[ENG][LINK] O momentum dla leniuszków

Data: 2009-03-17 14:27:05
Autor: Tomasz Radko
[ENG][LINK] O momentum dla leniuszków

http://www.articlearchives.com/sports-recreation/sports-games-outdoor/980769-1.html

W zasadzie wypadałoby streścić konkluzję, no ale skoro to ja publikuję posta, to chyba nie jest to konieczne :)

pzdr

TRad

Data: 2009-03-17 15:02:09
Autor: Gerard

Użytkownik "Tomasz Radko" <trad@interia.pl> napisał w wiadomości news:gpo7kl$gn0$1news.interia.pl...

http://www.articlearchives.com/sports-recreation/sports-games-outdoor/980769-1.html

W zasadzie wypadałoby streścić konkluzję, no ale skoro to ja publikuję posta, to chyba nie jest to konieczne :)

Z pierwszych stron wynika, że to samo co przy dyskusji o 'hot hand'. Nic nowego.

pozdr

Data: 2009-03-17 07:06:56
Autor: L'e-szczur
On 17 Mar, 15:02, "Gerard" <gerar...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
> posta, to chyba nie jest to konieczne :)

Z pierwszych stron wynika, że to samo co przy dyskusji o 'hot hand'. Nic

Powiedzmy tak - w takich pracach twierdzenie "w chwili obecnej
wszystko wskazuje na to, ze X nie wystepuje" mozna uznac za tozsame z
twierdzniem "X nie wystepuje" przynajmniej do czasu az ktos
bezsprzecznie nie dowiedzie jego istnienia. Pod tym wzgledem artykul o
"hot hand" i "momentum" przesuwaja ciezar dyskusji w strone
znalezienia niezbitego dowodu i tyle.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-03-17 15:14:19
Autor: Gerard
L'e-szczur wrote:
[...]

Exactly. Podobnie jak ze znalezieniem dowodu dlaczego jedni ludzie trafiają Ft z 90% skutecznością a inni z 50%.

pozdr

Data: 2009-03-17 15:26:29
Autor: Tomasz Radko
Gerard pisze:

[...]

Niech zgadnę: ci pierwsi mają momentum? Czy też raczej hot hand?

pzdr

TRad

Data: 2009-03-17 07:31:23
Autor: sooobi
O momentum dla leniuszków
On 17 Mar, 15:26, Tomasz Radko <t...@interia.pl> wrote:
Gerard pisze:

> Exactly. Podobnie jak ze znalezieniem dowodu dlaczego jedni ludzie trafiają
> Ft z 90% skutecznością a inni z 50%.

Niech zgadnę: ci pierwsi mają momentum? Czy też raczej hot hand?

nie

pzdr

Data: 2009-03-17 22:20:17
Autor: Gerard

Użytkownik "Tomasz Radko" <trad@interia.pl> napisał w wiadomości news:gpob40$kta$3news.interia.pl...
Gerard pisze:

[...]

Wypchaj się! :-p.
Mają kamputry i idealnie wyliczają trajektorie lotu piłki.

pozdr

Data: 2009-03-17 15:25:57
Autor: Tomasz Radko
L'e-szczur pisze:
[...]

E tam niezbitego dowodu. Jakiegoś obserwowalnego argumentu.

pzdr

TRad

Data: 2009-03-17 15:05:26
Autor: Tomasz Radko
Gerard pisze:
[...]

No to jednak zacytuję konkluzję:
===================
The research such as is reported here, or any other research, cannot prove the nonexistence of a phenomenon of momentum. The most that can be claimed is that a broad examination of results show a pattern that is consistent with its non-existence. Unless such patterns of results are discovered, one is strongly tempted to conclude that while momentum is widely accepted as a phenomenon by sport participants, fans and observers, it is more myth than reality. If it does exist at all, it is of such a low strength that it is almost equally balanced by the phenomena of positive inhibition and negative facilitation.
===================

Data: 2009-03-17 15:09:50
Autor: Gerard

Użytkownik "Tomasz Radko" <trad@interia.pl> napisał w wiadomości news:gpo9si$j90$1news.interia.pl...
Gerard pisze:
[...]

Czyli zjawisko istnieje, ale jego wpływ jest przeceniany.
I z tym się całkowicie zgadzam.

pozdr

Data: 2009-03-17 15:25:07
Autor: Tomasz Radko
Gerard pisze:

[...]

Nie. Czyli obserwable są spójne z hipotezą o nieistnieniu momentum, a jeżeli nawet ono istnieje, to jego znaczenie jest mini-minimalne.

Coś jak z tą filiżanką kawy orbitującą wokół Alfy Centaura. Nie udowodniono jej nieistnienia.

pzdr

TRad

[ENG][LINK] O momentum dla leniuszków