O dorabianiu kluczyków do U-locka i obs³udze klienta s³ów kilka

Data: 2011-03-06 16:15:40
Autor: krzysiek
O dorabianiu kluczyków do U-locka i obs³udze klienta s³ów kilka
Ze 3 lata temu kupiłem sobie U-locka Kryptonite evolution. Wszystko fajnie, ale po pewnym czasie gdzieś posiałem 1 kluczyk co sprawiło, że postanowiłem dorobić sobie zapas, bo gdybym zgubił drugi, to pozostałoby mi wzywanie straży pożarnej do odciecia roweru.
(ewentualnie, w ramach eksperyentu, mógłby ciąć U-locka samemu i sprawdzić, kiedy ktoś zareaguje ;)
Na poczatku naiwnie poszedłem do najblizszego zakładu dorabiania kluczy - okazało sie jednak, że czegoś takiego nie zrobią.
Potem sprawdziłem, że na stronie Kryptonite można zamówic dodatkowe klucze podając numer (jest na każdym kluczu) - dla mojego u-locka $6 za sztukę.
Zamówiłem 2, zapłaciłem kredytówką i czekam zadowolony.
Okazało sie jednak, że coś im sie rypnęło z serwerem i po kilka dniach blokada pieniędzy na karcie została cofnięta i wyglądało na to, że moje zamówienie gdzieś wcięło.

Napisałem do nich maila z pytaniem co się stało i po wyjaśnieniu sytuacji w kolejny mailu zostałem poproszony o potwierdzenie adresu i poinformowany, że 2 klucze zostaną do mnie natychmiast wysłane za darmo.

W piątek właśnie przyszła do mnie przesyłka z USA.

Chciałbym, żeby każda firma miała takie podejście do klienta.
Ot, tak chciałem się podzielić dobrą wiadomością... :)

--
krzysiek

Data: 2011-03-06 17:33:16
Autor: kml
O dorabianiu kluczyków do U-locka i obsłudze klienta słów kilka

Użytkownik "krzysiek" <xnerag@cbpmgn.barg.cy_ROT13_invalid> napisał w wiadomości news:il0bvb$k2a$1news.onet.pl...

Chciałbym, żeby każda firma miała takie podejście do klienta.
Ot, tak chciałem się podzielić dobrą wiadomością... :)

Każda firma w PL powinno być... Tak samo miałem z sigmą - wysłałem uszkodzoną bez papierów etc. a dostałem nową :)

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-06 17:33:39
Autor: 2late
O dorabianiu kluczyków do U-locka i obs³udze klienta s³ów kilka
On 06/03/2011 4:15 PM, krzysiek wrote:
Ze 3 lata temu kupi³em sobie U-locka Kryptonite evolution. Wszystko
fajnie, ale po pewnym czasie gdzie¶ posia³em 1 kluczyk co sprawi³o, ¿e
postanowi³em dorobiæ sobie zapas, bo gdybym zgubi³ drugi, to pozosta³oby
mi wzywanie stra¿y po¿arnej do odciecia roweru.

Ja mam jakiegos dziwnego u-locka do ktorego dali mi z piec kluczy, w tym jeden wiekszy.
Ktos mi tam wyjasnial ze z tego wiekszego mozna ewentualnie dorabiac.

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
www.wikileaks.org

Data: 2011-03-09 10:54:08
Autor: ±æê³ñ󶼿
O dorabianiu kluczyków do U-locka i obs³udze klienta s³ów kilka
Do Magnum w komplecie te¿ mam z 5 czy 6.

-- -- -

Data: 2011-03-09 11:06:51
Autor: bans
W dniu 2011-03-06 18:33, 2late pisze:

Ja mam jakiegos dziwnego u-locka do ktorego dali mi z piec kluczy, w tym
jeden wiekszy.
Ktos mi tam wyjasnial ze z tego wiekszego mozna ewentualnie dorabiac.

Do Evo Mini dosta³em 3 - dwa malutkie i jeden wiêkszy z diod± - tak dla informacji.

--
bans

Data: 2011-03-07 06:51:58
Autor: Grzegorz
O dorabianiu kluczyków do U-locka i obsł udze klienta słów kilka
Hello krzysiek !:

Ja dorabiałem ostatnio do Axy - dwa razy po dwa klucze (dwie blokady). Za każdym razem bez żarnych problemów, klucze po tygodniu w skrzynce.

Chyba polskie (niektóre) firmy mogą tylko pozazdrościć...

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-03-09 17:09:42
Autor: amrac
O dorabianiu kluczyków do U-locka i obsł udze klienta słów kilka
I nie weryfikowali w żaden sposób numeru? Przecież, mógłbym podać czyjś numer, np kolegi. W sumie to dobra wskazówka - nikomu nie udostępniać klucza. W sumie to się zastanawiam teraz, czy nie zamazać np. czy nie wytrzeć numeru na kluczy, właśnie na taką okoliczność (też mam EVO).

Data: 2011-03-09 16:10:20
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-03-09, amrac wrote:
[...]

A wiesz o tym, że złodzieje potrafią dorabiać klucze na podstawie
fotografii? )

Data: 2011-03-10 08:17:57
Autor: kml

Użytkownik "Jan Srzednicki" <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał w wiadomości news:slrninf9jc.1040.w_at_wrzask_dot_ploak.pl...
On 2011-03-09, amrac wrote:
[...]

Znalezionej przez google!

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-10 18:11:53
Autor: amrac
O dorabianiu kluczyków do U-locka i obsł udze klienta słów kilka
Możliwe, że nawet po odcisku spd na asfalcie, chodzi tylko o to, żeby nie ułatwiać sprawy. No to może w ogóle po co przypinać, bo przecież złodzieje mają nożyce itp.

Data: 2011-03-10 19:50:40
Autor: kml

Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:ilb0oo$bl5$1news.onet.pl...
Możliwe, że nawet po odcisku spd na asfalcie, chodzi tylko o to, żeby nie ułatwiać sprawy. No to może w ogóle po co przypinać, bo przecież złodzieje mają nożyce itp.

Pomysł przedni, zostanie Ci ostatni klucz z zatartym numerem i wtedy napiszesz do producenta a oni na pewno Ci pomogą :> Naprawdę nie popadajmy w paranoję z zacieraniem numeru klucza.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-10 21:03:54
Autor: __Maciek
O dorabianiu kluczyków do U-locka i obs³udze klienta s³ów kilka
Thu, 10 Mar 2011 19:50:40 +0100 "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisa³:

Pomys³ przedni, zostanie Ci ostatni klucz z zatartym numerem i wtedy napiszesz do producenta a oni na pewno Ci pomog± :> Naprawdê nie popadajmy w paranojê z zacieraniem numeru klucza.

Na gubienie (a raczej niegubienie) kluczy jest jeden 100% skuteczny
patent - przywi±zaæ! Wszystkie moje klucze mam w jednym pêczku, a
ten¿e pêczek jest za pomoc± repsznura fi 4mm przywi±zany do szlufki
spodni. Do szlufki nad kieszeni± w której ów pêczek noszê. Kiedy¶
nosi³em ³añcuch, ale jak go zwa¿y³em i wysz³o mi ¿e wa¿y ponad 400g,
to sobie darowa³em, wystarczy ¿e klucze wa¿± niema³o. Maj±c klucze
przywi±zane do szlufki spodni, nie zgubimy ich bo spodnie to raczej
trudno zgubiæ :-) Klucze odwi±zujê od szlufki tylko na czas prania
spodni i nastêpnego dnia przywi±zujê z powrotem. Sznur czarny, nie
rzuca siê zupe³nie w oczy na tle ciemnozielonych spodni. D³ugo¶æ
sznura nale¿y dobraæ tak ¿eby spokojnie dosiêgaæ do najwy¿ej
po³o¿onego zamka który mamy obs³ugiwaæ, mój sznur, licz±c od szlufki
do pêczka ma ok 80cm (trzeba pamiêtaæ o zapasie na przywi±zanie).
Polecam ww. rozwi±zanie, chocia¿ nie wiem do czego sobie lajkrowcy
przywi±¿± :-) mo¿na np. do plecaka, ale tu ju¿ ³atwiej o ewentualne
zgubienie.

Data: 2011-03-11 14:38:05
Autor: amrac
O dorabianiu kluczyków do U-locka i obs³udze klienta s³ów kilka
A ja proponujê smycz:) Tak ja wo¿ê. A co do "nie zgubimy" to stwierdzenie takie samo jak to, ¿e maj±c TAWS nie spadniemy:)

Data: 2011-03-11 18:09:06
Autor: __Maciek
O dorabianiu kluczyków do U-locka i obs³udze klienta s³ów kilka
Fri, 11 Mar 2011 14:38:05 +0100 amrac <szymekto@o2.pl> napisa³:

A ja proponujê smycz:) Tak ja wo¿ê. A co do "nie zgubimy" to stwierdzenie takie samo jak to, ¿e maj±c TAWS nie spadniemy:)

:-)

Ale TAWS w rowerze? ¯eby nie spa¶æ? ;-)
"Terrain ahead! Terrain ahead!" (i ³up, OTB)

BTW w³a¶nie se lusterka wsteczne Kitaja kupi³em. Tak siê chwalê ;-)

Data: 2011-03-11 14:38:45
Autor: amrac
W dniu 10.03.2011 19:50, kml pisze:

[...]

napiszesz do producenta a oni na pewno Ci pomogÄ… :> NaprawdÄ™ nie
popadajmy w paranojÄ™ z zacieraniem numeru klucza.

