O ring - pasowanie.

Data: 2009-11-22 13:26:49
Autor: jacekplacek
O ring - pasowanie.
Przy uszczelnieniu centrycznym, czy są jakieś tabele pasowań w zależności od średnic: sworzeń wchodzący w tuleję - jaki luz między nimi, jaki rowek i jaki zastosować o-ring. Grubość/luz/inne parametry.

Data: 2009-11-22 15:08:44
Autor:
O ring - pasowanie.
 jacekplacek <jacekiala@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Przy uszczelnieniu centrycznym, czy są jakieś tabele pasowań w zależności od średnic: sworzeń wchodzący w tuleję - jaki luz między nimi, jaki rowek i jaki zastosować o-ring. Grubość/luz/inne parametry.

Co to jest Q-ring wiesz ?
Pytanie retoryczne po takich "wspaniałych kursach" jakie masz za sobą to zbyt
abstrakcyjne pojęcie.

Zasada jest niezmiernie prosta 1-2% zgniecenia na każde 20 MPa. Chodzi
oczywiście o zgniecenie przekroju toroidu.
Znowu wiem że nie umiesz policzyć objętości o-rina czy tym bardziej Q-ringa.

W wysokich ciśnieniach stosuje się podkładki teflonowe.
O materiałach też sobie odpuszczę, to też zbyt abstrakcyjne pojęcie.
Podobnie zasady budowy połączenia niszczące i nie niszczące uszczelnienie.

Budowałem filtry do sprężarki ponad 20 lat temu i działają.
Pompę do testów hydrostatycznych również, a TY ?

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-22 19:53:21
Autor: jacekplacek
O ring - pasowanie.
  <demolant.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Zasada jest niezmiernie prosta 1-2% zgniecenia na każde 20 MPa. Chodzi
oczywiście o zgniecenie przekroju toroidu.
Dzięki, sprawdzę.

Budowałem filtry do sprężarki ponad 20 lat temu i działają.
Pompę do testów hydrostatycznych również, a TY ?

Zagiąłeś mnie. Musiałem przegapić okres, kiedy wszyscy budowali filtry do spręzarek(działające 20 lat) i pompy do testów hydrostatycznych. Pewnie dlatego, że prawie każdą wolna chwilę uganiałem się po knajpach i za panienkami. Kurde... Dużo straciłem?

Data: 2009-11-22 20:30:17
Autor:
O ring - pasowanie.
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
 Kurde... Dużo straciłem?

To zależy z jakiej perspektywy.

Wracając do uszczelnień o-ringami, zbyt duże luzy są problemem, zwłaszcza przy
wysokich ciśnieniach. Luz 0,05-0,1mm jest dobry. Przykład uszczelnienia nie niszczącego to 1 stopień AO, niszczące
uszczelnienie to np. zaworu w butli.  Jak coś z o-ringów jest potrzebne w Jastarni to są 3 poziomy poszukiwania.
1 torba z o-ringami u Andrzeja Sali.
2 podobny zapas u K.Ciemińskiego.
3 sklep przy porcie we Władysławowie, NBR do tlenu też można zastosować (tak
postępuje Faser).

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-22 22:56:50
Autor: trzesiek
O ring - pasowanie.
Przy uszczelnieniu centrycznym, czy są jakieś tabele pasowań w zależności od
średnic: sworzeń wchodzący w tuleję - jaki luz między nimi, jaki rowek i jaki
zastosować o-ring. Grubość/luz/inne parametry.

http://inco-veritas.pl/temp/pliki/uszczelnienia/oringi.pdf
Na stronie 3 znajdziesz interesujące Cię informacje. W zależności od aplikacji dobrane wartości mogą znacząco różnić się od zalecanych, ale od czegoś trzeba zacząć.

Pozdrawiam

Wojciech Czechowski

Data: 2009-11-23 06:53:20
Autor: jacekplacek
O ring - pasowanie.
trzesiek <nur2000usunto@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

Na stronie 3 znajdziesz interesujące Cię informacje. W zależności od aplikacji dobrane wartości mogą znacząco różnić się od zalecanych, ale od czegoś trzeba zacząć.

Dzięki. Dokładnie o to chodziło :) Jak wytoczą i nie będzie ciekło, będę całkiem zadowolony :D Pozdrawiam. Jacek.

Data: 2009-11-23 07:49:45
Autor:
O ring - pasowanie.
 jacekplacek <jacekiala.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
Jak wytoczą i nie będzie ciekło, będę całkiem zadowolony :D Pozdrawiam. Jacek.

To przykład tej drobnej różnicy w umiejętnościach. To ja projektowałem też
przygotowywałem specjalne noże do toczenia. Niskie ciśnienie i wysokie stosuje
różne metody np zmniejszenia naprężeń.

pozdrawiam rc

Data: 2009-11-23 11:01:24
Autor: Grzech00
O ring - pasowanie.
To przykład tej drobnej różnicy w umiejętnościach.

A mówią, że to nie zawody... Jeez... Czytam z zakłopotaniem.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Data: 2009-11-23 10:34:29
Autor:
O ring - pasowanie.
Grzech00 <gszalbierz@wydawnictwo-delfin.pl> napisał(a):
> To przykład tej drobnej różnicy w umiejętnościach.

A mówią, że to nie zawody... Jeez... Czytam z zakłopotaniem.

Zakłopotanie z jakiego powodu ? Jesteś po "najlepszych kursach" i zadajesz
pytanie o podstawy (doskonała ocena najlepszości, jaja). Może nie rozumiesz
znaczącej części wypowiedzi i oceniasz globalnie wszystkich, bo nie rozumiesz
co mówią. Nie zauważyłem takiego działania z Twojej strony.

pozdrawiam rc --

Data: 2009-11-23 07:35:15
Autor:
O ring - pasowanie.
trzesiek <nur2000usunto@poczta.onet.pl> napisał(a):
http://inco-veritas.pl/temp/pliki/uszczelnienia/oringi.pdf
Na stronie 3 znajdziesz interesujące Cię informacje.

Nie było pokazanego sposobu przygotowania wejścia w obszar uszczelniany dla
połączenia ruchomego.

pozdrawiam rc

--

O ring - pasowanie.