O ile szybsze: Celeron 3.2GHz (351) i Core 2 Duo 2.2GHz (E4500)

Data: 2009-06-29 09:03:46
Autor: Kot Prezydenta
O ile szybsze: Celeron 3.2GHz (351) i Core 2 Duo 2.2GHz (E4500)

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:h2951p.ais.0poczta.onet.pl...
Mam płytę ECS z podstawką LGA775 i z tego co widzę to ten Core 2 Duo
będzie najszybszy do niej. Pytanie brzmi o ile będzie on szybszy od Celka
3.2GHz (351) który teraz jest w tej płycie zainstalowany... (FSB800).

Czy opłaca się za 240zł kupić proca E4500 czy lepiej kupić już nową
płytę i zupełnie innego proca + pamięć?

a czego ci brakuje w twjej aktualnej konfiguracji ?

Data: 2009-06-29 08:24:07
Autor: Pszemol
"Kot Prezydenta" <cicior@gazeta.pl> wrote in message news:h29p0j$7ce$1inews.gazeta.pl...
[...]

System pracuje ogólnie powoli - drobne typowe operacje zabierają CPU
na maksa 100%. Byle otwarcie maila i wskazówka CPU idzie na 100%
przez spory czas. Czasem komputer się zatyka po dłuższej pracy i CPU
pozostaje na 100% i już nie wraca do niskich wartości.

W biurze mam mocniejszy pecet, jest to Dell Precision 380, ma proca
Pentium D 3Ghz i również 2GRAM i przy tych samych operacjach
wskaźnik zajętości CPU skacze ledwie do 20-30% i szybko spada do 0%.

Celeron który aktualnie pracuje w moim domowym pececie ma wprawdzie
szybki zegar wewnętrzny (3.20GHz) ale jest to pojedynczy rdzeń i ma
strasznie kiepski cache do pamięci w porównaniu z pełnym Pentium.
Myślałem że upgrade procesora pomoże trochę w wydajności tego peceta.

Oba komputery pracują w MS Vista SP1. Domowy ma Basic, biuro Ultimate.

Data: 2009-06-29 17:50:51
Autor: Kot Prezydenta

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:h29tn7.7uo.0poczta.onet.pl...
[...]

Wydajnośc to nie tylko procesor ale fakt że celeron którego posiadasz demonem wydajności nie jest

Data: 2009-06-29 11:07:16
Autor: Pszemol
"Kot Prezydenta" <cicior@gazeta.pl> wrote in message news:h2ansr$4nd$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zdaję sobie z tego sprawę :-) Ten komputer był kupiony w supermarkecie
elektronicznym w lipcu 2007 za niewiele ponad 600zł (220 USD dokładnie).
Nigdy demonem szybkości nie był...

Teraz mam opcje takie: kupić mu nowego proca z nowym wiatrakiem, np:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150355328917

Albo te $100/300zł przeznaczyć na zupełnie nową płytę + proca.
Z tego co się orientuję, to z nowocześniejszych proców nie kupię zestawu
płyta+proc za 300zł szybszego niż to Core 2 Duo E4500. A może się mylę?
A nawet jeśli kupię takie combo za te 300zł to muszę wymienić też RAM.
Wydaje się więc rozsądne odmłodzenie zestawu tym procem za 250zł.

Data: 2009-06-30 08:50:56
Autor: JoteR
O ile szybsze: Celeron 3.2GHz (351) i Core 2 Duo 2.2GHz (E4500)
"Pszemol" napisał:

Celka 3.2GHz (351) który teraz jest w tej płycie zainstalowany... [...] Czy opłaca się za 240zł kupić proca E4500

[...]

I sądzisz, że wymiana procesora na to pomoże? Że te objawy to wina zbyt wolnego (ponad 3 GHz!) procesora? O święta naiwności...

JoteR

Data: 2009-06-30 09:03:08
Autor: Pszemol
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:h2cckk$6cc$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Co w takim razie radzisz?
To jest relatywnie nowa instalka Windows.
Nie instalowałem tam jeszcze żadnych gier poza starociem takim
jak Warcraft III. Wszystko co zainstalowałem to legalne, oficjalne
programy - żadnych piratów, wielokrotnych install/deinstall itp...
Windows jest czyste a i tak komputer ledwie stęka.

