O Ipodzie i nie tylko

Data: 2012-01-17 06:40:20
Autor: Jingiel
O Ipodzie i nie tylko
Data: 2012-01-19 14:58:07
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko
Użytkownik "Jingiel" <xxxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:jf31jt$8jo$2news.task.gda.pl...
http://www.elektroonline.pl/forum/topics/show/437,Spisek_zarowkowy,grup

w skrĂłcie
http://pl.wikipedia.org/wiki/Planowane_starzenie

Data: 2012-01-21 00:13:07
Autor: Janeo
O Ipodzie i nie tylko
On 19 Sty, 14:58, "Disappointed E52 owner" <disappoin...@e52nokia.com>
wrote:
Użytkownik "Jingiel" <x...@xxx.xx> napisał w wiadomościnews:jf31jt$8jo$2news.task.gda.pl...

>http://www.elektroonline.pl/forum/topics/show/437,Spisek_zarowkowy,grup

w skróciehttp://pl.wikipedia.org/wiki/Planowane_starzenie

Tak czy owak film jest świetny, obraz bardziej przemawia.
Bo choć wielu z nas zapewne miało mglistą świadomość tego co
wyprawiają producenci, to teraz film stawia kropkę nad "i".
Wstrząsające, choćby świadomość, że 27-krotna konsumpcja w porównaniu
z okresem sprzed 100 lat nie uczyniła nas szczęśliwszymi. Może to
stwierdzenie jest trochę off topic, ale jeśli już brać pod uwagę
szaloną pogoń za 1500-rdzeniowymi smartfonami, już nie. Godząc się na
to czyli kupując bez miary "bo inni mają lepsze", jesteśmy
nieświadomie zakładnikami producentów i korporacji światowych.
Filmik zaprezentowany w tej grupie jest jak najbardziej na miejscu.

Data: 2012-01-21 14:13:48
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko
wrote:
> [...]

nieświadomie zakładnikami producentów i korporacji światowych.
Filmik zaprezentowany w tej grupie jest jak najbardziej na miejscu.

Ja się na to nie godzę, ale co niby mogę zrobić? Cokolwiek teraz kupisz okaże się gównem, które popsuje się niedługo po zakończeniu gwarancji. W dodatku tak przy okazji jestem ciekaw, czy ludzie faktycznie chcą już tylko dotykowych telefonów i święcących jak psu jaja ekranów i obudów w laptopach, czy po prostu klienci muszą to kupować, bo innych nie ma...

Data: 2012-01-21 17:16:33
Autor: atm
O Ipodzie i nie tylko

[...]

Czy moglbys w kilku slowach scharakteryzowac telefon, ktory spelni wszystkie Twoje oczekiwania?

Data: 2012-01-22 00:16:32
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko
Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomości news:jfeod3$kk1$1node2.news.atman.pl...

[...]

Ale z czym Ty tu nagle wyjeżdżasz? Musiałbym go sobie chyba samemu zaprojektować, a może Ty go dla mnie zrobisz?
Proszę bardzo: duży i czytelny niedotykowy ekran, wygodna klawiatura numeryczna, dobry "zasięg", szybki aparat którym da się robić ładne zdjęcia, nie na konkurs World Press Photo, ale chciałbym coś widzieć a nie taki szajs jak trzaska E52.
Wi-fi który wykrywa coś więcej niż ruter 10 m od niego, 3G, Bluetooth, GPS. Obsługa video, mp3, flash, youtube, przeglądanie zdjęć, PDF, office. Radio z RDS, kalendarz, terminarz, stoper i minutnik w standardowym wyposażeniu. To wszystko w ładnej, zgrabnej obudowie i wygodnym menu. To wszystko miała mieć E52, tymczasem większość jest spartaczona w tym modelu. Masz jakieś propozycje? I mile widziany nie "an druid".

Data: 2012-01-22 00:30:33
Autor: ALEX
O Ipodzie i nie tylko
W dniu N 22 01 2012 0:16, Disappointed E52 owner pisze:

[...]

GPS i zamknięty OS? Jesteś skazany na javę. Czyli jakiś telefon.

  --
ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2012-01-22 01:08:40
Autor: atm
O Ipodzie i nie tylko
On 2012-01-22 00:16, Disappointed E52 owner wrote:
[...]

Czemu sie pielkisz? Zapytalem z ciekawosci, przeczytalem kilka Twoich krytycznych postow na temat E52 i ciekaw bylem czego oczekiwalbys od telefonu. ALEX ponizej slusznie zauwazyl, ze zakniety system nie idzie zbytno w parze z sensowna nawigacja. Symbiana skreslasz z listy - wlasnie go przerabiasz na E52. Androida nie chcesz. iOS nie bedzie dostepny na takim urzadzeniu. Pozostaje Bada, ktory pewnie tez bedzie rozwijany na macanych telefonach. Koniec koncow na chwile obecna brakuje podstawy czyli sensownego systemu, ktory spelnilby Twoje wymagania.

[...]

Wizualnie barzo mi sie podoba Nokia C3-01 tyle ze gdy poczytalem recenzje mocno mi przeszlo na ten model.

[...]

Dla mnie obecny trend rynkowy jest....hmmm spelnieniem marzen palmtopowych. Jakis czas temu utknalem z nierozwijanym od dluzszego czasu Palmem TX. W tamtym okresie brak bylo rozsadnej alternatywy telefonicznej. Typowych telefonow z klawiatura numeryczna od poczatku nie lubilem glownie za maly wyswietlacz i klawiature, na ktorej wpisywanie smsow strasznie mnie irytuje. Obecnie mam m.in. SGS2 i ma on w zasadzie wszystko czego oczekiwalbym od palmtopa i telefonu w jednym urzadzeniu. Jadnak sa rozne upodobania, zycze powodzenia w poszukiwaniu telefonu, ktory spelni Twoje oczekiwania. Mysle, ze niedlugo rynek znow "odkryje" klasyczne telefony.

