O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?

Data: 2020-07-12 22:10:58
Autor: szod
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
W dniu 2020-07-12 o 13:59, Peter pisze:

rozumiem ¿e bez prawka ale czy na pewno? i jak i po co?

Z tego co wiem to plotka i na te samochodziki te¿ trzeba mieæ prawo jazdy. Jest chyba jaka¶ kategoria na to, nie wnika³em. Mieli¶my w firmie przypadek jak babka wjecha³a w bok tak± pch³±. Dosta³a parê tysiêcy mandatu za prowadzenie bez prawa jazdy. Co by³o dalej nie wiem, ale to pewnie nie by³ koniec kosztów dla niej. Problem bêdzie wtedy, jak kto¶ spowoduje wypadek ¶miertelny.

Data: 2020-07-12 16:45:34
Autor: Zenek Kapelinder
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
Parê tysiêcy czego? Euro, dolarów, z³otych, peset?

Data: 2020-07-12 23:44:59
Autor: kk
On 2020-07-12 22:10, szod wrote:
W dniu 2020-07-12 o 13:59, Peter pisze:

rozumiem ¿e bez prawka ale czy na pewno? i jak i po co?

Z tego co wiem to plotka i na te samochodziki te¿ trzeba mieæ prawo jazdy. Jest chyba jaka¶ kategoria na to, nie wnika³em.

W zasadzie na wszystko w Polsce z wyj±tkiem taczki trzeba. Jest tylko wyj±tek dla tych, którzy swego czasu z mocy prawa zyskali mo¿liwo¶æ je¿d¿enia motorowerami i teraz nadal mog± z niego korzystaæ, ale nie zanosi siê na powtórkê, znaczy ¿e m³odzi te¿ go dostan±. I chodzi o trójko³owce a nie czteroko³owce.

[...]

Jaki przepis jest tu odekwatny?

Data: 2020-07-13 10:17:06
Autor: RoMan Mandziejewicz
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
Hello szod,

Sunday, July 12, 2020, 10:10:58 PM, you wrote:

[...]

Wszystko zale¿y od rejestracji - je¶li jest zarejestrowany jako
motorower/4 ko³owiec lekki (max 350 kg, 50 ccm, 45 km/h), to doros³a
osoba prawa jazdy nie potrzebuje. Je¶li jest zarejestrowany jako
samochód lekki (max 400 kg, 15 kW, 100 km/h), to oczywi¶cie trzeba
prawa jazdy B1.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-07-13 02:39:44
Autor: Matt
On Monday, July 13, 2020 at 10:17:10 AM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Motorower nie mo¿e mieæ 4 kó³ (i "osoba doros³a" dotyczy tylko osób które skoñczy³y 18 lat przed 19 stycznia 2013).

Na czteroko³owca lekkiego potrzebne jest przynajmniej prawo jazdy AM (pe³noletno¶æ przed 19 stycznia 2013 uprawnia tylko do jazdy motorowerami).

--
Regards
Matt

Data: 2020-07-13 12:57:54
Autor: RoMan Mandziejewicz
O co chodzi z tymi ma³ymi b±czkami?
Hello Matt,

Monday, July 13, 2020, 11:39:44 AM, you wrote:

On Monday, July 13, 2020 at 10:17:10 AM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:
Wszystko zale¿y od rejestracji - je¶li jest zarejestrowany jako
motorower/4 ko³owiec lekki (max 350 kg, 50 ccm, 45 km/h), to doros³a
             ^^^^^^^^^^^^^^^^
osoba prawa jazdy nie potrzebuje. Je¶li jest zarejestrowany jako
samochód lekki (max 400 kg, 15 kW, 100 km/h), to oczywi¶cie trzeba
prawa jazdy B1.
Motorower nie mo¿e mieæ 4 kó³

Podkre¶lenie.

(i "osoba doros³a" dotyczy tylko osób które skoñczy³y 18 lat przed 19 stycznia 2013).

Czyli m³odsi musz± robiæ AM?

Data: 2020-07-13 08:08:01
Autor: Matt
On Monday, July 13, 2020 at 12:57:59 PM UTC+2, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Matt,

Monday, July 13, 2020, 11:39:44 AM, you wrote:

> Motorower nie mo¿e mieæ 4 kó³

Podkre¶lenie.

Tak, ale napisa³e¶ jakby motorower i czteroko³owiec lekki mia³y takie same wymagania - bardziej mi o to chodzi³o (czteroko³owiec wymaga minimum AM).

> (i "osoba doros³a" dotyczy tylko osób które skoñczy³y 18 lat przed 19 stycznia 2013).

Czyli m³odsi musz± robiæ AM?

Tak.

--
Regards