O mało co nie przespałem swojego wyjazdu z autostrady

Data: 2018-08-03 22:04:28
Autor: Pszemol
O mało co nie przespałem swojego wyjazdu z autostrady
Data: 2018-08-03 23:45:03
Autor: sczygiel
O mało co nie przespałem swojego wyjazdu z autostrady
W dniu piątek, 3 sierpnia 2018 22:04:22 UTC-5 użytkownik Pszemol napisał:
https://www.facebook.com/WicksWixypedia/videos/844095039115471/?hc_ref=ARQ0ROQ5ePHO7diFdH1K1PYj3dT_y7dh_dy1fDp2kLbJUwpSWzjyjjE6KF8wBpJ3P3U

Taaaaaka broda.

Chiny, kobita.

Data: 2018-08-04 11:14:32
Autor: Pszemol
<sczygiel@gmail.com> wrote in message
[...]

Stare ale jare... warto aby młodzi kierowcy to zobaczyli
zanim im do głowy wpadną takie balety na autostradzie.
Nie sądzisz?

Data: 2018-08-04 14:09:47
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 4 sierpnia 2018 11:14:25 UTC-5 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

Stare ale jare... warto aby młodzi kierowcy to zobaczyli
zanim im do głowy wpadną takie balety na autostradzie.

Tyle ze to nie tak nalezy czynic.
Znaczy sie te edukacje.

Bo jak mi sie trafilo wjechac w jednokierunkowa przypadkiem to nie dumalem ze bede jak ten dziadek na autostradzie jadacy pod prad tylko spojrzalem czy mam daleko i czy zdaze przejechac zanim sie sytuacja skomplikuje.

I sadze ze inni podobnie beda myslec w takiej sytuacji.

Dlatego tyle sie tlucze o zachowaniu odstepu, spokojnej jezdzie i planowaniu manewrow.

I zeby nie bylo. Taka sytuacja moze sie trafic prawie kazdemu kto nie do konca zna trase.

Przyklad:
Jazda od gliwic po autostradzie do katowic. Tam w jednym miejscu zaczyna sie oddzielona betonem druga jezdnia.
Jak zapomnisz w nie wjechac na poczatku to ladujesz w centrum miasta. Jak sa godziny szczytu to w trzy sekundy rozumiesz ze jestes o 20-40-60 minut spozniony.
I to tylko dlatego ze nie wiesz czy to ten zjazd czy nie ten.

I w takiej chwili nie bedziesz dumal czy filmik widziales i bylo by ci wstyd tylko albo kierownica szarpniesz albo dasz po hamulcach i zmienisz pas i to jest przepis na wypadek.

Dlatego taki filmik nikomu nie pomoze. Pomoze nauka ze jazda autem to metodyczna czynnosc i nalezy w kluczowych chwilach robic co trzeba a tych chwil nie nalezy przespac.

Choc po tym co widze gdzie indziej to w polsce wcale zle sie nie jezdzi.

Data: 2018-08-05 12:52:46
Autor: Axel
[...]

Jak to nie? Przecież tak ludzie robią, bo są idiotami i nie zdają sobie sprawy z możliwych konsekwencji.
A taki filmik może im to uświadomić.

I zeby nie bylo. Taka sytuacja moze sie trafic prawie kazdemu kto nie do konca zna trase.

Taka? Tylko takiemu, który nie myśli. Zdarzyło mi się nie raz przejechać zjazd, skręt itp. Tyle, że w takiej sytuacji po prostu jadę dalej, nawet jeśli kosztuje to kilkanaście kilometrów.

[...]

Trudno. Mój błąd i dlatego się spóźnię.

I w takiej chwili nie bedziesz dumal czy filmik widziales i bylo by ci wstyd tylko albo kierownica szarpniesz albo
dasz po hamulcach i zmienisz pas i to jest przepis na wypadek.

I właśnie dlatego potrzebny jest taki film.

Choc po tym co widze gdzie indziej to w polsce wcale zle sie nie jezdzi.

A co, nie wiedziałeś takich sytuacji w PL? Bo ja wielokrotnie, dokładnie identyczne, albo wręcz cofanie na drodze szybkiego ruchu do miniętego zjazdu.

--
Axel

Data: 2018-08-05 10:00:46
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 5 sierpnia 2018 05:52:47 UTC-5 użytkownik Axel napisał:

>Tyle ze to nie tak nalezy czynic.
>Znaczy sie te edukacje.

Jak to nie? Przecież tak ludzie robią, bo są idiotami i nie zdają sobie sprawy z możliwych konsekwencji.
A taki filmik może im to uświadomić.

Takich filmikow jest masa, jakos nie widze aby to one sprawialy ze ktos jedzie bardziej swiadomie. Zreszta napisalem, jak robisz cos glupiego na drodze to nie dlatego ze filmiku nie widziales, tylko dlatego ze nie myslisz.
I obejrzenie filmiku dzis nie sprawi ze zaczniesz myslec za 3 miesiace czy rok.

Kluczem jest to zeby kierowcy wiedzieli czego nie wolno robic na drodze pod zadnym pozorem. I te filmiki moze i cos w tym temacie pomoga ale na pewno nie jak leza luzem na liveleaku i tylko takie geeki jak my je ogladamy.

Sednem jest edukacja, filmiki moga byc niewielkim dodatkiem choc nie sadze ze zmieniajacym cokolwiek.