Data: 2012-01-22 02:54:04
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
atm <_@vp.pl> wrote:
[...]

Z nawigacją jest jeszcze sprytnie przez ciebie przemilczana Nokia z WP7. No i ma zamknięty system nie wyglądający zupełnie ani jak Symbian ani ajfon czy jego androidowe podróby.

Data: 2012-01-22 11:06:00
Autor: atm
O Ipodzie i nie tylko
On 2012-01-22 02:54, Skrypëk wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:
[...]

Masz racje zapomnialem o WP w tym zestawieniu, ale co zmienia uwzglednienie tego systemu tutaj? Rozmiemiem, ze jest stosowany w malych klasycznych body z numeryczna klawiatura i niedotykowym ekranem?

Data: 2012-01-22 19:15:37
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
atm <_@vp.pl> wrote:
On 2012-01-22 02:54, Skrypëk wrote:
atm <_@vp.pl> wrote:
[...]

Że jak się pacjentowi żadne inne rozwiązanie nie spodobało, to pozostaje jeszcze to. Gorsze wcale nie jest, nie należy go pomijać w zestawieniach z wyżej wymienionymi.

Rozmiemiem, ze jest stosowany w
malych klasycznych body z numeryczna klawiatura i niedotykowym
ekranem?

Chodziły kiedyś ploty o możliwości przyszłego zastosowania w obudowach typu klasyczne BB. W sensie z mniejszym ekranem i qwerty. Nie wiem na ile prawdziwe i aktualne. Popytu wielkiego i tak nie ma, więc się chyba nikomu nie opłaca. Tymczasem nadal wspierane jest takie cudo jak Dell Venue Pro.

A wymóg klawiatury numerycznej to sobie petent ubzdurał by trollować.

Data: 2012-01-22 20:23:55
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko
Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości news:4f1c5259$0$22786$c3e8da3$40cdd511news.astraweb.com...
A wymóg klawiatury numerycznej to sobie petent ubzdurał by trollować.

Bo dziś to passe i trzeba obowiązkowo smyrać paluszkiem i wykonywać jakieś kretyńskie gesty na ekranie?

Data: 2012-01-22 20:58:38
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
Disappointed E52 owner <disappointed@e52nokia.com> wrote:
[...]

Nie. Po prostu tekst na qwerty się pisze szybciej i wygodniej. A numery telefonów zapisuje się w kontaktach i wcale nie trzeba cyferblatu.
A do rozmowy z IVR na twoim ulubonym audiotele tak samo nadaje się ekranowa klawiatura numeryczna jak i fizyczna. Nie wiem co za problem sobie uroiłeś.

Jak koniecznie chcesz mieć klasyczną słuchawkę z cyferblatem i najlepszą nawigację, to kup zwykły klasyczny telefon lub myphone oraz zwykłą nawigację. Wyjdzie taniej i dla ciebie lepiej. Dosłowne połączenie takich dwóch urządzeń w jedno w przyrodzie nie występuje i nigdy nie wystąpi.

Data: 2012-01-22 23:59:05
Autor: Janeo
O Ipodzie i nie tylko
Ja tam nie mam nic przeciwko żadnemu smartfonowi, ani systemowi
operacyjnemu, ani ekranowi dotykowemu, ani horrendalnym przekątnym
ekranu >4"... tylko aby miał fizyczną opcję klawiatury numerycznej i
całkowitą szerokość urządzenia nie większą niż 5 cm :-).

Data: 2012-01-23 12:19:52
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
Janeo <janeo100@gmail.com> wrote:
[...]

Weź painta albo papier i ołówek, weź spróbuj to narysować, jak to ma wyglądać. Urządzenie z czterocalowym ekranem mniejszym niż 4cm. I fizyczną klawiaturą numeryczną. Jak to sobie wyobrażasz?

Data: 2012-01-23 06:20:48
Autor: Janeo
O Ipodzie i nie tylko
On 23 Sty, 12:19, SkrypĂŤk < krypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote:
Jak to sobie wyobrażasz?
Właśnie nie wyobrażam sobie (dodałem uśmieszek). Dlatego 2,6"-2,8"na
szerokości telefonu 5cm to maksimum.

ps: jeśli chodzi o teorię, to oczywiście teoretycznie 4", a nawet 5
czy 10" na szerokości 5 cm jest możliwe - wystarczy kompensacja na
długości. Tylko po co komu taka kiszka...:-), na telefonie może być
proporcja raczej nie więcej niż ~4:6

Data: 2012-01-23 15:53:39
Autor: atm
O Ipodzie i nie tylko
On 2012-01-23 12:19, Skrypëk wrote:
[...]

O duzym ekranie Janeo wspomnial. Disappointed chcial duzy bez okreslanie konkretnie wielkosci. Wg mnie E52 posiada wlasnie duzy ekran - oczywiscie w odniesieniu do klasycznej obudowy.

Data: 2012-01-23 18:56:47
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
atm <_@vp.pl> wrote:
On 2012-01-23 12:19, Skrypëk wrote:
[...]

Gdzie on tam duży. Dużą ma rozdzielczość jak na swój rozmiar, co powoduje że czytać na nim trzeba pod lupą. Małe toto i niewygodne. Nie rozumiem jak można się na coś takiego tak napalić, żeby potem się aż rozczarować.

Data: 2012-01-23 10:29:40
Autor: Janeo
O Ipodzie i nie tylko
On 23 Sty, 18:56, SkrypĂŤk < krypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote:
Dużą ma rozdzielczość jak na swój rozmiar, co powoduje że
czytać na nim trzeba pod lupą. Małe toto i niewygodne.
Czytać pod lupą na 2,6" nie potrzebuje, bo robi to na normalnym
monitorze, a reszta "czytania" nie potrzebuje lupy.
Tobie pozostawia do czytania na wielkiej 4"-wej cegłówce wszystkiego
co wymaga lupy, ale do czego się nie przyznajesz :-).

