O drogach;)

Data: 2017-04-06 06:27:31
Autor: Kris
O drogach;)
Ludzie na Księżycu byli, na Marsa chcą lecieć a technologi aby dobrze droge naprawić nie opracowali.
Pomijam przypadki ze jak była dziura to najczęściej jest załatana tak że poziom "łaty" jest albo wyżej albo niżej poziomu jezdni.
W okolicy nie tak dawno obsunęła się skarpa i zarwała się droga. Drogowcy skarpę umocnili, wszystkie warstwy jezdni na odcinku ok 100 metrów zerwali i położyli od nowa. I te 100 metrów nowego asfaltu z jednej strony jest niżej starej drogi z drugiej strony wyżej. Różnice poziomów niewielkie pewnie w granicach 1cm ale jadąc autem wyraźnie je czuć
Czy do diabła naprawdę drogowcy nie potrafią tak naprawić drogę aby wszystko równo było? To jakaś skomplikowana super kosmiczna technologia?

Data: 2017-04-06 08:33:30
Autor: przemek.jedrzejczak
O drogach;)
Umowy są podpisywane na utrzymanie lub od sztuki ale w żadnym wypadku nie opłaca się dziury naprawić dobrze tzn na zawsze :-)

Data: 2017-04-06 17:58:03
Autor: J.F.
O drogach;)
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości
Umowy są podpisywane na utrzymanie lub od sztuki ale w żadnym wypadku nie opłaca się dziury naprawić dobrze tzn na zawsze :-)

Ale niekoniecznie z tych powodow, co sugerujesz :-)

https://www.youtube.com/watch?v=rDcep9mLxZg

Niestety - po niemiecku.
Polska wersja to trzeba czatowac na Galileo.

J.

Data: 2017-04-06 09:59:53
Autor: przemek.jedrzejczak
O drogach;)
zaklejenie takiej dziury byle czym to koszt 5-35 ojro szacowana trwałość około 3 miesiące. Alternatywa ? Owszem kompletny remont drogi czyli miliony więc nawet bogaci Niemcy lepią :-)

Data: 2017-04-06 17:00:47
Autor: Budzik
O drogach;)

[...]

https://www.youtube.com/watch?v=VEKbj9RwWu8
Widział ktos zeby tak naprawiali?
Nasypią, pogrzeją miejscowo i juz.
Ale chyba coś w tym jest ze skoro technologią polega na grabieniu i układaniu wartwy o 2-3 cm wyzszej niz pozostała czesc jezdni to to nie moze być tak równe jak cała, nowo połozona jezdnia.
Gorzej jak nowo położona jest nierówna juz od startu...

--
Pozdrawia... Budzik
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2017-04-06 23:21:13
Autor: sczygiel
O drogach;)
W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 19:00:47 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

> [...]

Gorzej jak nowo położona jest nierówna juz od startu...

Ja widzialem mnóstwo dobrze zalepionych dziur.
Ale do tego trzeba piłę, wyciąć, wydłubać stary asfalt. Pociapać smołą, nasypać asfaltu, poubijać, dosypać do równego, poubijać, brzegi zaciapać smołą.

Technologie mamy opanowana. Ponoć z zagranicy przyjeżdzają oglądac i sie uczyć.

I jak widzę niektóre łaty to juz pare lat mają i sie nie kruszą...
A rozmiary różne. Od łatki w okolicy kartki A3 aż do placków wielkości samochodu lub długości 10-15m.

Tylko taka łatka troche wiecej kosztuje niz zasypanie (na zimno) asfaltem z worka, uklepaniem za pomocą koła żuka i poczekaniem aż słońce całość stopi i uszczelni...

Data: 2017-04-07 13:03:04
Autor: J.F.
O drogach;)
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA74FBCB12C855budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Potem sie ubija tym walcem.
A potem ubijaja samochody.

J.

Data: 2017-04-07 14:00:31
Autor: Budzik
O drogach;)

[...]

Nie rób ze mnie idioty...
No przeciez rozumiem, ze się ubija ale skoro wartswe do ubicia układa sie na oko to efekt tez nie ma prawa być idealnie równy, nawet jak to sie pod siłą walca troche rozejdzie i wyrówna.

--
Pozdrawia... Budzik
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

Data: 2017-04-07 16:38:07
Autor: J.F.
O drogach;)
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA7509EC95FD1Ebudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Samo ubijanie tez chyba nie jest precyzyjnie, wiec nie mozna powiedziec ze trzeba nadlozyc 23mm.
Zreszta jak to tak precyzyjnie wyznaczyc - i na krzywej jezdni, i na ziarnistej masie.

Wiec sie konczy tak, ze jest roznica.

J.

