Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   O co chodzi ze sportowymi silnikami?

O co chodzi ze sportowymi silnikami?

Data: 2018-09-28 10:30:37
Autor: Tomasz Pyra
O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Dnia Thu, 27 Sep 2018 21:23:23 +0200, Marek S napisał(a):

Hej,

Poczyniłem dziś pewną obserwację, która mnie zbiła z tropu. Otóż przez długi odcinek podróży autostradą (jakieś 200 - 300 km) jechałem za fajnym autem: Seatem Cupra R. Było mi na rękę przykleić się do niego bo kierowca ostro przyspieszał i jechał szybko. Tak, tak, wiem - przypiraciłem, ale zostawmy to. Zatrzymaliśmy się w jakiejś stacji paliwowej i pogadałem trochę z kolesiem. Ponoć to to ma ponad 300KM i gość dawał gaz do dechy - bo tak lubi. Ja zresztą też.

Moje auto jet dużo cięższe (chyba ponad 1800kg) i słabsze (270KM w dieslu).

Oto co mnie zastanowiło:

1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h było dokładnie odwrotnie.

2. Jadąc za tym autem nabawiłem się bólu głowy. Strzelało z rury przy zmianie biegów, pierdziało straszliwie. Musiałem je wyprzedzić i jechać szybciej mimo prędkości lekko dyskomfortowej jak dla mnie.

Moje pytania brzmią:

1. Czy silniki cywilno-sportowe muszą tak hałasować? Nie da się ich jakoś wyciszyć?

Nie i fabrycznie nie hałasują.
Żeby "dobrze" hałasowało trzeba wymienić za ciężkie pieniądze cały układ
wydechowy na specjalnie hałasujący.

2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy większych prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory powietrza były jakoś znacząco większe. W czym zatem rzecz?

Trudno powiedzieć.
Bo ani nie wiemy jak zmieniał biegi, ani czy powyżej pewnej prędkości
kierowca nie dostaje jakiejś drżącej stopy - czyli jednak nie wiemy czy
cisnął tak na maksa.

Po drugie nie wiemy czy samochód był sprawny - pierdząco-strzelający wydech
zdradza jakąś tuningową przeszłość samochodu, a tak jakoś zazwyczaj jak już
ktoś zrobił wydech, to pewnie i zrobił dolot. A jak zrobił dolot to pytanie
jak i czy aby na pewno w sposób w który przy wyższych prędkościach to nadal
prawidowo działa?
No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te
modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;)

I to by tłumaczyło zjawisko - mając cięższe auto odstawałeś na początku, a
przy wyższych prędkościach gdzie główną rolę grała podobna aerodynamika,
dochodziłeś go, bo dostępna moc silnika była podobna, a może i u Ciebie
wyższa.

Bo aerodynamika to raczej nie, taka Cupra ma ogranczenie do 250 i pewnie do
tej prędkości dość swobodnie się rozpędza, a różnice w aerodynamice też
pewnie nie jakieś wielkie.

Data: 2018-09-29 08:04:47
Autor: ddddddddddddd
O co chodzi ze sportowymi silnikami?
W dniu 28.09.2018 o 09:30, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Thu, 27 Sep 2018 21:23:23 +0200, Marek S napisał(a):
Po drugie nie wiemy czy samochód był sprawny - pierdząco-strzelający wydech
zdradza jakąś tuningową przeszłość samochodu, a tak jakoś zazwyczaj jak już
ktoś zrobił wydech, to pewnie i zrobił dolot. A jak zrobił dolot to pytanie
jak i czy aby na pewno w sposób w który przy wyższych prędkościach to nadal
prawidowo działa?
No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te
modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;)


ale to mógł być seryjny samochód:
https://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-leon-cupra/opis.html

--
Pozdrawiam
Lukasz

Data: 2018-09-30 01:19:16
Autor: Tomasz Pyra
O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:04:47 +0100, ddddddddddddd napisał(a):

No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te
modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;)


ale to mógł być seryjny samochód:
https://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-leon-cupra/opis.html

Seryjny nie miałby głośnego, ani tym bardziej strzelającego wydechu.

Data: 2018-09-30 08:14:50
Autor: Cavallino
O co chodzi ze sportowymi silnikami?
W dniu 30-09-2018 o 01:19, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:04:47 +0100, ddddddddddddd napisał(a):

No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te
modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;)


ale to mógł być seryjny samochód:
https://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-leon-cupra/opis.html

Seryjny nie miałby głośnego, ani tym bardziej strzelającego wydechu.

Ale jeździłeś 300 konną Cuprą?
Bo z testów hot-hatchy w Automianiaku wychodzi, że jednak strzały im się zdarzają.....

Data: 2018-09-30 13:03:26
Autor: Tomasz Pyra
O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Dnia Sun, 30 Sep 2018 08:14:50 +0200, Cavallino napisał(a):

W dniu 30-09-2018 o 01:19, Tomasz Pyra pisze:
Dnia Sat, 29 Sep 2018 08:04:47 +0100, ddddddddddddd napisał(a):

No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te
modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;)


ale to mógł być seryjny samochód:
https://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-leon-cupra/opis.html

Seryjny nie miałby głośnego, ani tym bardziej strzelającego wydechu.

Ale jeździłeś 300 konną Cuprą?
Bo z testów hot-hatchy w Automianiaku wychodzi, że jednak strzały im się zdarzają.....

Sseryjnie produkowany samochód nie może mieć głośnego wydechu, bo nie
dostałby homologacji.

Owszem w niektórych modelach praktykuje się od razu u dealera wymianę
seryjnego wydechu na jakiegoś Akrapovica za ciężkie pieniądze. Wtedy może
być nowy, głośny, ale już nie do końca jest seryjny.

Strzaly w wydech to zapewne ALS, czyli w praktyce proces spalania który ma
miejsce również za katalizatorem, czyli nie wolno ;)
Prawdziwie seryjny raczej tak robić nie będzie, natomiast znowu może to być
nawet "dealerski tuning", czyli w praktyce chiptuning robiony w
porozumieniu z dealerem u jakiegoś lokalnego tunera. Dostaje się "obietnicę" że tak długo jak na przeglądy i naprawy przyjeżdża
się tylko do tego delaera który auto sprzedał, tak długo problemów z
uznaniem gwarancji nie będzie.
Natomiast pytania o jakość takiej usługi pozostają.

Tak po prostu widziałem już niejeden samochód który po "tuningu" był
wolniejszy niż przed, dlatego z rezerwą podchodzę do osiągów aut które mają
"głośny wydech".

O co chodzi ze sportowymi silnikami?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona