O iskrach - pytanko

Data: 2014-02-05 18:53:34
Autor: Budzik
O iskrach - pytanko
Jak juz powrzechnie wiadomo, policja uzywa radarów iskra-1 na podstawie homologacji ktora przeprowadzono na podstawie miernika iskra-video czyli iskra-1 + kamera.

Ale:
skoro wycelowana iskra-1 moze mierzyc cokolwiek a nie pojazd w ktory jest bezposrednio wycelowana, to skad wiadomo, ze to co nagra kamera w iskrze-
video to pojazd, ktorego predkosc jest w danym momencie mierzona?
Przeciez tutaj wystepuje dokładnie ta sama niedokładnosc co przy celowaniu na oko?!?!

Data: 2014-02-05 19:55:31
Autor: Cavallino
O iskrach - pytanko

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA2CBCA49FC51Cbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Ale w razie sporu możesz z obrazu nagranego wyliczyć prędkość tego auta które widać.

Data: 2014-02-05 23:04:35
Autor: Tomasz Pyra
O iskrach - pytanko
Dnia Wed, 5 Feb 2014 19:55:31 +0100, Cavallino napisał(a):

[...]

Niemniej nadal nie powinna to być żadna okoliczność "łagodząca" dla
urządzenia które niewiadomo co zmierzy.
Bo pomijając kwestie rozstrzygania któremu z grupy zmierzono prędkość,
zostają jeszcze kwestie podwójnego echa, czy echa od elementów wirujących
pojazdu.

Atesty urządzenie dostało na podstawie badań laboratoryjnych, gdzie
sprawdzili je kamertonem i w tych testach zapewne radar wypadł znakomicie.

Natomiast 5 minut testu na dowolnej drodze pokazałby każdemu że jako
urządzenie do mierzenia prędkości pojazdów jest to bezużyteczne.
No ale dobrze mierzy prędkość drgającego kamertonu.

Data: 2014-02-06 19:37:32
Autor: Pszemol
O iskrach - pytanko
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:1qc0nn623y03w.1shf52x9rpthr$.dlg40tude.net...
Bo pomijając kwestie rozstrzygania któremu z grupy zmierzono prędkość,
zostają jeszcze kwestie podwójnego echa, czy echa od elementów
wirujących pojazdu.

A jakie to masz w swoim pojeździe elementy wirujące z punktu
widzenia radaru?

Data: 2014-02-07 09:27:12
Autor: yabba
O iskrach - pytanko

http://www.youtube.com/watch?v=S0t2rQxf57c

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-07 10:32:28
Autor: anacron
O iskrach - pytanko
W dniu 07.02.2014 09:27, yabba pisze:
A jakie to masz w swoim pojeździe elementy wirujące z punktu
widzenia radaru?

http://www.youtube.com/watch?v=S0t2rQxf57c

To błąd pomiaru. Fakt zabawny, ale instrukcja mówi wyraźnie, że nie
wolno mierzyć z odległości mniejszej niż 10m. Przyczyną jest zbyt duża
czułość urządzenia. Zjawisko jest niebezpieczne, gdy Policjanci dokonują
pomiarów z wewnątrz swojego radiowozu.

O wiele częstszym błędem występującym na drodze jest zmierzenie innego
(często bardzo odległego i wręcz niewidocznego gołym okiem pojazdu) lub
zmierzenie sygnału wielokrotnie odbitego (np. różnicy prędkości pomiędzy
dwoma poruszającymi się w przeciwnym kierunku pojazdami).

Urządzenie nie jest także odporne na zjawisko kondensacji wilgoci (sama
wilgotność powietrza krzywdy mu nie robi) oraz zbyt niska odporność na
zakłócenia pola elektromagnetycznego.

--
anacron

Data: 2014-02-08 13:15:14
Autor: Pszemol
O iskrach - pytanko
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:52f49a5c$0$2160$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Posądzanie wiatraka od klimatyzacji za błędny pomiar jest dosyć
śmieszne, bo wiatraki umieszczone są w płaszczyźnie chłodnicy
czyli kręcą się tak, że łopatki wiatraka nie zbliżają się ani nie
oddalają od radaru.
Na dodatek, wiatrak od klimatyzacji jest umieszczony za chłodnicą
OBOK normalnego wiatraka który chłodzi auto na postoju lub
włącza się w czasie wolnej jazdy i gorącej pogodzie czujnikiem
temperatury płynu w chłodnicy...

Data: 2014-02-08 21:05:01
Autor: anacron
O iskrach - pytanko
W dniu 08.02.2014 20:15, Pszemol pisze:
[...]

A jednak, wirujące skrzydła może odebrać za drgania (gdyby je widziała).

--
anacron

Data: 2014-02-08 15:19:03
Autor: Pszemol
O iskrach - pytanko
"anacron" <anacron@anacron.pl> wrote in message news:ld62l8$ngf$1news.task.gda.pl...
[...]

Biorąc pod uwagę fakt, że pomiędzy wirującymi skrzydłami wentylatora
a radarem jest metalowa chłodnica to jednak nie ma znaczenia czy ten
wiatrak się kręci ani w jakiej płaszczyźnie.

Data: 2014-02-09 01:05:47
Autor: anacron
O iskrach - pytanko
W dniu 08.02.2014 22:19, Pszemol pisze:
[...]

Mówię o wiatraku jako takim, a nie tym za chłodnicą. Tak naprawdę na
filmiku Iskra mierzy drgania sprężarki klimatyzacji, pomijając już, że w
tym konkretnym przypadku mamy do czynienia z błędem pomiaru.

Nie zmienia to jednak faktu, że policjant stojący bezpośrednio przed
włączonym radiowozem może zmierzyć takie drgania w swoim radiowozie,
potem szybko podnieść w celu lepszego udawania miernik i wycelować go w
naszą stronę (symulując pomiar) i nas ukarać za rzekome przekroczenie
prędkości. Paradoksalnie nie musi tego nawet tak robić, bo lepszy wynik
uzyska dokonując pomiaru podczas podnoszenia... Na pewno chcesz, ze mną
dyskutować o Iskrach, albo innych radarach? :D

--
anacron

Data: 2014-02-08 16:35:25
Autor: kogutek444
O iskrach - pytanko
W dniu niedziela, 9 lutego 2014 01:05:47 UTC+1 użytkownik anacron napisał:
> [...]

uzyska dokonując pomiaru podczas podnoszenia... Na pewno chcesz, ze mną

dyskutować o Iskrach, albo innych radarach? :D

Coś osiągnąłeś ale zaczynasz przeginać i rżnąć strasznego eksperta. A niebiescy wkurwieni bo im roboty dołożyłeś. Żebyś się nie zdziwił jak Cie legalnie trafią. Stawiam kasę przeciwko liściom w parku że się na Ciebie szykują. To myśliwi. Dla nich mała frajda trafić ciężarną oślicę. Ale młodego byczka to inna sprawa.

Data: 2014-02-09 11:22:30
Autor: jerzu
O iskrach - pytanko
On Sat, 8 Feb 2014 16:35:25 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com wrote:

[...]

O, jednego trafili. O, i to we Włocławku :)

http://www.wloclawek.info.pl/nowosci,wiadomosci_wloclawek_i_region,1,1,_pan_marek_przegral_z_iskra_1,24711.html

Bardzo jestem ciekaw dalszego ciągu.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-09 11:27:40
Autor: J.F.
O iskrach - pytanko
Dnia Sun, 09 Feb 2014 11:22:30 +0100, jerzu napisał(a):
[...]

Punkt pierwszy do apelacji - sad nie powinien deprecjonowac instrukcji
z internetu, tylko wezwac oskarzyciela do przekazania oryginalnej.

J.

Data: 2014-02-09 04:29:18
Autor: kogutek444
O iskrach - pytanko
W dniu niedziela, 9 lutego 2014 11:27:40 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Punkt pierwszy do apelacji - sad nie powinien deprecjonowac instrukcji

z internetu, tylko wezwac oskarzyciela do przekazania oryginalnej.

W sprawach obywatel przeciwko państwo sądy z założenia nie mogą być neutralne bo sędziowie opłacani są przez państwo. Oni z założenia mają pokazywać obywatelowi miejsce w szeregu a przyznać winę państwa mogą w sytuacji kiedy sędzia jest pod ścianą i nie ma żadnego ruchu. Tak było od czasów kiedy powstawało sądownictwo jako instytucja. Dla każdego normalnie myślącego człowieka odniesienie się do fabrycznej instrukcji obsługi jest czymś normalnym. Dla sędziego niekoniecznie bo przeczytał taką instrukcję i stwierdził że na jej podstawie musiałby sprawę zamknąć zanim się rozpoczęła. W takiej sytuacji nie było by roli wychowawczej sądu. jak sprawa trafi jeszcze raz do rozpatrzenia. I jeśli okaże się że pomiar był zrobiony niezgodnie z fabryczną instrukcją. To czy sędzia który do tego nie doszedł poniesie jakieś konsekwencje? Oczywiście że nie. A powinien zapłacić wszystkie koszty związane z powtórnym rozpatrzeniem sprawy.

