Data: 2013-10-29 20:23:18 | |
Autor: Przyjazny | |
O historie skrzyni biegow | |
On 2013-10-29 14:46, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:
Podziel zwykłą na warianty: * bez synchronizacji * z synchonizacją biegów poza pierwszym i wstecznym * z synchonizacją biegów poza wstecznym * z synchonizacją wszystkich biegów system z Forda T Bylo cos jeszcze? * zwykła skrzynia bez pedału sprzęgła (sprzęgło zmechanizowane - położenie dłoni na lewarku przy puszczonym gazie powoduje rozłączenia sprzęgła, włączenie innego biegu - sprzęgnięcie; kiedyś w ofercie renault) Rozumiem, że o automatycznych/w pełni zmechanizowanych nie mówimy, bo jeszcze by dużo było. |
|
Data: 2013-10-30 11:24:33 | |
Autor: Maciek | |
O historie skrzyni biegow | |
Dnia Tue, 29 Oct 2013 20:23:18 +0000 (UTC), Przyjazny napisał(a):
Rozumiem, że o automatycznych/w pełni zmechanizowanych nie mówimy, bo Cieakwia mnie raczej te mniej znane patenty sprzed czasow, kiedy 90% rynku zostalo podzielone miedzy manuale z takim czy innym sprzeglem i hydrokinetyczne automaty z i bez opcji +/-. -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba |
|
Data: 2013-10-31 02:14:32 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
O historie skrzyni biegow | |
W dniu 2013-10-30 11:24, Maciek pisze:
Dnia Tue, 29 Oct 2013 20:23:18 +0000 (UTC), Przyjazny napisał(a): Był taki samochód, co był śmigłem lotniczym napędzany. Skrzyni biegów raczej nie potrzebował, najwyżej stałe przełożenie dopasowujące optymalne obroty silnika do optymalnych obrotów śmigła. |
|
Data: 2013-10-31 06:59:22 | |
Autor: Maciek | |
O historie skrzyni biegow | |
Dnia Thu, 31 Oct 2013 02:14:32 +0100, Tomasz Wójtowicz napisał(a):
Był taki samochód, co był śmigłem lotniczym napędzany. Skrzyni biegów raczej nie potrzebował, najwyżej stałe przełożenie dopasowujące optymalne obroty silnika do optymalnych obrotów śmigła. A po uszczelnieniu i odwroceniu powstawala amfibia :) Nie slyszalem, ale raczej nie o takie rozwiazania mi chodzilo. -- Maciek Od kolijevke, pa do groba, za ispiranje mozga je doba |
|