie > ją rozpocząć od poproszenia jackaplacka o wyjasnienie - o co chodzi z tym > wyważaniem suchym?
> Nie całkiem rozpocząłeś. Ja w ilości butli nie widzę różnicy w metodzie wyważania: absolutnie nie używamy w tym celu skafandra. Jak widzę, jestem w błędzie.

Wiesz byłeś na "NAJLEPSZYCH KURSACH" dlatego masz prawo nie wiedzieć o
prostych sprawach. (jaja)

pozdrawiam rc

Data: 2009-10-22 16:18:38
Autor: kursnurkowy.pl
Nurek, suchy, pojedyncza butla?
Wiesz byłeś na "NAJLEPSZYCH KURSACH" dlatego masz prawo nie wiedzieć o
prostych sprawach. (jaja)

pozdrawiam rc

Wiem do kogo pijesz więc przemilcze to, bo szkoda mojego czasu.
Powiem tylko , ze mocno się mylisz. Uczyć innych suchych skafandrów nauczyłem sie od zupełnie kogoś innego niz Ty myslisz.
I nigdy nie mowilem , że moje kursy są najlepsze bo nie bralem udziału w tych samych kursach u innych. Po za tym nieładnie tak obrazać innych instruktorów pod tym katem jak sie u nich nie szkoliło lub nie widziało ich szkolenia osobiście.
Masz straszna tendencję do prowokowania ludzi i wciagania ich w bezsensowne sprzeczki.

jak się jednak okazuje dla wielu jest to nadzwyczaj łatwe, szczególnie na
początku. Wystarczy nie byc dobrze opływanym, źle wyważonym, mieć
przyzwyczajenia z pianki, że grzebiąc w dnie głowa nisko, dupa wysoko, a jak
poczujesz że Cię wynosi, to zanim przyjmiesz właściwą pozycję, to jesteś już u
góry :).

No tak troche moze za mocno to opisalem. Jasne , że poczatkujacy maja większe prawo do popelniania błędów.
Faktycznie problem z wywazeniem moze byc, ale od tego rola instruktora aby to naprawic. Jezeli pływalność jest w miarę ok to mimo wszystko cięzko wyskoczyć na powierzchnię chciażby dlatego iż odwracanie robisz w strone dna a nie powierzchni, a nawet głowa do dołu powinieneś być neutralny, więc spokojnie mozna ogladac coś na dnie głową do dołu :-).
Wszystko zalezy od przeprowadzonego kursu i od tego czy instruktor potrafi dojrzeć błędy popelniane przez kursanta.
Nie pisze tu oczywiście o sobie, że jestem taki ach i ech tylko tego ja bym wymagał od instruktora, który mnie uczy.
 No oczywiscie ogromna tez rola w tym kursanta. Czasami uczysz jednego , a ktos z uporem robi zupelnie cos innego :-)
Niestety wiele osób uczy sie suchego samodzielnie i najczęściej ( nie zawsze oczywiście) wychodzą drobne problemy poźniej z obracaniem do gory nogami itp.

Radek

Data: 2009-10-22 09:28:34
Autor: toja siepytam
Nurek, suchy, pojedyncza butla?
Dyskutujcie, dyskutujcie - moze znowu sie okaze ze 99% nurkow zle
nurkuje i uratujecie ich od niechybnej smierci w odmetach ;P

Data: 2009-10-22 20:04:34
Autor: kursnurkowy.pl
Nurek, suchy, pojedyncza butla?

Dyskutujcie, dyskutujcie - moze znowu sie okaze ze 99% nurkow zle
nurkuje i uratujecie ich od niechybnej smierci w odmetach ;P

EEE tam...:-)
 nie ma co tu odrazu smierci mieszac.

Forum ( lista ) nie jest przeciez stowrzone do nauki nurkowania. Wrecz przeciwnie - nikt nie powinien sie uczyc z forum bo wtedy faktycznie moze bolec :-)

Ale mozna tu spokojnie wymienic doswiadczenia, podyskutowac o tym i o tamtym...

