Nurkowanie dla dzieci

Data: 2010-01-06 14:20:51
Autor: Tomcio
Nurkowanie dla dzieci
Witam wszystkich - pierwszy post na tej grupie

Raz w życiu nurkowałem z akwalungiem, zawsze o tym marzyłem było super. Uprawiam jednak inny drogi sport i zdecydowałem się na ten drugi.

Chciałbym ponurkować z córką - 12 lat - co podpowiecie - szkoły na Śląsku - wyjazd wakacyjny. Wyczytałem w necie że dzieci mogą nurkować od 10 roku życia, jak jest z wypożyczeniem sprzętu zdobyciem licencji itp?

Pozdrawiam

Tomek

Data: 2010-01-06 15:06:15
Autor: tomek
Nurkowanie dla dzieci
Chciałbym ponurkować z córką - 12 lat - co podpowiecie - szkoły na Śląsku -

ostatnie badania pokazują BARDZO niekorzystny wpływ nurkowania na dzieci przed 16 rokiem zycia (i nie chodzi tylko o tkz chorobe kesonowa)

jk

Data: 2010-01-06 06:46:48
Autor: judas
Nurkowanie dla dzieci
On 6 Sty, 15:06, "tomek" <ag...@macierzagentow.pl> wrote:
> Chcia bym ponurkowa z c rk - 12 lat - co podpowiecie - szko y na
> l sku -

ostatnie badania pokazuj BARDZO niekorzystny wp yw nurkowania na dzieci
przed 16 rokiem zycia (i nie chodzi tylko o tkz chorobe kesonowa)

jk

Zanim podejmiesz decyzje przeczytaj to

http://www-personal.umich.edu/~lpt/kids.htm

http://www.divernet.com/other_diving_topics/160494/growing_up_too_fast.html

Decyzja jest trudna bo nurkowanie to swietna alternatywa dla "glupot
wieku dojrzewania".

Data: 2010-01-06 16:07:04
Autor: tomek
Nurkowanie dla dzieci
Zanim podejmiesz decyzje przeczytaj to

zewlaszcza ze za chwile zaleja cie reklamy "instuktorów" którzy benda twierdzili jak swietnie jest im narazac Twoje dziecko gdy dostaja za to kase

jk

Data: 2010-01-06 16:35:30
Autor: SHARMDIVER.PL
Nurkowanie dla dzieci
On 2010-01-06 14:20, Tomcio wrote:
[...]

Witaj.

pytanie czy to ona chce nurkować czy Ty chcesz zrealizować swoje marzenia?
Ale prawda jest taka, że i Ty możesz nadal to zrobić a nurkowanie rodzinne ma jak największy sens.

Oczywiście rozpoczęcie nurkowania w ciepłych wodach gdzie jest piękna rafa jest jak najbardziej zachęcające - bo się sama buzia śmieje do kolorowych rybek.

Co można zobaczyć podczas kursu w kraju odległym o 4 godziny lotu samolotem?
Przeczytaj mój post na tej liście z przed około miesiąca - "Dzis w Sharm el Sheikh ( Egipt)                              Market" z 14.12.2009

Temat ten był kilka razy na tej liście - ostatnio bardzo wyczerpująco opisany w zeszłym roku w lecie.

Tak jak wtedy pisałem ( i inni instruktorzy potwierdzili) dzieci są często dużo lepsze w nurkowaniu na kursie (i po) od dorosłych. Często zdarzają się 100% poprawne odpowiedzi podczas egzaminu teoretycznego gdy dorosłym idzie to dyzo gorzej...

Wspaniałych nurkowań z córką życzy

Janek

Data: 2010-01-06 16:45:49
Autor: tomek
Nurkowanie dla dzieci

rodzinne ma jak największy sens.