Data: 2012-01-23 20:19:18
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
[...]

Nosisz pod pachą bezprzewodowy monitor?

A E52 ma ponoć tylko 2,4''

Tobie pozostawia do czytania na wielkiej 4"-wej cegłówce wszystkiego
co wymaga lupy, ale do czego się nie przyznajesz :-).

Nie 4'' tylko 3,7'', nie cegłówka tylko najwyżej dachówka i wszystko jest czytelne. Miałem kiedyś E50, doskonale pamiętam jakie tam wszystko było maciupkie.

Data: 2012-01-23 11:44:41
Autor: Janeo
O Ipodzie i nie tylko
On 23 Sty, 20:19, SkrypĂŤk < krypëk@pűbliçenëmy.pl> wrote:
Nie 4'' tylko 3,7'', nie cegłówka tylko najwyżej dachówka i wszystko jest
czytelne. Miałem kiedyś E50, doskonale pamiętam jakie tam wszystko było
maciupkie.
4" czy 5" to zawsze za mało na czytanie i robienie wszystkiego tego co
w okrojonej formie daje Twoja dotykowa dachówka. Proponuję od razu
sprawić sobie laptopa i nosić na pasku, dopiero wtedy będziesz miał
wszystko czytelne. I nie zapomnij o kilku zastawach baterii i
plecaku :-)

Data: 2012-01-23 22:20:20
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
[...]

Przecież nie książki na tym czytam tylko krótkie rzeczy. A i maila da się na tym przeczytać a nawet odpisać. Jedną ręką, jeno kciukiem operując.

Proponuję od razu
sprawić sobie laptopa i nosić na pasku,

Ale ja nie chcę nosić w torebce tylko korzystać. W łózku, w autobusie lub na kiblu.

dopiero wtedy będziesz miał
wszystko czytelne. I nie zapomnij o kilku zastawach baterii i
plecaku :-)

Cóż za durny argument. Tobie się wydaje, że jak na twojej maluteńkiej Nokii podpisy pod ikonami i esemesy są nieczytelne, to nie da się w telefonach lepiej? Otóż da się.

Data: 2012-01-24 21:09:40
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko
Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości news:4f1dcf13$0$19381$c3e8da3$efbdef2cnews.astraweb.com...
[...]

A druga ręką w spodniach, bo to mejl od Ani z trzeciej B?

Data: 2012-01-25 00:44:11
Autor: Andrzej Libiszewski
O Ipodzie i nie tylko
Dnia Tue, 24 Jan 2012 21:09:40 +0100, Disappointed E52 owner napisał(a):

Przecież nie książki na tym czytam tylko krótkie rzeczy. A i maila da się na tym przeczytać a nawet odpisać. Jedną ręką, jeno kciukiem operując.

A druga ręką w spodniach, bo to mejl od Ani z trzeciej B?

Musi ci strasznie brakować argumentów, żuczku.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.

Data: 2012-01-24 14:11:21
Autor: Andrzej Libiszewski
O Ipodzie i nie tylko
Dnia Mon, 23 Jan 2012 11:44:41 -0800 (PST), Janeo napisał(a):

[...]
w okrojonej formie daje Twoja dotykowa dachĂłwka.

Dobrze, że nie wiedziałem o tym, kiedy zacząłem czytać e-książki na
ekraniku 3,7" :)

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

Data: 2012-01-24 21:08:19
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko
Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości news:4f1d9f5d$0$19959$c3e8da3$fb483528news.astraweb.com...
atm <_@vp.pl> wrote:
On 2012-01-23 12:19, Skrypëk wrote:
[...]

W gimnazjum i juz tak słaby wzrok? A co będzie potem.

Data: 2012-01-25 02:24:42
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
atm <_@vp.pl> wrote:
On 2012-01-23 12:19, Skrypëk wrote:
[...]

Potem coraz gorzej. To dlatego że czytałem w książki zamiast haratać w gałę, pluć po podwórku i jarać w bramie.

Data: 2012-01-25 19:23:36
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko
Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości news:4f1f59da$0$29558$c3e8da3$40cb80c2news.astraweb.com...
W gimnazjum i juz tak słaby wzrok? A co będzie potem.

Potem coraz gorzej. To dlatego że czytałem w książki zamiast haratać w gałę, pluć po podwórku i jarać w bramie.

To popieram, ale jednak wyjdź czasem pokopać piłkę, przewietrzysz i dotlenisz się...

Data: 2012-01-26 05:16:01
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
[...]

ubrudzisz i przeziębisz

Data: 2012-01-24 21:07:57
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko

Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomości news:jfjs9j$vsj$1node2.news.atman.pl...
On 2012-01-23 12:19, Skrypëk wrote:
[...]

Do ekranu w E52 akurat nic nie mam, dla mnie wystarczający i jest czytelny. Net na komórce to do nagłych potrzeb, sprawdzić coś na szybko gdzieś w terenie, nie traktuje komórki jako zamiennika komputera.

Data: 2012-01-23 16:00:00
Autor: J.F.
O Ipodzie i nie tylko
Dnia Mon, 23 Jan 2012 12:19:52 +0100, Skrypëk napisał(a):
[...]

Prosty rachunek pokazuje ze wystarczy wyswietlacz np 9x4.5cm :-)

Do tego klawiaturka na sliderze i mamy fajny telefon :-)

J.

Data: 2012-01-23 17:44:39
Autor: AL
O Ipodzie i nie tylko
W dniu 2012-01-23 16:00, J.F. pisze:
[...]

no to mam niemal ideal: 3.7" i szerokosc 57 mm i fizyczka gwerty na sliderze (i dod. czesc obudowy z aluminium)
jupi ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-23 18:39:57
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
AL <adam@skads.tam> wrote:
[...]

Miała być numeryczna a nie qwerty.

