Nvidia GTS 250 - zmniejszenie obrotów wen tylatora?

Data: 2009-06-24 01:21:01
Autor: Netx
Nvidia GTS 250 - zmniejszenie obrotów wen tylatora?
..Peeter pisze:
Witam.

Posypał mi się mój ulubiony GF8800GT i musiałem coś w trybie
natychmiastowym kupić (sesja). Z braku wyboru jest GTS 250
od Gigabyte, z Zalmanowskim chłodzeniem. Wszystko by było OK,
gdyby nie to, że to TRAGICZNA SUSZARKA.

Czy da się jakoś zmniejszyć obroty wentylatora w 2D? Jeśli
tak to czym? Czy da się jeszcze uruchomić zakładkę coolbits
w forceware? FW mam najnowsze.

Nie wiem jak z GTS250 ale miałem ostatnio chyba 7600GS, 8800GTS 512MB, a teraz Evga GTX260 core 216 SC i we wszystkich przypadkach daje się regulować prędkość wiatraka np. w RivaTuner (działa też na Vista i Windows 7). Ja mam dwa profile w RT: CTRL+F1=spowolniony wiatrak do 25% *(normalnie 40%) i zegary karty na miniumum; CTRL+F2=do grania. RT ładuje się z systemem i sam od razu spowalnia wiatrak i idzie to tray (nadal działają skróty z klawiatury). Temperatura przy trybie 2D oscyluje wokół 60*C i jak twierdzi Evga jest to w pełni akceptowalne (napisali mi że do 70*C może pracować "na stałe"). Trochę jest zabawy z konfiguracją RivaTuner w szczególności o ile pamiętam ze zniesieniem limitów na zegary i wiatrak oraz aby akceptował stery najnowsze.

Natomiast np. w GTX285 opcja spowolnienia wiatraka jest zablokowana i nawet w bios karty tego się zmieni chyba że ma się Asusa GTX285 (nie TOP), który jako jedyny GTX285 pozwala spowolnić wiatrak dowolnie. Ograniczenia prawdopodobnie wbudowane w wiatraki ze sterowaniem PWM, począwszy od co najmniej GTX285.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-06-24 14:55:08
Autor: .Peeter
Nvidia (wyjący gigabyte) GTS 250 - na co wym ienić?
Netx wrote:
[...]

Owszem, w większości kart się da. Podobnież większość kart trzyma
wentylator na niskich obrotach w 2D i rozkręca go w 3D, tak właśnie
działało to na 8800GT 512, który mi zdechł.

Ten Gigabyte GTS 250 za to NIE MA W OGÓLE regulacji prędkości
obrotowej wentylatora, przez co pracuje cały czas na maks obrotach.
W sterownikach również nie ma możliwości ustawienia czegokolwiek,
ten typ tak ma. Wymieniam jutro na coś innego, bo to jest porażka.

Mam właściwie trzy możliwości:
1. Radeon 4850, raczej odpada...
2. GTS 250 512 BFG - ma stockowe chłodzenie, powinien być cichy w idle...
3. EVGA GTX 260 Core 216 896MB - również stockowe chłodzenie, ponoć
dość znośne w idle, tylko nie wiem czy mój Seasonic 430W da radę...

I co wybrać? :-)

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-06-24 15:51:03
Autor: Netx
[...]

Nie jestem jakimś wielkim znawcą kart ale z tych co wymieniłeś wziąłbym
Evga kierując się firmą i dodatkami które można ściągnąć ze strony Evga po zarejestrowaniu karty. Bfg miałem i nie powiedziałbym że jest w czymś lepszy od Evga.

Co do zasilacza to komputer (cały) z Evga GTX260c216 Superclocked bierze
  u mnie ~115W w idle i do 225W w 3D Mark Vantage (w grach nie
sprawdzałem). Pobór podaję całego kompa (dość wypasionego). Miernik prymitywny elektoniczny z Allegro, ale jak porównywałem z licznikiem takim jak daje Stoen to nie mylił się o więcej jak 5%.
Liczy się również wydajność poszczególnych linii, możesz udałoby się znaleźć specyfikację tej karty i porównać ze specyfikacją zasilacza.

PS.Producenci lubią pisać w specyfikacjach zawyżone zapotrzebowanie na
prąd, aczkolwiek czy ten Seasonic wystarczy to trudno powiedzieć.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-06-25 00:39:13
Autor: BartekK
..Peeter pisze:
[...]

Nic z tego. Tylko HD4770 z chłodzeniem "tunelowym" (trzeba będzie poczekać jeszcze z tydzień-dwa) albo "zwykłym" wiatraczkiem (obecnie chyba jedyne dostępne) i wymiana na coś alternatywnego. Ta karta ma wydajność 4870, jest dużo chłodniejsza niż 4850, a kosztuje jeszcze mniej, jak dobrze pójdzie to i koło 440zł się znajdzie - więc starczy na dobre chłodzenie.

Data: 2009-06-25 10:36:44
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 25 Jun 2009 00:39:13 +0200, BartekK napisał(a):

.Peeter pisze:
[...]

4770 ma wydajność 4870? Taka wada wzroku nazywa się chciejstwo :P

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Nvidia GTS 250 - zmniejszenie obrotów wen tylatora?