Nurkowanie dla dzieci

Data: 2010-01-07 10:46:08
Autor: Zakrzówek Kraken
Nurkowanie dla dzieci
Cześć Tomek

Po pierwsze nurkowanie z własnym dzieckiem jak ma te 12 lat to super zabawa. Wiem bo mój ma teraz 16 a zaczynał mając 11.
Oczywiście każdy rodzic musi sobie sam odpowiedzieć na pytanie czy chce narażać dziecko na ryzyko wypadku.
Takie ryzyko istnieje zarówno jeżeli chodzi o wypadek mający skutki natychmiastowe (barotrauma płuc) jak i wychodzący po paru dniach czy tygodniach (problemy z uszami czy zatokami) i jak potencjalnie po latach dość mało opisane naukowo a występujące u nurków zawodowych choroby jak jałowa martwica kości czy problemy wyniakające z ekspozycji na podwyższone ciśnienia tlenu.
Ja osobiście uznałem, że ryzyko narkotyków, znieczulicy na piękno przyrody oraz brak umiejętności współpracy w grupie jest groźniejszy i zdecydowałem się wcześnie zabrać syna pod wodę.

Gdzie zrobić kurs - polecałbym zdecydowanie zrobienie teorii i basenów tu w Polsce a potem wyjazd z tak zwaną przekazówką do dobrej bazy w Egipcie albo innym miejscu z ładną wodą, piękną rafą i dobrymi warunkami.
Dlaczego tak. Teoria i baseny w Polsce dadzą tobie i córce czas na dokładne opanowanie wiedzy i umiejętności. jak coś będzie wymagało powtórzenia to po prostu pójdziecie jeszcze raz na basen. Na wyjeździe gdzie czas pobytu goni często nad takimi problemami instruktor pod naciskiem kursantów którzy chcą ukończyć kurs przechodzi "gładko" i potem są dziury w umiejętnościach a to niebezpieczne i zabiera radość z nurkowania. Oczywiście tak nie powinno być i instruktor powinien być twardy i w razie problemów po prostu nie pozwolić ukończyć kursu w trakcie np. 5 dniowego pobytu ale niestety często jest inaczej. Tu na miejscu nie będzie takiej presji więc będzie lepiej.
Zapytaj o to w centrum nurkowym w którym będziesz zaczynał kurs.
Oczywiście mógł byś cały kurs zrobić w Polsce i gdybyś ty sam go chciał zrobić to było by sensowne. Ale jeżeli nie chcesz czekać do lipca to w wypadku twojej córki jednak polecałbym szkolenie w ciepłej wodzie po co ma się zrazić na samym początku. Jak jej się spodoba to potem powoli przyjdzie czas na zimną wodę :-)

Jak będziecie mieli certyfikaty to po prostu będziecie jeździli sobie na wakacje i tam na miejscu właściwie wszędzie są bazy które zabiorą was na nurkowania i pożyczą potrzebny sprzęt.

Kiedy będziesz wybierał bazę zwróć uwagę na ilość basenów, materiały szkoleniowe i możliwość powtarzania basenów które pójdą słabiej.

Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to zapraszam na priva

Maciek "Szczęsciarz" Curzydło
Course Director PADI
Centrum Nurkowe Kraken
www.kraken.pl
kraken@kraken.pl

Użytkownik "Tomcio" <biuro@arte-system.com.pl> napisał w wiadomości news:hi2353$lio$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam wszystkich - pierwszy post na tej grupie

Raz w życiu nurkowałem z akwalungiem, zawsze o tym marzyłem było super. Uprawiam jednak inny drogi sport i zdecydowałem się na ten drugi.

Chciałbym ponurkować z córką - 12 lat - co podpowiecie - szkoły na Śląsku - wyjazd wakacyjny. Wyczytałem w necie że dzieci mogą nurkować od 10 roku życia, jak jest z wypożyczeniem sprzętu zdobyciem licencji itp?

Pozdrawiam

Tomek

Nurkowanie dla dzieci