Dlaczego przyjąłeś założenie, że mam tylko jeden klucz?

Data: 2011-03-11 16:21:04
Autor: kml

Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:ild8l4$duh$2news.onet.pl...

Dlaczego przyjąłeś założenie, że mam tylko jeden klucz?

Dlaczego przyjąłeś, że nie ma takiej możliwości abyś został z jednym kluczem i to akurat tym co ma numer zatarty? :)

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-12 08:50:29
Autor: amrac
W dniu 11.03.2011 16:21, kml pisze:

[...]

Nie rozmawiamy o sytuacji tego kto znajdzie mój zatarty klucz a o mojej, że zostanę z niczem/dwoma i producent mi na ich podstawie nie dorobi

Data: 2011-03-12 20:11:03
Autor: kml

Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:ilf8k3$j0i$1news.onet.pl...

Nie rozmawiamy o sytuacji tego kto znajdzie mój zatarty klucz a o mojej, że zostanę z niczem/dwoma i producent mi na ich podstawie nie dorobi

Cała rozmowa zaczęła się od tego, iż uznałeś że "W sumie to się zastanawiam teraz, czy nie zamazać np. czy nie wytrzeć numeru na kluczy, właśnie na taką okoliczność (też mam EVO)." a dla mnie to jest nieco śmieszne. Naprawdę uważasz, że ktoś zada sobie tyle trudu i zachodu żeby próbować klucz dorobić na lewo podając się za właściciela u producenta? Naprawdę bądźmy realistami.

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-13 14:50:35
Autor: amrac
W dniu 12.03.2011 20:11, kml pisze:
Naprawdę uważasz, że ktoś zada sobie tyle trudu i zachodu żeby próbować
klucz dorobić na lewo podając się za właściciela u producenta? Naprawdę
bądźmy realistami.

Jestem OMC inż. w związku z czym wszędzie szukam tzw. worst case :)

Data: 2011-03-13 16:37:28
Autor: kml

Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:ilii36$ea4$1news.onet.pl...
[...]

No jasne, ale żeby komuś się aż tak chciało to musiałbyś mieć unikatowy, baaardzo drogi rower i do tego przypinać go na mieście :P

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-14 10:12:20
Autor: amrac
W dniu 13.03.2011 16:37, kml pisze:
No jasne, ale żeby komuś się aż tak chciało to musiałbyś mieć unikatowy,
baaardzo drogi rower i do tego przypinać go na mieście :P

Oj, nie poraz pierwszy staje mi... widzieć "na mieście" SIDy, XTRy (w tym koła na szybkozamykacza) i inne Eastony EC70 itp. średio-wysoką półkę przypiętą "grubą" linką :) Sam sobie chciałem nawet kiedyś takie kółko "pożyczyć" - jak dają to brać, pomyślałem <rotfl>

Data: 2011-03-14 18:19:22
Autor: kml

Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:ilkm5f$632$1news.onet.pl...

[...]

Dobra, ale nikt do tego nie dorabia lewych kluczy prawda :)

http://endurorider.pl
02/03/11 zaczęło się!

Data: 2011-03-09 19:57:17
Autor: krzysiek
On Wed, 09 Mar 2011 17:09:42 +0100, amrac wrote:

I nie weryfikowali w żaden sposób numeru?

A jak i po co?
Jeśli znasz numer to znaczy, że masz potrzebę mieć taki klucz.
Klucz mam albo w portfelu albo w szufladzie w domu, U-locka z reguły nie pożyczam, a jak już sie zdarzy, to z pewnoscia nie "kolegom" co polecą klucze dorabiać.
Wydaje mi sie, ze szukasz problemu, gdzie go nie ma, ale jeśli poczujesz się lepiej to oczywiscie możesz swój zamazać :) - na stronie Kryptonite można zarejestrować swój nr klucza, potem się można zalogować i zamówic duplikat bez podawania numeru ponownie.

--
krzysiek

O dorabianiu kluczyków do U-locka i obs³udze klienta s³ów kilka