Data: 2014-02-09 13:02:02
Autor: RoMan Mandziejewicz
O iskrach - pytanko
Hello J.F.,

Sunday, February 9, 2014, 11:27:40 AM, you wrote:

[...]

Sąd ma prawo swobodnej oceny dowodów i nie musi sam żądać nowych.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-09 13:35:47
Autor: J.F.
O iskrach - pytanko
Dnia Sun, 9 Feb 2014 13:02:02 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
[...]

A obywatel ma prawo wymienic w apelacji co mu sie nie podoba.

J.

Data: 2014-02-09 05:32:39
Autor: kogutek444
O iskrach - pytanko
W dniu niedziela, 9 lutego 2014 13:35:47 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

A obywatel ma prawo wymienic w apelacji co mu sie nie podoba.

Po co takie teoretyczne pitolenie. Kwintesencja zachowań organów różnych była pokazana na filmie " Przepraszam czy tu biją". Dwóch przesłuchujących Bielusa milicjantów grających rolę dobrego i złego. Bielus jest niezadowolony bo za bardzo jeden z nich ciśnie. Drugi mu radzi że może skargę na tamtego złożyć. Bielus pyta dobrze radzącego kto będzie czytał tą skargę. Ja odpowiedział Kulej grający tego od dobrej rady. Bielus bierze ołówek i mówi " niech pan dyktuje". Tak samo jak Bielus miał szansę na uczciwe rozpatrzenie skargi tak obywatel ma szansę że jak sędzia nie będzie chciał czegoś zrobić że to zrobi. Pomimo że w Polsce nie ma precedensów to ten co wygrał w sądzie z Policją stworzył bardzo groźny dla Policji precedens. Miał przegrać a wygrał. To nieważne że miał rację. To nie o rację chodzi a o zasadę. Nie może być sytuacji że każdy może sobie ot tak pójść do sądu i wygrać z Policją. Państwo jak by było uczciwe to fabryczną instrukcję obsługi fotoradarów, wraz z uczciwym komentarzem dla mniej kumatych, zrobiło by ogólnie dostępną. Wymogło by też że każde takie urządzenie bez względu na sposób pomiaru dokumentowało by w formie zdjęć przebieg pomiaru. Zrobiło by też że uniemożliwienie dostępu do zrobionych zdjęć na każdym etapie postępowania było by karalne.

Data: 2014-02-09 16:57:14
Autor: J.F.
O iskrach - pytanko
Dnia Sun, 9 Feb 2014 05:32:39 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
Sąd ma prawo swobodnej oceny dowodów i nie musi sam żądać nowych.
A obywatel ma prawo wymienic w apelacji co mu sie nie podoba.

Po co takie teoretyczne pitolenie. [...]

Niby dobrze piszesz, ale gdyby tak bylo, to by zadna apelacja w kraju
nie przeszla. Tymczasem sad apelacyjny nie zawsze na korzysc
prokuratora rozstrzyga.

Wiec nie pitol teoretycznie, tylko ustaw wreszcie te google porzadnie,
zeby lamal linie. Mnie program mowi ze linia nie powinna byc dluzsza
niz 1000 znakow i nie pozwala wyslac cytatu

J.

Data: 2014-02-09 08:02:59
Autor: kogutek444
O iskrach - pytanko
W dniu niedziela, 9 lutego 2014 16:57:14 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sun, 9 Feb 2014 05:32:39 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com >>> Sąd ma prawo swobodnej oceny dowodów i nie musi sam żądać nowych.

> [...]

zeby lamal linie. Mnie program mowi ze linia nie powinna byc dluzsza

niz 1000 znakow i nie pozwala wyslac cytatu

W googlu nic nie możesz ustawić.

Data: 2014-02-09 17:24:03
Autor: John Kołalsky
O iskrach - pytanko

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

[...]