Data: 2017-04-07 15:00:45
Autor: Budzik
O drogach;)

[...]

Jak kłada od nowa to jakos się udaje.

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

Data: 2017-04-07 08:48:06
Autor: miumiu
O drogach;)
Pytalem kiedys goscia od sieci sanitarnych czemu w tym porabanym kraju nikt nie potrafi wyregulowac wysokosci studzienek. Nagadal sie 15 minut ale zadnej sensownej odpowiedzi nie bylo. Caly czas mnie nurtuje czemu studzienki nie moga byc w osi pasa pomiedzy kolami i czy to wymaga technologii nasa zeby wyregulowac ich wysokosc...

Data: 2017-04-07 00:15:15
Autor: Kris
O drogach;)
W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 08:51:54 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:
Pytalem kiedys goscia od sieci sanitarnych czemu w tym porabanym kraju nikt nie potrafi wyregulowac wysokosci studzienek.

To kolejna rzecz która od dawna mnie zadziwia

Nagadal sie 15 minut ale zadnej sensownej odpowiedzi nie bylo. Caly czas mnie nurtuje czemu studzienki nie moga byc w osi pasa pomiedzy kolami i czy to wymaga technologii nasa zeby wyregulowac ich wysokosc...

Nie dalej jak dwa tygodnie temu ok 3km odcinek drogi u nas od nowa asfaltem zalali. Przedtem wszystkie instalacje tam nowe kładli. Studzienki kanalizacyjne zamontowane tak ze można sobie zawieszenie protestować tam jadąc.

Data: 2017-04-07 22:35:36
Autor: Cavallino
O drogach;)
W dniu 07-04-2017 o 09:15, Kris pisze:
[...]

Może jeszcze zrobią.
Studzienki reguluje się PO wylaniu asfaltu.

Data: 2017-04-07 23:43:54
Autor: Przemyslaw P.
O drogach;)
Tylko te, które skopali za pierwszym razem.
Ogólnie cały problem wynika z niestaranności i braku nadzoru.. Zapadnięte studnie, to błędy w regulacji przed położeniem asfaltu, których nikt nie wychwycił. Widziałem studnie, w których betonowe kręgi były regulowane za pomocą patyczków lub kamyków i obsmarowane na końcu zaprawą. Dla oka wszystko gra, odbiór też nic nie zauważy, a jak dopisze szczęście, to i gwarancja jakoś zleci i nikt się nie przyczepi.

Data: 2017-04-07 00:52:53
Autor: sczygiel
O drogach;)
[...]

To nie wina kraju.
Taki urok instalacji wodnych jest.
Mówiąc wprost:
Kanaliza nie jest szczelna. W zimie to co z niej wyplywa ma szanse rury nieco wypchnąć albo przynajmniej zbić i na wiosne osiądzie.. Nawet w mieście.
Nawet niemce maja takie problemy i sprzet do naprawy takich uszkodzeń (uchwyt podnoszący właz do studzienki, piłę odcinającą ten właz, troche gratów do zabetonowania ten szczeliny itp. Na youtube sa filmiki reklamowe takich maszyn).

Jak pare razy widzialem robienie kanalizy pod zerwaną drogą to relatywnie dobrze jest robione. Podsypane, ubite, wypoziomowane, potem asfalt wylany i jest równo. Za pare lat i tak sie robią 2-5cm róznice w wysokości...

Mnie bardziej zastanawia czemu kanaliza nie jest budowana w jakiejkolwiek linii prostej pod takimi drogami.
Często nie jest to nawet linia skośna w stosunku do drogi tylko taki se zygzak...

Data: 2017-04-07 11:00:46
Autor: Budzik
O drogach;)
Użytkownik  sczygiel@gmail.com ...

[...]

No własnie, jakby była na srodku pasa czyli miedzy kołami to by wielkiego problemu nie było. --
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon

Data: 2017-04-07 04:58:20
Autor: Bolko
O drogach;)

No własnie, jakby była na srodku pasa czyli miedzy kołami to by wielkiego problemu nie było.
Czasami trzeba remont zrobić
i wtedy ani z lewej ani z prawej
A tak robisz światła i ruch wahadłowy

Data: 2017-04-07 14:58:10
Autor: Shrek
O drogach;)
W dniu 07.04.2017 o 13:00, Budzik pisze:

No własnie, jakby była na srodku pasa czyli miedzy kołami to by wielkiego
problemu nie było.

Często lokalizacja pasów zmienia się co rok lub dwa;)

A tak na poważnie, to jak weźmiesz mapę do celów projektowych to okazuje się, że tam ciasno jest, bo mnóstwo instalacji już leży i kładzie się tam, gdzie się da.

Shrek.

