O oszczędzaniu energii

Data: 2009-08-30 21:17:39
Autor: Animka
O oszczędzaniu energii
http://www.pcworld.pl/news/349046/7/5.mitow.o.oszczedzaniu.energii.html

1. Mit: Częste wyłączanie komputera skraca jego życie.
Prawda: Bzdura.

2. Mit: Więcej rdzeni procesora to większy pobór mocy.
Prawda: Może tak być, lecz wcale nie musi.

3. Mit: Monitor LCD pobiera niedużo energii.
Prawda: Zużycie energii rośnie wraz z rozmiarami wyświetlaczy.

4. Mit: Drukarka może działać ciągle, bo prąd zużywa tylko w czasie drukowania.
Prawda: Drukarka stale włączona zużywa więcej energii w spoczynku, niż w czasie drukowania.

5. Mit: Systemy oszczędzania energii instalowane na płytach głównych nie działają.
Prawda: Uzyskany poziom oszczędności energii zależy od rozwiązań konkretnego producenta płyt głównych lecz oszczędności dostrzeżemy zawsze.

Całość artykułu pod zamieszczonym powyżej linkiem.

--
animka

Data: 2009-08-30 23:44:00
Autor: Wiktor S.
O oszczędzaniu energii
http://www.pcworld.pl/news/349046/7/5.mitow.o.oszczedzaniu.energii.html

Mnie zastanawia, ile komputer pobiera podczas "suspend to RAM", bo odkąd mam Vistę, korzystam z tego dzień i noc.. (bardziej noc).

--
Azarien

Data: 2009-08-30 23:45:49
Autor: GLaF
O oszczędzaniu energii
Dnia Sun, 30 Aug 2009 23:44:00 +0200, Wiktor S. napisał(a):

Mnie zastanawia, ile komputer pobiera podczas "suspend to RAM"

Mój miernik pokazał mi 4 W.

--
GLaF

Data: 2009-08-30 23:47:25
Autor: Andrzej Libiszewski
O oszczędzaniu energii
[...]

Mój miernik podaje około 10W, ale to obejmuje komputer (jak niżej) w stanie
uśpienia, monitor w stanie uśpienia i głośniki Logitech Z-Cinema w stanie
nieczynnym. Z dokładnością do 1-2W podaje to samo przy zwykłym wyłączeniu.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-08-31 10:28:28
Autor: BartekK
O oszczędzaniu energii
Wiktor S. pisze:
http://www.pcworld.pl/news/349046/7/5.mitow.o.oszczedzaniu.energii.html

Mnie zastanawia, ile komputer pobiera podczas "suspend to RAM", bo odkąd mam Vistę, korzystam z tego dzień i noc.. (bardziej noc).
Bardzo silnie zależy to od zasilacza.
Kiedyś sprawdzałem, ten sam zestaw (sam komputer, s775, 4GB ramu) zależnie od zasilacza pobiera w sleep/power-down (zasilacz daje tylko 5Vstb):
- Modecom Feel III 17W
- Chieftec GPS-350AA-101A 350W 13W
- Chieftec GPS-450AA-101A 400W 11W
- Tagan TG-400-U33II 29W (!)
- Ibox 400 lub 450W 25W
- FSP 350W P4 (stary) 10W
- L&C 350W 7W ale na tym nigdy nie budzi się z sleep, trzeba resetować

Data: 2009-09-02 11:17:29
Autor: Wiktor S.
O oszczędzaniu energii
[...]

Hmm. Czyli tyle co u mnie akwarium..

--
Azarien

Data: 2009-08-30 23:47:44
Autor: Radosław Sokół
O oszczędzaniu energii
Animka pisze:
1. Mit: Częste wyłączanie komputera skraca jego życie.
Prawda: Bzdura.

Ale nie przeanalizowali tego ani trochę.

Każde urządzenie mechaniczne i elektryczne w momencie włączania
jest obciążone porównywalnie z n minutami pracy. Pytanie ile to
n wynosi. Ale ci też nie podają odpowiedzi...

Data: 2009-08-31 02:08:06
Autor: Animka
O oszczędzaniu energii
Radosław Sokół pisze:
Animka pisze:
[...]

No właśnie. Zauważyłam, że przy uruchamianiu komputera jest taki specyficzny szumek, później zachowuje się cicho.
Zastanawia mnie jeszcze to, że jak dotknę (w każdym czasie przy włączonym) górnej obudowy to jest jakaś wibracja, jakby jakiegoś silnika, a przecież tam na górze jest stacja cdrom i na ogół w stanie spoczynku, bez płyty. Nie wiem co to może być. 2 wiatraki są z tyłu.

--
animka

Data: 2009-08-31 09:16:31
Autor: Mateusz Viste
O oszczędzaniu energii
On Monday 31 August 2009 02:08, Animka wrote:
No właśnie. Zauważyłam, że przy uruchamianiu komputera jest taki
specyficzny szumek, później zachowuje się cicho.

Wentylatory się uruchamiają. Gdy już płyta załapie temperaturę CPU,
zwalnia wentylatory.

Zastanawia mnie jeszcze to, że jak dotknę (w każdym czasie przy
włączonym) górnej obudowy to jest jakaś wibracja, jakby jakiegoś
silnika,

Może to po prostu wibracja 50Hz. Często daje odczucie "silniczka". A czy
komputer kopie, jak go dotknąć w nieosłoniętych miejscach? Jeśli tak - to
po prostu brak uziemienia.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-08-31 10:36:41
Autor: Animka
O oszczędzaniu energii
Mateusz Viste pisze:
[...]

W takim razie cieszę się, że tak musi być, że to nie jakaś usterka.

[...]

Uziemnienie jest dobre. Listwa, kontakt z uziemieniem.
Ta wibrację 50 Hz się wyłącza, czy tak musi być? Co to jest za urządzenie? Wiatrak "pod sufitem"?

--
animka

Data: 2009-08-31 11:02:46
Autor: marfi
O oszczędzaniu energii
Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:h7foce$nlf$1node1.news.atman.pl...

Uziemnienie jest dobre. Listwa, kontakt z uziemieniem.
Ta wibrację 50 Hz się wyłącza, czy tak musi być? Co to jest za urządzenie? Wiatrak "pod sufitem"?

  Zrób dodatkowe uziemienie - kabelek (co najmniej 1mm2) podłącz z jednej strony do obudowy a z drugiej włóż np. do doniczki z kwiatkiem (oczywiście do doniczki kabelek odizolowany!)

--
marfi

Data: 2009-08-31 11:25:11
Autor: Animka
O oszczędzaniu energii
marfi pisze:
[...]

Podłącz do swojej głowy.

--
animka

Data: 2009-08-31 11:28:37
Autor: GLaF
O oszczędzaniu energii
Dnia Mon, 31 Aug 2009 11:02:46 +0200, marfi napisał(a):

Zrób dodatkowe uziemienie - kabelek (co najmniej 1mm2) podłącz z jednej strony do obudowy a z drugiej włóż np. do doniczki z kwiatkiem (oczywiście do doniczki kabelek odizolowany!)

Zbyt dosłownie interpretujesz słowo "uziemienie" ;)

--
GLaF

Data: 2009-08-31 11:29:37
Autor: Tomek
O oszczędzaniu energii
marfi pisze:
[...]

50Hz masz w gniazdku - zasilacz komputera ma tak, że na "masie" potrafi być połowa napięcia sieciowego - jak go dotkniesz, albo spróbujesz "pogłaskać" to poczujesz takie lekkie wibracje. Jak uziemienie słabe to będzie czuć mocniej - czasami jak drugą ręką złapiesz za np. kaloryfer to całkiem mocno.

 Zrób dodatkowe uziemienie - kabelek (co najmniej 1mm2) podłącz z jednej strony do obudowy a z drugiej włóż np. do doniczki z kwiatkiem (oczywiście do doniczki kabelek odizolowany!)

Dodaj jeszcze jakieś ";)" bo ktoś gotów uwierzyć...

Data: 2009-08-31 11:34:17
Autor: marfi
O oszczędzaniu energii
Użytkownik "Tomek" <x@y.z> napisał w wiadomości news:h7g5ad$m70$1atlantis.news.neostrada.pl...
marfi pisze:
[...]

  Niegdyś moja polonistka uwierzyła :)

--
marfi

Data: 2009-08-31 20:18:16
Autor: Animka
O oszczędzaniu energii
Tomek pisze:

[...]

Ok, zasilacz komputera jest w gniazdku. Wibruje góra obudowy komputera, ale już ktoś napisał, że tak musi być.
Dzięki.

--
animka

Data: 2009-08-31 20:30:22
Autor: Papa Smerf
O oszczędzaniu energii
Órzytkowniczka "Animka" napisała:
Ok, zasilacz komputera jest w gniazdku. Wibruje góra obudowy komputera, ale już ktoś napisał, że tak musi być. Dzięki.

wcale tak nie musi być, to są wibracje pochodzenia wszelkiej maści wiatraków obecnych w kompie, jak się ich pozbędziesz problem zniknie, chociaż może to być walka z wiatrakami:O)

Data: 2009-08-31 21:47:19
Autor: qwerty
O oszczędzaniu energii
Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h7h68s$onq$1@nemesis.news.neostrada.pl...
wcale tak nie musi być, to są wibracje pochodzenia wszelkiej maści wiatraków obecnych w kompie, jak się ich pozbędziesz problem zniknie, chociaż może to być walka z wiatrakami:O)

Ew. od dysków twardych.

Data: 2009-08-31 11:36:38
Autor: Michał
O oszczędzaniu energii
 Zrób dodatkowe uziemienie - kabelek (co najmniej 1mm2) podłącz z jednej strony do obudowy a z drugiej włóż np. do doniczki z kwiatkiem (oczywiście do doniczki kabelek odizolowany!)

Najlepiej paproci lub pelargonii, ostatecznie mogą być flance pomidorów w kubeczkach po kefirze :)

MSPANC

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-09-02 11:19:42
Autor: Wiktor S.
O oszczędzaniu energii
 Zrób dodatkowe uziemienie - kabelek (co najmniej 1mm2) podłącz z
jednej strony do obudowy a z drugiej włóż np. do doniczki z kwiatkiem
(oczywiście do doniczki kabelek odizolowany!)

Jakbyś powiedział, że do kaloryfera, to jeszcze...

--
Azarien

Data: 2009-08-31 18:25:52
Autor: jerzu
O oszczędzaniu ener gii
On Mon, 31 Aug 2009 10:36:41 +0200, Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>
wrote:

Uziemnienie jest dobre. Listwa, kontakt z uziemieniem.

Pewnie masz zerowanie a nie uziemienie. A przy zerowaniu spotkałem się
ze złym połączeniem, na bolcu było napięcie.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-08-31 20:22:25
Autor: Animka
O oszczędzaniu energii
wrote:

Uziemnienie jest dobre. Listwa, kontakt z uziemieniem.

Pewnie masz zerowanie a nie uziemienie. A przy zerowaniu spotkałem się
ze złym połączeniem, na bolcu było napięcie.

Swego czasu elektryk z administracji sprawdzał wszystkie gniazdka i powiedział, że w porządku.
W domu mam 4 gniazdka z uziemieniem.

--
animka

Data: 2009-08-31 20:25:54
Autor: Animka
O oszczędzaniu energii
wrote:

Uziemnienie jest dobre. Listwa, kontakt z uziemieniem.

Pewnie masz zerowanie a nie uziemienie. A przy zerowaniu spotkałem się
ze złym połączeniem, na bolcu było napięcie.

Przypomniało mi się, że drugi komputer podłączony do tej listwy i gniazdka w ścianie nie wibrował.
Widocznie ten typ tak ma. Za jakiś czas przyjdzie elektryk do mnie, to powiem, żeby tą listwę sprawdził. Najwyżej się uśmieje :-)

--
animka

Data: 2009-09-02 11:25:25
Autor: Wiktor S.
O oszczędzaniu energii
[...]

Może obudowa jest źle skręcona, albo dyski w środku są umocowane luzem.
Miałem dokładnie takie objawy, spowodowane tym, że dyski były mocowane na plastykowe zatrzaski. Poprzykręcałem je mocno śrubkami i wibracje ustąpiły.

--
Azarien

Data: 2009-09-02 15:58:03
Autor: Animka
O oszczędzaniu energii
Wiktor S. pisze:

[...]

Nie otworzę teraz tej obudowy bo po prostu nie opłaca mi się wszystkich kabli odpinać itd.
Ten komputer to wieża, ale może wiatraki i dysk dają o sobie znać, że pracują i to jest wyczuwalne na górze obudowy.

--
animka

Data: 2009-08-31 10:10:06
Autor: GLaF
O oszczędzaniu energii
Dnia Mon, 31 Aug 2009 02:08:06 +0200, Animka napisał(a):

[...]

Najprawdopodobniej dysk twardy rezonuje z obudową.

--
GLaF

Data: 2009-08-31 21:21:10
Autor: Michal AKA Miki
O oszczędzaniu energii

Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości news:fmvi3ocq62xo.6jq4r5crkndr.dlg40tude.net...
[...]

Ja bym raczej wskazywal na CD/DVD... przynajmniej u mnie tak wyszlo w testach - przestalo, jak odlaczylem DVD.. nie ma znaczenia, czy jest cos w srodku, czy nie... znaczy - ma znaczenie, bo ja jest plyta to troche glosniej chodzi..

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-08-31 22:18:51
Autor: Animka
O oszczędzaniu energii
Michal AKA Miki pisze:
[...]

Właśnie najbardziej wibruje nad CD/DVD. Jak dotknę ręką to coś w stylu wibracji telefonu, ale cicho się zachowuje.
Czasami mam wrażenie, że mi krzesło razem z tym komputerem "chodzi". System rozpoznaje CD/DVD jako dysk niezależnie czy jest w nim płyta czy nie.
Jak odłączyłeś? W Biosie, czy po prostu wyjąłeś urządzenie z komputera? Teraz nie możesz odtwarzać płytek?

--
animka

Data: 2009-09-01 20:49:45
Autor: alburnus
O oszczędzaniu energii
Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał(a):
No w=B3a=B6nie. Zauwa=BFy=B3am, =BFe przy uruchamianiu komputera jest tak=
i=20
specyficzny szumek, p=F3=BCniej zachowuje si=EA cicho.
Zastanawia mnie jeszcze to, =BFe jak dotkn=EA (w ka=BFdym czasie przy w=B3=
=B1czonym)=20
g=F3rnej obudowy to jest jaka=B6 wibracja, jakby jakiego=B6 silnika, a pr=
zecie=BF=20
tam na g=F3rze jest stacja cdrom i na og=F3=B3 w stanie spoczynku, bez p=B3=
yty.=20
Nie wiem co to mo=BFe by=E6. 2 wiatraki s=B1 z ty=B3u.

Miałem kiedyś taki przypadek. Komputer umieszczony we wnęce biurka
przeznaczonej właśnie na niego hałasował jak jasna cholera. Nic nie pomagało:
czyszczenie wiatraczków, ich wymiana, zamiana karty grafiki na taką z pasywnym
chłodzeniem. Pomogło dopiero podniesienie komputera o ok. 2cm za pomocą
umieszczonych pod nim kawałków styropianu. Po prostu w pewnym położeniu
rezonował z wnęką biurka, która zadziałała jak np. pudło w gitarze.

alburnus

Data: 2009-09-01 23:13:54
Autor: GLaF
O oszczędzaniu energii
Dnia Tue, 1 Sep 2009 20:49:45 +0000 (UTC), alburnus napisał(a):

[...]