No i jego linie takie są

"
Po co takie teoretyczne pitolenie. Kwintesencja zachowa=F1 organ=F3w r=F3=
=BFnych by=B3a pokazana na filmie " Przepraszam czy tu bij=B1". Dw=F3ch prz=
es=B3uchuj=B1cych Bielusa milicjant=F3w graj=B1cych rol=EA dobrego i z=B3eg=
o. Bielus jest niezadowolony bo za bardzo jeden z nich ci=B6nie. Drugi mu r=
adzi =BFe mo=BFe skarg=EA na tamtego z=B3o=BFy=E6. Bielus pyta dobrze radz=
"

bo nie chodzi o to, by nie móc normalnie przesłać długiego tekstu tylko by dać szansę programom, które nie umieją tego zrobić

Data: 2014-02-10 12:03:37
Autor: anacron
O iskrach - pytanko
W dniu 09.02.2014 16:57, J.F. pisze:
[...]

Trzeba sąd pod ścianą postawić, Ty musisz udowodnić swoją niewinność, a
nie sąd Ci winę. Ja osobiście celowo wilgotność trzymałem na koniec,
gdybym zapytał o to w Rejonowym, sędzia gotowa by była jeszcze robić
pseudo eksperymenty w celu udowodnienia mi, że czasami przy
przekroczonej wilgotności wynik jednak jest ok, co jest trochę zgodne z
prawdą, bo problemem jest kondensacja wilgoci w przypadku Iskry a nie
sama wilgotność.

--
anacron

Data: 2014-02-08 18:26:35
Autor: Pszemol
O iskrach - pytanko
"anacron" <anacron@anacron.pl> wrote in message news:ld6gom$nfh$1news.task.gda.pl...
[...]

Czyli o którym wiatraku mówisz?

[...]

Ale na razie dyskutowałem o wiatrakach...

Data: 2014-02-08 22:08:08
Autor: J.F.
O iskrach - pytanko
Dnia Sat, 8 Feb 2014 13:15:14 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

Ale lopatki sa skosne.
Caly wiatrak moze i srednia odledlosc ma stala, ale jak mierzymy
niesymetrycznie, to moze cos wyjsc.
Ponadto lopatka ustawiajac sie wzdluz lub poprzek polaryzacji fali
moze roznie odbijac - a modulacja amplitudy oglupi radar.

Na dodatek, wiatrak od klimatyzacji jest umieszczony za chłodnicą
OBOK normalnego wiatraka który chłodzi auto na postoju lub

Nie podkreslaj ze OBOK, tylko ze ZA. No i wiatrak czesto z plastiku.

A ten normalny ... nie zawsze sie kreci, ale jak zacznie i oglupi
radar, to nie wazne co oglupia.

J.

Data: 2014-02-08 15:20:27
Autor: Pszemol
O iskrach - pytanko
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:16nmsydqfqx5.1r1w9oldiypc9$.dlg40tude.net...
[...]

Pisząc tamto nie uświadomiłem sobie faktu że jest za metalową
chłodnicą, a więc dla radaru zupełnie niewidoczny... :-)

Data: 2014-02-08 23:55:40
Autor: P.B.
O iskrach - pytanko
Dnia Sat, 8 Feb 2014 15:20:27 -0600, Pszemol napisał(a):

Pisząc tamto nie uświadomiłem sobie faktu że jest za metalową
chłodnicą, a więc dla radaru zupełnie niewidoczny... :-)

Albo przed. W Europie już wynaleziono wentylator elektryczny i nie musi on
być napędzany przez sprzęgło wiskotyczne od silnika., więc jest tam, gdzie
konstruktorowi było wygodniej. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-02-08 18:27:21
Autor: Pszemol
O iskrach - pytanko
"P.B." <pbernat@wp.pl> wrote in message news:1b7y7w7homszk.txfbdxrwocrx$.dlg40tude.net...
[...]

I który nowoczesny samochód ma wiatraki umieszczone przed chłodnicą?

Data: 2014-02-09 02:03:45
Autor: yabba
O iskrach - pytanko
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:ld6i1l$dcr$1dont-email.me...
[...]

Opel Astra II w niektórych wersjach:

http://tiny.pl/qjqh4

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-08 20:21:35
Autor: Pszemol
O iskrach - pytanko
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message news:52f6d409$0$2377$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Fajnie, zgoda - jest przed chłodnicą.
Ale wiatrak plastikowy, dla radaru przeźroczysty.

