O co chodzi z tymi szczepionkami?

Data: 2021-02-19 08:38:13
Autor: Wiesiaczek
O co chodzi z tymi szczepionkami?
"1 lutego 2021 r. minister zdrowia Tanzanii Dorothy Gwajima, oznajmiła, że kraj nie planuje szczepień przeciwko koronawirusowi.[...]
Wcześniej podobne stanowisko zakomunikowały władze Madagaskaru. Rząd w ubiegłym roku zapowiedział, że nie będzie uczestniczył w światowym wyścigu po szczepionki. W celu ochrony przed COVID-19 kraj ten będzie stosował tradycyjną miksturę, którą opracował tamtejszy naukowiec. Środek oparty jest na roślinie artemisia annua (bylica roczna) i ponoć jest skuteczny w walce z malarią, ale nigdy nie został przebadany przez Światową Organizację Zdrowia."

Pytanie (retoryczne chyba?), dlaczego ten środek nie został przebadany?
Dlaczego też, bliżej nam znane, bańki lekarskie (znane od 3000 lat) nie zostały do tej pory przebadane?

wygląda na to, ze tylko te dwa kraje na świecie zachowują się racjonalnie.

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2021-02-19 01:54:57
Autor: Zenek Kapelinder
piątek, 19 lutego 2021 o 08:38:14 UTC+1 Wiesiaczek napisał(a):
[...]
Bańki są przebadane i na bazie badań została opracowana terapia je zastępująca. Jak czegoś nie wiesz to nie znaczy że tego nie ma, znaczy że nie wiesz.

Data: 2021-02-19 14:52:26
Autor: Sylvio Balconetti
Am 19.02.21 um 08:38 schrieb Wiesiaczek:
[...]

Sa kraje, w ktorych jest zakaz mowienia o pandemii i noszenia maseczek, albo istnienie zagrozen jest negowane lub umniejszane. One zyja glownie z turystyki i zalezy im na milionach przyjezdnych i ich pieniadzach. Jest to w koncu w pelni zrozumiale, gdy sie wezmie jeszcze pod uwage, ze oni maja ciagle rozne epidemie: dengue, malaria, cholera, ebola, zolta febra itd. Maja poza tym stosunkowo mlode spoleczenstwa, ktore inaczej reaguja na rozmaite drobnoustroje niz staruchy z Europy.
Ale jak czytam sobie o takiej Tanzanii (+ Zanzibar), to tam na lotnisku badaja ci temperature, w razie watpliwosci robia testy i w razie watpliwosci kieruja na kwarantanne (placisz za to niezle). Podobnie jest z Madagaskarem - tam na dodatek moze byc zakaz wjazdu osob z krajow z duza iloscia zachorowan.
Co do tych miejscowych srodkow przeciw roznym chorobom to trzeba pytac ekspertow z WHO.

Btw. Przed paru laty bylem w Botswanie, Namibii i Zimbabwe. W Botswanie, wielkim producencie wolowiny, co kilkaset kilometrow mielismy na drogach kontrole - badano nam temperature, samochod przejezdzal przez pasmo drewna i slomy oblanych srodkami dezynfekcyjnymi, podrozni musieli tez przechodzic przez te sluzy i nasaczac tymi plynami wszystkie posiadane buty. Bali sie po prostu BSE (choroba wscieklych krow), a na granicach byly wyliczone kraje, ktorych obywatele nie sa przepuszczani. Biura podrozy zalecaly tez turystom szczepienie sie przeciw zoltej febrze (przezylem to szczepienie plus cztery inne, ktore doktorzy polecali).

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

          /\_/\
( o o )
==_Y_==
  `-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
https://tinyurl.com/ctepb3ak
????????????????????????????????????????????????????????????????????
,,Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie, psychozy oraz historyczne bóle fantomowe" (Stanisław Lem po wejściu Polski do UE).

Data: 2021-02-20 17:36:52
Autor: Wiesiaczek
W dniu 19.02.2021 o 14:52, Sylvio Balconetti pisze:
[...]

Fajnie, tylko co z tymi bańkami? Przecież są stosowane na choroby wirusowe z dobrym skutkiem, więc czemu ich nie przebadano pod kątem koronowirusa?

Tak samo, jak z tą afrykańską rośliną?

Data: 2021-02-21 14:14:41
Autor: Budzik
O co chodzi z tymi szczepionkami?
Użytkownik Wiesiaczek ciotkazielinska@vp.pl ...

