O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?

Data: 2020-07-12 13:59:20
Autor: Peter
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
Bo ja nie wiem, jest tego co raz wiêcej na allegro i ulicach WTF?

Dla kogo to ma byæ?

dla inwalidów ?

rozumiem ¿e bez prawka ale czy na pewno? i jak i po co?

chodzi o te 5KM aixiam,ligier itd czy co¶ tak w nazwie

Data: 2020-07-12 14:40:50
Autor: heby
On 12/07/2020 13:59, Peter wrote:
rozumiem ¿e bez prawka ale czy na pewno? i jak i po co?

Bo zabrali np.

http://biztok.money.pl/moto/artykul/popularnosc-mikrosamochodow-w-europie-bedzie,61,0,2247229.html

Jak by by³y tak tanie, jak kiepskie, to sam bym dawno kupi³ do wyjazdów na zakupy.

Data: 2020-07-12 22:10:58
Autor: szod
W dniu 2020-07-12 o 13:59, Peter pisze:

rozumiem ¿e bez prawka ale czy na pewno? i jak i po co?

Z tego co wiem to plotka i na te samochodziki te¿ trzeba mieæ prawo jazdy. Jest chyba jaka¶ kategoria na to, nie wnika³em. Mieli¶my w firmie przypadek jak babka wjecha³a w bok tak± pch³±. Dosta³a parê tysiêcy mandatu za prowadzenie bez prawa jazdy. Co by³o dalej nie wiem, ale to pewnie nie by³ koniec kosztów dla niej. Problem bêdzie wtedy, jak kto¶ spowoduje wypadek ¶miertelny.

Data: 2020-07-12 16:45:34
Autor: Zenek Kapelinder
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
Parê tysiêcy czego? Euro, dolarów, z³otych, peset?

Data: 2020-07-12 23:44:59
Autor: kk
On 2020-07-12 22:10, szod wrote:
W dniu 2020-07-12 o 13:59, Peter pisze:

rozumiem ¿e bez prawka ale czy na pewno? i jak i po co?

Z tego co wiem to plotka i na te samochodziki te¿ trzeba mieæ prawo jazdy. Jest chyba jaka¶ kategoria na to, nie wnika³em.

W zasadzie na wszystko w Polsce z wyj±tkiem taczki trzeba. Jest tylko wyj±tek dla tych, którzy swego czasu z mocy prawa zyskali mo¿liwo¶æ je¿d¿enia motorowerami i teraz nadal mog± z niego korzystaæ, ale nie zanosi siê na powtórkê, znaczy ¿e m³odzi te¿ go dostan±. I chodzi o trójko³owce a nie czteroko³owce.

[...]

Jaki przepis jest tu odekwatny?

Data: 2020-07-13 10:17:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
Hello szod,

Sunday, July 12, 2020, 10:10:58 PM, you wrote:

[...]

Wszystko zale¿y od rejestracji - je¶li jest zarejestrowany jako
motorower/4 ko³owiec lekki (max 350 kg, 50 ccm, 45 km/h), to doros³a
osoba prawa jazdy nie potrzebuje. Je¶li jest zarejestrowany jako
samochód lekki (max 400 kg, 15 kW, 100 km/h), to oczywi¶cie trzeba
prawa jazdy B1.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-07-13 02:39:44
Autor: Matt
On Monday, July 13, 2020 at 10:17:10 AM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Motorower nie mo¿e mieæ 4 kó³ (i "osoba doros³a" dotyczy tylko osób które skoñczy³y 18 lat przed 19 stycznia 2013).

Na czteroko³owca lekkiego potrzebne jest przynajmniej prawo jazdy AM (pe³noletno¶æ przed 19 stycznia 2013 uprawnia tylko do jazdy motorowerami).

--
Regards
Matt

Data: 2020-07-13 12:57:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
Hello Matt,

Monday, July 13, 2020, 11:39:44 AM, you wrote:

On Monday, July 13, 2020 at 10:17:10 AM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:
Wszystko zale¿y od rejestracji - je¶li jest zarejestrowany jako
motorower/4 ko³owiec lekki (max 350 kg, 50 ccm, 45 km/h), to doros³a
             ^^^^^^^^^^^^^^^^
osoba prawa jazdy nie potrzebuje. Je¶li jest zarejestrowany jako
samochód lekki (max 400 kg, 15 kW, 100 km/h), to oczywi¶cie trzeba
prawa jazdy B1.
Motorower nie mo¿e mieæ 4 kó³

Podkre¶lenie.

(i "osoba doros³a" dotyczy tylko osób które skoñczy³y 18 lat przed 19 stycznia 2013).

Czyli m³odsi musz± robiæ AM?

Data: 2020-07-13 08:08:01
Autor: Matt
On Monday, July 13, 2020 at 12:57:59 PM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Matt,

Monday, July 13, 2020, 11:39:44 AM, you wrote:

> Motorower nie mo¿e mieæ 4 kó³

Podkre¶lenie.

Tak, ale napisa³e¶ jakby motorower i czteroko³owiec lekki mia³y takie same wymagania - bardziej mi o to chodzi³o (czteroko³owiec wymaga minimum AM).

> (i "osoba doros³a" dotyczy tylko osób które skoñczy³y 18 lat przed 19 stycznia 2013).

Czyli m³odsi musz± robiæ AM?

Tak.

--
Regards
Matt

Data: 2020-07-13 10:18:21
Autor: J.F.
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
U¿ytkownik "Peter"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5f0afb18$0$551$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Gdzie ich tak duzo? W Warszawie ?

J.

Data: 2020-07-14 12:37:19
Autor: Poldek
W dniu 2020-07-13 o 10:18, J.F. pisze:
[...]

Nie widzia³em, ale jest sporo BMW i3.

Data: 2020-07-14 12:35:42
Autor: Poldek
[...]

Chodzi o to, ¿e nie ma potrzeby taszczyæ ze sob± wszêdzie 2 tony z³omu/plastiku 5×2×2 metry, ¿eby przemie¶ciæ siê o parê kilometrów z punktu A, do punktu B.

Data: 2020-07-14 19:24:08
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-07-14 o 12:35, Poldek pisze:

[...]

Potrzeby faktycznie nie ma. Ale jak kto¶ jest przewiduj±cy
to pojedzie na te parê kilometrów dwu tonowym pancerzem
zamiast plastikowym maluchem sk³adaj±cym siê jak skorupka jajka.

Pozdrawiam

Data: 2020-07-15 03:42:06
Autor: JDX
On 2020-07-14 19:24, RadoslawF wrote:
[...]
Potrzeby faktycznie nie ma. Ale jak kto¶ jest przewiduj±cy
to pojedzie na te parê kilometrów dwu tonowym pancerzem
zamiast plastikowym maluchem sk³adaj±cym siê jak skorupka jajka.
A gdy idziesz na spacer do lasu czy do parku to kask zak³adasz? :-D Bo
wiesz, ga³±¼ na ³eb mo¿e spa¶æ. Albo nawet i ca³e drzewo. :-D W zasadzie
to i w samochodzie te¿ wypada³oby w kasku je¼dziæ. Nawet w poduszkê
lepiej jest uderzyæ uzbrojon± ni¿ go³± g³ow±. Przewidywaæ trzeba! :-D

Data: 2020-07-15 21:59:11
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-07-15 o 03:42, JDX pisze:

[...]

Po lasach nie ³a¿ê, zakaz by³, ale chêtnie zobaczê jak tak
przewiduj±cy cz³owiek jak ty je¼dzi tym b±czkiem w kasku.
Daj link do fotki.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2020-07-16 22:17:32
Autor: JDX
On 2020-07-15 21:59, RadoslawF wrote:
[...]

Ja nigdzie nie napisa³em, ¿e jestem przewiduj±cy. W zasadzie to jestem
nieprzewiduj±cy, bo czasami nawet rowerem je¿d¿ê po ruchliwych
krajówkach. Bez kasku oczywi¶cie. :-)

A drzewa to nie tylko w lasach rosn±. Np. by³ kiedy¶ w Polsce przypadek,
¿e parafia zbankrutowa³a, gdy na cmentarzu parafialnym jakie¶ kobiecie
ga³±¼ na ³eb spad³a i mocno j± poturbowa³a, chyba zosta³a nawet
niepe³nosprawn±. A gdyby by³a w kasku, to byæ mo¿e sprawy potoczy³yby
siê inaczej... A tak swoj± drog±... Chyba nie brakuje przypadków, gdy
zapatrzony w smarkfona pieszy czy rowerzysta przywali ³bem np. w
latarniê b±d¼ wlezie pod samochód. Kaski pomagaj±... :-D

Data: 2020-07-16 23:03:22
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-07-16 o 22:17, JDX pisze:

[...]

Ja napisa³em ¿e jeste¶ przewiduj±cy. Przewidzia³e¶ ¿e jak pójdê
do lasu na spacer to mi mo¿e ga³±¼ na g³owê spa¶æ. Albo i cale drzewo.
A mo¿e to nie ty tylko kto¶ siê podszy³?

[...]

To poproszê o twoj± fotkê jak jedziesz b±czkiem w kasku.
I filmik jak w kasku spacerujesz, bo jak sam piszesz przypadków
walniêcia ³bem nie brakuje.   :-)

Pozdrawiam

Data: 2020-07-17 21:33:16
Autor: JDX
On 2020-07-16 23:03, RadoslawF wrote:
[...]
Ja napisa³em ¿e jeste¶ przewiduj±cy. Przewidzia³e¶ ¿e jak pójdê
do lasu na spacer to mi mo¿e ga³±¼ na g³owê spa¶æ. Albo i cale drzewo.
A mo¿e to nie ty tylko kto¶ siê podszy³?
Ja nie jestem przewiduj±cy, bo bez kasku chodzê i je¿d¿ê. Przewiduj±cy
to jest kto¶, kto wybiera bezpieczne rozwi±zania: ,,jak kto¶ jest
przewiduj±cy to pojedzie na te parê kilometrów dwu tonowym pancerzem
zamiast plastikowym maluchem". Wobec tego jest naturalne, ¿e z powodu
dbania o bezpieczeñstwo nawet do ,,dwutonowego pancerza" musi zak³adaæ
kask, bo nawet taki pancerz nie podo³a np. solidnemu drzewu, które mo¿e
przecie¿ zwaliæ siê na auto jad±ce drog± podczas silnego wiatru. :-)

To poproszê o twoj± fotkê jak jedziesz b±czkiem w kasku.
I filmik jak w kasku spacerujesz, bo jak sam piszesz przypadków
walniêcia ³bem nie brakuje.   :-)
Nie, nie, to ty jeste¶ przewiduj±cy i powiniene¶ zaprezentowaæ fotkê,
gdy jedziesz w kasku ,,dwutonowym pancerzem". :-D

Data: 2020-07-17 21:47:42
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-07-17 o 21:33, JDX pisze:

[...]

Mam tylko jeden pojazd i nie jest nim plastikowy maluch.
A ty ile masz samochodów?
I czy jednym z nich jest plastikowy maluch?

[...]

Twój pomys³ to go zrealizuj i pochwal siê fotk±.

Pozdrawiam

Data: 2020-07-19 09:47:34
Autor: JDX
On 2020-07-17 21:47, RadoslawF wrote:
[...]
Twój pomys³ to go zrealizuj i pochwal siê fotk±.
Ja nie twierdzê, ¿e lepiej wybraæ du¿e auto bo jest bezpieczniejsze od
ma³ego plastikowego. A u tych, którzy tak twierdz±, zadziwia mnie brak
konsekwencji w dbaniu o bezpieczeñstwo. :-) Przecie¿ dla nich jazda w
kasku powinna byæ czym¶ naturalnym. :-)

Data: 2020-07-19 17:24:30
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-07-19 o 09:47, JDX pisze:

[...]

A ja twierdzê ¿e du¿e jest bezpieczniejsze.
Przyk³ady testów zderzeniowych na grupie ju¿ by³y niejednokrotnie.
Ale zawsze siê trafi idiota negujacy prawa fizyki i zas³aniaj±cy
siê wymys³ami w stylu je¼dzij autem w kasku. Prawda?