Data: 2012-01-23 19:25:27
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

No i ostatnio nawet staniał: http://www.x-kom.pl/p/66971-smartfon-dell-venue-pro.html

Ale widzisz, klawiatura qwerty a nie numeryczna, ekran za duży i zbyt kolorowy, w ogóle cały telefon za ładny i za szybki.

Data: 2012-01-24 21:06:57
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko
Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości news:4f1c6a83$0$31103$c3e8da3$40cb80c2news.astraweb.com...
[...]

Dziecko, co Ty powiesz. Na QWERTY jeszcze jestem w stanie przystać w telefonie, ale absolutnie nie w parze z dotykowym ekranem, a to niestety dość częste i tak trzeba gdzieś klikać w to gówno, bo nie ma normalnych klawiszy.
Kup sobie jeszcze monitor dotykowy i najlepiej klawiaturę taką również.
To Ty grasz na tym filmiku?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iWDcOMZ7eHo
bo nie wiem jak to może być wygodne (nie mówiąc o precyzji), zamiast kontrolera klikać w kawałek szkła, ale są różne zboczenia, dla mnie to przykre na to patrzeć.
I Twoja rada co ma wnosić? Po co mi jakiś gówniany telefon i osobna nawigacja, a gdzie reszta funkcji które wymieniłem?

Data: 2012-01-24 23:43:53
Autor: atm
O Ipodzie i nie tylko

[...]

Rozumiem, ze grales w ten sposob, bo wypowiadasz sie dosc autorytatywnie...?
Pogralem w Dungeon Hunter, uzywajac wirtualnych kontrolerow i smialo moge powiedziec, ze da sie, choc daleko do szczytu finezji i wygody.
No ale to cos za cos, ktos Ci doradzil zakup dedykowanej nawigacji - taka opcja nie przemawia do Ciebie? Podobnie do wiekszosci niedzielnych graczy nie przemawia zakup telefonu i osobno konsoli do gier.

Data: 2012-01-24 23:55:01
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko
Użytkownik "atm" <_@vp.pl> napisał w wiadomości news:jfnc7b$nou$1node2.news.atman.pl...

[...]

Nie wypowiadam się o konsoli w telefonie, bo to akurat jest fajne, tylko o sterowaniu.
Da się nawet chodzić na rękach, tylko po co? Sam stwierdzasz że to niewygodne i doskonale sobie zdaje z tego sprawę, nie muszę tego sprawdzać. Nic nie zastąpi kontrolera, a to tylko idiotyczna moda i szał, ze ma być dotykowo.
To do tej nawigacji potrzebuje jeszcze aparat, dyktafon, mp3, PDA i inne...

Data: 2012-01-25 00:16:55
Autor: atm
O Ipodzie i nie tylko
On 2012-01-24 23:55, Disappointed E52 owner wrote:
[...]

No i wlasnie w tym wypadku to mam na mysli: chcesz wygodna nawigacje, na ktora nie beda mialy wplywu smsy, telefony itp? Kupujesz dedykowana.
Chcesz wygodna konsole do gier? Kupujesz osobne urzadzenie.
Chcesz dobre zdjecia? Kupujesz dedykowany aparat fotograficzny.
Itd, itd.
Kazdy telefon multimedialny jest sporym kompromisem. Dla mnie takie sterowanie jak na linku zalaczonym  przez Ciebie w zupelnosci wystarcza. Troche pogralem i raczej nie bede tego robil w najblizszym czasie - za stary jestem na to ;] Taki sposob sterowania nie jest dla mnie czyms co by mnie zniechecilo do jakiegos tytulu.
W przypadku tych gier to raczej nie jest moda i szal tylko radzenie sobie z zastanymi warunkami, podobnie jak dlubanie smsow na klawiaturze numerycznej - to dopiero jest uposledzenie w stosunku do pelnej klawiatury qwerty a jednak na to rozwiazanie nie narzekasz.
Telefon, ktorego poszukujesz jest w zdecydowanie wiekszej mierze kompromisem odnosnie wymienionych przez Ciebie funkcji niz przecietny dotykowiec a jednak twardo trzymasz sie swojego zdania.
Ciekaw jestem, czy miales mozliwosc korzystac przez powiedzmy 2-4 tygodnie z telefonu dotykowego?

Data: 2012-01-25 06:13:43
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
atm <_@vp.pl> wrote:
[...]

Dotykowiec odpada, bo jest niezgodny z ideologią.

Data: 2012-01-25 19:25:54
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko

Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości news:4f1f8f86$0$29565$c3e8da3$40cb80c2news.astraweb.com...
atm <_@vp.pl> wrote:
[...]

Raczej z moim gustem i odczuciami, a nie żadną ideologią, to Ty jesteś wyznawcą.

Data: 2012-01-26 05:19:56
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
atm <_@vp.pl> wrote:
[...]

Ja jestem tylko zwykłym użytkownikiem realnych produktów. To ty wzdychasz do mitycznej krzyżowki klasycznego telefonu z nawigacją.

Data: 2012-01-25 19:24:54
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko

[...]

Miałem w ręku jakiegoś Sonyericssona i myślałem że k....y dostanę. O jakiej nawigacji chrzanisz? Nie mam nic do nawigacji w E52, wymieniłem wszystkie wady, wystarczyłoby je poprawić i byłby fajny telefon. Widocznie producenci nie testują już swoich dzieł...

Data: 2012-01-25 06:12:58
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
[...]

To sobie dziecinko weź z pleja blackberry bold lub inne kurve za złotówkię.

Kup sobie jeszcze monitor dotykowy i najlepiej klawiaturę taką
również.

Ależ bardzo chętnie, bo mi od myszki i klawiatury nadgarstki wysiadają. Możliwość macania ekranu to dla mnie nie tylko frajda ale też ratowanie zdrowia.

