[OT] O patentach

Data: 2012-05-30 15:15:26
Autor: z
[OT] O patentach
http://www.dobreprogramy.pl/Tim-Cook-na-D10-S-jak-Siri-patenty-to-wrzod-na-tylku,Aktualnosc,33538.html
http://tiny.pl/hpvtb

"Największe zainteresowanie mediów wzbudziła jednak wypowiedź Cooka dotycząca systemu patentowego. Jego zdaniem machina jest popsuta, a pozywanie wszystkich o wszystko graniczy z szaleństwem. Zapytany o to, czy potyczki prawne są problemem dla innowacji odpowiedział, że to wrzód na tyłku. Dlaczego więc Apple brudzi sobie nimi ręce? Z jednej strony Cook zaznaczył, że nikt by się nie czuł dobrze, gdyby po namalowaniu przez niego obrazu ktoś inny przyszedł się pod dziełem podpisać. W takich właśnie sytuacjach Apple udaje się do sądu. Z drugiej strony pożalił się na trolli, którzy wykorzystują szeroko stosowane patenty na standardowe technologie. Tu właśnie, mówił Cook, system patentowy jest popsuty. Nikt nie powinien móc blokować towarów konkurencji na podstawie tych obejmujących powszechnie wykorzystywane technologie patentów. Ponadto potyczki pochłaniają czas, pieniądze i doprowadzają ludzi do szaleństwa. Gdyby każdy patent był wart tyle, ile chce za licencję właściciel, już nikt by się nie zajmował produkcją urządzeń mobilnych. "

Data: 2012-05-30 17:49:45
Autor: Adampio
[OT] O patentach
W dniu 2012-05-30 15:15, z pisze:
pożalił się na trolli, którzy wykorzystują szeroko stosowane patenty
na standardowe technologie. (...) Nikt nie powinien móc blokować
towarów konkurencji na podstawie tych obejmujących powszechnie
wykorzystywane technologie patentów.

Jest to może gdzieś po angielsku? Bo mimo,że w patentach robię blisko 20 lat to nie rozumiem co poeta chciał powiedzieć :-(

Data: 2012-05-31 01:30:41
Autor: Uncle Pete
[OT] O patentach
Jest to może gdzieś po angielsku? Bo mimo,że w patentach robię blisko 20
lat to nie rozumiem co poeta chciał powiedzieć :-(

Znalezienie zajęło mi może 2 minuty:
http://video.allthingsd.com/video/d10-video-patent-wars-pain-in-the-ass/525EBD24-169E-4422-9E7C-F8C94CFEFFC3?refcat=d10
lub:
http://tinyurl.com/73g5yca

Piotr

Data: 2012-05-31 01:42:16
Autor: Adampio
[OT] O patentach
W dniu 2012-05-31 01:30, Uncle Pete pisze:
Znalezienie zajęło mi może 2 minuty

Niestety, moja w miarę dobra znajomość języka lengłyż ogranicza się do jego formy pisanej. Tak już uroda pokolenia, ktore angielskiego nie miało w szkole i dla którego paszport był dobrem rzadkim :-/

Data: 2012-05-31 01:47:33
Autor: Uncle Pete
[OT] O patentach
Niestety, moja w miarę dobra znajomość języka lengłyż ogranicza się do
jego formy pisanej. Tak już uroda pokolenia, ktore angielskiego nie
miało w szkole i dla którego paszport był dobrem rzadkim :-/

Podejrzewam, że należę do tego samego pokolenia (jestem rocznik 1960), przez pierwsze 29 lat mojego życia mieszkałem w kraju, z którego w ogóle za granicę mało kogo wypuszczano, a paszporty zaczęli w miarę swobodnie wydawać dopiero pod koniec lat 80., do kraju angielskojęzycznego po raz pierwszy trafiłem bliżej czterdziestki, a jakoś mi się udało nauczyć języków obcych (w tym polskiego), więc nie zwalaj na pokolenie - jak ktoś chciał, to potrafił.

Piotr

Data: 2012-05-31 06:59:47
Autor: z
[OT] O patentach
W dniu 2012-05-31 01:47, Uncle Pete pisze:
[...]

O to dobra informacja po 40 jeszcze nic straconego :-)

Data: 2012-06-01 00:13:53
Autor: Adampio
[OT] O patentach
W dniu 2012-05-31 01:47, Uncle Pete pisze:
jakoś mi się udało nauczyć języków obcych (w tym polskiego), więc nie
zwalaj na pokolenie - jak ktoś chciał, to potrafił.

Mi po prostu mówiony fluent English nigdy nie był i nie jest do niczego potrzebny. W odróżnieniu od pisanego, bez gruntownej znajomości którego (w obie strony) bym nie przeżył ;-) Znam znaczenie wielu słów, których wymowy ani razu nie słyszałem ;D

Natomiast znane mi pokolenie obecnych 30-latków od urodzenia musi mówić i mówi po angielsku, ale z poprawnym pisaniem (nawet po polsku) ma duże problemy ;P

Data: 2012-05-31 18:01:48
Autor: Michal
[OT] O patentach
W dniu 2012-05-30 17:49, Adampio pisze:
W dniu 2012-05-30 15:15, z pisze:
[...]

Poeta chciał powiedzieć np. o patentach związanych z technologiami tkwiącymi w samej istocie systemu GSM i pochodnych - jest grupa firm posiadających patenty na kluczowe dla technologii rozwiązania, "trzymają" się oni wzajemnie "za jaja", a outsiderzy mają pod górkę...

M.

Data: 2012-06-01 00:45:07
Autor: Adampio
[OT] O patentach
W dniu 2012-05-31 18:01, Michal pisze:
[...]

A to już jest klarowniejsze, dzięki.

Od lat trwa dyskusja czy patenty hamują czy wspierają rozwój techniki. Przykładowo w demoludach patentowanie leków było wyłączone dla dobra ludzkości, a takiej Szwajcarii jakoś nigdy dobro ludzkości nie obchodziło (albo obchodziło ale w inny sposób) i leki patentowało się "od zawsze". Są nawet "Swiss-type" claims do zastrzegania medycznych zastosowań substancji znanych w innych branżach.

Data: 2012-05-31 17:23:40
Autor: Waldek Godel
[OT] O patentach
Dnia Wed, 30 May 2012 15:15:26 +0200, z napisał(a):

standardowe technologie. Tu właśnie, mówił Cook, system patentowy jest popsuty. Nikt nie powinien móc blokować towarów konkurencji na podstawie tych obejmujących powszechnie wykorzystywane technologie patentów.

Taa... raczej nie powinien blokować towarów Apple ale blokować całą
konkurencję.

Bo Timkukowi nie przeszkadza ścigać innych o nowo wynalezioną zasuwkę do
drzwi (http://www.internetzona.pl/wp-content/uploads/2012/02/Slide-to-Unlock-Patent.jpg)
nawet jeżeli okaże się, że ich patent będzie nieważny - to wtedy wyrzuci
się kolejną zieloną bańkę drobnych (pewnie więcej niż później będzie
przychodów od licencjobiorców), żeby jednak zrobić go ważnym:
http://www.pcadvisor.co.uk/news/mobile-phone/3361100/apple-buy-swedish-firm-holding-swipe-unlock-patent-analyst/?olo=rss

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
"Przeczytac pare ksiazek i nie trzeba byc trolem..." - Paweł "robbo"

Data: 2012-05-31 18:42:04
Autor: ALEX MR
[OT] O patentach
W dniu Cz 31 05 2012 18:23, Waldek Godel pisze:

[...]

A ja właśnie ściągnąłem sobie SlideUnlock z Marketu. Bez zgody timkuka mogę go używać. Zgroza.

[...]

Timkuk właśnie patentuje iRysik. Ten odrażający, brudny i zły rysik. To juz jest kabaret na maksa.

--
ALEX MR, generał lejtnant, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

[OT] O patentach