Data: 2014-02-10 14:47:05
Autor: Mirek Ptak
O iskrach - pytanko
Dnia 2014-02-09 03:21,  *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Fajnie, zgoda - jest przed chłodnicą.
Ale wiatrak plastikowy, dla radaru przeźroczysty.

Czy aby na pewno?

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-02-10 18:26:08
Autor: Pszemol
O iskrach - pytanko
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:52f8d859$0$2211$65785112news.neostrada.pl...
Dnia 2014-02-09 03:21,  *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Fajnie, zgoda - jest przed chłodnicą.
Ale wiatrak plastikowy, dla radaru przeźroczysty.

Czy aby na pewno?

Co napewno? :-) Czy plastikowy? Czy że przeźroczysty?

Data: 2014-02-12 17:54:41
Autor: Pszemol
O iskrach - pytanko
"Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote in message news:52f9c8ab$0$2140$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No jest...
Radar działa na zasadzie odbicia fali radiowej od elementu metalowego (karoseria samochodu).

Data: 2014-02-13 01:07:19
Autor: anacron
O iskrach - pytanko
W dniu 13.02.2014 00:54, Pszemol pisze:
Radar działa na zasadzie odbicia fali radiowej od elementu metalowego
(karoseria samochodu).

Pewny jesteś?

--
anacron

Data: 2014-02-13 09:08:32
Autor: Jan Koval
O iskrach - pytanko

Data: 2014-02-13 09:10:12
Autor: Jan Koval
O iskrach - pytanko

[...]

Prawie. Odbija się od czegokolwiek tylko w różnym stopniu tłumienia.

J.

Data: 2014-02-13 19:22:27
Autor: Pszemol
O iskrach - pytanko
"Jan Koval" <jan.koval@oniet.pl> wrote in message news:ldhul4$ku4$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Jasne. Zrób sobie okulary z kartonu...
Karton też przepuszcza światło, tylko mniej niż szkło :-)
Po co taka akademicka dyskusja?

Data: 2014-02-13 09:31:57
Autor: Mirek Ptak
O iskrach - pytanko
Dnia 2014-02-13 00:54,  *Pszemol* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

nie wiedziałem - metalowa piłka?
http://www.youtube.com/watch?v=e_VH74cJENY
:)

Data: 2014-02-13 10:06:59
Autor: anacron
O iskrach - pytanko
W dniu 13.02.2014 09:31, Mirek Ptak pisze:
nie wiedziałem - metalowa piłka?
http://www.youtube.com/watch?v=e_VH74cJENY
:)

Oj popsułeś, chciałem podpuścić kolegę trochę i później to pokazać. 3:)

--
anacron

Data: 2014-02-13 16:47:18
Autor: Jan Koval
O iskrach - pytanko

Użytkownik "anacron" <anacron@anacron.pl> napisał w wiadomości news:ldi1vj$843$1news.task.gda.pl...
[...]

Radar jako taki służy np do obserwacji chmur burzowych. Nie wiem czemu ktoś ma takie myślenie, że jak metal to odbija a jak nie metal to przenika? Skoro swiatło jako TEM jest odbijana od kwiatka, muszki, gluta to dlaczego ta sama fala TEM miała by się zachowywac zupełnie inaczej tylko dlatego, że jej długość fali jest różna od widzialnej?

J.

Data: 2014-02-13 09:29:53
Autor: kogutek444
O iskrach - pytanko
W dniu czwartek, 13 lutego 2014 16:47:18 UTC+1 użytkownik Jan Koval napisał:

Radar jako taki służy np do obserwacji chmur burzowych. Nie wiem czemu ktoś ma takie myślenie, że jak metal to odbija a jak nie metal to przenika? Skoro swiatło jako TEM jest odbijana od kwiatka, muszki, gluta to dlaczego ta sama fala TEM miała by się zachowywac zupełnie inaczej tylko dlatego, że jej długość fali jest różna od widzialnej?

> [...]

Ponieważ następny biblijny potop ma być z kowadeł to chyba dobrze że zrobili taki radar co chmury z żelaza wykrywa?

Data: 2014-02-13 19:27:12
Autor: Pszemol
O iskrach - pytanko
"Jan Koval" <jan.koval@oniet.pl> wrote in message news:ldipe6$dtj$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Bo jeśli karoseria odbija 99.9% a plastikowy wentylator 1% to
zgadnij jaki sygnał odbierze odbiornik w radarze?

