Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   O co tu chodzi ? ( operator telekomunikacyjny - niezrozumiały zapis o wyższym VAT )

O co tu chodzi ? ( operator telekomunikacyjny - niezrozumiały zapis o wyższym VAT )

Data: 2011-01-03 21:42:44
Autor: Tomaszek
O co tu chodzi ? ( operator telekomunikacyjny - niezrozumiały zapis o wyższym VAT )
Jest sobie niszowy operatorek MVMNO telefonii komórkowej o nazwie Mobilking. Na swojej stronie  http://www.mobilking.pl/nowosci.html zamieścili informacje o podwyższeniu cen w związku ze zmianą stawki VAT. Pod koniec tego komunikatu jest takie stwierdzenie dla mnie niezrozumiałe:
"w przypadku skorzystania przez Państwa z prawa do wypowiedzenia umowy zawartej na warunkach promocyjnych, MOBILKING przysługuje roszczenie odszkodowawcze oraz prawo do żądania zwrotu przyznanych ulg i opustów w ramach tej umowy"

Stwierdzenie to byłoby całkowicie jasne, gdybym miał "lojalkę" na czas określony, gdzie miałbym jakieś upusty przyznane. Tymczasem to typowy pre-paid, umowa została zawarta w momencie aktywacji karty SIM i odebraniu połączenia powitalnego, gdzie konsultant zapytał się o parę spraw, model telefonu, jakie usługi włączyć ( danych osobowych nie podawałem - nikt nie pytał ) Usługi abonamentowej nie posiadają, tylko pre-paid. Ładuję konto, wykorzystuję, znowu ładuję, czasami dorzucą parę złotych. Nie ma żadnych upustów, rabatów, pakietów, wynalazków.

O co chodzi w tym zapisie, jeśli chodzi o tę konkretną usługę pre-paid?
Przepisali z jakiegoś szablonu bez zastanowienia?
Ich BOK jest tylko od spraw technicznych i reklamacji, w tym temacie poradzili mi, żebym napisał list polecony do siedziby firmy, bo oni nie wiedzą o jakie to upusty i ulgi chodzi.... tu chyba szybciej zbadacie sprawę;)
Zapis sprawia wrażenie "przeklejonego" z jakiegoś wzorca, ale może się mylę. Przecież z pre-paida wystarczy nie korzystać to kartę wyłączają i po sprawie - umowa wygasa z powodu niedoładowania konta. Czy jakbym wysłał im wypowiedzenie to sprawa wyglądałaby inaczej? ( podałbym swoje dane osobowe )

Link do regulaminu:
http://www.mobilking.pl/regulamin-sieci.pdf
--
| TOMASZEK nie lubi:
| ^części rowerowych^czosnku^niektórych gwiazdek^
| lewej strony mocy^

Data: 2011-01-03 22:35:20
Autor: Telesfor
O co tu chodzi ? ( operator telekomunikacyjny - niezrozumiały zapis o wyższym VAT )

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomości
news:iftcbt$m32$1news.onet.pl...
Jest sobie niszowy operatorek MVMNO telefonii komórkowej o nazwie
Mobilking. Na swojej stronie  http://www.mobilking.pl/nowosci.html
zamieścili informacje o podwyższeniu cen w związku ze zmianą stawki
VAT. Pod koniec tego komunikatu jest takie stwierdzenie dla mnie
niezrozumiałe:
"w przypadku skorzystania przez Państwa z prawa do wypowiedzenia
umowy zawartej na warunkach promocyjnych, MOBILKING przysługuje
roszczenie odszkodowawcze oraz prawo do żądania zwrotu przyznanych
ulg i opustów w ramach tej umowy"

[...]

Link do regulaminu:
http://www.mobilking.pl/regulamin-sieci.pdf



Bezmyślnie przepisali (zrobili kompilacje) kilku artykułów z PT:

USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne

Art. 60a.

2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w
ust. 1, dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie
przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57
ust. 6, o czym abonent powinien zostać także poinformowany.

3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia
zmian, o których mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym
również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.

Art. 61.

5. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych doręcza na
piśmie abonentowi, który udostępnił swoje dane, o których mowa w art. 60a
ust. 1a, chyba że abonent złożył żądanie określone w ust. 5a, oraz podaje do
publicznej wiadomości treść każdej proponowanej zmiany w cenniku, z wyprzedzeniem
co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie.
Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie wypowiedzenia
umowy w przypadku braku akceptacji zmiany w cenniku.

5a. Na żądanie abonenta, który udostępnił swoje dane, o których mowa w
art. 60a ust. 1a, dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
dostarcza treść każdej proponowanej zmiany w cenniku drogą elektroniczną na
wskazany przez abonenta w tym celu adres poczty elektronicznej lub za pomocą
podobnego środka porozumiewania się na odległość.

6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 i 5a, abonent powinien zostać
poinformowany także o tym, że w razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy w
przypadku braku akceptacji podwyższenia cen dostawcy publicznie
dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a
także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6.

6a. Przepisu ust. 6 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia
zmiany, o której mowa w ust. 5, następuje na skutek zmiany przepisów prawa.

--
Telesfor BAUDOT

Data: 2011-01-03 22:43:23
Autor: Tomaszek
O co tu chodzi ? ( operator telekomunikacyjny - niezrozumiały zapis o wyższym VAT )
W dniu 2011-01-03 22:35, Telesfor pisze:

Bezmyślnie przepisali (zrobili kompilacje) kilku artykułów z PT:

Tak też mi się wydawało. Zresztą - danych osobowych nie mają, karta nie jest zarejestrowana;)

W świetle tego co przytoczyłeś wynika, że np. umowę z operatorem kablówki i internetu ( Aster ) mógłbym rozwiązać. Oni z kolei twierdzą co innego - ponieważ umowa była podpisana na warunkach promocyjnych na czas określony, to w razie zerwania umowy musiałbym im te ulgi oddać ( te, które pozostały ) Zrywać nie zamierzam tak czy siak.
--
| TOMASZEK nie lubi:
| ^części rowerowych^czosnku^niektórych gwiazdek^
| lewej strony mocy^

Data: 2011-01-04 09:28:32
Autor: Telesfor
O co tu chodzi ? ( operator telekomunikacyjny - niezrozumiały zapis o wyższym VAT )

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomości news:iftftk$2r5$1news.onet.pl...
W dniu 2011-01-03 22:35, Telesfor pisze:

Bezmyślnie przepisali (zrobili kompilacje) kilku artykułów z PT:

Tak też mi się wydawało. Zresztą - danych osobowych nie mają, karta nie jest zarejestrowana;)

W świetle tego co przytoczyłeś wynika, że np. umowę z operatorem kablówki i internetu ( Aster ) mógłbym rozwiązać. Oni z kolei twierdzą co innego - ponieważ umowa była podpisana na warunkach promocyjnych na czas określony, to w razie zerwania umowy musiałbym im te ulgi oddać ( te, które pozostały ) Zrywać nie zamierzam tak czy siak.

I mają rację!
Jeżeli zmiany wynikają ze zmian prawa to ulgi należy oddać przy rozwiązaniu umowy.


--
Telesfor BAUDOT

Data: 2011-01-04 10:33:30
Autor: Tomaszek
O co tu chodzi ? ( operator telekomunikacyjny - niezrozumiały zapis o wyższym VAT )
W dniu 2011-01-04 09:28, Telesfor pisze:
I mają rację!
Jeżeli zmiany wynikają ze zmian prawa to ulgi należy oddać przy
rozwiązaniu umowy.

I w przypadku umowy promocyjnej na czas określony zgadzam się w całej szerokości i wysokości. W przypadku umowy na czas nieokreślony, gdzie konto jest doładowywane i nie ma żadnych ulg i rabatów - nie. Po prostu wygenerowali bzdurę.
--
| TOMASZEK nie lubi:
| ^części rowerowych^czosnku^niektórych gwiazdek^
| lewej strony mocy^

O co tu chodzi ? ( operator telekomunikacyjny - niezrozumiały zapis o wyższym VAT )

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona