Data: 2015-06-03 21:50:29 | |
Autor: Big Jack | |
O 10 km/h więcej | |
W wiadomości
news://news-archive.icm.edu.pl/556f46da$0$27515$65785112@news.neostrada.pl *Antek* napisał(-a): Wydawało mi się, a inne osoby też tak twierdziły, Owszem, jest, nie pamiętam co to za dokument, jakieś rozporządzenie (kto przypomni?), które nakazuje nierejstrowanie przekroczeń o 10km/h i mniejszych. Zdziwiła mnie więc informacja na stronie onet.moto W KD raczej próżno tego szukać, ale co za problem uchylić rozporządzenie. BTW, dzisiaj gdzieś czytałem, że rząd jakoby miał jednak tego nie uchylać. Czy należy się spodziewać, że zlikwidowanie tolerowania Jeśli go tam (w KD) nie ma, to z jakiej racji ma się znaleźć jego likwidacja? -- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) -- ooO-( )-Ooo- |
|
Data: 2015-06-04 13:11:14 | |
Autor: Antek | |
O 10 km/h więcej | |
Dziękuję za odpowiedzi. Przejrzałem to, na co się powołujecie i podsumowując wygląda to tak, że 10 km/h jest wymienione w ustawie, ale to minister transportu ma w drodze rozporządzenia przesądzić o tym czy jest dopuszczalne przekroczenie o 10 km/h czy nie? Czy tak? Trochę to zagmatwane, decyduje Kodeks Drogowy czy Rozporządzenie ministra? Co to oznacza dla nas kierowców? Czy wystarczy by obecny minister transportu wydał rozporządzenie nie dopuszczające tego marginesu i wtedy będzie obowiązywać dokładne ograniczenie, czy jednak jest konieczna zmiana kodeksu drogowego, czyli ustawy? Pozdrawiam Antek |
|
Data: 2015-06-04 13:57:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
O 10 km/h więcej | |
Dnia Thu, 4 Jun 2015 13:11:14 +0200, Antek napisał(a):
Dziękuję za odpowiedzi. Dotyczy to wył±cznie fotoradarów, które nie rejestruj± wykroczeń polegaj±cych na przekroczeniu o mniej niż 10km/h. Policjant z suszarki może jak najbardziej wlepić mandat za przekroczenie o 1km/h, tylko że ci zazwyczaj s± w miarę rozs±dni i niczego takiego nie robi±. Zwłaszcza że dobrze sobie zdaj± sprawę z jako¶ci sprzętu pomiarowego którym dysponuj±. Co to oznacza dla nas kierowców? Czy wystarczy by Wymagana jest zmiana ustawy, a następnie dostosowanie do niej rozporz±dzenia. |
|
Data: 2015-06-04 12:50:22 | |
Autor: masti | |
O 10 km/h więcej | |
Tomasz Pyra wrote:
Dnia Thu, 4 Jun 2015 13:11:14 +0200, Antek napisał(a): bo brakuje w przepisach marginesu błędu sprzętu tak jak jest to np. w Niemczech -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-06-05 13:43:57 | |
Autor: Tomek Kańka | |
O 10 km/h więcej | |
masti <gone@to.hell> napisał(a)
Margines błędu powinien być w homologacji urządzenia a nie w przepisach. -- Tomek |
|
Data: 2015-06-05 19:32:15 | |
Autor: masti | |
O 10 km/h więcej | |
Tomek Kańka wrote:
masti <gone@to.hell> napisał(a) naprawdę? i w urz±dzeniu masz np, 3% urz±dzenie pokazuje 95/90. to ile jechał? -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-06-05 20:02:25 | |
Autor: Tomek Kańka | |
O 10 km/h więcej | |
masti <gone@to.hell> napisał(a)
Tomek Kańka wrote: Ale co "naprawdę"? Nie wiem jak jest, wiem jak powinno być. i w urządzeniu masz np, 3% Co to znaczy "pokazuje 95/90"? Jeśli pokazuje 95, a błąd pomiaru wynosi 3%, to znaczy, że prędkość wynosiła od 92,15 do 97,85. Nie bardzo rozumiem, o co pytasz. jak można margines błędu (bład pomiaru) urządzenia, dekretować w przepisach. Są różne urządzenia, jedne mają dokładność 0.1% inne 10%. -- Tomek |
|
Data: 2015-06-05 20:12:44 | |
Autor: masti | |
O 10 km/h więcej | |
Tomek Kańka wrote:
masti <gone@to.hell> napisał(a) normalnie. w przepisach okre¶lasz, że bład urz±dzenia trzeba uwzględnić przy ocenie wykroczenia. czyli w danym przypadku do oceny czy byo wykroczenie czy nie i o ile bierzemy 92kmh -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-06-05 20:43:06 | |
Autor: Tomek Kańka | |
O 10 km/h więcej | |
masti <gone@to.hell> napisał(a)
Tomek Kańka wrote: A to ja się zgadzam w 100%. Każdy pomiar jest obarczony błędem i nie można wyciągać *żadnych* wniosków na podstawie odczytanej liczby, bez analizy błędów. Można się co najwyżej dziwić, ze takie oczywiste rzeczy trzeba wpisywac do przepisów. -- Tomek |
|
Data: 2015-06-05 21:42:44 | |
Autor: Konfabulator | |
O 10 km/h więcej | |
A dlaczego 92? W instrukcji s± też opisane przypadki kiedy to nie będzie 92 tylko połowa tej prędko¶ci, więc je¶li jest taka możliwo¶ć to wszystkie pomiary dzielimy przez 2.
|
|
Data: 2015-06-06 23:07:58 | |
Autor: Dykus | |
O 10 km/h więcej | |
Witam!
W dniu 2015-06-05 o 22:02, Tomek Kańka pisze: Co to znaczy "pokazuje 95/90"? A nie jest przypadkiem tak, że fotoradar pokazuje prędkość z uwzględnieniem dokładności pomiaru? Coś mi się kojarzy, że o tym czytałem/słyszałem... A może to ręcznych mierników prędkości dotyczyło... -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2015-06-06 21:17:12 | |
Autor: masti | |
O 10 km/h więcej | |
Dykus wrote:
Witam! każde urz±dzenie pokazjue z błędem. wystarczy skorzystać z instrukcji i tam bł±d jest podany Co¶ mi się kojarzy, że o tym czytałem/słyszałem... A może to ręcznych mierników prędko¶ci dotyczyło... ręczen to poa prędko¶ci± nic nie pokazuj±. Więc w ogóle nie maj± rpawa być używane do walenia mandatów bo musz± rejestrować który pojazd zmierzyły -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-06-07 13:46:46 | |
Autor: Dykus | |
O 10 km/h więcej | |
Witam,
W dniu 2015-06-06 o 23:17, masti pisze: każde urz±dzenie pokazjue z błędem. wystarczy skorzystać z instrukcji i Jasne, tylko zamiast uczyć się charakterystyk błędów (je¶li s± nieliniowe w funkcji prędko¶ci/odległo¶ci) i każdorazowo przeliczać wynik, to urz±dzenie pomiarowe może uwzględniać swój bł±d (w warunkach znamionowych). Nie chodzi mi o wydumane sytuacje, a o jednoznaczny pomiar - urz±dzenie zmierzyło 100 km/h, bł±d 10% więc pokazuje 90 km/h i na podstawie tej warto¶ci naliczany jest mandat. -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2015-06-06 23:42:47 | |
Autor: re | |
O 10 km/h więcej | |
Użytkownik "Dykus" Co to znaczy "pokazuje 95/90"? A nie jest przypadkiem tak, że fotoradar pokazuje prędkość z uwzględnieniem dokładności pomiaru? -- - Znaczy, że na ekranie pojawia się przedział prędkości jak powyżej ? |
|
Data: 2015-06-07 22:10:50 | |
Autor: Dykus | |
O 10 km/h więcej | |
Witam!
W dniu 2015-06-06 o 23:42, re pisze: Znaczy, że na ekranie pojawia się przedział prędkości jak powyżej ? Nie. :) Od zmierzonej odejmuje maksymalny błąd wynikający z dokładności przyrządu/pomiaru i tą wartość wyświetla. W uproszczeniu - zmierzył 100, błąd 3% - wyświetla 97. Dzięki temu kierowca nie ma co się kłócić o to, czy przekroczył o 10 km/h czy o 11 km/h (co może mieć przecież znaczenie), powołując się na błąd przyrządu, bo w wyniku uwzględniony jest błąd pomiaru. Gdzieś o tym musiałem przeczytać... W każdym razie wygląda całkiem sensownie. -- Pozdrawiam, Dykus. |
|
Data: 2015-06-07 21:00:28 | |
Autor: Budzik | |
O 10 km/h więcej | |
Użytkownik Dykus dykus.grupy@spamy.wp.pl ...
Znaczy, że na ekranie pojawia się przedział prędko¶ci jak powyżej ? Skoro wyglada sensownie to... pewnie tak to nie działa :) |
|
Data: 2015-06-08 00:36:22 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
O 10 km/h więcej | |
Dnia Sun, 07 Jun 2015 22:10:50 +0200, Dykus napisał(a):
Witam! Nie wiem gdzie to przeczytałe¶, kilka instrukcji do takich urz±dzeń widziałem i w żadnym tak to nie działało. Co oczywi¶cie nie znaczy, że w jakim¶ tam nie miałoby tak być. Dokładno¶ć pomiaru deklarowana jest jako +- oscyluj±cy wokół warto¶ci rzeczywistej. Oczywi¶cie nie nie stałoby na przeszkodzie żeby w stosownym rozporz±dzeniu zdefiniować bł±d urz±dzenia wył±cznie ujemny, czyli zamiast przedziału +-3%, żeby ten wynosił (-6% ; 0) - tak jak to jest w przypadku np. prędko¶ciomierzy. Ale jednak tak nie zrobiono. Urz±dzenia pomiarowe podaj± więc warto¶ć zmierzon±, rachunek błędów należy przeprowadzić sobie samodzielnie. |
|
Data: 2015-06-05 12:01:00 | |
Autor: J.F. | |
O 10 km/h więcej | |
Dnia Thu, 4 Jun 2015 13:11:14 +0200, Antek napisał(a):
Dziękuję za odpowiedzi. nie, jakby ustawa napisala "moze", to by mogl, a tak to musial uwzglednic w rozporzadzeniu Trochę to zagmatwane, decyduje Kodeks Drogowy czy Rozporzadzenia sa wydawane tam gdzie ustawa pozwala lub wymaga, w zakresie takim na jaki pozwala/wymaga. Oczywiscie ustawa nadal obowiazuje, wolno jezdzic 50, to wolno 50, nawe jesli przy 60 FR niegrozne. Co to oznacza dla nas kierowców? Czy wystarczy by W tym przypadku - konieczna zmiana ustawy. Czy sensowna ... 50 to 50, wolno 50, a nie "lepiej jedz 40, bo jeszcze ci wyjdzie 51 i mandat zaplacisz" A przy okazji znika problem dokladnosci FR ... J. |