Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   O kropelce

O kropelce

Data: 2016-05-04 11:49:37
Autor: Zenek Kapelinder
O kropelce
Szalu nie ma. Przy predkosci 75-80 126p jak byl dobrze doregulowany palil w granicach 4-4,5l/100km. Uwzgledniajac wyzsza o 10% sprawnosc dizla wychodzi ze nowoczesny samochod pali tyle ile samochod sprzed piecdziesieciu lat.

Data: 2016-05-04 21:02:05
Autor: J.F.
O kropelce
Dnia Wed, 4 May 2016 11:49:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
Szalu nie ma. Przy predkosci 75-80 126p jak byl dobrze doregulowany
palil w granicach 4-4,5l/100km. Uwzgledniajac wyzsza o 10%
sprawnosc dizla wychodzi ze nowoczesny samochod pali tyle ile
samochod sprzed piecdziesieciu lat.

Nie samochod, tylko wyrob samochodopodobny :-)

Szalu nie ma, ale mowimy o pojezdzie 2x wiekszym. I zdolnym pojechac
2x szybciej.

I to mnie interesuje - jakim kosztem w sensie szybkosci i czasu bylo
okupione to wydarzenie :-)


J.

Data: 2016-05-04 12:41:04
Autor: Zenek Kapelinder
O kropelce
Volkswagen passat b1. Przy spokojnej jezdzie za miastem palil ponizej pieciu litrow. Golf z tamtych czasow zmiescil by sie w czterech litrach. Dalej szalu po piecdziesieciu latach nie ma. Kosztem zywotnoscinsilnika da sie takie oczednosci robic. Benzynowy jak przegrzac to zgasnie. A dizlowi 30 stopni wyzej roznicy nie zrobi. Zubozenie mieszanki w warunkach ustalonych potrafi zdzialac cuda jesli idzie o zuzycie paliwa. Ale glowica i przede wszystkim zawory wydechowe zdechna w takich warunkach bardzo szybko. Trzy litry z ogonkiem paliwa na sto kilometrow to prawie 40 kilowatogodzin energi. Przy sprawnosci dizla w okolicach trzydziestu kilku procent to 12kWh na sto kilometrow. Najslabsza Tesla zuzywa z 15 kilowatogodzin na sto kilometrow. Pewno jak by ja puscic w trybie kapeluszniczym to by zuzyla z 5kWh/100km. Czyli tonowczesne testowane cudo zuzywa przy oszczednej jezdzie zdwa razy tyle paliwa co powinno.

Data: 2016-05-04 22:06:10
Autor: J.F.
O kropelce
Dnia Wed, 4 May 2016 12:41:04 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
Najslabsza
Tesla zuzywa z 15 kilowatogodzin na sto kilometrow.

Zauwaz, ze maluch mniej wiecej tyle samo. Tzn mechaniczej energii.

Pewno jak by ja
puscic w trybie kapeluszniczym to by zuzyla z 5kWh/100km. Czyli
tonowczesne testowane cudo zuzywa przy oszczednej jezdzie zdwa razy
tyle paliwa co powinno.

Ale ta Tesla to jak wolno trzeba by jechac - 50km/h ?

J.

Data: 2016-05-04 14:11:11
Autor: Zenek Kapelinder
O kropelce
Z jakiejs strony w necie po wpisaniu rajd o kropelce 126p. Wynik 1,59l/100km. Gdyby nie mial aerodynamiki hybrydy pianina i szafy gdanskiej bylo by jeszcze mniej. W motoryzacji w silnikach 50 lat poszlo w pizdu. Pala niewiele mniej niz pol wieku temu i ich obsluga kosztuje sporo wiecej. Na dodatek maja krotsza zywotnosc. Moce z litra za to wzrosly chociaz zapotrzebowanie na moc przy jezdzie w ustalonych warunkach jest takie samo jak od poczatku Swiata.

Data: 2016-05-05 22:41:37
Autor: Adam
O kropelce
W dniu 2016-05-04 o 23:11, Zenek Kapelinder pisze:
Z jakiejs strony w necie po wpisaniu rajd o kropelce 126p. Wynik 1,59l/100km. Gdyby nie mial aerodynamiki hybrydy pianina i szafy gdanskiej bylo by jeszcze mniej. W motoryzacji w silnikach 50 lat poszlo w pizdu. Pala niewiele mniej niz pol wieku temu i ich obsluga kosztuje sporo wiecej. Na dodatek maja krotsza zywotnosc. Moce z litra za to wzrosly chociaz zapotrzebowanie na moc przy jezdzie w ustalonych warunkach jest takie samo jak od poczatku Swiata.


W swoich starych książkach Witold Rychter opisywał, jak były przydotowywane ówczesne samochody do rajdów o kropelce.

Nie mam dostępu teraz do swoich księgozbiorów, nie mogę sprawdzić.
W każdym razie były to auta typu CWS T-1 czy polskie fiaty 508, więc dwutonowe jeździdełka. Silniki przestawione tak, "że można było liczyć suwy pracy". Zużycie paliwa przy prędkościach szosowych - ok. 3 litry.


--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-05-06 04:53:59
Autor: sczygiel
O kropelce
W dniu środa, 4 maja 2016 21:41:05 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Volkswagen passat b1. Przy spokojnej jezdzie za miastem palil ponizej pieciu litrow. Golf z tamtych czasow zmiescil by sie w czterech litrach. Dalej szalu po piecdziesieciu latach nie ma. Kosztem zywotnoscinsilnika da sie takie oczednosci robic. Benzynowy jak przegrzac to zgasnie. A dizlowi 30 stopni wyzej roznicy nie zrobi. Zubozenie mieszanki w warunkach ustalonych potrafi zdzialac cuda jesli idzie o zuzycie paliwa. Ale glowica i przede wszystkim zawory wydechowe zdechna w takich warunkach bardzo szybko. Trzy litry z ogonkiem paliwa na sto kilometrow to prawie 40 kilowatogodzin energi. Przy sprawnosci dizla w okolicach trzydziestu kilku procent to 12kWh na sto kilometrow. Najslabsza Tesla zuzywa z 15 kilowatogodzin na sto kilometrow. Pewno jak by ja puscic w trybie kapeluszniczym to by zuzyla z 5kWh/100km. Czyli tonowczesne testowane cudo zuzywa przy oszczednej jezdzie zdwa razy tyle paliwa co powinno.

Mam bardzo podobne spostrzeżenia co do zuzycia paliwa w nowoczesnych silnikach.
Nowe auta maja wieksze moce z litra i ogólnie większe moce per samochód. No i troche więcej ważą niz maluch.

Pamietam jak przesiadłem się z malacza do fiesty 70KM.
W sumie stwierdziłem wtedy że pali tyle samo, zbiera sie podobnie, ale w środku więcej miejsca, ciszej i ręce nie marzną :)
No i po pewnym czasie sie okazało że sie tak ta fiesta nie psuje jak malacz.

Ostatnio testowalem silnik w focusie - 1,8 TDCi 115KM.
Moje minimalne spalanie w trasie - 4.03l/100km W tym byla jazda po wawie w godzinach szczytu.
Srednie spalanie to okolice 5.3l/100km.
Maksymalne (jazda w okolicy 130-150km/h przez cala polske w tym przez centrum lodzi - trasa górna) okolice 7.1l/100km.

Wszystko powyżej to diesel.

I w sumie to może tu jest ten postęp?
Fiatem 125p jakby tak pocisnąć 400km ze średnią powyżej 120km/h to by wypił w okolicy tych 8-9l/100km benzyny?

O kropelce

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona