O kwestii krzyża

Data: 2010-08-04 00:39:42
Autor: Pistacjusz
O kwestii krzyża
Te "dwa kawałki drewna " są symbolem i świadectwem zbrodni Donusia i
Bronusia a także przypominają o arogancji władzy.
Dlatego, mimo że jestem niewierzący i krzyż ma dla mnie znaczenie
tylko takie jak krzyże przydrożnne czyli oznaczenie miejsca tragedii,
popieram tych ludzi i podziwiam ich determinację.

Wara klechom od tego symbolu bo to nie jest ich symbo!
Tak jak nie jest własnością kościoła sama śmierć człowieka.

Data: 2010-08-04 00:41:32
Autor: Pistacjusz
O kwestii krzyża
On 4 Sie, 09:39, Pistacjusz <pistacj...@gmail.com> wrote:
[...]

Dodam jeszcze, że jako niewierzący nie życzę sobie umieszczania
pomnika Lecha Kaczyńskiego w żadnym kościele.
Ten człowiek nie był jakimś księdzem tylko Prezydentem.

Data: 2010-08-04 09:51:57
Autor: u2
O kwestii krzyża
W dniu 2010-08-04 09:41, Pistacjusz pisze:
Wara klechom od tego symbolu bo to nie jest ich symbo!
> Tak jak nie jest własnością kościoła sama śmierć człowieka.

Podobnie narodziny nie są udziałem Kościoła. Jednak warto zwrócić uwagę
na nauki Kościoła w tych sprawach.

Dodam jeszcze, że jako niewierzący nie życzę sobie umieszczania
pomnika Lecha Kaczyńskiego w żadnym kościele.
Ten człowiek nie był jakimś księdzem tylko Prezydentem.

Pomnik w kościele, to chyba już ś.p. Prezydent ma już na Wawelu. Pomnik
nagrobny.

Data: 2010-08-04 09:49:35
Autor: Zbigniew
O kwestii krzyża
Niech sobie kwiatki składają, ale po co stawiać w takim miejscu insygnia upadającej religii, któa zawsze czyniła zło ludziom na przestrzeni wieków?

Data: 2010-08-04 09:52:44
Autor: u2
O kwestii krzyża
W dniu 2010-08-04 09:49, Zbigniew pisze:
Niech sobie kwiatki składają, ale po co stawiać w takim miejscu insygnia upadającej religii, któa zawsze czyniła zło ludziom na przestrzeni wieków?

Raczej czyniła dobro.

Data: 2010-08-04 09:55:37
Autor: Zbigniew
O kwestii krzyża

Raczej czyniła dobro.

Chodzi o inkwizycję i Wojny Krzyżowe (mamy taką małą wojnę teraz)?

Data: 2010-08-04 09:57:26
Autor: u2
O kwestii krzyża
W dniu 2010-08-04 09:55, Zbigniew pisze:

Raczej czyniła dobro.

Chodzi o inkwizycję i Wojny Krzyżowe (mamy taką małą wojnę teraz)?

A cóż masz do inkwizycji i wojen krzyżowych ?

Wojnę, nie tylko krzyżową, to teraz mają w strefie Gazy :)

Data: 2010-08-04 10:02:23
Autor: Zbigniew
O kwestii krzyża
Mój pogląd odnośnie religii jest taki jak Lukrecjusza. Uważam ją za chorobę zrodzoną ze strachu i za źródło niewypowiedzianego nieszczęścia rodzaju ludzkiego. Nie mogę jednak zaprzeczyć, że ona wniosła pewien wkład do cywilizacji. Ona pomogła we wczesnych czasach ustalić kalendarz i spowodowała, że kapłani egipscy tak starannie rejestrowali zaćmienia, że byli w stanie je przewidywać. Te dwie zasługi jestem gotów uznać, ale nie wiem nic o żadnych innych. Niesprawiedliwość, okrucieństwo i nieszczęście, które istnieją w nowoczesnym świecie są dziedzictwem przeszłości a ich podstawowe źródło jest ekonomiczne, ponieważ współzawodnictwo na życie i śmierć dla środków utrzymania było w minionym okresie nieuniknione. Ono nie jest nieuniknione w naszych czasach. Przy naszej obecnej technice przemysłowej możemy, jeśli zechcemy, dostarczyć każdemu znośnie środki utrzymania. Moglibyśmy także zapewnić to że wielkość populacji światowej byłaby stała, gdyby nie przeszkadzał nam w tym wpływ polityczny kościołów, które wolą wojnę, zarazę i głód od antykoncepcji. Istnieja wiedza, z pomocą której można zapewnić powszechne szczęście; główną przeszkodą w wykorzystaniu jej dla tego celu są nauki głoszone przez religię. Religia zapobiega temu żeby nasze dzieci miały racjonalne kształcenie; religia nie dopuszcza do usunięcia podstawowych przyczyn wojny, religia nie pozwala nam na nauczanie etyki naukowego współdziałania zastępując to starymi dzikimi doktrynami grzechu i kary. Możliwe że ludzkość stoi na progu złotego wieku, ale jeśli tak jest, niezbędne będzie naprzód uśmiercić smoka, który strzeże drzwi, a tym smokiem jest religia. http://www.oocities.com/humanizm_w_polsce/Czy_religia_wniosla_pozyteczny_wklad_do_cywilizacji.htm

Data: 2010-08-04 10:05:31
Autor: u2
O kwestii krzyża
W dniu 2010-08-04 10:02, Zbigniew pisze:
http://www.oocities.com/humanizm_w_polsce/Czy_religia_wniosla_pozyteczny_wklad_do_cywilizacji.htm

Zamiast pastować gwno ja się pytam co ty masz przeciwko inkwizycji i
wojnom krzyżowym ze szczególnym uwzględnieniem dzisiejszej sytuacji w
Jerozolimie ?

Data: 2010-08-04 13:39:33
Autor: jadrys
O kwestii krzyża
  W dniu 2010-08-04 10:05, u2 pisze:
[...]

Chciałbyś powrotu inkwizycji, u2?

Data: 2010-08-04 13:42:11
Autor: u2
O kwestii krzyża
W dniu 2010-08-04 13:39, jadrys pisze:
[...]

A co masz przeciwko inkwizycji ?

Data: 2010-08-04 13:55:14
Autor: jadrys
O kwestii krzyża
  W dniu 2010-08-04 13:42, u2 pisze:
[...]

Nic. Możesz odpowiedzieć?

Data: 2010-08-04 14:16:08
Autor: u2
O kwestii krzyża
W dniu 2010-08-04 13:55, jadrys pisze:
[...]

A co rozumiesz pod pojęciem inkwizycji ?

Data: 2010-08-04 14:30:44
Autor: jadrys
O kwestii krzyża
  W dniu 2010-08-04 14:16, u2 pisze:
[...]