Owszem, jeśli nie masz dwu sygnałów docierających do radaru
razem, jak w przykładzie piłki czy chmury, to wtedy jest inna rozmowa.

Skoro swiatło jako TEM jest odbijana od kwiatka, muszki, gluta
to dlaczego ta sama fala TEM miała by się zachowywac zupełnie
inaczej tylko dlatego, że jej długość fali jest różna od widzialnej?

Może dlatego, że własności takiej fali, w tym jej pochłanianie
czy odbijanie przez różne materiały ZALEŻY WŁAŚNIE OD długości
fali, czyli jej częstotliwości. Takie szkło na ten przykład przepuszcza
większość promieniowania w zakresie częstotliwości widzialnych
ale już UV w większości zatrzymuje. A przecież możesz Janie
powiedzieć że światło UV i światło czerwone, to "ta sama fala"
tylko długość fali różna... no nie?
Inny przykład: karton - dla światła widzialnego nieprzepuszczalny
ale dla światła roentgenowskiego jak najbardziej przepuszczalny.

Data: 2014-02-07 19:47:32
Autor: Tomasz Pyra
O iskrach - pytanko
Dnia Thu, 6 Feb 2014 19:37:32 -0600, Pszemol napisał(a):

[...]

Koła, a konkretnie felgi, których górna część zbliża się do radaru z
prędkością blisko 2x wyższą niż nadwozie, a przy pomiarze pod kątem jak
najbardziej są widziane przez radar.

Niektóre samochody mają też metalowy wentylator.

Data: 2014-02-08 13:10:39
Autor: Pszemol
O iskrach - pytanko
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:1vil6iwynj2yb$.18kwa9jberr6a.dlg40tude.net...
[...]

Ilość promieniowania radarowego odbitego od tej odrobiny
felgi którą zobaczy radar przy mierzeniu pod kątem jak sądzę
jest pomijalnie mała i odbiornik zapewne pominie ten sygnał.
Na dodatek przy pomiarze pod kątem masz plus taki, że radar
nie widzi pełnej prędkości Twojego pojazdu tylko składową
wektora tej prędkości skierowaną w stronę odbiornika....

Niektóre samochody mają też metalowy wentylator.

I w jaki sposób taki wentylator wpływać miałby na pomiar prędkości?

Data: 2014-02-08 20:20:30
Autor: anacron
O iskrach - pytanko
W dniu 08.02.2014 20:10, Pszemol pisze:
Ilość promieniowania radarowego odbitego od tej odrobiny
felgi którą zobaczy radar przy mierzeniu pod kątem jak sądzę
jest pomijalnie mała i odbiornik zapewne pominie ten sygnał.

Sprawdzone w praktyce, ze 100m Iskra-1 ustawiona ma maksymalny zasięg
potrafi jeszcze to złapać (prawie podwaja prędkość).

I w jaki sposób taki wentylator wpływać miałby na pomiar prędkości?

W żaden, to akurat mit. Z małej odległości Iskra mierzy drgania a nie
wiatraczek.

--
anacron

Data: 2014-02-08 22:11:09
Autor: J.F.
O iskrach - pytanko
Dnia Sat, 8 Feb 2014 13:10:39 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

Tam moze sie tworzyc jakis reflektor radarowy i dobrze odbijac.
A Iskra prawdopodobnie dokonuje analizy widma i wybiera prazek od
najwyzszej predkosci, nawet jesli slaby ...

J.

Data: 2014-02-05 20:10:59
Autor: anacron
O iskrach - pytanko
W dniu 05.02.2014 19:53, Budzik pisze:
[...]

Analiza zapisu wideo w celu wyliczenia prędkości pojazdu na podstawie
jego przesunięcia w czasie.

--
anacron

Data: 2014-02-05 23:40:04
Autor: Budzik
O iskrach - pytanko
[...]

Ale to tylko jako możliwośc podważenia?
Rozumiem, dzięki za wyjasnienie i Tobie i Cavallino.

Data: 2014-02-07 10:33:42
Autor: anacron
O iskrach - pytanko
W dniu 06.02.2014 00:40, Budzik pisze:
Ale to tylko jako możliwośc podważenia?
Rozumiem, dzięki za wyjasnienie i Tobie i Cavallino.

Tak, gdy nie zgadzasz się z pomiarem można wtedy zweryfikować jego
poprawność taką analizą, ale Polska policja zazwyczaj używa samej Iskry.

--
anacron

O iskrach - pytanko