Fajnie, tylko co z tymi bańkami? Przecież są stosowane na choroby wirusowe z dobrym skutkiem, więc czemu ich nie przebadano pod kątem koronowirusa?

Tak samo, jak z tą afrykańską rośliną?

Kogo pytasz?
dlaczego nie przebadano amantadyny skoro nawet minister sie nia leczył?

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2021-02-21 06:26:15
Autor: Zenek Kapelinder
niedziela, 21 lutego 2021 o 15:14:44 UTC+1 Budzik napisał(a):
Użytkownik Wiesiaczek ciotkaz...@vp.pl ...
> Fajnie, tylko co z tymi bańkami? Przecież są stosowane na choroby > wirusowe z dobrym skutkiem, więc czemu ich nie przebadano pod kątem > koronowirusa? > > Tak samo, jak z tą afrykańską rośliną?
Kogo pytasz? dlaczego nie przebadano amantadyny skoro nawet minister sie nia leczył? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Cieszą się w Niu Jorku dzieci, pan Bin Laden do nich leci. On prezentów ma bez liku, dl każdego po wągliku."
Po co badać amantadyne skoro była wyprodukowana jako lek na wirusy i pod tym kątem została przebadana? Każdy lekarz posiadający ważne uprawnienia do wypisywania recept może ją legalnie przepisać.
Z ulotki CO TO JEST VIREGYT K? GŁÓWNE ZASTOSOWANIE LEKU VIREGYT K?
Viregyt K to lek o działaniu dopaminergicznym oraz przeciwwirusowym. Substancją czynną preparatu jest amantadyna, czyli pochodna adamantanu, organicznego związku chemicznego z grupy amin. Viregyt K jest wykorzystywany przede wszystkim:

w celu niwelowania objawów choroby Parkinsona - ułatwia uwalnianie dopaminy w organizmie, łagodzi drżenie rąk i sztywność mięśni;
w leczeniu grypy typu A - wpływając na materiał genetyczny wirusów, hamuje ich replikację.
KTO MOŻE PRZEPISAĆ VIREGYT K?
Viregyt K można kupić w aptece jedynie na receptę. W Polsce preparaty zawierające amantadynę mogą być przepisywane wyłącznie przez lekarza na podstawie zaistnienia wskazań do ich stosowania.

Coś więcej potrzebujesz wiedzieć?

Data: 2021-02-22 10:59:57
Autor: Budzik
O co chodzi z tymi szczepionkami?
UĹźytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

> [...]

przez lekarza na podstawie zaistnienia wskazań do ich stosowania. Coś więcej potrzebujesz wiedzieć?

Wychodzi na to ze potrzebujemy moze z 5 lekĂłw - jeden na wirusy, jeden na bakterie, jeden na raka, jeden na ...

Ale oczywiscie medycyna jest odrobinke bardziej skomplikowana.

Skąd miałbys to wiedziec, skoro ty nawet podwazasz sposób przechowywania leków i tam gdzie PRODUCENT mowi ze lek nalezy przechowywac w temp 15-25 ty wiesz lepiej od niego.

No geniusz! :)

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2021-02-21 17:49:11
Autor: Sylvio Balconetti
[...]

Jak przez mgle pamietam zabieg stawiania baniek (nie wiem, czy go doswiadczylem, a jesli juz, to go przezylem), wiec spojrzalem do Wikipedii i okazalo sie, ze zabiegi praktykowane przez naszych dziadkow sa znane i w innych krajach. Po angielsku zwie sie to "cupping therapy", po niemiecku "Schröpfen", po rosyjsku "medicinskije banki", po hiszpansku "ventosaterapia", a po lacinie "ventosatio". Opisywane sa rozne formy: suche, mokre, ogniowe. Podkresla brak danych o skutecznosci wzglednie dzialanie na zasadzie placebo. Pisza nawet o procedurze jako sposobie na dreczenie dzieci.

Mozna sobie poczytac i sprobowac na sobie lub bliznich. Ale jak to jest z ich skutecznoscia przeciw koronawirusowi i innym schorzeniom, jak i skutecznoscia innych alternatywnych lub niekonwencjonalnych metod? Sadze, ze nie ma sensu pisac tutaj dla kilku mlodszych lub starszych czytelnikow o wiekszym lub mniejszym zasobie wolnego czasu, lecz zwrocic sie do autorytetow. Zainteresowac tym poslow, naukowcow z pobliskiego uniwersytetu, lekarzy, ojca Rydzyka, inzyniera Ziebe. Moze oni spowoduja zainteresowanie waznych instytucji, badania naukowe, uruchomia wlasciwy lobbying i dowiemy sie czegos o bańkach w walce z koronawirusem.