To Ty grasz na tym filmiku?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iWDcOMZ7eHo

Nie, ja nie mam Lary na telefon. Ale jakby była w promocji na XBL, to może bym kupił dla achievementów.

bo nie wiem jak to może być wygodne (nie mówiąc o precyzji), zamiast
kontrolera klikać w kawałek szkła, ale są różne zboczenia, dla mnie to
przykre na to patrzeć.

To nie patrz, ja cię tam nie skierowałem, sam tam polazłeś oglądać, psychopato.

I Twoja rada co ma wnosić? Po co mi jakiś gówniany telefon i osobna
nawigacja, a gdzie reszta funkcji które wymieniłem?

W dupie. A gdzie mają być? Dzwonienie w telefonie, mapa w nawigacji, gry w konsoli - czy nie taka jest naturalna kolej rzeczy, a nie jakieś tam niewygodne półśrodki?

Data: 2012-01-25 19:29:08
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko
Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości news:4f1f8f59$0$29584$c3e8da3$40cb80c2news.astraweb.com...
To sobie dziecinko weź z pleja blackberry bold lub inne kurve za złotówkię.

Na cholerę mi jakiś jeżynowy "kalkulator"?

[...]

Na pewno dotykowa klawiatura (jeśli kiedykolwiek taka powstanie, dla wyznawców jak Ty) musi być baaaardzo wygodna, potem zmierzymy się, kto szybciej wprowadza tekst.

To nie patrz, ja cię tam nie skierowałem, sam tam polazłeś oglądać, psychopato.

Przykre w sensie żenady.

[...]

Fajnie masz, grająca dupa, koledzy pewnie lubią się nią bawić, ale mnie nie namówisz, sorry, nie skuszę się.

Data: 2012-01-26 00:13:44
Autor: Andrzej Libiszewski
O Ipodzie i nie tylko
Dnia Wed, 25 Jan 2012 19:29:08 +0100, Disappointed E52 owner napisał(a):

Na pewno dotykowa klawiatura (jeśli kiedykolwiek taka powstanie, dla wyznawców jak Ty) musi być baaaardzo wygodna, potem zmierzymy się, kto szybciej wprowadza tekst.

Popatrz kiedyś, jak działa Swype. Dotykowa klawiatura wcale nie musi być
wolniejsza od zwykłej.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

Data: 2012-01-26 02:00:51
Autor: Animka
O Ipodzie i nie tylko
W dniu 2012-01-26 00:13, Andrzej Libiszewski pisze:
[...]

Niektóre telefony rozpoznaj nawet bazgroły ręczne, czyli ręczne pismo.

--
animka

Data: 2012-01-26 02:32:07
Autor: AL
O Ipodzie i nie tylko
W dniu 2012-01-26 02:00, Animka pisze:
[...]

i nawet z androidem

a te bazgroly to m.in. grafitti a'la PalmOs
(i jest to calkiem sprawne - prez ok 8 lat uzywalem tylko graffiti i czuje sie w tym swietnie.  Niestety graffiti androidowe nie dorasta do piet temu z PalmOs - nad czym troche ubolewam - mozna bylo pisac kciukiem nie wolniej niz tapiac w klawiature czy swypujac - i to nie patrzac sie na telefon - czyli nawet jadac autem dalo sie napisac sms'a)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-26 03:46:42
Autor: Animka
O Ipodzie i nie tylko
W dniu 2012-01-26 02:32, AL pisze:
[...]

W telefonie SCIPHONE I9+++ i68 4G WIFI DUAL SIM 3,2" powinnam to mieć. Tylko nie wiem czy to android czy nie android. W zasadzie mi wszystko jedno.

--
animka

Data: 2012-01-26 05:48:30
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
[...]

Ma klawiaturę, ma mały ekran niedotykowy. Nie wiem jak z nawigacją, ale Google Maps tam działa. Czym ci podpadł ten kalkulator?

[...]

No na tabletach jest. Wymaga przywyczajenia, ale działa.

potem zmierzymy się, kto szybciej wprowadza tekst.

Ale po co? Mnie się nie śpieszy.

[...]

Symptomatyczne, że nie dość że takie ekstrawaganckie masz fantazje, to jeszcze się nimi chwalisz.

Data: 2012-01-23 12:12:20
Autor: J.F.
O Ipodzie i nie tylko
Dnia Sun, 22 Jan 2012 00:16:32 +0100, Disappointed E52 owner napisał(a):
[...]

Hm, czyli przegladarka internetu w pelni i niedotykowy ekran ? W dodatku raczej maly - bo klawiatura troche miejsca zajmuje..

J.

Data: 2012-01-23 18:42:20
Autor: Disappointed E52 owner
O Ipodzie i nie tylko

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:xu40nx6pp7vy$.18ti1ejsjcpjp$.dlg40tude.net...
[...]

To wszystko co wymieniłem miała mieć niby E52, w teorii ma, a w praktyce załadowanu tu szajs i wszystkie wady wymieniłem wcześniej, gdyby ktoś je poprawił i wypuścił E53, to byłby ideał.

Data: 2012-01-22 10:04:47
Autor: Marek
O Ipodzie i nie tylko
On Sat, 21 Jan 2012 14:13:48 +0100, "Disappointed E52 owner" <disappointed@e52nokia.com> wrote:
[...]
juĹź
tylko dotykowych telefonów i święcących jak psu jaja ekranów i
obudĂłw w
laptopach, czy po prostu klienci muszą to kupować, bo innych nie
ma...

Pierwsze prawo konsumenta: konsument ma prawo niekonsumować.

--
Marek

Data: 2012-01-24 07:40:10
Autor: Dominik & Co
O Ipodzie i nie tylko
W dniu 21-01-2012 14:13, Disappointed E52 owner rzecze:

dodatku tak przy okazji jestem ciekaw, czy ludzie faktycznie chcą już
tylko dotykowych telefonów i święcących jak psu jaja ekranów i obudów w
laptopach, czy po prostu klienci muszą to kupować, bo innych nie ma...

