Nvidia GTS 250 - zmniejszenie obrotów wentylatora?

Data: 2009-06-23 23:10:21
Autor: .Peeter
Nvidia GTS 250 - zmniejszenie obrotów wentylatora?
Witam.

Posypał mi się mój ulubiony GF8800GT i musiałem coś w trybie
natychmiastowym kupić (sesja). Z braku wyboru jest GTS 250
od Gigabyte, z Zalmanowskim chłodzeniem. Wszystko by było OK,
gdyby nie to, że to TRAGICZNA SUSZARKA.

Czy da się jakoś zmniejszyć obroty wentylatora w 2D? Jeśli
tak to czym? Czy da się jeszcze uruchomić zakładkę coolbits
w forceware? FW mam najnowsze.

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-06-23 23:22:56
Autor: Marcin Kocur
Osoba .Peeter napisała na pl.comp.pecet:

Czy da się jakoś zmniejszyć obroty wentylatora w 2D? Jeśli
tak to czym? Czy da się jeszcze uruchomić zakładkę coolbits
w forceware? FW mam najnowsze.

Może się nie znam, ale wątpię że tam cokolwiek można regulować. Z tego
co widzę po obrazkach, wtyczkę do zasilania masz wyprowadzoną.
Wnioskując po rozmiarach radiatora, w trybie natychmiastowym raczej
możesz ją wyszarpać i już ;]

Spróbuj jeszcze taktowanie zmniejszyć i monitorować temperaturę. Do 115C
raczej bezpiecznie możesz ją podgrzewać.

Ja mam 7300GT też z Zalmanem, puściłem ją sobie na stałe na 5V i nic nie
słychać, a grać można bez problemu (do 60 może się grzeje).

Marcin Kocur

Data: 2009-06-23 23:53:14
Autor: .Peeter
Marcin Kocur wrote:
Ja mam 7300GT też z Zalmanem, puściłem ją sobie na stałe na 5V i nic
nie słychać, a grać można bez problemu (do 60 może się grzeje).

Właśnie też 5v mi przyszło do głowy. Tylko nie chcę ciąć
kabli, póki karta na gwarancji...

Wyrywania wtyczki trochę się boję, a zmniejszanie taktowań
to słaby pomysł (lubię gry)... :-)

Ale to wycie... rany, co za imbecyl w ogóle coś takiego dopuścił
do sprzedaży? A z testów wynika, że to i tak obecnie cicha karta.

Szkoda 8800GT, ta była na serio cicha...

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-06-24 00:17:54
Autor: .Peeter
..Peeter wrote:
Wyrywania wtyczki trochę się boję, a zmniejszanie taktowań
to słaby pomysł (lubię gry)... :-)

Zrobiłem to. Efekt - przestała mnie głowa boleć.
Ale po kilku minutach już 65 stopni w 2D...

Trzeba będzie obmyśleć jakąś instalację na 5v...

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-06-24 00:35:45
Autor: .Peeter
..Peeter wrote:
Zrobiłem to. Efekt - przestała mnie głowa boleć.
Ale po kilku minutach już 65 stopni w 2D...

Trzeba będzie obmyśleć jakąś instalację na 5v...

Ponownie ja. To nie działa, karta zwalnia do wydajności
którą pamiętam z GF3...

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-06-24 01:01:13
Autor: Marcin Kocur

.Peeter wrote:
[...]

No ale miało być w 2D? Do grania trzeba to wpiąć ;]

Chociaż na 7300 nie trzeba ;]
Marcin Kocur

Data: 2009-06-24 01:07:41
Autor: .Peeter
Marcin Kocur wrote:
No ale miało być w 2D? Do grania trzeba to wpiąć ;]

Takie rozwiązanie odpada. :/

Co za kretyn nie wyposażył karty w sterowanie wentylatorem...

Nie wiem czemu, ale mam wrażenie, że te około 600zł równie
dobrze mogłem po prostu wrzucić do ogniska.

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-06-24 01:27:21
Autor: Netx
Nvidia GTS 250 - zmniejszenie obrotów wen tylatora?
Wyrywania wtyczki trochę się boję, a zmniejszanie taktowań
to słaby pomysł (lubię gry)... :-)
W grach ciężko Ci będzie zmniejszyć obroty wiatraka.