Pozdrawiam

Data: 2020-07-20 02:00:59
Autor: JDX
On 2020-07-19 17:24, RadoslawF wrote:
[...]
A ja twierdzê ¿e du¿e jest bezpieczniejsze.
Przyk³ady testów zderzeniowych na grupie ju¿ by³y niejednokrotnie.
No dobrze, du¿y jest bezpieczniejszy. Ale skoro dbasz o bezpieczeñstwo
kupuj±c z tego powodu du¿y samochód zamiast ma³ego, to dlaczego go nie
zwiêkszasz je¿d¿±c w kasku? :-D

Ale zawsze siê trafi idiota negujacy prawa fizyki i zas³aniaj±cy
siê wymys³ami w stylu je¼dzij autem w kasku. Prawda?
Jak to idiota? Jakie wymys³y? Chyba nie sugerujesz, ¿e jazda autem w
kasku jest idiotycznym pomys³em poniewa¿ nie jest bezpieczniejsza ni¿
jazda bez kasku. :-D

Data: 2020-07-20 05:32:40
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-07-20 o 02:00, JDX pisze:

[...]

Je¿d¿enie w kasku zostawiam grupowym idiotom którzy lansuj±
tak± metodê.

[...]

Sugeruje ¿e idiot± jest kto¶ kto zmienia temat rozmowy i postuluje
jazdê w kasku ale przez innych.
To kiedy to foty jak je¼dzisz w kasku?

Pozdrawiam

Data: 2020-07-20 08:45:35
Autor: JDX
On 2020-07-20 05:32, RadoslawF wrote:
[...]

No to po co kupujesz/sugerujesz du¿y (czytaj: bezpieczny) samochód
t³umacz±c to bezpieczeñstwem, skoro konsekwentnie o to bezpieczeñstwo
nie dbasz je¿d¿±c w kasku? :-D BTW. No i kto lansuje tak± metodê? Bo
chyba nie ja, je¶li w kasku nie chodzê i nie je¿d¿ê, tak jak to
wcze¶niej parokrotnie napisa³em.

Sugeruje ¿e idiot± jest kto¶ kto zmienia temat rozmowy i postuluje
jazdê w kasku ale przez innych.
To kiedy to foty jak je¼dzisz w kasku?
Ja postulujê, aby w kaskach je¼dzili ludzie przewiduj±cy, tzn. ci,
którzy dbaj± o bezpieczeñstwo i z tego powodu kupuj± wiêksze i tym samym
bezpieczniejsze auta. Jazda w kasku w takim aucie jest naturaln± i
logiczn± kontynuacj± dba³o¶ci o bezpieczeñstwo. :-D Natomiast ja o
bezpieczeñstwo nie dbam, ma³ych aut i rowerów siê nie bojê, wiêc zdjêæ
nie bêdzie.

Data: 2020-07-20 10:42:53
Autor: ąćęłńóśźż
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
Z tym kaskiem to ostro¿nie - obci±¿ona kaskiem g³owa mo¿e mieæ za du¿± bezw³adno¶æ i uszkodziæ krêgi szyjne.
Jak to maj± rajdowcy? Jaka¶ smycz do kasku?

Data: 2020-07-20 14:48:15
Autor: J.F.
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
U¿ytkownik "RadoslawF"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5f146653$0$17347$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale w kasku jest jeszcze bardziej bezpieczniejsze.

Przyk³ady testów zderzeniowych na grupie ju¿ by³y niejednokrotnie.
Ale zawsze siê trafi idiota negujacy prawa fizyki i zas³aniaj±cy
siê wymys³ami w stylu je¼dzij autem w kasku. Prawda?

Ale nie negujemy praw fizyki, tylko taka waznosc "bezpiecznego auta", u tych, co jezdza bez kaskow :-P

J.

Data: 2020-07-18 09:29:51
Autor: J.F.
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
Dnia Fri, 17 Jul 2020 21:33:16 +0200, JDX napisa³(a):
On 2020-07-16 23:03, RadoslawF wrote:
[...]
[...]

Po drodze do sklepu nie mam drzew :-)
Ale juz przejazd drog± obsadzon± drzewami w czase wichury istotnie
moze byc niebezpieczny.

Tylko ... kask na to nie pomoze.

https://youtu.be/Iuh2L-_yf3M?t=75

Oni tam faktycznie w kaskach jezdza, czy to tylko wymysl scenariusza?