Zdecydowanie to drugie. Jest trynd, moda, czy jak to nazwać- to żaden
producent się nie wychyli.

Choć z drugiej strony nadzieja jest- niedawno producenci "odkryli",
że oprócz trzynastolatków telefonów komórkowych używają także
ludzie starsi, których potrzeby są "nieco" inne i można zrobić
dla nich telefon,  nieĹşle na tym zarabiając (Emporia i późniejsze).
Może niedługo "odkryją" też innych użytkowników :-)

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2012-01-24 00:53:26
Autor: Janeo
O Ipodzie i nie tylko
On 24 Sty, 07:40, Dominik & Co
<Dominik.Alaszewski_na_gma...@com.invalid> wrote:
> [...]

że oprócz trzynastolatków telefonów komórkowych używają także
ludzie starsi, których potrzeby są "nieco" inne i można zrobić
dla nich telefon,  nieźle na tym zarabiając (Emporia i późniejsze).
Może niedługo "odkryją" też innych użytkowników :-)

Oczywiście, że to trynd.
Czyli szaleństwo w wyniku umiejętnie prowadzonego przez koncerny
marketingu tylko po to, żeby miliony klientów ich wymyślony towar
kupowali i wciąż wymieniali na nowy. A oni (tzn. konsumenci) w
zaślepieniu dają się ponieść reklamowo-sloganowemu hasłu "internet w
każdym miejscu", tylko nie zastanawiają się, że choć częstotliwość
zaglądania do internetu spod dotykowej cegłówki zaraz po zakupie w tym
szaleństwie fascynacji może i olbrzymia, TO PO TRZECH MIESIĄCACH SPADA
DO TEJ SAMEJ JAK U TYCH, CO MAJĄ TELEFONY 2,2" - 2,6". Czytelność
dużego, dotykowego ekranu jest trochę większa, ale i tak mu daleko do
komfortu laptopa czy monitora domowego.
Więc i Ci z klawiszowcem z mniejszym ekranem (mający komfort smukłego
telefonu), i Ci z większym 4"-ekranem dotykowym, w ostatecznym
rozrachunku korzystają z internetu czy przelewów "w każdym miejscu"
robią to raczej tylko na chwilę, w sytuacjach awaryjnych, albo tam,
gdzie się nudzą czyli w kolejce do lekarza czy w tramwaju :-) (to samo
robią zresztą inni nakładając słuchawki...),

Jednym słowem sami siebie oszukują, że prawda jest inna - duży
dotykowy ekran jest po prostu gadżetem stworzonym przez międzynarodowe
koncerny jako niezbędnik do podtrzymania dobrego poczucia ego. Ja tym
koncernom w tym tryndzie nie pomogę, bo kupuję telefon wyłącznie pod
własne potrzeby, a one dyktują mi małe wymiary (i nie wymagają
dotykowego ekranu).

ps: @SkrypĂŤk, nie mam Nokii a SE Hazel, czekam na podobny ale z SO.
To tak na marginesie, a dodatkowo, usuń ze swego Nicka bukwy rosyjskie
czy litery turecke, bo jesteś nieczytelny.

Data: 2012-01-24 14:07:15
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
[...]

Jak pojawiły się na rynku telewizory kolorowe, to miałeś podobne kompleksy?
Przecież z czarno-białego też można wchłonąć DziennikTV. I mono też wystarczy.

TO PO TRZECH MIESIĄCACH SPADA
DO TEJ SAMEJ JAK U TYCH, CO MAJĄ TELEFONY 2,2" - 2,6". Czytelność
dużego, dotykowego ekranu jest trochę większa, ale i tak mu daleko do
komfortu laptopa czy monitora domowego.

A laptopowi albo monitorowi domowemu daleko do 46'' plazmy podłączonej do xboxa z kinectem. Ale co z tego?
Jak ktoś wymieniał wypukłe 14'' CRT na płaskie (przynajmniej z przodu) 17'' CRT to też krzyczałeś, że mu niepotrzebne, bo przecież do ekranu kinowego i tak daleko?

[...]

I z czym masz problem? Że mają wygodniej niż ty?

Strasznie musisz też psioczyć na ludzi czytających w publicznyc środkach transportu na Kindlu, bo to zgroza przecież, że jest lekki, się nie zamyka, nie trzeba przekładać zakładki i ma ładne czcionki.

Jednym słowem sami siebie oszukują, że prawda jest inna - duży
dotykowy ekran jest po prostu gadżetem stworzonym przez międzynarodowe
koncerny jako niezbędnik do podtrzymania dobrego poczucia ego.

Jak sąsiad sobie kupi lepszy samochód lub większy telewizor, to też tak to sobie tłumaczysz?

Ja tym
koncernom w tym tryndzie nie pomogę, bo kupuję telefon wyłącznie pod
własne potrzeby, a one dyktują mi małe wymiary (i nie wymagają
dotykowego ekranu).

3,7'' to nie są wielkie wymiary. To w sam raz by jeszcze dało się kciukiem dosięgnąć do wszystkich krawędzi ekranu bez przekładania go w dłoni.
Po jaką cholerę miałbym poprzestawać na 2,6''? W imię czego?

Nie stać cię i dorabiasz ideologię?

ps: @SkrypĂŤk, nie mam Nokii a SE Hazel,

Whatever. Taki też mi się nie podoba.

To tak na marginesie, a dodatkowo, usuń ze swego Nicka bukwy rosyjskie
czy litery turecke, bo jesteś nieczytelny.

U mnie działa.

Data: 2012-01-24 16:31:52
Autor: J.F
O Ipodzie i nie tylko
Użytkownik "Skrypëk"  napisał w wiadomości grup
[...]

I wystarczyl, choc trzeba przyznac ze poczatkowo z przyczyn ekonomicznych.

Podobnie jak obecnie ciagle uzywam CRT i ciagle jeszcze nie widze potrzeby kupowania "wielkiego" LCD - tym razem nie z powodu ceny.

[...]

A zamierzal tym kino zastapic ?
Bo tu kolega ma sporo racji - 4" ekran i tak jest malutki, wiec po co to komu ?
Zeby sobie youtuba ogladac do poduszki ?

Co do komputerow to w pewnym okresie szlo w parze - wielkosc, rozdzielczosc, jakosc, przystepna cena i wymagania aplikacji. Wiec ta wymiana 14 na 17" bywala uzasadniona.

[...]

Chyba nie zrozumiales - mimo tych 4" maja na tyle niewygodnie ze unikaja, a jak maja miec niewygodnie, to i 2" sie sprawdzaja :-)

Strasznie musisz też psioczyć na ludzi czytających w publicznyc środkach transportu na Kindlu, bo to zgroza przecież, że jest lekki, się nie zamyka, nie trzeba przekładać zakładki i ma ładne czcionki.

Kindle to jednak troche inna klasa i zaczyna byc to wygodne, plus inne zalety.
Ale ze nie ma twardej pokrywki to zaluje - i to dotyczy wielu podobnych. Utrudnia zycie.

J.

Data: 2012-01-25 05:59:02
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
[...]

No i dlaczego wymieniłeś na kolorowy? Przecież prawdziwych ludzi i tak nie zastąpi. A w ogóle to powinno ci wystarczyć samo radio, co to za głupia moda na te płaskie ruchome obrazy, które i tak nie oddają rzeczywistości?

Podobnie jak obecnie ciagle uzywam CRT i ciagle jeszcze nie widze
potrzeby kupowania "wielkiego" LCD - tym razem nie z powodu ceny.

Ale nie każdy jest masochistą. Ludzie wolą mięc wyraźny obraz bez odblasków i migotania. I nie mieć przy tym zajebanego całego biurka jakąś kobyłą.

[...]

Raczej nie. Pewnie miał ochotę wygodniej z komputera korzystać. Podobnie jak wygodniej korzysta się z ekranu 4'' niż 2''. Zdrowym psychicznie ludziom.

Bo tu kolega ma sporo racji - 4" ekran i tak jest malutki, wiec po co
to komu ?
Zeby sobie youtuba ogladac do poduszki ?

A po co ci aż dwa cale? Przecież i tak jest malutki. Kup se telefon z ekranem jednocalowym, przecież ci wystarczy do wyświetlenia kilku ostatnich cyfr wprowadzonego numeru. Jakiekolwiek inna funkcjonalność to przecież lans, fanaberia i bezeceństwo.

[...]

Wydaje ci się.

a jak maja miec niewygodnie, to i 2" sie sprawdzaja :-)

1,5'' też? 1'' też? Kto ustalił granicę użyteczności na 2''? Kilku zgorzkniałych posiadaczy starych złomów?

[...]

No co ty? Przecież ma tylko 9'' cali, więc na gazetę za małe, czyli niewygodne, zatem powinno mieć tylko 5'', bo też będzie niewygodne i wystarczy. Co to za durny lans na aż 9'' ekrany w ebookach? Powinny mieć połowę mniejszy i klawiaturę numeryczną!

Ale ze nie ma twardej pokrywki to zaluje - i to dotyczy wielu
podobnych. Utrudnia zycie.

Nie stać cię nawet na takie podstawowe akcesorium jak okładka do kundla i do tego też dorabiasz ideologię?

Data: 2012-01-25 10:20:30
Autor: J.F
O Ipodzie i nie tylko
[...]

Bo sie cz-bialy zepsul :-)

Przecież prawdziwych ludzi i tak nie zastąpi. A w ogóle to powinno ci wystarczyć samo radio, co to za głupia moda na te płaskie ruchome obrazy, które i tak nie oddają rzeczywistości?

A radio oddaje ? Zlikwidowac.
Poza tym lubie obejrzec "wejscie smoka" :-)

[...]

Mowa o TV i jest odwrotnie - miganie mi nie przeszkadza, obraz jest dobry, a grat ma swoje miejsce, natomiast LCD bedzie wymagal przemeblowania :-)

[...]

sms czasem przychodza, a i numer duza czcionka sie nie miesci.
Taki "classic phone" ma rozsadne wymiary i np wcale nie chce mniejszego, a 2.5" ekran miesci sie na nim bez problemu.

[...]

Ma ktos jakies dane ? np ze strony banku ?

a jak maja miec niewygodnie, to i 2" sie sprawdzaja :-)
1,5'' też? 1'' też? Kto ustalił granicę użyteczności na 2''? Kilku zgorzkniałych posiadaczy starych złomów?

nie - 1" w zasadzie podobnie uzyteczny do przelewow - tez trzeba ciagle scrolowac ekran.
Nieuzyteczny bedzie jak ci sie 4 cyferki nie zmieszcza na ekranie, no przy tytulach przelewow przydaje sie wiecej.

[...]

9" to akurat format zblizony do ksiazki. Takiej podrecznej, bo sa i wieksze. A Kindle ma chyba 6 ... i to zaczyna przeszkadzac.

Zreszta jesli chodzi o moj gust ... moze miec i 2", byleby mial sluchoawki i ewentualnie wysokiej jakosci syntezator mowy :-)

Ale ze nie ma twardej pokrywki to zaluje - i to dotyczy wielu
podobnych. Utrudnia zycie.
Nie stać cię nawet na takie podstawowe akcesorium jak okładka do kundla i do tego też dorabiasz ideologię?

Skoro to podstawowe akcesorium, to czemu nie jest w komplecie ?

J.

Data: 2012-01-26 06:00:19
Autor: Skrypëk
O Ipodzie i nie tylko
[...]

A dla nieklasycznego rozsądne wymiary to od 3,6 do 4,3 cala. Po prostu. Nie ma w tym żadnej idelogii, taki ekran macać jest po prostu wygodnie. Nie może być mniejszy, bo albo klawiatura ekranowa zajmie cały ekran albo będzie zbyt drobna. Telefony z rozsuwaną klawiiaturą są wielkie i ciężkie.