Zrobiłem to. Efekt - przestała mnie głowa boleć.
Ale po kilku minutach już 65 stopni w 2D...
Jest jeszcze taki myk że karta nie zawsze się przełącza w 2D po wyjściu z gier. Jest szereg programów które "trzymają" kartę w 3D albo w trybie pośrednim. Osobiście z tego powodu musiałem się rozstać z Netlimiterem w wersji chyba 2.x.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-06-24 01:21:01
Autor: Netx
..Peeter pisze:
[...]

Nie wiem jak z GTS250 ale miałem ostatnio chyba 7600GS, 8800GTS 512MB, a teraz Evga GTX260 core 216 SC i we wszystkich przypadkach daje się regulować prędkość wiatraka np. w RivaTuner (działa też na Vista i Windows 7). Ja mam dwa profile w RT: CTRL+F1=spowolniony wiatrak do 25% *(normalnie 40%) i zegary karty na miniumum; CTRL+F2=do grania. RT ładuje się z systemem i sam od razu spowalnia wiatrak i idzie to tray (nadal działają skróty z klawiatury). Temperatura przy trybie 2D oscyluje wokół 60*C i jak twierdzi Evga jest to w pełni akceptowalne (napisali mi że do 70*C może pracować "na stałe"). Trochę jest zabawy z konfiguracją RivaTuner w szczególności o ile pamiętam ze zniesieniem limitów na zegary i wiatrak oraz aby akceptował stery najnowsze.

Natomiast np. w GTX285 opcja spowolnienia wiatraka jest zablokowana i nawet w bios karty tego się zmieni chyba że ma się Asusa GTX285 (nie TOP), który jako jedyny GTX285 pozwala spowolnić wiatrak dowolnie. Ograniczenia prawdopodobnie wbudowane w wiatraki ze sterowaniem PWM, począwszy od co najmniej GTX285.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-06-24 14:55:08
Autor: .Peeter
Nvidia (wyjący gigabyte) GTS 250 - na co wym ienić?
Netx wrote:
[...]

Owszem, w większości kart się da. Podobnież większość kart trzyma
wentylator na niskich obrotach w 2D i rozkręca go w 3D, tak właśnie
działało to na 8800GT 512, który mi zdechł.

Ten Gigabyte GTS 250 za to NIE MA W OGÓLE regulacji prędkości
obrotowej wentylatora, przez co pracuje cały czas na maks obrotach.
W sterownikach również nie ma możliwości ustawienia czegokolwiek,
ten typ tak ma. Wymieniam jutro na coś innego, bo to jest porażka.

Mam właściwie trzy możliwości:
1. Radeon 4850, raczej odpada...
2. GTS 250 512 BFG - ma stockowe chłodzenie, powinien być cichy w idle...
3. EVGA GTX 260 Core 216 896MB - również stockowe chłodzenie, ponoć
dość znośne w idle, tylko nie wiem czy mój Seasonic 430W da radę...

I co wybrać? :-)

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-06-24 15:51:03
Autor: Netx
[...]

Nie jestem jakimś wielkim znawcą kart ale z tych co wymieniłeś wziąłbym
Evga kierując się firmą i dodatkami które można ściągnąć ze strony Evga po zarejestrowaniu karty. Bfg miałem i nie powiedziałbym że jest w czymś lepszy od Evga.

Co do zasilacza to komputer (cały) z Evga GTX260c216 Superclocked bierze
  u mnie ~115W w idle i do 225W w 3D Mark Vantage (w grach nie
sprawdzałem). Pobór podaję całego kompa (dość wypasionego). Miernik prymitywny elektoniczny z Allegro, ale jak porównywałem z licznikiem takim jak daje Stoen to nie mylił się o więcej jak 5%.
Liczy się również wydajność poszczególnych linii, możesz udałoby się znaleźć specyfikację tej karty i porównać ze specyfikacją zasilacza.

PS.Producenci lubią pisać w specyfikacjach zawyżone zapotrzebowanie na
prąd, aczkolwiek czy ten Seasonic wystarczy to trudno powiedzieć.

Pozdrawiam,
Marek

Data: 2009-06-25 00:39:13
Autor: BartekK
..Peeter pisze:
[...]