Ale na rajdach kaski obowiazkowe ...

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/polski-kierowca/news-drzewo-zmiazdzy-ci-samochod-i-nie-dostaniesz-ani-grosza,nId,4279292

J.

Data: 2020-07-19 10:02:30
Autor: JDX
On 2020-07-18 09:29, J.F. wrote:
[...]
Po drodze do sklepu nie mam drzew :-)
Zdziwi³by¶ siê. Im wiêkszy sklep tym wiêksze drzewa. :-) Pod osiedlowym
mam takie, ¿e rzeczywi¶cie raczej nie wyrz±dzi³yby jakich¶ powa¿nych
szkód ludziom w aucie, ale te pod Kauflandem to spokojnie kabinê z
klatk± mog³y by zmia¿d¿yæ. Ale fakt, z 5 lat temu na odcinku DK19/DK66,
który biegnie przez moje pueblo wyciêto rz±d potê¿nych topoli.

Ale juz przejazd drog± obsadzon± drzewami w czase wichury istotnie
moze byc niebezpieczny.

Tylko ... kask na to nie pomoze.
Zale¿y jak drzewo trafi. Poza tym w ,,prozaicznym" dachowaniu kask te¿
pomo¿e. Zw³aszcza je¶li dach w pobli¿u miejsca, w których znajduje siê
g³owa cz³owieka natrafi np. na kamieñ.

Data: 2020-07-15 03:56:17
Autor: Poldek
W dniu 2020-07-14 o 19:24, RadoslawF pisze:
[...]

I czterema ko³amy wtran¿oli siê do wnêtrza biedronki, gdy¿ przej¶cie 20 m na nogach jest niewyobra¿alne.

Data: 2020-07-15 21:57:09
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-07-15 o 03:56, Poldek pisze:
[...]

No proszê, krytyka i ju¿ zmieniasz za³o¿enia.
Tak dla przypomnienia to wcze¶niej pisa³e¶ "o parê kilometrów"
a nie o 20 metrach.  :(

Pozdrawiam

Data: 2020-07-16 12:00:09
Autor: Poldek
W dniu 2020-07-15 o 21:57, RadoslawF pisze:
[...]

Mo¿na obcinaæ paznokcie sekatorem spalinowym, a w³osy strzyc kombajnem Bizon, a do kiosku po papierosy jechaæ 2 tonowym samochodem z napêdem na 4 ko³a i parkowaæ na trawniku, albo na chodniku przy przej¶ciu dla pieszych. Da siê? Da siê. A je¶li siê da, to czemu tego nie uczyniæ?

Data: 2020-07-16 17:57:49
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-07-16 o 12:00, Poldek pisze:
[...]

Ty naprawdê to wszystko robisz? Szacun.
A sk±d masz taki du¿y samochód?

Pozdrawiam

Data: 2020-07-19 18:52:27
Autor: z
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
Dopiero teraz tu zajrza³em. ;-)

Mam Aixama. Znaczy Ojciec prawem jazdy T nim je¼dzi do sklepu.

Do tej pory je¼dzi³ rowerem a to jak wiadomo bezpieczne nie jest ;-)

Wady: cena, ha³as, delikatny plastik, nie pojedziesz na ekspresówkach i autostradach

Zalety: AUTOMAT, 3,3 l/100km ON ;-)

Pancerny silnik japoñski Kubota, daje radê w mie¶cie. Wyci±ga 65 na p³askim (bo siê wyda) ;-)

Nie ma wspomagania (nie potrzebne) klimatyzacji (no sorry) absów, sresów elektryki, poduszek, napinaczy, stref zgniotu i tego wszystkiego niepotrzebnego badziewia.
NIE MA SIÊ CO PSUÆ ;-)

Taka esencja przemieszczania siê.

Zamiast dotowaæ elektryki ekolodzy powinni wymusiæ dotowanie czteroko³owców lekkich.

Zamiast pchaæ przez miasto do pracy SUWA mo¿na jechaæ czym¶ takim do pracy czy na zakupy.

Data: 2020-08-03 22:55:44
Autor: kk
On 2020-07-19 18:52, z wrote:
Dopiero teraz tu zajrza³em. ;-)

[...]