Data: 2017-04-10 12:57:40
Autor: robot
O drogach;)
napisał:
[...]

Nie przyjmuję takiego tłumaczenia.
To, że jakaś rura zmienia sama swoje położenie,
nie musi oznaczać, że pokrywa studzienki musi zmieniać
położenie razem z nią. Pokrywa studzienki nie musi
być na sztywno połączona z rurą. Powiem wiecej.
Rura z drugą rurą nie musi być połączona na sztywno.
Może niech szanowni "kanalizatorzy" podpatrzą jak zrobiony
jest samochód i w ten sposób się czegoś nauczą.
Na przykład takie koło. Nie jest wcale przyspawane do samochodu.
I w dodatku jeszcze się kręci!
Ja wiem, że takie rzeczy się "kanalizatorom" w głowie nie mieszczą.
Ale proszę wierzyć mi na słowo. Jak te koło nie musi być
przyspawane do samochodu, to ta pokrywa studzienki też nie musi.

Data: 2017-04-10 04:21:25
Autor: sczygiel
O drogach;)
W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 12:57:43 UTC+2 użytkownik robot napisał:
> [...]
Ale proszę wierzyć mi na słowo. Jak te koło nie musi być
przyspawane do samochodu, to ta pokrywa studzienki też nie musi.

Ano nie musi. I zazwyczaj wręcz nie jest. :)
Zauważ że większość opada w dół. Bo po prostu rury kanalizacyjne osiadają to i właz opada bo nie jest jakoś dodatkowo kotwiony do czegokolwiek innego niż samo wsparcie na tej rurze kanalizacyjnej.

I se opada. A asfalt nie opada bo jest troche wsparty na gruncie obok no i jednak troche inaczej sie nacisk układa na połać asfaltu a inaczej na sam właz (hint: przejeżdzając po włazie prawie cała waga koła koncentruje sie na jednej stronie włazu a potem drugiej).

I se opada. A skoro niemce maja specyjalne maszyny do napraw takich felerów to znaczy ze nawet oni nie zawsze robia kanalize tak dobrze zeby nie opadało :)

Data: 2017-04-24 01:15:39
Autor: Kris
O drogach;)
W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 09:52:56 UTC+2 użytkownik sczy...@gmail.com napisał:

[...]

To nie to a zwykłe partactwo wg mnie
Przed chwilą jechałem ok 3 km odcinkiem drogi która była remontowana i została oddana do użytku w piątek. Remont to nie było tylko łatanie dziur a zerwanie całej nawierzchni coś tam kopali z kanaliza itp. Droga miejska lub powiatowa zapewne raczej nie wojewódzka. Na całym odcinku położyli od nowa nową nawierzchnie. Dzisiaj liczyłem studzienki jadąc tą drogą. Na moim pasie najechałem na 16 studzienek
Do 4 nie mógłbym się przyczepić ale pozostałe 12szt było obsadzone za nisko i wyraźnie w aucie to czuć. Raczej to nie były różnice poziomów 2 cm a większe
Kubka z kawą bym nie ryzykował trzymać w ręku podczas jazdy tą ulica.

Data: 2017-04-24 01:52:06
Autor: sczygiel
O drogach;)
W dniu poniedziałek, 24 kwietnia 2017 10:15:42 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Kubka z kawą bym nie ryzykował trzymać w ręku podczas jazdy tą ulica.

Ja mialem na mysli budowanie kanalizy a nie remont nawierzchni.
To ze kanaliza sie krzywi to nawet niemce wiedzą.
I tu bym sie nie czepial.

Ale ostatnio pojezdzilem troche po miastach i patrzylem jak są studzienki robione. Ze zdziwieniem odkrylem ze sporo z nich jest elegancko w linii prostej i okolo metr, poltora od krawedzi. I da sie jechac omijając je.

No i patrzylem ile z nich jest zapadnietych a ile nie. I w sumie moze 20% jest makabryczna a reszta jest ok.

Data: 2017-04-07 22:34:55
Autor: Cavallino
O drogach;)
W dniu 07-04-2017 o 08:48, miumiu pisze:
[...]

Złe pytanie.
Prawidłowe jest takie, dlaczego nie mogą być w chodniku, tak jak w Niemczech.

Data: 2017-04-07 23:43:21
Autor: SW3
O drogach;)
W dniu 07.04.2017 o 22:34 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:

dlaczego nie mogą być w chodniku, tak jak w Niemczech.

A dlaczego w chodniku a nie w ścieżce rowerowej? ;)

--
SW3
-- --

Data: 2017-04-08 11:52:59
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
O drogach;)
Powitanko,

> dlaczego nie mogą być w chodniku, tak jak w Niemczech.