Radek

Data: 2009-10-22 20:15:59
Autor:
> [...]

Masz straszna tendencję do prowokowania ludzi i wciagania ich w bezsensowne sprzeczki.

Mam prośbę podaruj sobie umoralniające wypowiedzi, skoro zostałeś opieprzony
przez Wysoczańskiego za mało kulturalne odzywki do IT, z jednej z Twoich
organizacji. Dodatkowo nie przypominam sobie żebyś protestował jak
"jacekplacek" i inni z IANTD zasuwali oszczerstwa wobec mnie.
> [...]
>poczujesz że Cię wynosi, to zanim przyjmiesz właściwą pozycję, to jesteś >już u

Znowu źle zaadresowana wypowiedź, nurkuję 32 lata zaczynałem w PW2 Foka co nie
jest skafandrem piankowym. Dodatkowo mam nawyki stosowania pianek bez KRW.

[...]

Jest na to prosta rada odcinająca instruktorów od kasy, publikacja ćwiczeń z
kursu SS. To podniesie poziom tych co chcą, leniuchy pójdą na kurs, olewacze
nie skorzystają z żadnej z tych możliwości. pozdrawiam rc

Data: 2009-10-23 09:10:42
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]
Użytkownik <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hbqehv$ruk$1inews.gazeta.pl...

Jest na to prosta rada odcinająca instruktorów od kasy, publikacja ćwiczeń z
kursu SS. To podniesie poziom tych co chcą, leniuchy pójdą na kurs, olewacze
nie skorzystają z żadnej z tych możliwości.

z tego co pamiętam to bodajże PP publikował w sieci nawet filmy z kursu SS z ćwiczeniami

Karol

Data: 2009-10-23 07:35:11
Autor:
Karol Susicki [DIVEZONE.PL] <dive@usunto.divezone.pl> napisał(a):
> [...]
> nie skorzystają z żadnej z tych możliwości.

z tego co pamiętam to bodajże PP publikował w sieci nawet filmy z kursu SS z ćwiczeniami

Właśnie tu zaczyna się kabaret, najwierniejszy szczekacz nie umie wiele i nie
rozumie funkcjonowania elementów konstrukcyjnych i sposobów posługiwania się
sprzętem. W zakresie eksploatacyjnym i poza zalecanym zakresem.

pozdrawiam rc

Data: 2009-10-23 09:55:56
Autor: Karol Susicki [DIVEZONE.PL]

Użytkownik <demolant@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hbrmbf$i7f$1inews.gazeta.pl...

[...]

niewiele mnie to interesuje, ale akurat w zakresie obsługi pod wodą SS - Paweł daje radę :)

pzdr, Karol

Data: 2009-10-23 11:08:14
Autor:
Nurek, suchy, pojedyncza butla?
Karol Susicki [DIVEZONE.PL] <dive@usunto.divezone.pl> napisał(a):
niewiele mnie to interesuje, ale akurat w zakresie obsługi pod wodą SS - Paweł daje radę :)

To prawda. Prawdą jest również nie podawanie informacji sprzecznych z ideologią.
Było na filmie ćwiczenie które stosuje "judas" ?

pozdrawiam rc

Data: 2009-10-23 18:03:17
Autor: mcgregorius
Nurek, suchy, pojedyncza butla?

To prawda. Prawdą jest również nie podawanie informacji sprzecznych z ideologią.
Było na filmie ćwiczenie które stosuje "judas" ?

pozdrawiam rc

a jakie to ćwiczenie?

Data: 2009-10-23 17:01:38
Autor: kursnurkowy.pl
[...]

Kazdy popelnia błedy. Tylko niektórzy sie na nich uczą. :-)
Następna sprawa...ja nie widze tego w ten sposób jak TY - Moi to IANTD, ja widze ludzi, a nie organizacje.
Co do oszczerstw innych to nie jestem w temacie.