[...]

Aleś się czepił tego banku. Normalne, że do przelewów się siada na spokojnie do komputera, a z telefonu się robi awaryjne. Ale jeśli chodzi na ten przykład o pocztę, to normą jest czytanie i odpisywanie w podróży bez konieczności rozkładania się z laptopem. A nawet i w domu czy w biurze przebywając często szybciej i wygodniej jest wykonać parę ruchów kciukiem niż gramolić się do komputera i włączać Outlooka.

(fejsbuk w telefonie też jest szybszy i bardziej przejrzysty :P )

[...]

No pomyliło mnie się, ten nowy ma sześć. I czyta się z niego świetnie.

[...]

Żeby cię amazon mógł za nią skasować osobno $15 lub nawet $30 za taką z lampką.
Całe szczęście na allegrze można takie alternatywne gorsze nabyć za 30zł.

Data: 2012-01-24 10:58:00
Autor: J.F
O Ipodzie i nie tylko
UĹźytkownik "Dominik & Co"  napisał w wiadomości
[...]

Trynd jak trynd - wszedzie slyszysz "dotykowy, dotykowy, smartfon", to w koncu chcesz zobaczyc co to warte. No i sprzedaz rosnie.
Za dwa lata bedziesz juz wiedzial, to niektorzy beda z powrotem chcieli taki "classic z klawiatura", pytanie czy sie wtedy da jeszcze taki kupic :-)

A z drugiej strony - tak to juz jest w elektronice ze towar powszechnieje, tanieje i markowi producenci moga zarobic jedynie na drogich, dobrych modelach. A "telefony za zlotowke" to beda produkowac jacys podrzedni producenci.

J.

Data: 2012-01-24 03:08:15
Autor: Janeo
O Ipodzie i nie tylko
On 24 Sty, 10:58, "J.F" <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
powszechnieje, tanieje i markowi producenci moga zarobic jedynie na
drogich, dobrych modelach. A "telefony za zlotowke" to beda produkowac
jacys podrzedni producenci.
No nie, nie za złotówkę, i nie jacyś podrzędni producenci.
Dotykowca rzeczywiście będą powszedniały, ale nawet teraz mimo
obecnego boomu istnieje wciąż będąca w mniejszości nisza konsumentów
klawiszolubnych. Koncerny mogłyby kontynuować "wszystkomające"
telefony 2,4"-2,6" z numeryczną klawiaturą (jak obecnie Hazel), albo
mix klawiatury numerycznej z tej wielkości ekranem ekranem dotykowym
ale na SO, zamiast na Javę. Dobrym przykładem jest istniejąca linia
nokiowych "touch and type", w tym będąca w stadium projektu Nokia N87
(nie komentuję wyglądu :-))
Nie jestem odosobniony. W gsmarena przy tym telefonie wielu
respondentów to potwierdza, np. "I have been waiting quietly and
patiently for this or any similar high end NON-touch!"

Data: 2012-01-24 11:40:01
Autor: Dominik & Co
O Ipodzie i nie tylko
W dniu 24-01-2012 10:58, J.F rzecze:

Trynd jak trynd - wszedzie slyszysz "dotykowy, dotykowy, smartfon", to w
koncu chcesz zobaczyc co to warte. No i sprzedaz rosnie.

No dobra, a ekrany lapków 16:9 i świecące? Też ludzie nie wiedzą, co to
i kupują "na próbę"? A matowego 5:4 ze świecą szukać...
Modne są takie i zbój. A jak klient chce czego innego,
to po prostu jeszcze nie wie, Ĺźe jednak chce tego
jedynie słusznego...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2012-01-24 11:28:47
Autor: kakmar
O Ipodzie i nie tylko
Dnia 24.01.2012 Dominik & Co <Dominik.Alaszewski_na_gmailu@com.invalid> napisał/a:
[...]

Nikt przy zdrowych zmysłach nie kupi takiego czegoś do pracy. Zwłaszcza w terenie. Ale klient "profi" nawet gdy płaci sporo więcej, jest mało atrakcyjny wobec efektu skali jaki można uzyskać na popularnym produkcie.
Gdzie w dodatku sporo można przyoszczędzić, bo klient mniej wybredny i bardziej go stylistyka niż praktyczność interesuje. W jednym i drugim (a nawet trzecim) przypadku działa plan upowszechnienia
danego produktu na rynku przez skierowanie go do jak największej ilości potencjalnych klientów. Pomysł aby sprzedać masie klientów nowy dla nich produkt sprawdził się. Można na tym zarobić, trzeba go jednak inaczej pozycjonować, inaczej przygotować. Olewa się więc niewielką grupę "świadomych" userów (ale też upierdliwych i wybrednych, na której wiele się nie zarobi). Kieruje się produkt do znacznie większej grupy, której pokazuje się, zobaczcie tutaj robimy taki myk, dwoma paluszkami cpyk, i już mamy cuda takie na kiju. Patrz i podziwiaj, w dodatku świeci się błyszczy i fajnie nazywa. I ty tak możesz, wystarczy pincet i abonament na 2 latka. Ale nie ma co lamentować. Bardzo się cieszę że za ~20% ceny pierwszego pakietu danych mam teraz 20x większy, w dodatku z o wiele szybszym transferem i opóźnieniem tak małym, że zdalny terminal przez modem HSPA, działa jak lokalny. Ze sprzętu też da się wybrać, taki który pasuje, albo da się dopasować.
I mimo że będzie drożej niż błyszczący z reklamy, to i tak znacznie taniej niż kiedyś. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-01-24 14:52:23
Autor: J.F
O Ipodzie i nie tylko
[...]

Nie wiem czy nie wie, byc moze 1368x768 to jest "multimedialny notebook".
Za to wiem jak sam szukalem i niestety - wieksze sa duzo drozsze :-)

J.

O Ipodzie i nie tylko