Btw. Jak podaja zrodla bańki uzywano przeciw goraczce, bólom krzyza, brakowi apetytu, wysokiemu cisnieniu, zaburzeniach w trawieniu, tradzikowi, zapaleniu skóry, anemii, luszczycy, krwawieniu z nosa, bezplodnosci, bolom mentruacyjnym, w rehabilitacji po udarze. Nic nie stoi chyba na przeszkodzie, zeby do tej listy dodac i covid-19?

--
[...]

https://tinyurl.com/yyobd2ju

????????????????????????????????????????????????????????????????????

Kiedy śnieg pada, Czarnecki do kabrioleta wsiada (przysłowie filipińskie).

Data: 2021-02-22 08:29:52
Autor: Wiesiaczek
W dniu 21.02.2021 o 17:49, Sylvio Balconetti pisze:

[...]

Owszem, wszystko fajne, tylko wyobraź sobie, co by się stało, gdyby okazały się skuteczne (a ja w to wierzę)?
Koncerny farmaceutyczne by zbankrutowały!

Więc kogo chcesz namówić na badanie skuteczności baniek?

Mnie leczono w dzieciństwie bańkami, łącznie z zapaleniem oskrzeli i płuc, z dobrym skutkiem, więc pewnie ta skuteczność jest i dzisiaj taka sama? :)

Data: 2021-02-22 16:59:34
Autor: Sylvio Balconetti
[...]

Koncerny farmaceutyczne zawsze sobie poradza, bo ciagle wymyslane sa rozne choroby i uposledzenia, a ktore potrzeba jakichs preparatow. Sadze, ze 80% ludzi wolaloby zastrzyki lub pigulki od pana lub pani w bieli, a nie przypiekanie i torturowanie przez ciotke lub babcie.
Ale gdyby metode rozpropagowac, to produkcja baniek moglaby byc niezlym biznesem.

Data: 2021-02-22 16:59:57
Autor: Budzik
O co chodzi z tymi szczepionkami?
Użytkownik Sylvio Balconetti silvio@invalid.invalid ...

[...]

No ale przeciez banki sa normalnie dostepne w aptece wiec ktos je produkuje.

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2021-02-22 17:19:19
Autor: Wiesiaczek
W dniu 22.02.2021 o 16:59, Sylvio Balconetti pisze:

[...]

Sam stawiałem bańki zawodowo ale jakoś nikogo nie przypiekłem:)
Produkcja baniek to żaden biznes, jest ich na rynku pod dostatkiem w przystępnych cenach.
Co z tego, jeśli wielkie koncerny nie przebadają baniek pod kątem skuteczności i potem faktycznie, ludzie ulegają presji, że tylko lekarz w kitlu może pomóc.
No, chyba że sfinansujesz takie badania. Ale czy wtedy na pewno nic przykrego by Ciebie nie spotkało?
Takie są realia.

Co z tego, ze Lepper znalazł dowody na wielkie przekręty skoro nikt nie został oskarżony? :)

Data: 2021-02-22 17:39:03
Autor: Sylvio Balconetti
Am 22.02.21 um 17:19 schrieb Wiesiaczek:
[...]

Angielska wikipedia powoluje sie na artykuly opisujace sprawy, kiedy falszywie oskarzano azjatyckich rodzicow o dreczenie dzieci. Bańki (i inne dalekowschodnie metody jak akupunktura, akupresura, ajurweda) moga chyba zostawiac slady, ktore postronni obserwatorzy uznaja za child abuse.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cupping_therapy

Data: 2021-02-22 16:59:56
Autor: Budzik
[...]

https://www.polskieradio.pl/7/129/Artykul/2677111,Czy-banki-lekarskie-
pomoga-w-walce-z-COVID19-Trwaja-badania

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2021-05-02 14:14:23
Autor: Budzik
[...]

Hmm,ostatnio własnie słuchałem jakiegoś naukowca który zapraszał na badania dotyczace baniek vs wczesne stadium covid.

Serio lekarze nie rozumieja jak działaja banki? Cos zmyslasz... :)

wygląda na to, ze tylko te dwa kraje na świecie zachowują się
racjonalnie.

aha, jasne.

--
Pozdrawia... Budzik