Starszy pecet w robocie ma prawdziwego pentium D (nie Celka)
i działa wyśmienicie przy tej samej ilości RAM. Jeśli nie CPU to co?
Chu***wa płyta główna od ECS? Inny chipset na płycie głównej?

Jestem otwarty na propozycje które miałyby na celu przyspieszenie
tego peceta, ale nic mi do głowy nie przychodzi. Masz jakiś pomysł?

Data: 2009-07-01 01:47:30
Autor: JoteR
"Pszemol" napisał:

[...]

Przede wszystkim sprawdziłbym, w jakim trybie działa HDD i czy w BIOS-ie nie jest coś poprzestawiane. Bo ciężko mi uwierzyć, że nawet tak nieudany procesor nie jest w stanie udźwignąć gołego systemu operacyjnego, nawet jeśli to Vista. Do licha, 2 GiB na pokładzie i zegar ponad 3 GHz (nawet jeśli to Celeron) nie ma prawa mulić tak, jak to opisujesz. Zresztą, ten komputer kupiłeś przecież w 2007 roku, nie mów, że przez 2 lata się tak mordowałeś ;->

Starszy pecet w robocie ma prawdziwego pentium D (nie Celka)
i działa wyśmienicie przy tej samej ilości RAM.

Czekaj, to ta sama podstawka? Zanim wkopiesz się w zakup procesora, zrób eksperyment i przełóż tego Pentium na chwilę do siebie, da Ci to odpowiedź czy rzeczywiście jest to wina tego Celerona.

JoteR

Data: 2009-06-30 20:22:29
Autor: Pszemol
"JoteR" <joter@pf.pl> wrote in message news:h2e86n$gkp$1inews.gazeta.pl...
"Pszemol" napisał:

[...]

Szczerze mówiąc to się mordowałem :-) Ten pecet był zakupiony z 512MB ram.
Działał koszmarnie wolno w Vista. Wyrzuciłem to 512M i kupiłem 2x 1GB.
Działało w miarę dobrze. Ale potem coraz wolniej, coraz wolniej, aż mi
windows w ogóle się wieszały na CPU 100% i komputera praktycznie nie
dawało się używać, bo każdy klik myszką i czekasz 2-3 sekundy na reakcję.
Parę miesięcy temu zrobiłem nową instalkę Visty, było w miarę dobrze
ale nienajlepiej - dalej jest powoli.

[...]

Wiesz, tego w robocie potrzebuję nie rozbierać bo działa :-)
Nie mam czasu na ewentualne naprawy gdyby się coś zaczęło dziać...

Data: 2009-07-01 09:26:48
Autor: miab
"Pszemol" napisał:

[...]

Jak tak utrzymujesz system to zaden procesor ci na dłuższa mete nie pomożę.
Może jakiegos Linuxa live na bootujacym pendrajwie se załóż. Przynajmniej
głupot nie będziesz dogrywał.za często.
Na marginesie Pentium D to zupełnie inna bajka niż Celeron D (dwa rdzenie
duży cache). Z kolei C2D jest tak gdzieś z półtora raza szybsze od Pentium D
przy tym samym zegarze.

miab

Data: 2009-07-01 10:35:01
Autor: Pszemol
"miab" <miwa14@wp.pl> wrote in message news:h2f363$kq6$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Wytłumacz mi co robię źle z utrzymaniem systemu - o co Ci chodzi?

Na marginesie Pentium D to zupełnie inna bajka niż Celeron D (dwa rdzenie
duży cache). Z kolei C2D jest tak gdzieś z półtora raza szybsze od Pentium D
przy tym samym zegarze.

No ale Pentium D 960 pracuje z zegarem 3GHz i ma cache 2x2MB
a ten C2D E4500 pracuje z zegarem 2.2GHz i ma cache tylko 2MB.
Czy wciąż będzie C2D e4500 szybsze od Pentium D 960 ?

Data: 2009-07-04 10:38:10
Autor: CeBeR
miab pisze:

Z kolei C2D jest tak gdzieś z półtora raza szybsze od Pentium D
przy tym samym zegarze.

Prędzej jakieś 5x (przy _tym samym_ zegarze), a w aplikacjach solidnie obciążających oba rdzenie nawet bardziej...

O ile szybsze: Celeron 3.2GHz (351) i Core 2 Duo 2.2GHz (E4500)