O ochraniaczach na buty.

Data: 2009-09-22 11:06:35
Autor: fabian
O ochraniaczach na buty.
Chciałem kupić ochraniacze na buty cywilne, do dojazdów do pracy. Przymierzałem u Żuchlińskiego w Gdyni Endura Luminite Overshoes. I nawet rozmiar XL - największy nie nadawał się. Buty noszę rozmiar 43. A niby model turystyczny, więc sądziłem, że na zwykłe buty wejdzie - nie ma szans - maleństwo. Jedyne większe mieli chyba firmy Gore Bike Wear ale w cenie sporo powyżej 200 pln więc nawet nie oglądałem.

Nic ciekawego lokalnie nie znalazłem więc zamówiłem z sieci Fast Rider -
Regenove, bogatszy doświadczenia rozmiar 44-48 ;) Ten okazał się pasujący - na styk. Na większe buty by nie weszły. Ochraniacze te zamierzam nosić pod wodoodporne spodnie, niestety ochraniacze są wysokie - zaprojektowane tak aby chronić też nogawki spodni.

W związku z tym pytanie - jaki ochraniacz obszerny ale niezbyt wysoki, tak aby chronił sam but i cholewkę, był wodoodporny i pomieścił większe buty niż kolarskie czółenka. No i jeszcze cenę miał znośną ;)

Dzięki za pomoc.
Fabian.

Data: 2009-09-22 11:55:02
Autor: Wojtek Paszkowski
O ochraniaczach na buty.
"fabian" <fabian@niematakiego.adresu.pl> wrote in message news:h9a42r$u9h$1opal.futuro.pl...

Chciałem kupić ochraniacze na buty cywilne, do dojazdów do pracy. Przymierzałem u Żuchlińskiego w Gdyni Endura Luminite Overshoes. I nawet rozmiar XL - największy nie nadawał się. Buty noszę rozmiar 43.

hmm, dziwne, mam ochraniacze Endury (tyż kupywane u Żuchli), rozmiar raczej nie największy i na szerokie buty Scotta w rozmiarze 45 pasowały bez problemu. Generalnie ochraniacze mają być jak najmocniej dopasowane do buta, inaczej nie będą tak szczelne, a błoto czy śnieg błyskawicznie się z nimi rozprawi spychając je z nogi.

Ochraniacze te zamierzam nosić pod wodoodporne spodnie, niestety ochraniacze są wysokie - zaprojektowane tak aby chronić też nogawki spodni.

jak masz w planach nosić wodoodporne spodnie, to może pomyśl o skarpetkach z goretexu (Żuchli miał takowe w cenie zbliżonej do dobrych ochraniaczy). Bez spodni są bezużyteczne (woda przesiąka od góry i w stopach robi się szybko prawdziwy basen, gorzej niż bez jakiejkolwiek osłony ;), ale w Twoim przypadku chyba będą znacznie praktyczniejsze od ochraniaczy.

pozdr

Data: 2009-09-22 13:02:39
Autor: Cezex
O ochraniaczach na buty.
fabian pisze:
W związku z tym pytanie - jaki ochraniacz obszerny ale niezbyt wysoki, tak aby chronił sam but i cholewkę, był wodoodporny i pomieścił większe buty niż kolarskie czółenka. No i jeszcze cenę miał znośną ;)

Ja używam Shimano, mam buty 47 i wchodzi bez większych problemów.

--
Cezex

O ochraniaczach na buty.