Janek,

Nie chciałem tego pisac ale aurat Ty jesteś tym jedynym polekaiem instruktorem ktremu bym zawierzyl swoje dzieci anewet żone
POzdrowienia z WAW gdzie właśnie pada snieg

Darek M

Data: 2010-01-06 18:13:17
Autor: Lukas
Nurkowanie dla dzieci

"tomek" <agent@macierzagentow.pl> wrote in message news:hi2b83$o4h$1news.onet.pl...

Nie chciałem tego pisac ale aurat Ty jesteś tym jedynym polekaiem instruktorem ktremu bym zawierzyl swoje dzieci anewet żone

Kolina, jak zwykle poprawiasz mi humor - respect ;-)

Lukas

Data: 2010-01-06 18:56:16
Autor: Lot
Kolina spierdalaj
że się tak wyrażę, spierdlaj kolina.

Data: 2010-01-06 19:00:03
Autor: tomek
Kolina spierdalaj
że się tak wyrażę, spierdlaj kolina.

ostatnio mówią do mnie jeznykiem polityki

jk

Data: 2010-01-06 20:51:06
Autor: Marek Fafka
Kolina spierdalaj
W dniu 2010-01-06 19:00, tomek pisze:
że się tak wyrażę, spierdlaj kolina.

ostatnio mówią do mnie jeznykiem polityki

jk

popierdoliło ci się z jenzykiem dyplomancji.
spierdalaj
mf

Data: 2010-01-06 23:44:46
Autor: tomek
Kolina spierdalaj
popierdoliło ci się z jenzykiem dyplomancji.

to spierdzaja jest z dyplmancji? i komu tu się popoerdoliło.....

jk

Data: 2010-01-07 08:08:21
Autor: Marek Fafka
Kolina spierdalaj
W dniu 2010-01-06 23:44, tomek pisze:
to spierdzaja jest z dyplmancji? i komu tu się popoerdoliło

kolina - sztuczna szczęka ci wypadła na klawiaturę?
gogiel nie znalazł przejawów życia w tym co wysłałoś:

http://translate.google.com/#zh-CN|pl|to%20spierdzaja%20jest%20z%20dyplmancji%3F%20i%20komu%20tu%20si%C4%99%20popoerdoli%C5%82o

przy okazji: plonk
(w jenzyku dyplomancji spierdalaj)

mf

Data: 2010-01-07 08:26:52
Autor: Tomcio
Nurkowanie dla dzieci
Witam,

pytanie czy to ona chce nurkować czy Ty chcesz zrealizować swoje marzenia?
Ale prawda jest taka, że i Ty możesz nadal to zrobić a nurkowanie rodzinne ma jak największy sens.

Nurkujemy razem już od kilku lat, swobodnie na basenach czy jak mówisz w ciepłych krajach. Jest wodnikiem woda to jej żywioł.
Czy to spełnienie moich marzeń -  pewnie tak, ale jak ją znam to wiem że może jej się to też spodobać.

Temat ten był kilka razy na tej liście - ostatnio bardzo wyczerpująco opisany w zeszłym roku w lecie.

Przeszukam listę jeszcze raz

Wspaniałych nurkowań z córką życzy

Janek

Dzięki

Pozdrawiam

Tomek

Data: 2010-01-07 10:39:32
Autor: jacekplacek
Nurkowanie dla dzieci
Tomcio <biuro@arte-system.com.pl> napisał(a):
[...]

Pierwszy post i strzał w próżnię... Próżnie, bo tu już prawie nikt nie pisze. Jeżeli zależy Ci na merytorycznych odpowiedziach, zajrzyj tu:
http://forum.divetrek.com.pl/
Wymaga rejestracji, ale myślę, że nawet pobieżna lektura da obraz czym masz do czynienia tu a tam. Powodzenia życzę.

Data: 2010-01-07 11:54:31
Autor: SHARMDIVER.PL
Nurkowanie dla ...???
On 2010-01-07 11:39,  jacekplacek wrote:

Pierwszy post i strzał w próżnię... Próżnie, bo tu już prawie nikt nie pisze.

Krokodyle łzy?