Jest na to prosta rada odcinająca instruktorów od kasy, publikacja ćwiczeń z
kursu SS. To podniesie poziom tych co chcą, leniuchy pójdą na kurs, olewacze
nie skorzystają z żadnej z tych możliwości.

Widzę , ze masz problem z tym, że instruktorzy zarabiają na kursach. Faktycznie niespotykana sprawa...
Zapytam Ciebie  - czy TY pracujesz za darmo czy bierzesz za to pieniądze?

Radek

Data: 2009-10-24 04:50:00
Autor:
Nurek, suchy, pojedyncza butla?
kursnurkowy.pl <nurkowacz@gazeta.pl> napisał(a):
Następna sprawa...ja nie widze tego w ten sposób jak TY - Moi to IANTD, ja widze ludzi, a nie organizacje.

To dowiedz się jak zmniejszyła się liczebność HD i w jaki sposób. Wtedy
będziesz rozumiał o jakich ludziach mówimy.

> [...]

Zapytam Ciebie  - czy TY pracujesz za darmo czy bierzesz za to pieniądze?

JYC zapytany jakiej jest narodowości odpowiedział że "on jest nurek".
Ja jestem "anarchista", "demolant", "Smok" i patenciarz.
Wynika z tego że nurkowanie dla mnie to hobby, pasja nie zawód.
Zapytałem niedawno autora książek o tematyce naukowo-technicznej-nurkowej, czy
wyrwie mi nogi z dupy za publikację fragmentów z podaniem źródła, otrzymałem
odpowiedź zgodną z oczekiwaniem. "Moimi publikacjami możesz dysponować, po to
są." Ponieważ ten poziom pasji jest Tobie nie znany, dlatego wyciągasz wnioski
które możesz wyciągnąć.

pozdrawiam rc

Data: 2009-10-23 23:23:28
Autor: Zakrzówek Kraken
[...]

Ćwiczenia z kursów suchych skafandrów są powszechnie dostępne - znaczy opublikowane. Są filmy itp.
Ludzie idą na kursy nie dlatego, że inaczej nie da się otrzymać tej wiedzy bo jest gdzieś ukryta tylko dlatego aby instruktor widząc jaki poziom ma dany nurek prowadził go przez kolejne szkolenia. Po prostu sam będziesz się danej umiejętności uczył przez 5 nurkowań a z instruktorem najczęściej szybciej. Dlatego istnieją trenerzy w sporcie i instruktorzy w sportach takich jak nurkowanie, żeglarstwo czy wspinanie. Na szczęscie na kursy idą ci co chcą (nie są obowiązkowe) a po szkoleniu taki nurek swoimi umiejętnościami rekalmuje klasę instruktora.

MSC

Data: 2009-10-21 22:08:46
Autor: kursnurkowy.pl
[...]

Sorry. Przenioslem ten wątek tutaj tylko dlatego , ze pogubilem sie juz w postach w poprzednim temacie.
Teraz juz mniej więcej orientuje sie o co chodzi z tymi suchymi i wyważaniem sie. :-)

[...]

Ja specjalnie nie sugerowłbym sie tłumaczeniami polskimi , poniewaz czasami wychodza herezje :-)

ogolnie mam tą łatwość , że szkolę w dwóch federacjach :-). dzieki temu mogę troche wybierać co i w jakiej zrobię.

Ogolnie słysząłem o dwoch szkołach pływania w suchym:
- jedna głosząca uzywanie tylko suchego skafandra, a jacketu jako zapasu
- druga głosząca uzywanie jacketu a suchego tylko do zachowania komfortu cieplnego i wygody.

