O co chodzi z pinami w Intelach

Data: 2015-02-20 17:54:28
Autor: marek
O co chodzi z pinami w Intelach
Jako użytkownik platform x86/64 w wykonaniu AMD nie bardzo rozumiem o co chodzi z uszkodzonymi pinami w socketach Intela. Co jakiś czas czytam, że "płyta sprzedawana jako uszkodzona bo piny uszkodzone" albo podobne ogłoszenia. Myślę o przesiadce na Intela ale jeśli wkładanie procesowa wymaga zegarmistrzowskiej precyzji, której mi brakuje, to się zastanawiam czy warto. Czy faktycznie tak łatwo uszkodzić te piny, i to w sposób, który uniemożliwia użytkowanie płyty?

Marek

Data: 2015-02-20 20:11:15
Autor: BQB
W dniu 2015-02-20 o 17:54, marek pisze:
[...]

Uszkodzić piny ciężko, przy wkładaniu procesora to bardzo ciężko, chyba, że używa się siły próbując wsadzić inaczej niż to jest możliwe.

Data: 2015-04-08 20:34:09
Autor: dziki dzik
W dniu .02.2015 o 20:11 BQB <adres@anty.spamowy.com.invalid> pisze:

[...]

Zdziwiłbyś się :) Jakieś 2 lata temu zmieniałem Sandy na Ivy. Pech chciał,  że gdzieś zrobił się "zadzior", który wygiął 2 piny. Objaw był taki, że  dwa albo trzy banki pamięci nie działały. Myślałem, że jakimś cudem  uwaliłem płytę albo procka. Okazało się, że zagięły się piny kontrolera  pamięci. Jednakże długo głowiłem się co dolega sprzętowi. Wkurzony,  rozebrałem PieCa na czynniki pierwsze, po czym jak zdejmowałem procesor,  ten nie chciał gładko się wyjąć. Musiałem lekko szarpnąć.. Po przyjrzeniu  się z lupą - j/w piny były zagięte. Szpilką delikatnie je naprostowałem i  płyta sprawowała się miodnie. Później płyta z innego powodu wyzionęła  ducha. Na serwisie mi ją przyjęli, ale w opisie była wzmianka, że  warunkowo, bo piny na sockecie uszkodzone.. :) Pomimo, że gołym okiem, a  nawet pod lupą, odkształcenia nie były widoczne.

Zdecydowanie wolałem stary sposób z nóżkami na procku. Wtedy pewnie  pomstowali ci, co im się nóżki połamały, ale serio - zdecydowanie  bezpieczniejszym rozwiązaniem było tamto, niż to obecne dostępne na  prockach Intela. Te piny są b. delikatne.

Data: 2015-02-20 20:19:00
Autor: m4rkiz
"marek" <marek@> wrote in message news:54e766c6$0$24503$c3e8da3$f6268168news.astraweb.com...
Czy faktycznie tak łatwo uszkodzić te piny, i to w sposób, który uniemożliwia użytkowanie płyty?

piny w gniazdach lga sa dosyc latwe do uszkodzenia
ale jezeli ktos ma ogolne pojecie o tym co robi to
nie trzeba sie tego obawiac bardziej niz jakiegokolwiek
innego uszkodzenia

--
http://db.org.pl/

Data: 2015-02-20 20:27:20
Autor: BQB
W dniu 2015-02-20 o 20:19, m4rkiz pisze:
[...]

Łatwe? Jak? Ciężko mi sobie wyobrazić, że ktoś niechcący wygnie te piny przy wkładaniu procka, chyba, że ładuje procek rogiem prosto w piny. Prędzej bym obstawiał, że coś na te piny spadło, np radiator procka na gniazdo, bo leżał na krawędzi obudowy i coś sięgaliśmy i zawadziliśmy o niego.

Data: 2015-02-21 08:55:22
Autor: G Nowak
On 20/02/2015 19:27, BQB wrote:

[...]

