Data: 2018-09-28 10:30:37 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
O co chodzi ze sportowymi silnikami? | |
Dnia Thu, 27 Sep 2018 21:23:23 +0200, Marek S napisał(a):
Hej, Nie i fabrycznie nie hałasują. Żeby "dobrze" hałasowało trzeba wymienić za ciężkie pieniądze cały układ wydechowy na specjalnie hałasujący. 2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy większych prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory powietrza były jakoś znacząco większe. W czym zatem rzecz? Trudno powiedzieć. Bo ani nie wiemy jak zmieniał biegi, ani czy powyżej pewnej prędkości kierowca nie dostaje jakiejś drżącej stopy - czyli jednak nie wiemy czy cisnął tak na maksa. Po drugie nie wiemy czy samochód był sprawny - pierdząco-strzelający wydech zdradza jakąś tuningową przeszłość samochodu, a tak jakoś zazwyczaj jak już ktoś zrobił wydech, to pewnie i zrobił dolot. A jak zrobił dolot to pytanie jak i czy aby na pewno w sposób w który przy wyższych prędkościach to nadal prawidowo działa? No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;) I to by tłumaczyło zjawisko - mając cięższe auto odstawałeś na początku, a przy wyższych prędkościach gdzie główną rolę grała podobna aerodynamika, dochodziłeś go, bo dostępna moc silnika była podobna, a może i u Ciebie wyższa. Bo aerodynamika to raczej nie, taka Cupra ma ogranczenie do 250 i pewnie do tej prędkości dość swobodnie się rozpędza, a różnice w aerodynamice też pewnie nie jakieś wielkie. |
|
Data: 2018-09-29 08:04:47 | |
Autor: ddddddddddddd | |
O co chodzi ze sportowymi silnikami? | |
W dniu 28.09.2018 o 09:30, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 27 Sep 2018 21:23:23 +0200, Marek S napisał(a): ale to mógł być seryjny samochód: https://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-leon-cupra/opis.html -- Pozdrawiam Lukasz |
|
Data: 2018-09-30 01:19:16 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
O co chodzi ze sportowymi silnikami? | |
Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:04:47 +0100, ddddddddddddd napisał(a):
No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te Seryjny nie miałby głośnego, ani tym bardziej strzelającego wydechu. |
|
Data: 2018-09-30 08:14:50 | |
Autor: Cavallino | |
O co chodzi ze sportowymi silnikami? | |
W dniu 30-09-2018 o 01:19, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:04:47 +0100, ddddddddddddd napisał(a): Ale jeździłeś 300 konną Cuprą? Bo z testów hot-hatchy w Automianiaku wychodzi, że jednak strzały im się zdarzają..... |
|
Data: 2018-09-30 13:03:26 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
O co chodzi ze sportowymi silnikami? | |
Dnia Sun, 30 Sep 2018 08:14:50 +0200, Cavallino napisał(a):
W dniu 30-09-2018 o 01:19, Tomasz Pyra pisze: Sseryjnie produkowany samochód nie może mieć głośnego wydechu, bo nie dostałby homologacji. Owszem w niektórych modelach praktykuje się od razu u dealera wymianę seryjnego wydechu na jakiegoś Akrapovica za ciężkie pieniądze. Wtedy może być nowy, głośny, ale już nie do końca jest seryjny. Strzaly w wydech to zapewne ALS, czyli w praktyce proces spalania który ma miejsce również za katalizatorem, czyli nie wolno ;) Prawdziwie seryjny raczej tak robić nie będzie, natomiast znowu może to być nawet "dealerski tuning", czyli w praktyce chiptuning robiony w porozumieniu z dealerem u jakiegoś lokalnego tunera. Dostaje się "obietnicę" że tak długo jak na przeglądy i naprawy przyjeżdża się tylko do tego delaera który auto sprzedał, tak długo problemów z uznaniem gwarancji nie będzie. Natomiast pytania o jakość takiej usługi pozostają. Tak po prostu widziałem już niejeden samochód który po "tuningu" był wolniejszy niż przed, dlatego z rezerwą podchodzę do osiągów aut które mają "głośny wydech". |