Nie tylko w Niemczech. Ten fenomen studzienek w ulicy fascynuje mnie od dawna, więc będąc za granicą zwracam na to uwagę. Nawet w Brukseli (chyba największa gęstość zaludnienia w Europie) tak nie robią. Czechy, Słowacja, Anglia, Holandia, Francja, Włochy - studzienki w ulicy bywają najwyraźniej wtedy, jak z jakiś względów nie da się zrobić obok. Tylko u nas dokładnie odwrotnie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2017-04-08 04:25:22
Autor: sczygiel
O drogach;)
W dniu sobota, 8 kwietnia 2017 11:53:09 UTC+2 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
Powitanko,

> [...]

Nie tylko w Niemczech. Ten fenomen studzienek w ulicy fascynuje mnie od dawna, więc będąc za granicą zwracam na to uwagę.. Nawet w Brukseli (chyba największa gęstość zaludnienia w Europie) tak nie robią. Czechy, Słowacja, Anglia, Holandia, Francja, Włochy - studzienki w ulicy bywają najwyraźniej wtedy, jak z jakiś względów nie da się zrobić obok. Tylko u nas dokładnie odwrotnie.

No pacz Pan!
Pierwsze miejsce gdzie ludzika postawilem:
https://www.google.pl/maps/@50.829585,4.378463,3a,66.8y,265.49h,73.77t/data=!3m4!1e1!3m2!1smCsi4jBy8SenbGgaK0tI8Q!2e0

Drugie i piersze dojscie do skrzyzowania:
https://www.google.pl/maps/@50.8306726,4.3735329,3a,66.8y,4.51h,59.88t/data=!3m4!1e1!3m2!1sOT-2f8oaZUZ7EumhUyJTdQ!2e0

Kawałek w góre:
https://www.google.pl/maps/@50.831556,4.3740527,3a,66.8y,5.45h,60.93t/data=!3m4!1e1!3m2!1sWYp5K4bHvxf-1eJOJl_Ycg!2e0

A tu mi sie ludzik rzucił przypadkiem bo nie chcialem w tym miejscu:
https://www.google.pl/maps/@50.8272287,4.3843231,3a,66.8y,347.36h,23.47t/data=!3m4!1e1!3m2!1s32M4rKr63hzt8C4WoAFbAg!2e0

A potem stwoerdzilem ze dam szanse teorii i rzucilem sie na prage:
https://www.google.pl/maps/@50.0743533,14.4996073,3a,66.8y,350.55h,75.95t/data=!3m4!1e1!3m2!1sAc0GPl3pnaXBXamaa58FuQ!2e0

To pierwsze miejsce gdzie ludzika rzucilem

Odechcialo mi sie guglować.

Nie wiem czy te studzienki są kanalizacyjne ale mi tam rybka. Klapa jest znaczy sie szansa na krzywa droge jest.

Moze oni jakos inaczej te kanalize robia ale ja bym w tym temacie nie generalizowal.

Data: 2017-04-08 21:21:39
Autor: Tomasz Gorbaczuk
O drogach;)
W dniu .04.2017 o 11:52 Pawel "O'Pajak" <opajak1@gazeta.pl> pisze:

Powitanko,

> [...]

Nie tylko w Niemczech. Ten fenomen studzienek w ulicy fascynuje mnie od  dawna, więc będąc za granicą zwracam na to uwagę. Nawet w Brukseli  (chyba największa gęstość zaludnienia w Europie) tak nie robią. Czechy,  Słowacja, Anglia, Holandia, Francja, Włochy - studzienki w ulicy bywają  najwyraźniej wtedy, jak z jakiś względów nie da się zrobić obok. Tylko u  nas dokładnie odwrotnie.

Wszędzie gdzie byłem (za granicą) widziałem taką samą partaninę jak w PL.  Nie odstajemy w żaden sposób od średniej. W Niemczech jest tak samo a  nawet gorzej niż u nas. W Berlinie więcej dziur niż w Warszawie.

TG

Data: 2017-04-07 11:15:04
Autor: Iglo
O drogach;)

Napotkałem miejsce gdzie można się z tematu studzienek i placków doktoryzować, w mieście Wyszków, odbicie od starej krajowej 8, na odcinku, 100m 37 studzienek +-3, bo jednak ciężko się liczy jadąc :-), jedne wyżej, drugie niżej, raz środek, raz prawe koło, raz lewe, garby, doły, placki, wybrzuszenia, wykruszenia, jakby zemsta kanalarzy i drogowców na kierowcach.. Dopiero jak jechałem jednośladem są jaja, normalnie slalom gigant żeby nie zaliczyć gleby.

Data: 2017-04-07 19:11:51
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
O drogach;)
a co ty myślisz, że po pijaku to tak łatwo?

O drogach;)