O Mój Boże, czy pisowcy do niego też si ę modlą?

Data: 2018-03-01 15:27:36
Autor: stevep
O Mój Boże, czy pisowcy do niego też si ę modlą?
# Sanacja była dla niego "kliką". Ideologię NSZ uważał za "sfaszyzowaną". Akceptował reformy komunistów, ale ich metody określał mianem "czerwonego hitleryzmu". Kapitan Stanisław Sojczyński "Warszyc" stworzył jedną z największych organizacji podziemia antykomunistycznego.
W lutym 1945 r. Sojczyński pisał do Jana Rogólki ,,Grota", byłego zastępcy w batalionie Armii Krajowej: Faktycznie doznaliśmy nowych rozczarowań, tak strasznych, że osiwieć można ze zmartwień. Ale widocznie droga do prawdziwej wolności i szczęścia musi być aż tak ciężka. Im więcej najokropniejszych tragedii przeżyjemy (...), tym prawdopodobnie mniej przykrych niespodzianek doznamy w Niepodległej Polsce. Dodał, że rozwiązanie AK było pewnego rodzaju manewrem taktycznym, który miał umożliwić rozpoczęcie konspiracji na nowo. Przez pewien czas ,,Warszyc" analizował sytuację w kraju i w maju w Radomsku przyjął przysięgi od planowanych dowódców organizacji, którą z czasem nazwał Konspiracyjnym Wojskiem Polskim (KWP). #
Ze strony:
http://wyborcza.pl/alehistoria/7,121681,23056687,stanislaw-sojczynski-warszyc-zolnierz-wyklety-ktory.html

--
stevep

O Mój Boże, czy pisowcy do niego też si ę modlą?