Osobiście jestem za tym drugim ale zależy w jakiej sytuacji:-)
Pływając rekreacyjnie bez stage - pływam na suchym.
Jezeli nurkuje ciut glębiej to stosuję druga metodę. osobiście nie lubię jak zbyt duzo gazu przelewa sie po suchym.
Pływając z owd często jestem przewazony z racji dodatkowego balastu więc równiez stosuje metodę drugą.
Nie kombinuje z zakręcaniem zaworu suchego pod wodą. ( widziałem instruktora, ktory tak uczył. Na glębokości namawiał do zakręcania zaworu , żeby nie tracić nadmiaru gazu, który przelewal sie po suchym). Tylko czy w trakcie awarii kursant przypomni sobie, ze ma zakręcony zawór ?
Ogólnie zbyt mocno demonizuje sie suchy, a zwlaszcza mozliwość wyskoczenia nogami do góry. Ludzie zaczynają sie zastanawiac, czy aby napewno sobie z tym poradzą.
Nie wiem osobiście co trzeba zrobić, zeby nie zdązyć zareagować na obracanie nogami do góry i do tego jeszcze wyskoczyć na powierzchnię nie odwróciwszy sie wczesniej do normalnej pozycji ( ćwiczenia na SS).
Chyba , że jest to działanie celowe ;-)
Suchy skafander to tylko ubranie, które ma nam zapewnic komfort cieplny, a w sytuacji AWARYJNEJ dodatkowe źrodlo wyporu.
Zeby bylo inaczej, byłyby wyposazone w uchwyt przy kryzie do zalewania SS lub bardziej w spłuczke do awaryjego zrzucania gazu, a juz napewno w mozliwośc napelnienia suchego ustnie.

Takie jest moje zdanie. :-)

Pozdrawiam
Radek

Data: 2009-10-21 23:06:55
Autor: ~BitPump
[...]

Kurs PADI Dry Suit jest kursem rekreacyjnym, więc niejako samo przez się rozumiemy, że nurek ma pojedynczą butlę plus ewentualnie poniaka.
Z tego co wiem na kursach technicznych DSAT wyważamy się skrzydłem.

~BitPump

Data: 2009-10-23 15:04:51
Autor: 666
Nurek, suchy, pojedyncza butla?
I ta różnica może mieć sens, kamizelka "obściskuje" przy dodawaniu powietrza, co przy suchym kombinezonie może rodzić jakieś skutki
(w rodzaju przeciskania powietrza z torsu w nogi).

To może:
"Przy kamizelce regulujemy suchym, przy skrzydle regulujemy skrzydłem"?
JaC

-- -- -

Z tego co wiem na kursach technicznych DSAT wyważamy się skrzydłem.

Data: 2009-10-23 15:20:44
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik " 666" <j.666@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hbs9pj$mk7$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Tak bardzo krótko to, jak nie jesteśmy przeważeni to regulujemy suchym. Jak jesteśmy przeważeni (a tak jest zawsze w planowanym nurkowaniu kiedy mamy twina i stage) skrzydłem.

MSC

Data: 2009-10-23 15:00:04
Autor: 666
Nurek, suchy, pojedyncza butla?
No to Jacek czy Placek ???

-- -- -

absolutnie nie używamy w tym celu skafandra.
[...]
a. dodawaj powietrze tylko do skafandra, nie do jacketu.

Data: 2009-10-23 15:55:37
Autor: jacekplacek
Nurek, suchy, pojedyncza butla?
Pytanie do mnie? Cytowałem BitPumpa, który cytował podręcznik PADI a z podręcznikami się nie polemizuje... Idę kuć teorię w jakich przeważeniach używamy suchego, w jakich jacketu, w jakich skrzydła, w jakich wszystkiego naraz... Cholera, sporo tego... Ja chcę do mamyyyyy :(

 666 <j.666@gazeta.pl> napisał(a):
No to Jacek czy Placek ???

-- -- -

Data: 2009-10-23 23:26:42
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik " jacekplacek" <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hbsjlp$b2n$1inews.gazeta.pl...
[...]

Masz rację, nurkowanie wymaga sporo pracy a dobre nurkowanie jeszcze więcej ponieważ nie ma jednej prostej recepty. W zależności od środowiska, sprzętu, warunków doświadczony nurek modyfikuje procedury. Na kursie podstawowym uczy się jednej procedury potem coraz nowych. Dobry nurek zna tych procedur sporo i tyle.

MSC

Nurek, suchy, pojedyncza butla?