Niestety sa. Mialem juz w rekach plyte, w ktorej prawie niewidoczne golym okiem odgiecie pinow usmiercilo jeden kanal ddr3 - dzialy 2 z 4 slotow pamieci. W dolaczonej instrukcji (pewnie innych plyt rowniez) byl narysowany przekreslony palec, a jak wiadomo, to co zakazane smakuje najlepiej.

--
Pozdr

Data: 2015-02-21 19:05:33
Autor: m4rkiz
"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:54e78a9f$0$2200$65785112news.neostrada.pl...
[...]

dokladnie o tym pisze - sa delikatne i latwe do uszkodzenia 'przypadkiem'

procesorem, palcem, etc. niekoniecznie chodzi o zbyt mocne wcisniecie,
zachaczenie o pin i pociagniecie go tez go moze uszkodzic

Data: 2015-04-08 17:21:48
Autor: Jawi
W dniu 2015-02-20 o 20:27, BQB pisze:
[...]
Niedawno przyszedł do mnie sąsiad, bo nowa płyta z prockiem nie wstawała.
Próbowałem to uruchomić i bez skutku. W końcu zdejmuje procka, oglądam jego, patrze na podstawkę i nic.
Dopiero biorę latarkę, świecę sobie pod kątem na podstawkę i widzę cienie :) Uszkodzenia jak są subtelne nie tak łatwo od razu zauważyć. Sąsiad nie wie od czego to ;) Tak kupił w sklepie podobno. Będzie reklamował.
Nie wnikam, ale na własne oczy widziałem pierwszy raz uszkodzoną podstawkę pod intela, bardzo delikatnie, ale jednak nie kontaktowała z prockiem.

Data: 2015-02-20 20:24:24
Autor: JoteR
"marek" napisał:

Co jakiś czas czytam, że "płyta sprzedawana jako uszkodzona
bo piny uszkodzone" albo podobne ogłoszenia.

Chędożenie kotka. Zwykła ściema handlarzy złomem z (za przeproszeniem) Allegro, polujących na takiego przygłupa, jak ten, co kupuje terabajtowe pendrajwy za kilkadziesiąt złotych, który się skusi na w rzeczywistości uwaloną elektrycznie płytę licząc, że on se te "piny" naprostuje i za kilkadziesiąt złotych taniej będzie miał sprawny sprzęt.

JoteR

Data: 2015-02-21 23:30:44
Autor: Kamil
Użytkownik "JoteR" napisał:

Chędożenie kotka. Zwykła ściema handlarzy złomem

Miałem w rękach płytę z LGA 775, z którą byly problemy z pinami. Gniazdo było
nawet zabezpieczone zaślepką, czego w innych socketach się nie stosuje. Coś jest
na rzeczy z tymi gniazdami. Zauważyłem, że piny można uszkodzić podczas
wyjmowania procesora, bo piny jakby były przyklejone. Jakaś niedopracowana
konstrukcja.

Pzdr

Data: 2015-02-21 09:05:15
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 20 Feb 2015 17:54:28 +0100, marek napisał(a):

Czy faktycznie tak łatwo uszkodzić te piny,

Imo dosyć ciężko. Jak tam śrubokręta ostro nie wsadzisz to raczej
niemożliwe. I raz widziałem takie gniazdo jakby ktoś wyhamował na pinach
rozpędzony śrubokręt :)
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.

Data: 2015-02-23 13:25:40
Autor: Doxent
O co chodzi z pinami w Intelach
zastanawiam czy warto. Czy faktycznie tak łatwo uszkodzić te piny, i to w sposób, który uniemożliwia użytkowanie płyty?

Znacznie trudniej uszkodzić to jak złamać czy zgiąć szpilkę w procku od AMD. LGA to dużo lepsze rozwiązanie od przedpotopowych szpilek. Intel porzucił szpilki na procku, ostatni socket 478 sprzed 12 lat je zawierał a AMD nadal tłucze je z uporem maniaka. Często fabrycznie zapakowane procki od AMD mają skrzywione szpilki, nie raz takie spotkałem.

O co chodzi z pinami w Intelach