O co chodzi?

Data: 2015-05-13 19:00:35
Autor: Badabum
O co chodzi?
Pracuję na umowę zlecenie od trzech lat. W tym czasie zmieniłem adres
zameldowania i adres zamieszkania. Złożyłem PIT'a z nowym adresem
zamieszkania. US do mnie dzwoni, żebym zmienił dane w Urzędzie Miasta.
Co ma UM do adresu zamieszkania? Żeby jeszcze zagmatwać to mam
zawieszoną działalność gospodarczą z poprzednim adresem zameldowania.
Czy tam też mam zmienić dane adresowe?US skarbowy też to sugerował.
Zawieszenie trwa 3 lata, co mogli z tym zrobić? Zlikwidować, odwiesić?

Pzdr.

Data: 2015-06-14 13:15:20
Autor: Waluś
O co chodzi?
W dniu 2015-05-13 o 19:00, Badabum pisze:
[...]

Podatki płacisz tam, gdzie masz meldunek. Jeśli zmieniłeś meldunek np. we wrześniu. Rozliczasz się w starym miejscu zameldowania.
Fakt że to głupie, bo np. niektórzy muszą przejechać całą Warszawę, aby złożyć darmozjadom swój PIT albo jechać do nich aby się wytłumaczyć.

Ale takie jest prawo.
:)

Data: 2015-06-14 13:41:40
Autor: cef
O co chodzi?
W dniu 2015-06-14 o 13:15, Waluś pisze:

Podatki płacisz tam, gdzie masz meldunek.

Od bardzo dawna jest inaczej.
Płacisz w miejscu zamieszkania. (jeden z pierwszych rozdziałów ordynacji)
Najczęściej to się pokrywa, ale w przypadku, który opisujesz, ktoś sobie
po prostu dołożył roboty, bo czegoś tam nie dopilnował i nie złożył
stosownego NIPa ileśtam.

Ale takie jest prawo.

Prawo jest jak widać inne, ale się znajdzie ktoś dla kogo jest to niewygodne.

Data: 2015-06-14 14:26:20
Autor: Waluś
O co chodzi?
W dniu 2015-06-14 o 13:41, cef pisze:
[...]

ale on zmienił mieszkanie (chociaż już nie musi zgłaszać), więc automatycznie nie przenieśli jego PIT (co dziwne, bo przecież każdy kupujący mieszkanie wnosi opłatę skarbową), więc US powinien z buta przenieść człowieka do odp. US.

Data: 2015-06-14 15:26:51
Autor: Kviat
O co chodzi?
W dniu 2015-06-14 o 14:26, Waluś pisze:

automatycznie nie przenieśli jego PIT (co dziwne, bo przecież każdy
kupujący mieszkanie wnosi opłatę skarbową), więc US powinien z buta
przenieść człowieka do odp. US.

Tak, a jak kupię 3 mieszkania w trzech różnych miastach to "z buta" mają mnie przenieść do trzech US?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-06-15 07:23:57
Autor: Waluś
O co chodzi?
W dniu 2015-06-14 o 15:26, Kviat pisze:
[...]

Meldunek masz zawsze jeden.
:)

Data: 2015-06-15 07:49:29
Autor: Kviat
O co chodzi?
W dniu 2015-06-15 o 07:23, Waluś pisze:
[...]

A co ma meldunek do US?
Już ktoś ci napisał: podatki płacisz w/g miejsca zamieszkania, a nie meldunku.

Więc pytam jeszcze raz: jak kupisz 3 mieszkania w trzech różnych miastach, to do którego US "z buta" urząd powinien przenieść człowieka?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-06-15 08:53:19
Autor: Pete
O co chodzi?
[...]

Może być też 0.

--
Pete

Data: 2015-06-16 03:34:26
Autor: witek
O co chodzi?
Waluś wrote:
[...]

Czy ciebie odhibernowali po 50 latach?

Nikt niczego nigdzie nie przenosi.

Data: 2015-06-16 03:33:30
Autor: witek
O co chodzi?
Waluś wrote:
[...]

Podatki płacisz tam gdzie mieszkasz.
Rozliczasz sie rowniesz tam gdzie mieszkasz.

Meldunek mozesz sobie wsadzic w 4 litery.

Ale takie jest prawo.
:)

Chyba twoje.

O co chodzi?