Nic z tego. Tylko HD4770 z chłodzeniem "tunelowym" (trzeba będzie poczekać jeszcze z tydzień-dwa) albo "zwykłym" wiatraczkiem (obecnie chyba jedyne dostępne) i wymiana na coś alternatywnego. Ta karta ma wydajność 4870, jest dużo chłodniejsza niż 4850, a kosztuje jeszcze mniej, jak dobrze pójdzie to i koło 440zł się znajdzie - więc starczy na dobre chłodzenie.

Data: 2009-06-25 10:36:44
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Thu, 25 Jun 2009 00:39:13 +0200, BartekK napisał(a):

.Peeter pisze:
[...]

4770 ma wydajność 4870? Taka wada wzroku nazywa się chciejstwo :P

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-06-24 15:46:58
Autor: tg
".Peeter" <peeter993@nospam.gazeta.pl> wrote in message news:h1rgbu$kc9$1inews.gazeta.pl...
[...]

a nie mozesz poprostu przelozyc chlodzenia z poprzedniej grafiki?
w koncu to powinny byc prawie identyczne karty

Data: 2009-06-24 23:38:22
Autor: .Peeter
tg wrote:
a nie mozesz poprostu przelozyc chlodzenia z poprzedniej grafiki?
w koncu to powinny byc prawie identyczne karty

Z kilku powodów pomysł odpada:
- poprzednia poszła do reklamacji :-)
- Gigabyte ma inne komponenty na PCB, chłodzenie mogłoby nie wejść
- i tak wentylator latałby bez kontroli obrotów, bo ta karta tak ma

Mam nadzieję, że uda mi się wymienić na coś referencyjnego... :D

  __
 |__)_ _|_ _ _
..|  (-(-|_(-|

Data: 2009-06-25 00:35:20
Autor: BartekK
..Peeter pisze:
[...]

Wg mnie - nie kombinuj, kup jakieś alternatywne chłodzenie Arctica itp. Będzie cicho (a w 2D pewnei i pasywnie da radę). Jak nie masz, to dorzuć wiatrak z tyłu obudowy by polepszyć ogólną wymianę powietrza i będzie ok.
Raz wydasz tą stówkę i będziesz szczęśliwy już do końca dni tej karty...

Data: 2009-06-25 23:30:51
Autor: .Peeter
Problem rozwiązany [było: Re: Nvidia GTS 250 - zmnie jszenie obrotów wentylatora?]
BartekK wrote:
Jak nie masz,
to dorzuć wiatrak z tyłu obudowy by polepszyć ogólną wymianę
powietrza i będzie ok.

Buda jest u mnie oczywiście wentylowana, na wlocie od strony dysków
2x 92mm @ 5v, na bocznej ścianie na kartę 92mm Fander skręcony na
minimum, na tyle 120mm Noctua na 900rpm. :-)

Ale ogólnie problem rozwiązany, sklep wyśmienicie współpracował,
mogłem sobie wziąć kartę do domu, obadać, jakby mi nie pasowało,
spróbować jeszcze innej.

Skończyło się na EVGA GTX 260 core 216. Fajna karta, cichutka. :-)
Do tego programik pozwalający na podbindowanie ustawień pod
skróty klawiszowe, można sobie cyknąć na noc np. 30% prędkości
wentylatora, standardowo w idle jest 40% i teraz, wieczorem,
karta leciutko szumi, ale nie wyje i nie przeszkadza. Na 30%
lekki szum powietrza zanika i robi się naprawdę cicho.

Ciekawostka - przy ustawieniu wentylatora na max, ta wielka
turbina jest i tak łatwiejsza do zniesienia niż Zalman na
Gigabyte. O_o

  __

Data: 2009-06-26 16:09:29
Autor: Doxent
[...]

o kurcze a byłem pewien, że zalman to renoma sama w sobie a tu taka kiszka.

Data: 2009-06-26 18:40:59
Autor: BartekK
Doxent pisze:
[...]

Mam wrażenie że od bardzo dawna wiele chłodzeń projektują graficy-designerzy, a nie inżynierowie. Ważne żeby było kolorowe, żeby wyglądało solidnie, miało kupę dziwnych rzeczy i niebieskie ledy w wiatraczku. Nie ważne skąd, ile i dokąd powietrza przepompuje, ile przy tym robiąc hałasu. Chyba serię takich wynalazków zapoczątkowały chłodzenia "-orb" z thermaltake (goldenorb itp - wyjące, słabo chłodzące, o małej powierzchni, ale za to jakie ładne!)