Dlaczego nikt nie pisze (i nie czyta)?
Z powodu NIEPRAWDOPODOBNEGO chamstwa którego nikt nie tępi...

Data: 2010-01-07 12:08:01
Autor: Tomcio
Nurkowanie dla dzieci
Wiesz co - Szczęściarz fajnie naświetlił mi sprawę, muszę się jeszcze wiele dowiedzieć, ale wydaje mi się że jego propozycja jest sensowna.

Do Krakowa mam trochę daleko, w grę wchodzą szkoły w takim trójkącie Gliwice -  Katowice - Częstochowa. Wersja basenowa pociąga za sobą tylko jedno ograniczenie - ćwiczyć możemy późno po pracy powiedzmy od 18, lub w weekendy.

Postudiuję i te drugie forum

Tomek

Data: 2010-01-07 10:46:08
Autor: Zakrzówek Kraken
Nurkowanie dla dzieci
Cześć Tomek

Po pierwsze nurkowanie z własnym dzieckiem jak ma te 12 lat to super zabawa. Wiem bo mój ma teraz 16 a zaczynał mając 11.
Oczywiście każdy rodzic musi sobie sam odpowiedzieć na pytanie czy chce narażać dziecko na ryzyko wypadku.
Takie ryzyko istnieje zarówno jeżeli chodzi o wypadek mający skutki natychmiastowe (barotrauma płuc) jak i wychodzący po paru dniach czy tygodniach (problemy z uszami czy zatokami) i jak potencjalnie po latach dość mało opisane naukowo a występujące u nurków zawodowych choroby jak jałowa martwica kości czy problemy wyniakające z ekspozycji na podwyższone ciśnienia tlenu.
Ja osobiście uznałem, że ryzyko narkotyków, znieczulicy na piękno przyrody oraz brak umiejętności współpracy w grupie jest groźniejszy i zdecydowałem się wcześnie zabrać syna pod wodę.

Gdzie zrobić kurs - polecałbym zdecydowanie zrobienie teorii i basenów tu w Polsce a potem wyjazd z tak zwaną przekazówką do dobrej bazy w Egipcie albo innym miejscu z ładną wodą, piękną rafą i dobrymi warunkami.
Dlaczego tak. Teoria i baseny w Polsce dadzą tobie i córce czas na dokładne opanowanie wiedzy i umiejętności. jak coś będzie wymagało powtórzenia to po prostu pójdziecie jeszcze raz na basen. Na wyjeździe gdzie czas pobytu goni często nad takimi problemami instruktor pod naciskiem kursantów którzy chcą ukończyć kurs przechodzi "gładko" i potem są dziury w umiejętnościach a to niebezpieczne i zabiera radość z nurkowania. Oczywiście tak nie powinno być i instruktor powinien być twardy i w razie problemów po prostu nie pozwolić ukończyć kursu w trakcie np. 5 dniowego pobytu ale niestety często jest inaczej. Tu na miejscu nie będzie takiej presji więc będzie lepiej.
Zapytaj o to w centrum nurkowym w którym będziesz zaczynał kurs.
Oczywiście mógł byś cały kurs zrobić w Polsce i gdybyś ty sam go chciał zrobić to było by sensowne. Ale jeżeli nie chcesz czekać do lipca to w wypadku twojej córki jednak polecałbym szkolenie w ciepłej wodzie po co ma się zrazić na samym początku. Jak jej się spodoba to potem powoli przyjdzie czas na zimną wodę :-)

Jak będziecie mieli certyfikaty to po prostu będziecie jeździli sobie na wakacje i tam na miejscu właściwie wszędzie są bazy które zabiorą was na nurkowania i pożyczą potrzebny sprzęt.

Kiedy będziesz wybierał bazę zwróć uwagę na ilość basenów, materiały szkoleniowe i możliwość powtarzania basenów które pójdą słabiej.

Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to zapraszam na priva

Maciek "Szczęsciarz" Curzydło
Course Director PADI
Centrum Nurkowe Kraken
www.kraken.pl