O ile więcej opłat? - gdy sprzedający zarejestruje auto najpierw na siebie

Data: 2009-03-02 13:12:14
Autor: TurboZin
O ile więcej opłat? - gdy sprzedający zarejestruje auto najpierw na siebie
Chcę kupić auto ściągnięte z Niemiec, nie zarejestrowane w Polsce.

Sprzedający nie rejestruje na siebie bo twierdzi że dochodzą dodatkowe koszty!

Jakie??

Czy chodzi jedynie o podatek od wzbogacenia 2% w US?

Czy jeszcze coś wyjdzie podwójnie?

Data: 2009-03-02 12:45:30
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 2 Mar 2009 13:12:14 +0100, TurboZin napisał(a):

Chcę kupić auto ściągnięte z Niemiec, nie zarejestrowane w Polsce.

Sprzedający nie rejestruje na siebie bo twierdzi że dochodzą dodatkowe koszty!

Jakie??

ledwie tydzień temu - jakbyś zgodnie z netykietą czytał archiwum przed
zadaniem pytania, miałbyś już gotową odpowiedź

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,

Data: 2009-03-02 14:32:37
Autor: TurboZin
O ile więcej opłat? - gdy sprzedający zarejest ruje auto najpierw na siebie

Coś mój czytnik nie znajduje tego wątku.
Czy to ten o tytule "Przekret z licznikiem"?
Jeśli tak, to nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie.

Moje auto stoi niedaleko ode mnie jest do obejrzenia.
Tyle że nie zarejestrowane. I interesuje mnie czy sprzedający
"traci" jedynie te 2% na Urząd Skarbowy, czyli w moim przypadku 400zł bo auto ok 20tys zł. Czy coś więcej?

Bo jeśli tak, to mówię że dokładam te 400zł i niech rejestruje NA SIEBIE.

A jak nie zechce to niech spada.

Data: 2009-03-02 15:37:45
Autor: Maverick
TurboZin wrote:

[...]

Chodzi o to, ze pozniej sprzedajacy powie : Tego Pana po raz pierwszy na oczy widze ... i tak samo samochod - jak cos bedzie nie tak z autem. Dodatkowo do US musialby podatek dochodowy odprowadzac, + ZUS (bo latwo udowodnic ze zarabia w ten sposob, a wiec musi firme zalozyc itp)

A tak to ty umowe podpisujesz z "Niemcem", on Cie na oczy nie widzial, wiec w razie czego to mart sie sam :D

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-03-02 15:46:50
Autor: TurboZin
[...]

Ok, to już wiem coś więcej.

A jak to jest z firmami które sprowadzają auta.
Rozumiem że mają prościej i wystawiają fakturę,
za pośrednictwo czy jakoś tak? Dobrze główkuję?

Czy od firm pośredniczących jest bezpieczniej?

Data: 2009-03-02 17:26:19
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 2 Mar 2009 14:32:37 +0100, TurboZin napisał(a):

Coś mój czytnik nie znajduje tego wątku.
Czy to ten o tytule "Przekret z licznikiem"?
Jeśli tak, to nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie.

Jest - koszta wszelakej odpowiedzialności za wady techniczne i prawne auta.

Data: 2009-03-02 16:14:01
Autor: J.F.
Użytkownik "TurboZin" <turbozin@TNIEMY.o2.pl> napisał w wiadomości news:gogijs$4n3$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Oplaty rejestracyjne [tablice, DR, naklejki] wyjda podwojnie jesli jestes z innej gminy.
Razem cos rzedu 200zl, wiec zasadniczo warte zaplacenia, ale zeby byl porzadek.

Naprawde jesli to wiekszy handlarz to boi sie tego ze mu zarzuca dzialalnosc gospodarcza bez zezwolenia.
I plac potem PIT/CIT, VAT i ZUS.

No i dochodzi jeszcze ryzyko podwojnej akczyzy - placisz, albo moze posiedzisz :-)

J.

Data: 2009-03-03 08:06:48
Autor: Czarek Daniluk
TurboZin pisze:
[...]

Jak kupowałem swojego Golfa - to powiedziałem handlarzowi - ja go od Pana kupuję, ale Pan go musisz na siebie zarejestrować.
Zarejestrował i jeszcze miesiąc jeździłem na jego blachach, nim dostanie stały DR.

Pozdrawiam !!

O ile więcej opłat? - gdy sprzedający zarejestruje auto najpierw na siebie