Albo przenosił drgania przez twarde nóżki. Czasami wystarczy podkleić je
filcem.

--
GLaF

Data: 2009-09-02 02:28:57
Autor: Animka
O oszczędzaniu energii
GLaF pisze:
[...]

A mój komputer stoi na półce pod biurkiem na takim ładnym, grubym dywaniku :-)

--
animka

Data: 2009-09-02 09:17:46
Autor: Mateusz Viste
O oszczędzaniu energii
On Wednesday 02 September 2009 02:28, Animka wrote:
A mój komputer stoi na półce pod biurkiem na takim ładnym, grubym
dywaniku :-)

A jakiego koloru ten dywanik? Nieodpowiedni kolor/odcień może wpadać w
rezonans chromatyczny ze spodem komputera. Najgorzej oddziałowują na
siebie jasne obudowy z zielonymi bądź niebieskimi dywanikami (choć inne
kolory też mogą stwarzać problemy).

Spróbuj wymienić dywanik. ;-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-09-02 16:00:07
Autor: Animka
O oszczędzaniu energii
Mateusz Viste pisze:
[...]

:-)
Kolorystyka dywaniku pasuje do mebla, w który jest wstawiony komputer i do komputera też :-)

--
animka

Data: 2009-09-02 21:29:40
Autor: jerzu
O oszczędzaniu ener gii
On Wed, 02 Sep 2009 09:17:46 +0200, Mateusz Viste
<mateusz@no-spam.please> wrote:

Spróbuj wymienić dywanik. ;-)

Ja bym najpierw przeinstalował sterowniki od dywanika.

-> http://www.bazaria.pl/rejestracja.html?polec=jerzu

Data: 2009-09-06 13:46:05
Autor: ąćęłńóśźż
O oszczędzaniu energii
NTG

pl.comp.os.ms-rugs.rug09

JaC

-- -- -

Ja bym najpierw przeinstalował sterowniki od dywanika.

Data: 2009-09-02 02:27:17
Autor: Animka
O oszczędzaniu energii
alburnus pisze:

[...]

Mój komputer jest cichuteńki. Tylko obudowa  na swoim "dachu" drży.

--
animka

Data: 2009-09-02 08:50:12
Autor: MC
O oszczędzaniu energii
Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:h7k3vm$av4$1node1.news.atman.pl...
alburnus pisze:

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
To masz mieszadełko ultradźwiękowe.

Data: 2009-09-04 13:25:42
Autor: Mich@l
O oszczędzaniu energii
W dniu 2009-09-01 22:49, alburnus pisze:

Miałem kiedyś taki przypadek. Komputer umieszczony we wnęce biurka
przeznaczonej właśnie na niego hałasował jak jasna cholera. Nic nie pomagało:

Typowe dla obudów z blachy 0,6 mm :)

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2009-08-31 08:55:54
Autor: qwerty
O oszczędzaniu energii
grup dyskusyjnych:2009083021474400@grush.one.pl...
Animka pisze:
[...]

Trzeba przeanalizować stan nieustalony. Wydaje mi się, że najbardziej obrywa
dysk twardy i zasilacz.

Data: 2009-09-01 23:22:04
Autor: Konrad Kosmowski
O oszczędzaniu energii
** Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl> wrote:

http://www.pcworld.pl/news/349046/7/5.mitow.o.oszczedzaniu.energii.html

Hu de fak kers? Do komputra się wrzuca z jednej strony wungiel, a z drugiej
wychodzi przetwarzanie.

--

Data: 2009-09-04 10:24:56
Autor: ąćęłńóśźż