Jakims cudem wiekszosc ludzi nie widzialo czlowieka wypadajacego z okna a jednak na parapetach powyzej 2 pietra nie przesiaduja.

> [...]

Taka? Tylko takiemu, który nie myśli. Zdarzyło mi się nie raz przejechać zjazd, skręt itp. Tyle, że w takiej sytuacji po prostu jadę dalej, nawet jeśli kosztuje to kilkanaście kilometrów.

Dobrze kombinujesz. Jak ktos nie mysli to filmik mu myslenia nie wspomoze. Szczegolnie po 3 miesiacach od obejrzenia.

> [...]
> I to tylko dlatego ze nie wiesz czy to ten zjazd czy nie ten.

Trudno. Mój błąd i dlatego się spóźnię..

Ty. A kobita z filmiku nie. I nie sadze aby obejrzenie go zmienilo jej sposob myslenia.

> [...]
> dasz po hamulcach i zmienisz pas i to jest przepis na wypadek.

I właśnie dlatego potrzebny jest taki film.

Ktory nic nie zmieni.

> [...]

A co, nie wiedziałeś takich sytuacji w PL? Bo ja wielokrotnie, dokładnie identyczne, albo wręcz cofanie na drodze szybkiego ruchu do miniętego zjazdu.

W sumie nie, robilem po 40-60kkm rocznie na drogach szybkiego ruchu i nie, nie widzialem takich cyrkow.

Data: 2018-08-05 21:12:18
Autor: Axel
wrote in message news:ef3adcff-82b3-4b95-a706-0a1a4246907cgooglegroups.com...

> [...]

zjazdu.

W sumie nie, robilem po 40-60kkm rocznie na drogach szybkiego ruchu i nie, nie widzialem takich cyrkow.

To jakiegoś farta miałeś, bo ja widziałem wielokrotnie, głównie właśnie w PL.
Swego czasu, jak otworzyli nowy odcinek S8 w Wwie od Powązek w kierunku Bemowa, to ludzie cuda robili. Wcześniej była jedna droga, a po zmianie, żeby pojechać tak jak dotychczas w kierunku ronda Zesłańców, trzeba było trzymać się prawego pasa. Zatrzymywanie się na lewym pasie i czekanie na możliwość zjazdu w prawo (jak na filmie), cofanie na poboczu do zjazdu...

--
Axel

Data: 2018-08-05 21:24:36
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .08.2018 o 21:12 Axel <nie.dla@spa.mu> pisze:

To jakiegoś farta miałeś, bo ja widziałem wielokrotnie, głównie właśnie  w PL.

Takie "coś" zdarza się wszędzie - polscy kierowcy wcale nie są najgorsi.  Gdzie byś nie pojechał wszędzie to samo. W Niemczech w niedzielę na  autostradzie masz zupełnie innych kierowców niż w tygodniu, dokładnie jak  u nas czy w Hiszpanii.

TG

Data: 2018-08-05 17:48:59
Autor: Janusz
W dniu 2018-08-04 o 23:09, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Należy, pokazuje katastrofalne skutki zatrzymania na środku autostrady.

[...]

Na śląsku mają dziwną taktykę rozpoczynania zjazdu dużo wcześniej i oddzielania go głównej jezdni, Jest to wkurw##ce, sam się juz na tym naciąłem i potem nadkładałem kupę kilometrów.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-08-05 10:06:35
Autor: sczygiel
W dniu niedziela, 5 sierpnia 2018 10:49:01 UTC-5 użytkownik Janusz napisał:

> Znaczy sie te edukacje.
Należy, pokazuje katastrofalne skutki zatrzymania na środku autostrady.

Pokazac pokazuje. Ale czy edukuje te felerne jednostki to ne wiem.
Mi nie trzeba filmiku aby wiedziec ze minimum to zjazd na pas awaryjny a optimum to wyjscie z auta i przejscie za barierke i cofniecie sie za nia tak aby ewentualny wypadek z udzialem auta na pasie awaryjnym mi nie zaszkodzil..

Tyle ze widze czesto pogawedki wokolo takiego uszkodzonego auta. Nie sadze aby taki filmik im cos pomogl wiecej niz soczyscie wypowiedziane w czasie kursu:

"Spierdalajcie za barierke bo was tu tir rozjebie."

> [...]

Na śląsku mają dziwną taktykę rozpoczynania zjazdu dużo wcześniej i oddzielania go głównej jezdni, Jest to wkurw##ce, sam się juz na tym naciąłem i potem nadkładałem kupę kilometrów.

We wawie tez takie cos gdzies mi sie trafilo. Nie wiem jaka logika tego jest i ciekawie bylo by poczytac jakiegos artyste co to wymodzil...

Co ciekawe np. zjazd z autostrady na polnocy lodzi sie korkuje chyba codziennie a przynajmniej co piatek/czwartek i tam oddzielenia nie ma. I jakos nie widzialem tam carmaggeddonu spowodowaego korkiem na srodku autostrady obejmujacego tylko dwa prawe pasy...

Data: 2018-08-04 20:08:32
Autor: Janusz
W dniu 2018-08-04 o 18:14, Pszemol pisze:
[...]

Pewnie tym bardziej że skubaniec pojechał i chyba nie poniósł konsekwencji
swego czynu.

--
Pozdr
Janusz

O mało co nie przespałem swojego wyjazdu z autostrady