Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   O co chodzi ze sportowymi silnikami?

O co chodzi ze sportowymi silnikami?

Data: 2018-09-28 21:17:35
Autor: LordBluzg(R)
O co chodzi ze sportowymi silnikami?
W dniu 2018-09-27 o 21:23, Marek S pisze:

1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h było dokładnie odwrotnie.

2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy większych prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory powietrza były jakoś znacząco większe. W czym zatem rzecz?


Mylisz samochód sportowy z wyscigowym. Sportowy ma mieć większe przyspieszenie (przełożenia/moment) niż standardowy.

--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?

Data: 2018-09-29 00:31:28
Autor: Adam
O co chodzi ze sportowymi silnikami?
W dniu 2018-09-28 o 21:17, LordBluzg(R) pisze:
W dniu 2018-09-27 o 21:23, Marek S pisze:

1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h było dokładnie odwrotnie.

2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy większych prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory powietrza były jakoś znacząco większe. W czym zatem rzecz?


Mylisz samochód sportowy z wyscigowym. Sportowy ma mieć większe przyspieszenie (przełożenia/moment) niż standardowy.


Jeszcze jeden gatunek: rajdowy. Ale tu już przełożenia dobierane raczej do trasy.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-09-30 20:27:02
Autor: Marek S
O co chodzi ze sportowymi silnikami?
W dniu 2018-09-28 o 21:17, LordBluzg(R) pisze:

Mylisz samochód sportowy z wyscigowym. Sportowy ma mieć większe przyspieszenie (przełożenia/moment) niż standardowy.


Niczego nie mylę. Napisałem:
"Czy silniki CYWILNO-SPORTOWE muszą tak hałasować?"
Nie poruszam kwestii aut rajdowych czy wyścigowych bo będący kontekstem wątku Seat Cupra R nim nie jest.

Jeśli sportowy (czyli ten Seat) mieć większe przyspieszenie niż standardowy - to dlaczego było odwrotnie powyżej jakiejś prędkości?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-01 18:01:54
Autor: Cavallino
O co chodzi ze sportowymi silnikami?
W dniu 30-09-2018 o 20:27, Marek S pisze:
W dniu 2018-09-28 o 21:17, LordBluzg(R) pisze:

Mylisz samochód sportowy z wyscigowym. Sportowy ma mieć większe przyspieszenie (przełożenia/moment) niż standardowy.


Niczego nie mylę. Napisałem:
"Czy silniki CYWILNO-SPORTOWE muszą tak hałasować?"
Nie poruszam kwestii aut rajdowych czy wyścigowych bo będący kontekstem wątku Seat Cupra R nim nie jest.

Jeśli sportowy (czyli ten Seat) mieć większe przyspieszenie niż standardowy - to dlaczego było odwrotnie powyżej jakiejś prędkości?

Bo większe przyspieszenie, wcale nie musi oznaczać większego Vmax i przyspieszania w jego okolicach.

Data: 2018-10-01 20:31:02
Autor: Marek S
O co chodzi ze sportowymi silnikami?
W dniu 2018-10-01 o 18:01, Cavallino pisze:

Bo większe przyspieszenie, wcale nie musi oznaczać większego Vmax i przyspieszania w jego okolicach.

Do Vmax sporo brakowało w obu autach.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-10-02 17:10:36
Autor: Cavallino
O co chodzi ze sportowymi silnikami?
W dniu 01-10-2018 o 20:31, Marek S pisze:
W dniu 2018-10-01 o 18:01, Cavallino pisze:

Bo większe przyspieszenie, wcale nie musi oznaczać większego Vmax i przyspieszania w jego okolicach.

Do Vmax sporo brakowało w obu autach.

Okolice szeroko rozumiane.
Ważne jak jeździ w przedziałach zazwyczaj używanych, a nie jak ciągnie w okolicach 200.

O co chodzi ze sportowymi silnikami?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona